Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Beide idd, daarbij vind ik de ice pokemon in dit deel sowieso niet tof, en leavanny ook nog steeds niet.
Afgezien van die schade ook nog 2x tegen rock,bug,poison en ice (andere 4x is tegen flying), en geen enkele move die in zn movepool doet meer dan 0.5 damage tegen steel, ik heb er ook eentje op l60 ofzo, maar het is gewoon geen fijne pokemon om te gebruiken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:38 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Leavanny is wel heel cool, maar ondervindt ook 4x zoveel schade van Fire- en Ice-aanvallen. Dat is dus een nadeel.
Van de aapjes vind ik eilk alleen sage ok, de vuur en water versie is makkelijk te negeren omdat deze niet onderdoen voor andere pkmn.quote:Die aapjes zijn wel heel cool. Alleen jammer dat je er zo'n steen voor nodig hebt om ze te laten evolueren.
Dat is inderdaad een goede remake van een van de beste games ooit!quote:Maar ik heb even Pokémon White aan de kant gelegd en ben nu dus bezig met HeartGold.
Beste spel ooit. Absoluut.
In B/W is de enige grass pokemon die ik tof vind ferroseed/-thorn, en dat komt voornamelijk omdat hij weinig zwakheden heeft, voor de rest vind ik pansage en/of servine ok om te gebruiken,aangezien de rest van de grass combinaties die er gebruikt worden ze meer nadelen dan voordelen geven.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
Pansage vind ik juist het enige niet zo fantastische aapje.
Ik heb ze allemaal gebruikt: de vorige keer had ik Pansear in m'n team, deze keer Pansage en Panpour.
En Pansage gaat echt duidelijk veel vaker af dan die andere aapjes.
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
De Pokémon zelf:quote:Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.
Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.
Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.quote:Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.
Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.
Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:06 schreef Madame_Paon het volgende:
De aanvallen vergeleken:
[..]
De Pokémon zelf:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. Grass heeft veel meer zwakheden dan Water en Fire.
Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar simisage heeft daarintegen rockslide en acrobatics in zn movepool, waardoor je mits genoeg speed bug en flying types te vlug af kunt zijn, terwijl de movepool bij pour en sear niks toevoegt.
Dan nog is sage het beste.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Simipour en Simisear leren ook Acrobatics en kunnen ook Rock Slide leren.
Simisear kan met Rock Slide super effectief zijn tegen andere Fire types, met Grass Knot super effectief tegen Water types en met Brick Break super effectief zijn tegen Rock types.
Simipour kan ook Grass Knot leren voor andere Water types en kan Dig leren om super effectief te zijn tegen Electric types.
quote:
Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef Madame_Paon het volgende:
En het grasstype heeft ook gewoon veel zwakheden. Niet alleen in de verdediging, maar ook in de aanval.
Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:50 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Mjah, inderdaad. Zelfs al zijn de stats goed, dan is er wel weer iets mis met de movepool. Kijk alleen maar naar Lilligant. Zo zonde wat ze daarmee gedaan hebben... prima stats, leuk design maar een movepool waar je puur offensief niet veel mee kan.
Maarrrr er zijn uitzonderingen. Met zowel Roserade (special attack) als Leafeon (attack) kun je aanvallend best hard uithalen. Defensief is het wat minder, maar als je tegen de computer speelt maakt dat niet zoveel uit.
Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ferroseed/-thorn breeden met seed bomb en voor adamant of careful gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:27 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Mjah, maar Ferrothorn is zo langzaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik er aan denk trouwens, ik had in HeartGold een Shiftry met Seed Bomb. Ook niets mis mee.
Maar zn defense is genoeg om bijna elke fighting move tegen te houden, payback is a bitch tegen psychic en ghost(of rock slide/bulldoze als je het echt tegen fire types op zou willen nemen), en je kan hem ook gebruiken in pvp voor stealth rock/spikes(mits gebreed en geen vuur moves)
Miltank met rollout is een bitch hequote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Celadon City heeft zo'n leuk muziekje. Ik ben bij Pokémon Yellow vaak genoeg extra lang in Celadon City gebleven vanwege het muziekje.
Ik zit met HeartGold nog in Goldenrod met 2 badges.
Eerst m'n Paras trainen zodat-ie False Swipe, Spore en Stun Spore kan leren, maar dat beest kan alleen maar Scratch.Schiet dus totaal niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |