Ik was zelf 12 tijdens de WTC aanslagen en was zelf ook helemaal in shock. Het was de eerste keer dat ik zulke beelden zag. Tot dat moment leefde ik nog in een soort van fairy-talequote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb daar wel zo mijn theorieën over....Ik had het er gisteren nog over met mijn vrouw. Er is in 2001/2002 op scholen enorm veel aandacht besteed aan 9/11, omdat zo'n beetje overal, op elke straathoek onderhand, de videos van instortende torens te zien waren.
Ikzelf heb in 1986, ik was toen 12 jaar oud, hele sterke herinneringen aan de Challenger explosie. Het was 1 van de weinige keren dat mijn ouders de TV draaiden, om vanuit de keuken het nieuws te kunnen volgen, want normaal was de TV tijdens het eten altijd uit. Enkele jaren later, tijdens de val van de muur in 1989, zat ik zelf gekluisterd aan de TV, en beschouw dat nog steeds als een van de belangrijkste gebeurtenissen van de vorige eeuw.
Veel van de studenten die feest vierden waren tijdens 9/11 ook zo tussen de 12 en 15, dus nu zo tussen 22 en 25, en dat is toch een leeftijd waar enorm veel bij blijft.
9/11 is maanden lang media aandacht voor geweest. In 2002 zaten ze nog met een live studio in New York te praten over het opruimen etc, bij wijze van spreken, dus er was echt een OVERVLOED, en misschien wel te veel mediaaandacht.
Verder ging het land compleet over op patriotisme. Op elk huis en auto een vlag. "Remember 9/11" stickers. Mensen die hun nummerbord wijzigden aan iets met 9/11. Je kon opeens overal FDNY en NYPD shirts en petten kopen.
Onder het principe "If you throw enough mud at the wall, some of it is going to stick" denk ik dat de tieners van 2001, nu de twintigers van 2011, gewoon enorm veel hebben meegenomen van 9/11.
Daarnaast natuurlijk: Het zijn studenten. Er hoeft er maar 1 te twitteren dat we allemaal bij het Witte Huis moeten verzamelen, en ze komen allemaal opdagen!
Stoma je bent gewoon lui!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:08 schreef KoningStoma het volgende:
Wodan, gast, niemand gaat je bullshit lezen. Het is zielig.
Nogmaals:
Met het woord "gast" probeer ik enige sympathie te tonen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:10 schreef WODAN888 het volgende:
[..]
Stoma je bent gewoon lui!
En aan het woord "gast" zie ik dat je je lagere (basis) school nog niet eens hebt afgemaakt.
Zielig hoor...
Heb ik niet nodig van jou.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:13 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Met het woord "gast" probeer ik enige sympathie te tonen.
Je zit toch echt in het verkeerde topic. Je moet hier zijn. 9/11 #46: Waar heren/dames NWO zich beroepen op Plausible deniabilityquote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:15 schreef WODAN888 het volgende:
http://twilightpines.com/JF-BuenosAires/Buenos-Aires.html
TOTAAL ON-interessant.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:15 schreef Cobra4 het volgende:
erikmouthaanRTL erikmouthaanRTL
Amerikanen elitetroepen vinden Osama's 'hard drive' grote hoeveelheid computerbestanden http://politi.co/kT2Cw6
Wat een lelijke bek, zeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:20 schreef KoningStoma het volgende:
Even een vraagje. Kan je misschien je complottheorieën ergens anders spuien?
mee eens.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik ook wel..... maar geef dan af op de machthebbers, en wens niet het land bommen, puinhoop, en hel toe.
Doei!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:25 schreef WODAN888 het volgende:
Ben off want nivo niet afgemaakte basisschool gaat me vervelen
verder schrijven aan boek
DOEIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
sorry martena, maar itt een bom in een trein of metro was de aanval van 9/11 een succesvolle op het bolwerk van het in hun ogen symbool van het kapitalisme uitgevoerde militaire operatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:42 schreef maartena het volgende:
[..]
En ik begrijp goed dat je daar kwaad om kan zijn. Waar bommen gegooid worden, wordt er wel eens eentje verkeerd gegooid. Tijdens WO2 zijn ook duizenden Nederlandse burgers omgekomen door Amerikaanse en Britse bommen, die bedoeld waren voor Duitse militairen.
Maar om daar het volk bommen, puinhoop, en hel toe te wensen..... dat gaat mij te ver. Dat wens ik de familie van de Duitse piloten die Rotterdam bombardeerden ook niet toe, noch wens ik dat de familie toe van de SS-ers die vele onschuldige Nederlanders tegen de muur zetten.
En dat probeer ik aan je duidelijk te maken..... Als jij bommen wil gooien op onschuldige Amerikaanse burgers, welke NIETS te maken hebben met de oorlog, en misschien wel nooit op Bush hebben gestemd...... dan ben je naar mijn mening inderdaad geen haar beter als Osama Bin Laden, die ook geen enkele moeite had met het vermoorden van niet alleen westerse, maar ook moslim burgers uit de regio.
Ik hoop dat je in je boek beter gebruik maakt van leestekens dan in die post.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:25 schreef WODAN888 het volgende:
Ben off want nivo niet afgemaakte basisschool gaat me vervelen
verder schrijven aan boek
DOEIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
vrijwillig in dienst gegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:50 schreef maartena het volgende:
[..]
En ook daar heb ik problemen mee. Die soldaten worden voor het grootste deel gewoon gestuurd door de regering. Zij zijn in dienst gegaan, en voeren vervolgens hun dienstperiode uit. In totaal zijn er zeker 500.000 soldaten geweest die voor een jaar, of langer in Irak zijn geweest tussen 2003 en 2011. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, velen van hen zijn intussen het leger uit, en hebben een nieuw bestaan opgebouwd.
volgden zij niet hitler dan werden zij afgeknald.quote:En dan haal ik wederom WO2 erbij. Ik wens de Wehrmacht die daar alleen maar zat om dijken te beschermen en molens om te bouwen tot bunkers, ook geen gruwelijke dood toe. Zij volgden alleen maar bevelen, en het overgrote deel van de Duitse soldaten waren gewoon doodnormale jongens, net zoals de gemiddelde Nederlander. De SS-Officieren echter, die direct verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor bepaalde daden, die acht ik wel schuldig, en verreweg de meesten daarvan zijn aan het einde van de oorlog veroordeeld. Helmut de Wehrmacht soldaat moet dan nog steeds die fiets terug geven, maar mocht gewoon naar huis.
ach, sorry dat ik het zeg en ik zal nu vast klinken als mijn vader en ooms die wo2 hebben meegemaakt, maar voor wie 9/11 een verrassing was, die kan niet anders als een baby-geschiedenis hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:06 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik was zelf 12 tijdens de WTC aanslagen en was zelf ook helemaal in shock. Het was de eerste keer dat ik zulke beelden zag. Tot dat moment leefde ik nog in een soort van fairy-tale
Nu ben ik geen Amerikaan, maar ik lijd onder dezelfde gevolgen als Amerikanen nu wanneer ik op vakantie wil of wanneer de Nederlandse regering weer 's onze privacy willen beperken. Maar wanneer je geen persoonlijke binding hebt met mensen uit die torens, dan maak je je toch niet zo druk over wanneer zo'n vent 'gepakt' is lijkt mij.
Denk dat het slot van je post het wel goed samenvat; propaganda en naïviteit/spanning/sensatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |