We willen ons songfestival niet laten verpesten!quote:Arrestatie Al Qaeda-cel Düsseldorf: mogelijk plan aanslag Songfestival
BERLIJN - De Duitse regering roept na de arrestatie van drie islamistische terreurverdachten op tot waakzaamheid.
Het trio, dat mogelijk nauwe banden heeft met het internationale terreurnetwerk Al Qaeda, werd afgelopen vrijdag in Düsseldorf en Bochum door speciale antiterreureenheden van de Duitse politie aangehouden. "We moeten ons geen illusies maken en beseffen dat het internationale terrorisme ook Duitsland als doelwit heeft", zei minister van Binnenlandse Zaken Hans-Peter Friedrich (CSU).
Bij de drie terreurverdachten zou het gaan om de 29-jarige Duitse student van Marokkaanse komaf Abdelkarim Al-K., de eveneens Marokkaans-Duitse elektricien Jamil S. (31) en de 19-jarige Duitse scholier met Iraanse wortels Amid C. De drie zouden plannen hebben gesmeed voor een aanslag op een bus of een bushalte of mogelijk op het Eurovisie Songfestival dat 14 mei in Düsseldorf plaatsheeft.
De verdachten zouden dicht bij het maken van een splinterbom zijn geweest, maar werkten nog aan de ontsteking. Ze hadden diverse chemicaliën aangeschaft. De politie vreesde dat een concrete aanslag dichtbij kon zijn nadat Al-K. een soldeerbout aanschafte en de verdachten over een 'test' spraken.
De autoriteiten grepen in toen de verdachten telefonisch hun blijdschap uitten over de bomaanslag in Marrakesh, waarbij afgelopen donderdag zeker vijftien doden vielen, onder wie een Nederlander. "Marrakesh had stimulerend kunnen werken", aldus Jörg Ziercke, het hoofd van het Bundeskriminalamt.
De Duitse geheime dienst zou lucht hebben gekregen van de activiteiten van het drietal dankzij een verklaring van de vorig jaar in Afghanistan gearresteerde terreurverdachte Ahmad Sidiqi uit Hamburg.
Verder zou de Amerikaanse geheime dienst CIA hebben geregistreerd dat Al-K. begin 2010 aan een trainingskamp van Al Qaeda in het Afghaans-Pakistaanse grensgebied deelnam. Volgens de Amerikanen kreeg de man opdracht van een 'hooggeplaatste leider' van het terreurnetwerk om in Duitsland een cel te vormen. Volgens Ziercke gaat het om een groep van zeven tot acht personen.
Duitsland is al langer in het vizier van moslimterroristen. In 2007 werd de zogeheten Sauerlandgroep opgerold, die eveneens aanslagen voorbereidde met chemicaliën. Die drie – twee tot de islam bekeerde Duitsers en een Turk – werden afgelopen jaar door de rechter in Düsseldorf veroordeeld tot elf en twaalf jaar gevangenisstraf. Eerder verhinderden de Duitse autoriteiten een aanslag op twee regionale treinen met 'kofferbommen'. Ook werd een op Duitse bodem geplande islamistische aanslag in het Franse Straatsburg verijdeld.
Volgens de Duitse inlichtingendienst leven er in Duitsland zo'n 1200 mensen die in verband kunnen worden gebracht met islamistisch terrorisme. Circa 130 zouden bereid zijn tot geweld, 80 kregen training in een terreurkamp.
Bron: http://www.destentor.nl/algemeen/buitenland/article8617938.ece
Nou, lekkere opening van een topic zeg!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:15 schreef Rectum het volgende:
Ik ben niet een voorstander van terrorisme, maar als het ergens moet gebeuren nou dan maar op het Eurovisie Songfestival.
Helaquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:15 schreef Rectum het volgende:
Ik ben niet een voorstander van terrorisme, maar als het ergens moet gebeuren nou dan maar op het Eurovisie Songfestival.
Je moet niet met terroristen in gesprek gaan, dan nemen ze het topic over.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Nou, lekkere opening van een topic zeg!
Hoe ben je eigenlijk in ESF verzeild geraakt?
Dan is ons gesprek nu voorbij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:18 schreef APK het volgende:
[..]
Je moet niet met terroristen in gesprek gaan, dan nemen ze het topic over.
Heuj, daar zit ik ook hoor!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:15 schreef Rectum het volgende:
Ben jij dan een terrorist, of APK?quote:
Dat is niet helemaal waar, want het riekt daar al jaren naar vriendjespolitiek.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF heeft zich ook nooit bemoeid met politiek, zich er zelfs verre van gehouden, dus ik vind het een slecht doelwit.
Ze weten dat het ESF bij uitstek een evenement is dat irrationele, overdramatiserende mensen aantrekt. Dus is het een geweldig doelwit. Minimale middelen, maximaal resultaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Het ESF heeft zich ook nooit bemoeid met politiek, zich er zelfs verre van gehouden, dus ik vind het een slecht doelwit.
En ook weinig tegenstand, op een paar handtasjes en vlaggetjes na...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:43 schreef Schanulleke het volgende:
Ze weten dat het ESF bij uitstek een evenement is dat irrationele, overdramatiserende mensen aantrekt. Dus is het een geweldig doelwit. Minimale middelen, maximaal resultaat.
Je moet je eens goed inlezen voordat je zo'n veel-te-kort-door-de-bocht-te opmerking maakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, want het riekt daar al jaren naar vriendjespolitiek.
Je hoeft niet meteen zo opgewonden te reageren hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Noem je mij Greys irrationeel en overdramatsich?
Dat was maar een grapje van Erik naar mij toe hoor, lighten upquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen zo opgewonden te reageren hoor.
I think the joke is on youquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:53 schreef Greys het volgende:
Dat was maar een grapje hoor, lighten zelf even up
Waarop moet ik me inlezen dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:48 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Je moet je eens goed inlezen voordat je zo'n veel-te-kort-door-de-bocht-te opmerking maakt.
Die vriendjespolitiek is al een paar jaar behoorlijk achterhaaldquote:
Ik quote even mijn prachtige lange post van laatst, het was een reactie op iemand:quote:
En nu ontopic!quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb het even onderzocht:
Ten eerste heb ik onderzocht sinds de invoering van de halve finales hoeveel procent van de West-Europese en hoe veel procent van de Oost-Europese landen zich hebben geplaatst.
De Big 4 en het gastland heb ik buiten beschouwing gelaten. Bij de jaren 2004 t/m 2007 heb ik de 10 landen die automatisch geplaatst waren voor de finale heb ik dit ook gedaan. Wel heb ik, omdat sommige landen hiervan zich niet zouden plaatsen en omdat je dit niet kan voorspellen, in die jaren de Top 15 in de halve finale genomen in plaats van alleen de 10 landen die zich vanuit de halve finale hebben geplaatst, om de tien landen die automatisch waren geplaatst te compenseren.
2004 (Top 15):
West 8/11 (72,7%)
Oost 7/11 (63,6%)
2005 (Top 15):
West 6/13 (46,1%)
Oost 9/12 (75,0%)
2006 (Top 15):
West 6/10 (60,0%)
Oost 8/13 (69,2%)
2007 (Top 15):
West 4/12 (33,3%)
Oost 11/16 (68,8%)
2008 (2x Top 10):
West 8/16 (50,0%)
Oost 12/22 (54,5%)
2009 (2x Top 10):
West 9/15 (60,0%)
Oost 11/22 (50,0%)
2010 (2x Top 10):
West 8/13 (61,5%)
Oost 12/21 (57,1%)
Hieruit blijkt dat er eigenlijk alleen in de jaren 2005, 2006 en 2007 een significante oververtegenwoordiging was van Oost-Europese landen, ook al viel het in 2006 alsnog wel mee. Wat dit betreft zou je toen gelijk hebben ondanks je formulering), maar nu niet meer. Overigens is het leuk om te vermelden dat door de vakjury die in 2008 en 2009 één land buiten de televoting aan mocht wijzen er twee finaleplaatsen die anders naar Oost-Europa zouden gaan, nu naar West-Europa gingen.
Ten tweede heb ik onderzocht hoe veel procent van de West- en Oost-Europese landen die in de finale stonden in de Top 10 belandden. Hierbij heb ik wel de Big 4, het gastland en de automatisch gekwalificeerde landen wel meegerekend.
2004:
West 5/14 (35,7%)
Oost 5/10 (50,0%)
2005:
West 6/12 (50,0%)
Oost 4/12 (33,3%)
2006:
West 4/13 (30,8%)
Oost 6/11 (54,5%)
2007:
West 1/8 (12,5%)
Oost 9/16 (56,3%)
Dit resultaat was extra dramatisch doordat de andere 7 West-Europese landen op 7 van de onderste 8 plekken belandden.
2008:
West 3/12 (25,0%)
Oost 7/13 (53,8%)
2009:
West 5/13 (38,5%)
Oost 5/12 (41,7%)
2010:
West 5/13 (38,5%)
Oost 5/12 (41,7%)
Dat Oost-Europese landen wat dit betreft altijd wel iets hoger scoren, heeft te maken met dat alle automatisch geplaatste landen (En daarvan zijn er sinds 2008 altijd minimaal 4 van de 5 West-Europees) geen selectieronde hebben gehad. Je kan die landen eigenlijk ook beter beoordelen op de prestatie in het hele toernooi, maar je kan toch een 5e plaats van Engeland of een 1e plaats van Duitsland toch moeilijk niet meetellen?
Er blijkt dat er sinds de herinvoering van de jury niet duidelijk meer plaatsen in de finale naar Oost-Europa zijn gegaan dan naar West-Europa, en dat van alle landen die een selectie hebben gehad (halve finale) er sinds 2008 zeker niet meer Top 10-plaatsen naar Oost-Europa zijn gegaan.
De stelling "De Oostbloklanden stemmen allemaal op elkaar" is niet volledig. Ook Engeland, Ierland en Malta doen het, net zoals Griekenland en Cyprus, net zoals Nederland en België en net zoals Frankrijk, Spanje, Andorra en Portugal.
Verder is nog altijd wel 40% van alle deelnemende landen West-Europees, en win je het songfestival dus niet als alleen Oost-Europa op je stemt.
Tenslotte heeft West-Europa naar mijn mening de laatste jaren véél waardelozere acts voortgebracht, als je de liedjes eens uitgebreid gaat luisteren, waarvan ik betwijfel of je het gedaan hebt.
Voor de duidelijkheid: Ik heb het over traditioneel West-Europa, en niet geografisch.
De procenten heb ik er expres bijgezet, omdat de aantallen op zich weinig zeggen. Dat er meer Oost-Europese landen in de finale zitten vind je hopelijk toch wel eerlijk als er meer Oost-Europese landen meedoen? Met de procenten kan je zien welk deel van alle landen zich kwalificeert/in de Top 10 komt. Als het percentage gelijk is, is het het eerlijkst verdeeld - hoe meer landen, hoe meer plaatsen.
Verder is een kleine afwijking vaak toeval, West- of Oost-Europa kan toevallig net dat jaar iets betere nummers hebben.
Een grote oververtegenwoordiging van West-Europese landen vind je toch hopelijk ook niet eerlijk?
Jij mag offtopic blijven van mij. En ik heb gekeken ja, mijn complimenten voor de práchtige update in de TT!quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah, nog héél even offtopic...
Heb je al in het [PANIEK] topic gekeken?
Maar dat ben je toch ook? Okay, doe maar niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:28 schreef Greys het volgende:
Ja dat kan. Maar ik ben bang dat we dan als overdramatisch gezien worden
Kopt u hem daar maar in!quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is ESF is al terrorisme op zichzelf.
Dan bent u terreur voor dit forum!quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is ESF is al terrorisme op zichzelf.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben masochist en kijk toch weer.
Wat zijn ze vreselijk iddquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef ElizabethR het volgende:
Van mij mag het. Zolang het alleen effect heeft op Jedward! Als die twee noooooooit meer terug komen hier, is dat het tweede wonder van JPII. En aangezien wonderen niet bestaan hoop ik op een plaatselijk Al Q-bommetje. ...
Wil je het niet horen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:28 schreef Greys het volgende:
Sssssht Tink![]()
Ik droomde vannacht dat ik in een gebouw was dat instortte.Geen idee waarom - meestal droom ik van iets dat me bezig houdt - tot ik vandaag dit weer las.
Cool! En jullie hebben een goede plaats begreep ik. Niet met de bus gaan he? Om OT te blijvenquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Greys het volgende:
Vreselijk veel zin in!
Vooral omdat er al diverse FOK!ers die gisteren zijn geweest vertelden dat het super geregeld is allemaal daar
Als je rood-wit-blauwe jurkjes ziet en oranje pompons zijn wij het!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |