Had vlc niet standaard die optie?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:24 schreef JoshuaL het volgende:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld je audio die je afspeelt op je desktop naar de PC kan streamen met Ubuntu? Heb al geprobeerd met Rygel en PS3 Media Server maar beiden willen niet werken.
Zet ubuntu op een usb stickie (met unetbootin bv.) en je kan een ubuntusessie draaien zonder maar iets te veranderen aan je pc. Dan kun je zo zien of ubuntu de schijf wel kan lezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:41 schreef FJD het volgende:
Ik heb een schijf uit een NAS getrokken zonder te backupen, ik had bedacht dat ik die schijf altijd later weer terug in de NAS kon steken om data over te gooien maar dat werkt dus niet
De schijf wordt niet gezien in Windows; niet direct op de PC aangesloten en niet via een external casing.
Via de NAS software kon ik wel op de schijf bladeren maar m'n media bestanden kreeg ik niet zichtbaar. Ik las ergens op Google dat er wat mogelijkheden zouden zijn om met Ubuntu de schijf te benaderen.
Heeft iemand wat tips over hoe/waar ik dat precies moet doen? Ik weet nu nml. niet eens welke zoektermen ik zou moeten gebruiken om meer info te krijgen
Image staat op m'n desktop, nu even branden en dan kijken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:52 schreef Joooo-pi het volgende:
Zet ubuntu op een usb stickie (met unetbootin bv.) en je kan een ubuntusessie draaien zonder maar iets te veranderen aan je pc. Dan kun je zo zien of ubuntu de schijf wel kan lezen.
www.ubuntu.com of klik op de link in mijn sig.
Als je op google zoekt, zie je aardig wat hits waar staat dat Synology ext3 of ext4 als fs gebruikt, net als ubuntu (linux). Zou dus gewoon gelezen moeten worden...quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef FJD het volgende:
Heb t wel geprobeerd natuurlijk en dat werkte idd nietT is een RAW schijf geworden ofwel er zijn geen leesrechten. Welke eikel heeft ooit bedacht dat dat wel een handige status zou zijn voor een HD
!
| 1 | sudo update-manager -d |
Al een week. Maar mensen aanraden rucksichtlos een eerste alpharelease te installeren, lijkt me niet helemaal juist.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:32 schreef Superthomas het volgende:
hey jongens, ubuntu 11.10 is beschikbaar!
[ code verwijderd ]
Heb hem zelf pasgeleden geprobeerd, hij wilde niet eens booten. Dus het is inderdaad niet aan te raden om een alpha te installerenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Al een week. Maar mensen aanraden rucksichtlos een eerste alpharelease te installeren, lijkt me niet helemaal juist.
Compiz heeft kneiterveel hardstikke handige en nuttige functies hoor. Zet 't maar eens uit, dan merk je pas hoe kaal het zonder is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zie totaal het nut niet in btw van Compiz,..
Leuk om mee te spelen daarna eigenlijk vooral irritant met teveel keuze's die allemaal weer invloed op elkaar hebben.
Kaalquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Compiz heeft kneiterveel hardstikke handige en nuttige functies hoor. Zet 't maar eens uit, dan merk je pas hoe kaal het zonder is.
En ja Compiz heeft ook wobbly-windows en vuur-op-het-scherm-tekenen, maar och dat kan gewoon uit.
Ofwel: een jaar ubuntu kost je minder uitzoekwerk dan een middagje gentoo.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Gentoo, installeren, Xorg x11+gnome installeren heeft mijn kennis over linux binnen 1 week groter gemaakt dan 1 jaar Ubuntu.
Ubuntu is trouwens wel gebruiksvriendelijker![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |