abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:38:45 #226
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100273545
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Beide idd, daarbij vind ik de ice pokemon in dit deel sowieso niet tof, en leavanny ook nog steeds niet. :P
Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.
Die aapjes zijn wel heel cool. Alleen jammer dat je er zo'n steen voor nodig hebt om ze te laten evolueren.

Maar ik heb even Pokémon White aan de kant gelegd en ben nu dus bezig met HeartGold.
Beste spel ooit. Absoluut.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:43:32 #227
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100273762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:38 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.
Afgezien van die schade ook nog 2x tegen rock,bug,poison en ice (andere 4x is tegen flying), en geen enkele move die in zn movepool doet meer dan 0.5 damage tegen steel, ik heb er ook eentje op l60 ofzo, maar het is gewoon geen fijne pokemon om te gebruiken.

quote:
Die aapjes zijn wel heel cool. Alleen jammer dat je er zo'n steen voor nodig hebt om ze te laten evolueren.
Van de aapjes vind ik eilk alleen sage ok, de vuur en water versie is makkelijk te negeren omdat deze niet onderdoen voor andere pkmn.

quote:
Maar ik heb even Pokémon White aan de kant gelegd en ben nu dus bezig met HeartGold.
Beste spel ooit. Absoluut.
Dat is inderdaad een goede remake van een van de beste games ooit!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:47:26 #228
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100273966
Pansage vind ik juist het enige niet zo fantastische aapje. :P
Ik heb ze allemaal gebruikt: de vorige keer had ik Pansear in m'n team, deze keer Pansage en Panpour.
En Pansage gaat echt duidelijk veel vaker af dan die andere aapjes.
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:53:27 #229
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100274235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Pansage vind ik juist het enige niet zo fantastische aapje. :P
Ik heb ze allemaal gebruikt: de vorige keer had ik Pansear in m'n team, deze keer Pansage en Panpour.
En Pansage gaat echt duidelijk veel vaker af dan die andere aapjes.
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
In B/W is de enige grass pokemon die ik tof vind ferroseed/-thorn, en dat komt voornamelijk omdat hij weinig zwakheden heeft, voor de rest vind ik pansage en/of servine ok om te gebruiken,aangezien de rest van de grass combinaties die er gebruikt worden ze meer nadelen dan voordelen geven.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:06:01 #230
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100274832
De aanvallen vergeleken:

quote:
Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.

Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.

Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
De Pokémon zelf:

quote:
Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.

Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.

Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:15:22 #231
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100275237
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:06 schreef Madame_Paon het volgende:
De aanvallen vergeleken:

[..]

De Pokémon zelf:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.
Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:20:08 #232
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100275454
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.
Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.
Simisear kan met Rock Slide super effectief zijn tegen andere Fire types, met Grass Knot super effectief tegen Water én Ground types en met Brick Break super effectief zijn tegen Rock types.
Simipour kan ook Grass Knot leren voor andere Water types en kan Dig leren om super effectief te zijn tegen Electric types.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:22:48 #233
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100275596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.
Simisear kan met Rock Slide super effectief zijn tegen andere Fire types, met Grass Knot super effectief tegen Water types en met Brick Break super effectief zijn tegen Rock types.
Simipour kan ook Grass Knot leren voor andere Water types en kan Dig leren om super effectief te zijn tegen Electric types.
Dan nog is sage het beste. :6
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:25:18 #234
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100275720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dan nog is sage het beste. :6
:P
Ik vind Pansage er zo gemeen uitzien.
Pansear ziet er tenminste lief uit en Panpour ziet er grappig uit.

'k Ben bij de Azeala Gym. *O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:50:46 #235
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100276848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.

Maarrrr er zijn uitzonderingen. Met zowel Roserade (special attack) als Leafeon (attack) kun je aanvallend best hard uithalen. Defensief is het wat minder, maar als je tegen de computer speelt maakt dat niet zoveel uit.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:03:55 #236
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100277375
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:50 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.

Maarrrr er zijn uitzonderingen. Met zowel Roserade (special attack) als Leafeon (attack) kun je aanvallend best hard uithalen. Defensief is het wat minder, maar als je tegen de computer speelt maakt dat niet zoveel uit.
Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:08:59 #237
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100277557
Wat is HeartGold toch fantastisch. Heb je 2 badges en ben je bij route 34, heb je alsnog trainers met Pokémon op level 8. :')
Je hoeft pas echt te trainen zodra je 15 badges hebt i.v.m. Red en Blue.
Vooral Red is echt sterk.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:27:48 #238
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100278326
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.
Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee. :Y
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:38:43 #239
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100278713
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:27 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee. :Y
:P

Maar zn defense is genoeg om bijna elke fighting move tegen te houden, payback is a bitch tegen psychic en ghost(of rock slide/bulldoze als je het echt tegen fire types op zou willen nemen), en je kan hem ook gebruiken in pvp voor stealth rock/spikes(mits gebreed en geen vuur moves)
pi_100315259
Ik ben met Pokemon Leafgreen bezig:

Ik wil een Taurus! Ik ga nu de Celadon gym doen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:21:37 #241
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100315379
Celadon City heeft zo'n leuk muziekje. Ik ben bij Pokémon Yellow vaak genoeg extra lang in Celadon City gebleven vanwege het muziekje. :P

Ik zit met HeartGold nog in Goldenrod met 2 badges.
Eerst m'n Paras trainen zodat-ie False Swipe, Spore en Stun Spore kan leren, maar dat beest kan alleen maar Scratch. }:| Schiet dus totaal niet op.
pi_100316140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Celadon City heeft zo'n leuk muziekje. Ik ben bij Pokémon Yellow vaak genoeg extra lang in Celadon City gebleven vanwege het muziekje. :P

Ik zit met HeartGold nog in Goldenrod met 2 badges.
Eerst m'n Paras trainen zodat-ie False Swipe, Spore en Stun Spore kan leren, maar dat beest kan alleen maar Scratch. }:| Schiet dus totaal niet op.
Miltank met rollout is een bitch he :D vroeger zat ik daar heel lang vast omdat al mijn lvl 21 pokemon ge 1hit KO'd werden en ik had geen zin om te trainen dmv lvl 12 ratata's
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:45:07 #243
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100316295
Ik heb de Gymleider nog niet uitgedaagd. Ik heb nu 2 van m'n 3 Pokémon en ze zitten op level 28.
Zodra ze op level 30 zitten, ga ik de gymleider uitdagen.
Ik heb volgens mij nooit echt moeite gehad met die Miltank van Whitney, maar mijn Pokémon zitten dan ook altijd op veel hogere levels.
Dit wordt een persoonlijk record: ik heb nooit met Pokémon van zo'n laag level de 3e gymleider uitgedaagd.

Paras level 16. :D Nog maar 6 levels totdat-ie Slash leert ... nog 8 levels tot-ie evolueert. Blegh.
Dat beest is ook alleen maar geschikt als Pokémon-vang-Pokémon.
pi_100316625
Hoe krijg je je pokemon zo vroeg zo hoog lvl? Door te ruilen :? Ik liep ongeveer standaard mee met de lvls van de gymleader, vaak net iets eronder. Ook omdat ik geen zin had om xp te farmen, maar ook omdat het dan nog een beetje een uitdaging was.

Je kan je ook meteen een lvl 90 pokemon in je partij zetten en door de game steamrollen.. daar is niets aan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:54:40 #245
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100316742
Nee, gewoon door te trainen. Ik ruil eigenljk nooit Pokémon.
De vorige keer zat m'n team op level 35 toen ik de Goldenrod Gym uitdaagde.
Dat trainen doe ik dan vaak tijdens het televisie kijken. Dan gaat het een stuk sneller en anders verveel ik me zo snel tijdens het tv-kijken. :P

Er zitten ook echt geen Pokémon in die bomen tegenwoordig. Al op 10 bomen Headbutt gedaan en er is geen enkele Pokémon uitgekomen ... :{
pi_100328477
Nog iemand een idee wanneer de volgende uitkomt? Combo van Black/White, dus Pokemon Grey? :')
pi_100330531
duurt meestal 1 tot anderhalf jaar.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:25:20 #248
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100331900
Goed idee voor een volgend spel: geen nieuwe Pokémon, maar wel een nieuwe wereld met andere gymleiders. Die een stuk sterker zijn dan die in Gold/Silver/Chrystal/HeartGold/SouSilver (er was in de derde gym gewoon een trainer met een Pokémon op level 9 :|W ).
En dan andere Pokémon tegen kunnen komen.
Dus Pokémon die je nu alleen aan het eind tegen kunt komen, aan het begin tegen kunnen komen.
Dat lijkt me een fantastisch spel.
En bijvoorbeeld de leukste Pokémon van alle generaties in het spel stoppen.
pi_100332593
Hardcore Remake van de eerste generatie of tweede generatie lijkt me ook wel vet.
Dus gewoon, game over is echt over. En je moet je pokemon goed in gaten houden omdat ze tijdens lange battles moe kunnen worden enzo. En vooral: echt uitdagende trainers en gym leaders.

Of een pokemon MMO *kwijl* :9~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:15:31 #250
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100337784
Maar dan wel in een andere regio met een andere vindvolgorde van Pokémon.
Dus dat je bijv. Jynx en Electabuzz veel eerder kan vangen.
Dan heb je ook eens variatie in je team aan het begin van het spel.
En met het oude exp. punten systeem en dus niet met het nieuwe, waardeloze ex. puntensyteem uit Black & White. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')