abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 00:26:56 #101
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96280065
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:23 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Waarom heeft men toch de pathetische behoefte om Palestina erbij te betrekken in topics als dit? Dit gaat gewoon over de wanstaltigheden in WO2, hou het dat gewoon bij.

En dit zeg ik als Pro-Palestina moslima.
Waarschijnlijk omdat het een direct gevolg is geweest van de onmenselijkheden van toen?
AFC AJAX
pi_96280169
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:26 schreef msnk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het een direct gevolg is geweest van de onmenselijkheden van toen?
Mwa, het begon al voor WO1 te rommelen rodom het MO, maar dan nog, ik word een beetje flauw van het hele 'jamaarkijkisraeldan!' geroep als het over WO2 gaat. Jaha, het heeft met elkaar te maken maar nee, die dingen kan je niet tegen elkaar wegstrepen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 00:53:50 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96280777
Die Amsterdammer was wel heel eng zeg.

Ik hoop gewoon bijna dat hij morgen een 'verkeerde' tegenkomt die het heeft gezien :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_96280911
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er zit 70 jaar tussen, geen sprake van een wereldwijde oorlog, geen sprake van etnische zuivering en geen sprake van systematische uitroeiing.

Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_96281016
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mwa, het begon al voor WO1 te rommelen rodom het MO, maar dan nog, ik word een beetje flauw van het hele 'jamaarkijkisraeldan!' geroep als het over WO2 gaat. Jaha, het heeft met elkaar te maken maar nee, die dingen kan je niet tegen elkaar wegstrepen.
Je kan zeggen wat je wilt, maar als ik zie wat hun de Palestijnen nu aandoen dan krijg ik minder sympathie voor de joodse slachtoffers tijdens de 2e wereldoorlog, ook al vind jij dat het weinig met elkaar te maken heeft.

En voordat alle pro joodse mensen in de aanval gaan, ik zeg dus niet dat ik goedkeur wat Hitler heeft gedaan. Jullie kunnen met een gerust hart slapen vanacht. :')
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_96281473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

daarom zeg ik ook als er een echte crisis is he
nu kan je nog een hypotheek voor twee ton aanvragen en euroknallers eten bij de mac
Denk ik ook. Als er een echte crisis is kun je gerust "moslims" of "mensen met een islamitisch uiterlijk" invullen in alle verhalen van de 2e wereldoorlog waar "joden" in staan.

En dan kun je denk ik begrijpen waarom de mannen in deze documentaire zulke uitspraken doen. Het was een compleet andere tijd. Maar hoewel veel mensen willen geloven dat zoiets niet meer kan gebeuren is dat een grote illusie denk ik. Van binnen is de mens nog steeds in staat om echt een beest te zijn.

De welvaart die we allen genieten onderdrukt het alleen op 't moment.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:06:29 #107
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:01:51 #108
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_96284268
Zeer schokkende documentaire. Ik had eigenlijk verwacht dat die ouwe baasjes de foutheid van hun daden na al die jaren wel in hadden gezien, maar bij sommigen heb ik het gevoel dat ze zo weer mee zouden doen. :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:53:08 #109
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_96287043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 01:05 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, maar als ik zie wat hun de Palestijnen nu aandoen dan krijg ik minder sympathie voor de joodse slachtoffers tijdens de 2e wereldoorlog, ook al vind jij dat het weinig met elkaar te maken heeft.
Wat een ongelofelijke mongool ben jij. Meen ik echt.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:21:39 #110
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_96287959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:01 schreef King_of_cubes het volgende:
Zeer schokkende documentaire. Ik had eigenlijk verwacht dat die ouwe baasjes de foutheid van hun daden na al die jaren wel in hadden gezien, maar bij sommigen heb ik het gevoel dat ze zo weer mee zouden doen. :')
Ligt er denk ik ook aan dat bij het meerendeel van de ondervraagden het IQ sowieso niet echt hoog lag. Vooral boerenjongens (streng gelovige gezinnen) of mensen die erg met de crisis te maken hadden en wel zin hadden in een verzetje ( :') ).

Denk dat je ook echt de Nederlanders die zich aansloten bij de SS met enig IQ niet voor de camera krijgt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_96288111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Ligt er denk ik ook aan dat bij het meerendeel van de ondervraagden het IQ sowieso niet echt hoog lag. Vooral boerenjongens (streng gelovige gezinnen) of mensen die erg met de crisis te maken hadden en wel zin hadden in een verzetje ( :') ).

Denk dat je ook echt de Nederlanders die zich aansloten bij de SS met enig IQ niet voor de camera krijgt.
Ja dit is dus precies wat mij ook al opviel. Ze maakten afgezien van die laatste geen van allen een snuggere indruk. En die Amsterdammer die zei: "dat geweld aanstekelijk werkt en dat als hij zag dat iemand in elkaar gerost werd dat hij dan meteen er ook op ging staan inraggen" ( Hij zei dat ook ongeveer in deze bewoordingen ) spande nog wel de kroon. :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:28:12 #112
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_96288174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:26 schreef Knowledge_seeker het volgende:

[..]

Ja dit is dus precies wat mij ook al opviel. Ze maakten afgezien van die laatste geen van allen een snuggere indruk. En die Amsterdammer die zei: "dat geweld aanstekelijk werkt en dat als hij zag dat iemand in elkaar gerost werd dat hij dan meteen er ook op ging staan inraggen" ( Hij zei dat ook ongeveer in de deze bewoordingen ) spande nog wel de kroon. :')

En van die types heb je er tegenwoordig nog steeds veel teveel rondlopen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_96288752
Die gekke Amsterdammert is inmiddels overleden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_96290346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:45 schreef marcodej het volgende:
Bron?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:57:26 #115
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_96291283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:01 schreef King_of_cubes het volgende:
Als je vergelijkbare DVD's met Duitse oud soldaten bekijkt, hoor je dezelfde verhalen (al hebben ze het niet over Joden). Er is hoogstens wat gemopper over wie wel en geen goede generaal was, maar de kameraadschap, moedige daden en de verschrikkingen houden hen nu ook nog gekluisterd.

Enige dat me tegenstond aan deze documentaire was de storende te harde schelle muziek. De eerlijkheid van de verhalen was tenminste eens anders dan anders.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:09:17 #116
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96291708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:30 schreef Knowledge_seeker het volgende:

[..]

Bron?
Bij Pauw en Witteman zei de maker in ieder geval dat er 2 waren overleden.
O)))
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:37:50 #117
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_96292725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:45 schreef marcodej het volgende:
Zo werkt dat. :P

Overigens vond ik het maar dom dat die 4e man die in Duitsland woonde werd ondertiteld, terwijl het gebrabbel van nummer 3 soms gewoon niet te ontcijferen was.

Daarnaast had ik er toch wat meer van verwacht. Beetje vreemd getypt misschien, maar ik verwachtte eigenlijk een paar gewetenloze hufters, die nog steeds voor 200 % achter de hele jodenvervolging staan en hier ook ronduit voor uitkwamen.
Nu had je dus wat gasten, die "bepaalde dingen niet wisten" en gasten "Die dat nou ook weer niet nodig vonden" (Afknallen Joden)

Maar goed misschien was ik wel iets te sensatiegericht.
Ja ja
pi_96293474

De twee met kruisje achter de naam zijn inmiddels overleden.
pi_96293843
Interessante docu op zich, alleen ik zat me echt dood te ergeren aan die irritante muziek de hele tijd, echt heel slecht afgemonteerd.
pi_96295512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:53 schreef Silenus het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke debiel ben jij. Meen ik echt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:59:02 #121
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96296180
Geen geweldige docu. Maar daardoor niet minder interessant. Blijft toch bizar dat deze (en dit zijn zeker niet de enige) mensen zich toch op zekere zin vrijwillig bij de Duitsers aan hebben gesloten al blijft het natuurlijk een hele andere tijd en een hele andere situatie totaal onvergelijkbaar met nu maar dat maakt het niet minder erg zeker als je ziet dat ze zo'n beetje allemaal geen enkele spijt van lijken te hebben. Het toppunt is uiteraard die Amsterdammer (Klaas), wat een verschrikkelijk persoon, hoe hij met een zekere trots zat te vertellen dat hij met een "ploertedooier" joden in elkaar sloeg alsof het de normaalste zaak van de wereld is en er uiteindelijk nog doodleuk aan toevoegt dat hij nou eenmaal een hekel aan joden heeft.. Ik las eerder in dit topic dat deze man overleden zou zijn, ik had ook begrepen dat deze docu pas uitgezonden zou mogen worden wanneer er bepaalde personages overleden zouden zijn dus dat zou zomaar kunnen. Mocht dit overigens niet het geval zijn dan zal het mij zeker niet verbazen als hij nog een keer de 'verkeerde' tegen zou komen. Ik betrapte mezelf er ook op dat mijn handen op bepaald moment begonnen te jeuken bij het aanhoren van deze idioot. Bij één persoon, degene die moeilijk te verstaan was, had ik toch wel het idee dat hij in zekere zin spijt had van zijn verleden en het er zelfs wel behoorlijk moeilijk mee heeft of dan in elk geval heeft gehad.

Overigens had de man met de das een uitspraak waar ik het normaal gesproken zeker mee eens zou zijn en dat was de uitspraak over wat de Palestijnen momenteel aangedaan word en de macht die joden hebben, daar zit gewoon (helaas) een kern van waarheid in. Echter, doordat het uit de mond van deze (akelige) man kwam had ik er een heel ander gevoel bij. Je weet gewoon dat het niet uit medelijden met het Palestijnse volk is maar uit pure haat jodenhaat dat in combinatie met het gegeven dat hij mede-schuldig is geweest van een ontzettend leed dat deze bevolkingsgroep is aangedaan een gebeurtenis bovendien die hoe je het went of keert toch een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van de staat Israel maakt het opeens een walgelijke uitspraak als je het mij vraagt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:02:17 #122
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_96296314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:53 schreef Silenus het volgende:

[..]

Doe eens normaal joh. Hij mag die mening toch hebben?
pi_96296519
Interessant.. Maar jeetje wat een gekke zeg
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:06:44 #124
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_96317209
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Geert Wilders zal dit niet lukken, mocht ie dat al willen.
Maar een Pim Fortuyn wist bij heel veel mensen de juiste snaar te raken, tel er een crisis bij op en dan had de situatie heel anders kunnen lopen. Let wel, als hij dit had gewild
Hopelijk lukt het hem niet want ik vind de parallellen met de NSB en de propaganda-machine verdomd erg lijken op de PVV-way. Ik snap wel dat Geertje zo aggregeert als mensen die vergelijking trekken.

Verder vond ik het een hele interessante docu. Erg boeiend om te zien wat de drijfveren van dit soort mensen waren. Beangstigend ook dat al die drijfveren nooit onbegrijpelijk worden, 'hang naar avontuur' 'erkenning' 'meer geld, betere economische positie'. etc.etc.
It's about being boss, not being the boss...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:07:07 #125
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96317230
godver heb ik dit gemist
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96317300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:07 schreef bijdehand het volgende:
godver heb ik dit gemist
Uitzendinggemist.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:14:50 #127
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96317813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Uitzendinggemist.
Ja ga het morgen eens kijken :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:06:58 #128
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_96321315
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:32 schreef Droopie het volgende:
Heel veel nederlanders (zeker mensen uit de randstad) zouden ook een meneertje 3 kunnen zijn als we nu de joden vervangen door bv. marokkanen en in een echte crisis zouden zitten
Je doet je username in ieder geval eer aan. Ga elders zieken gast. :Z
Qui habet aures audiendi audiat
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:13:44 #129
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96321671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef tisauch het volgende:

[..]

Je doet je username in ieder geval eer aan. Ga elders zieken gast. :Z
Hij heeft gelijk hoor
O)))
pi_96325210
zitten kijken, zieke mensen dit.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:54:13 #131
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_96326275
Goede documentaire, maar ik had af en toe toch wel meer diepgang verwacht. Voor mijn gevoel had deze documentaire wel een uur langer kunnen duren, ik vond het af en toe een beetje oppervlakkig.

Daarnaast zag ik ook een duidelijke scheiding, bepaalde mannen waren goede soldaten, zoals diegene die over het ijzeren kruis begint. Daarnaast zaten er ook regelrechte beulen bij, zoals die man uit Amsterdam.

Ook kreeg ik toch wel heel erg een PVV deja-vu. Vrijheid, eigen volk eerst en daarnaast ook die verkiezingsborden. Geef 'mussert' een kans, volgensmij klaagt de PVV ook continu dat ze geen kans krijgen en dat ze geboycot worden door de rest van de regering.
  woensdag 4 mei 2011 @ 01:03:18 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96326506
Met stijgende verbazing zitten kijken hoe die lui nu nog steeds hun handelen en hun daden verdedigen en vooral die anti-semiet uit Amsterdam (nummer 2), die nog volkomen overtuigd anti-Joods was.
De rest waren allemaal boerenkinkels die te dom waren om hun eigen koeien te neuken en ook na de oorlog niets bijgeleerd hadden.
Slechts 1 man gaf toe dat hij meegewerkt had aan de grootste misdaad allertijden en gaf toe dat ie zich een beetje schaamde daarvoor. Dat was die man met die erotische gedachtes over mannen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 mei 2011 @ 02:02:45 #133
25034 neilpad
Changry!
pi_96327728
Sommige reacties van figuren hier geven maar aan dat de mens er niet per se intelligenter op geworden is :{
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 4 mei 2011 @ 02:05:11 #134
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_96327772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 02:02 schreef neilpad het volgende:
Sommige reacties van figuren hier geven maar aan dat de mens er niet per se intelligenter op geworden is :{
:')
O)))
pi_96339929
Slechte docu...jammer.
Iedere keer hoor je maar 3 seconden iemand praten en daarna volgt wéér een of ander vaag beeld van toen en dat muziekje.
Weinig diepgang.
zelfde als diginoob
pi_96346567
Ik kon er niet goed naar kijken, ik werd er bij tijden gewoon onpasselijk van hoe laag een mens kan zakken.

Van mij hadden ze die landverraders alsnog mogen afschieten.

:r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_96348734
quote:
15s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:03 schreef golfer het volgende:
Dat was die man met die erotische gedachtes over mannen.
Erotisch? Dat heb ik er niet in gehoord.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_96349055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Erotisch? Dat heb ik er niet in gehoord.
Hij voelde zich aangetrokken tot die mannen. Hij heeft het woord erotisch, of gevoelens niet gebruikt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:16:21 #139
127981 Misstique
11-07-2014
pi_96351219
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:27 schreef TLC het volgende:
Ik kon er niet goed naar kijken, ik werd er bij tijden gewoon onpasselijk van hoe laag een mens kan zakken.

Van mij hadden ze die landverraders alsnog mogen afschieten.

:r
Wow, jij hebt werkelijk geen zak begrepen van die hele docu en velen hier met jou. :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:21:26 #140
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_96351410
quote:
15s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:03 schreef golfer het volgende:
Met stijgende verbazing zitten kijken hoe die lui nu nog steeds hun handelen en hun daden verdedigen en vooral die anti-semiet uit Amsterdam (nummer 2), die nog volkomen overtuigd anti-Joods was.
Wat niet tegen de wet is golfer, je mag best anti-jood, anti-neger, anti-moslim of anti-mens zijn. Niets mis mee.

quote:
De rest waren allemaal boerenkinkels die te dom waren om hun eigen koeien te neuken en ook na de oorlog niets bijgeleerd hadden.
Wat een bullshit, waar baseer je dat op? :D.

quote:
Slechts 1 man gaf toe dat hij meegewerkt had aan de grootste misdaad allertijden en gaf toe dat ie zich een beetje schaamde daarvoor.
En de rest koppelt hun soldaat zijn los van de kampen, daar hadden ze niets mee te maken wat natuurlijk ook zo is.

quote:
Dat was die man met die erotische gedachtes over mannen.
Projectie.

Ik vind het frappant hoe kort na WO2 Duitsland weer een groot bondgenoot was en alles vergeven en vergeten, business as usual maar dat deze mannen nog tot in hun graf alles verweten moet worden.

Maar goed, mensen als golfer zijn natuurlijk bestand tegen groepsdruk, zouden zoiets nooit doen en zich als helden opwerpen in de strijd. :').

Ook al wijst elk wetenschappelijk onderzoek iets totaal anders uit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:22:54 #141
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_96351473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:59 schreef inZanity het volgende:
Overigens had de man met de das een uitspraak waar ik het normaal gesproken zeker mee eens zou zijn en dat was de uitspraak over wat de Palestijnen momenteel aangedaan word en de macht die joden hebben, daar zit gewoon (helaas) een kern van waarheid in. Echter, doordat het uit de mond van deze (akelige) man kwam had ik er een heel ander gevoel bij. Je weet gewoon dat het niet uit medelijden met het Palestijnse volk is maar uit pure haat jodenhaat dat in combinatie met het gegeven dat hij mede-schuldig is geweest van een ontzettend leed dat deze bevolkingsgroep is aangedaan een gebeurtenis bovendien die hoe je het went of keert toch een grote rol heeft gespeeld in de totstandkoming van de staat Israel maakt het opeens een walgelijke uitspraak als je het mij vraagt.
Ik denk dat er behoorlijk geknipt is in zijn uitspraak en je daardoor geen enkel beeld kan vormen van hoe hij het bedoelt.

De hele docu zat uiterst dubieus in elkaar, de montage van de archiefbeelden zei mij al genoeg.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:31:32 #142
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_96351867
Enkele uitspraken vond ik zeer interessant; zo uit de losse pols:
- de politie pakte de Joden met genoegen op
- niet alleen ik maar het hele Nederlandse volk kon zien hoe de Joden eraan toe waren en hoe ze behandeld werden

De mensen in de documentaire komen er tenminste eerlijk voor uit; dat kan voor het overgrote deel van de bevolking dat al dan niet actief meewerkte nou niet bepaald gezegd worden. Integendeel: vanaf mei 1945 was iedereen verzetsheld als je ze moet geloven.
Do ist der Bahnhof.
zonnig Brasil
pi_96363267
pi_96363551
quote:
15s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:16 schreef Misstique het volgende:

[..]

Wow, jij hebt werkelijk geen zak begrepen van die hele docu en velen hier met jou. :').
Wat heb ik er niet aan begrepen spuit 11 ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')