abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:29:43 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96477503
Thnx! :D:D Toverheks ik ben dus eigenlijk ook niet van de sieraden dragen, maar af en toe heb ik een goede bui ;) en ik wil ze wel altijd hebben haha :P

Uhm...ooit via marktplaats garen gekocht en daar kreeg ik toen nog een zakje met witte bolletjes acryl bij ;) allemaal restjes :P maar wit acryl dus :P vrij dun, met naald 2 gehaakt. En heb ertussen in stokjes gedaan, ipv Sc.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:05:35 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96480256
Oh wat is er weer veel moois gehaakt zeg! Goed idee van die poef ook! Vind zelf alleen die beige cirkel erin iets minder qua kleur erbij passen, of is dat alleen op de foto zo?

Mooie armband ook!
pi_96482171
Ooooooooh die Noro shawl!!! :9~ O+ :9~ Trui ben jaloers! ;) moet echt eens een spaarpotje gaan aanleggen voor mooi garen. Ga denk ik maar eens wat Royal Melange terugbrengen naar de winkel, heb ik al een beginnetje.

De UP is super gelukt zeg, petje af, heel erg leuk!!

Enne ik ben wel van de sieraden maken, alleen gehaakt nog nooit gedaan, erg leuk, moet ik onthouden die armband.

Ben alweer een eindje met m'n volgende shawl, de Half Granny (of eigenlijk de eerste, komen er vast nog meer, heerlijk relaxend patroon). Dit is dus helemaal met 1 hand gemaakt:

zaterdag 7 mei 2011 @ 20:07:48 #208
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96482324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef KarinvdB het volgende:
Ooooooooh die Noro shawl!!! :9~ O+ :9~ Trui ben jaloers! ;) moet echt eens een spaarpotje gaan aanleggen voor mooi garen. Ga denk ik maar eens wat Royal Melange terugbrengen naar de winkel, heb ik al een beginnetje.

Enne ik ben wel van de sieraden maken, alleen gehaakt nog nooit gedaan, erg leuk, moet ik onthouden die armband.

Ben alweer een eindje met m'n volgende shawl, de Half Granny (of eigenlijk de eerste, komen er vast nog meer, heerlijk relaxend patroon). Dit is dus helemaal met 1 hand gemaakt:

[ link | afbeelding ]
whoa.
respect2
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:15:30 #209
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96482597
Ohh mooi zeg Karin! :D je was geopereerd toch aan je hand?

Over spaarpotjes gesproken: ben bezig met afvallen, en moet wel iets bedenken om me te belonen ofzo ;) maar vind garen wel een mooie beloning! :D helemaal nu ik alles zo goed aan het opmaken ben enzo :D (de andere beloning waar ik gelukkig van wordt is M&Ms, of iets anders chocoladerigs maar ja dat schiet niet echt op natuurlijk ;))

Ben nu met die Masa Bag bezig maar die wordt niet echt heel groot he??? (Trovey jij had 'm gemaakt toch??)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:18:11 #210
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_96482700
Wow karin, ik vind het echt knap dat je dat voor elkaar krijgt met een hand _O_ :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:08:33 #211
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96484560
vraagje? :@
ik heb een granny square in 2 kleurtjes, ik vind hem groot genoeg, maar wil er eigenlijk nog een klein strak randje omheen haken, om het helemaal af te maken zeg maar.
wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen, of er ergens op internet daar wat over te vinden? :@
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:12:37 #212
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96484742
je kan een rijtje vaste eromheen haken Mirjam (sc in het engels (of moet je even in de tabel kijken in de OP), dan wordt ie wel ietsjepietsje groter, maar niet zoveel als met stokjes! En in de hoekjes doe je dan iets meer vaste dan dat er stokjes zitten, anders stompt het een beetje af :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:42:46 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96486019
thanks! :)
heb het geprobeerd, ik merk dat ik echt ff een patroon met hoeveelheden moet hebben :')
randje is idd te strak, waardoor de swuare niet mooi is geworden ;(
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:44:14 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96486082
hmm ja ik weet niet hoe je square er uitziet...of de hoeveelheden die je had zeg maar....want volgens mij kan je verder gewoon in iedere steek 1 vaste doen, en alleen op de hoeken iets meer, maar weet dus ook nooit precies hoeveel...
maar zijn hier mensen die veeeel ervarener zijn met Squares ^^
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:45:22 #215
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96486133
ik heb een square die uit 2 toeren bestaat :D
da;s niet veel dus, een kleintje O+
eerst de ring met de stokjes eromheen, en dan een toer met de hoekclusters :Y

als iemand hier me wel meer op weg zou kunnen helpen, zou ik dankbaar zijn :D
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:45:40 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96486145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:10 schreef Eska het volgende:
Tot wanneer kan er gestemd worden eigenlijk? 'k Zag dat zo snel niet staan, op die site (maar dat kan heel goed aan mij liggen, hoor).
Ik heb zelf al gestemd uiteraard. En ik heb vriendlief vriendelijk gesommeerd ook even te stemmen. Maar het gaat blijkbaar op IP-nummer, want die stem werd niet 'gepakt'. Hij heeft nu beloofd dat hij het maandag vanaf z'n werk zal doen. :D (als dat dan nog kan tenminste?)
Lucy moet gewoon bovenaan komen!
ik weet 't ook niet, wanneer de sluitingsdatum is. maar er zijn nog slechts 20 stemmen verschil met nr.1! :o
ben jij nog iets aan 't haken trouwens?
in de haak.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:48:05 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96486254
mirjam, ik weet 't ook niet precies. normaal gesproken is het bij zo'n buitenste randje genoeg om in elke hoek bijv. 3 of 4 vasten te maken, en dan verder steeds 1 vaste in elke onderliggende steek. maar bij zo'n kleintje heb ik 't nooit geprobeerd. misschien op gevoel hier en daar 1 extra steekje ertussen proppen, enigszins gelijkmatig verdeeld? of gewoon wat losser haken, dat kan ook. :)
in de haak.
pi_96487276
Wat een mooie dingen weer allemaal! Mooi Up kussen en een mooie omslagdoek en nog veel meer!
Mijn streepjesdeken is eindelijk af! Het is meer een groot uitgevallen omslagdoek geworden, maar nadat ik de mooie deken van Marjo heb gekregen vondt ik het niet meer nodig om nog een hele grote deken te hebben :) dus deze kan ik lekker om mijn schouders slaan op een zomeravond 8-) Morgen even foto's want ze worden niet echt mooi in het donker!
Ben ook al begonnen aan een nieuwe granny omslag doek, ik heb allemaal ideeen opgedaan uit mijn nieuwe boek *O*
haken is cool
pi_96487501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:45 schreef trui het volgende:

ik weet 't ook niet, wanneer de sluitingsdatum is. maar er zijn nog slechts 20 stemmen verschil met nr.1! :o
ben jij nog iets aan 't haken trouwens?
Dan maar hard hopen dat er maandag iig nog gestemd mag worden. En wie weet gaat m'n lief dan wel de beslissende stem uitbrengen. :D

Ik ben nog wel hakende, hoor. Geen flitsend tempo, maar toch steeds wel wat. Morgen, bij daglicht, wat plaatjes maken & showen. :)
pi_96487543
Oja Marjo gister heeft er een gast al dankbaar gebruik gemaakt van de deken *O* en ik lig er ook regelmatig onder te slapen op de bank :z
haken is cool
pi_96488198
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:24 schreef MissN het volgende:
Oja Marjo gister heeft er een gast al dankbaar gebruik gemaakt van de deken *O* en ik lig er ook regelmatig onder te slapen op de bank :z
Multi inzetbaar dus :)
Ik heb er ook een en die deken is best warm!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:47:06 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96488404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:03 schreef KarinvdB het volgende:

[ link | afbeelding ]
wow, wat ga je hard! en dat met slechts 1 bruikbare arm/hand!!!
in de haak.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:50:56 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96488582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:31 schreef Inu het volgende:
Ik had nog een foto gemaakt van het projectje met mn collega's voor de samenstellers van de biologische groentetas die een babytje krijgen:

Ik heb de prei en mais gemaakt, mn ene collega de rest van de groenten en de andere collega het leren tasje *O*
had ik hier toch helemaal overheen gekeken, wat superleuk allemaal zeg! maar ik heb nog niet alle groenten gedefinieerd, wat is dat donkergroene bij de radijs? en die grijze dingen, zijn dat champignons?
in de haak.
pi_96489471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:50 schreef trui het volgende:

[..]

had ik hier toch helemaal overheen gekeken, wat superleuk allemaal zeg! maar ik heb nog niet alle groenten gedefinieerd, wat is dat donkergroene bij de radijs? en die grijze dingen, zijn dat champignons?
Dat donkergroene is nog gewoon het plantje van de radijs en die grijze zijn idd champignons :) Nog geen reactie van de ouders trouwens...

Je sjaal wordt echt gaaf! En die van Karin ook! En knap zeg :) Hoelang moet je nog met 1 hand?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:47:54 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96490746
ah, tuurlijk! (van die radijs).

mirjam, ik zat nog te denken over je kleine granny-squares: het maakt natuurlijk wel uit of je met van die clusters werkt of dat het 'solid' squares zijn zoals bijvoorbeeld in dit project. als je alleen vasten maakt in de onderliggende stokjes kom je niet ver genoeg, voeg telkens ook het aantal vasten toe dat je anders (als je wel door zou gaan met een volgende rij met stokjesclusters) weer aan stokjes toe zou voegen in de hoek in een volgende ronde. dus in elke tussenruimte in 't midden van elke zijde zou ik 1 extra vaste haken, en dan in elke hoek 'space' :
[3 vasten, 2 lossen, 3 vasten],
of: [8 à 9 vasten],
óf: [4 vasten, 1 half stokje, 4 vasten].

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 08-05-2011 00:15:17 ]
in de haak.
  zondag 8 mei 2011 @ 00:30:01 #226
30011 Eska
Kazin
pi_96492449
Ik vind dat met één hand haken zo knap! Hoe doe je dat dan? Zet je je werk 'vast' ergens aan/in? En hoe pak je dan toch steeds de draad op?
Wel heel gaaf dat je dat voor elkaar gekregen hebt, zeg!
pi_96493543
Ben geopereerd aan m'n schouder, 5 weken in een Sling, ben nu halverwege. Het haken met één hand gaat heel lekker inmiddels, ben in erg blij om, heb ik tenminste iets leuks om me af te leiden en de tijd mee door te komen. Ga denk ik naast de filmpjes van het tunische haken (zie m'n vorige berichtje) ook nog een filmpje maken over gewoon haken met één hand, is maar weinig over te vinden.

Ben wel benieuwd of ik straks weer moet wennen aan haken met twee handen :D

Eska: ik zet de haaknaald vast in een klem, en dan duw ik m'n werk over de naald ipv andersom. Zie ook de filmpjes :)

[ Bericht 14% gewijzigd door KarinvdB op 08-05-2011 01:03:27 ]
  zondag 8 mei 2011 @ 01:13:46 #228
30011 Eska
Kazin
pi_96494080
Wow, da's nog inventiever dan wat ik me er bij voorstelde! :o :D
Ik denk dat je met een filmpje zeker mensen blij gaat maken. Misschien relatief weinig mensen, maar ongetwijfeld absoluut heel blij.
En het zal vast wel wennen zijn ja, als je weer twee handen/armen tot je beschikking hebt. Of je werkt dan gewoon aan twee projecten tegelijk. :+
Hoe dan ook; een vlot herstel toegewenst!
  zondag 8 mei 2011 @ 06:52:58 #229
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96496978
Wat een prachtige sjaal Karin en dat met één hand? _O_
  zondag 8 mei 2011 @ 08:47:07 #230
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96497240
haha echt comfortabel zit het er niet uit (als in: het lijkt me behoorlijk priegelen!) maar echt super inventief! :D en ik zou ook flink balen als ik maar 1 hand tot mn beschikking had....en blijkbaar schiet het behoorlijk op dus allemaal!! :D nou succes nog 2,5 week!

Die gehaakte kussens zitten trouwens heerlijk zacht tegen mn arm aan ^^
En heb een plan bedacht voor een tas!! maar moet eerst de MasaBag afmaken en dan gaan ontwerpen ^^ Het idee stond ook nog niet op Ravelry :o (terwijl het heel simpel is, maar ik hou jullie in spanning ;))
pi_96499384
Gisteren dus naar de boekenmarkt geweest en daar dit uberschattige boekje gescoord voor 2 euro. Het is gelukkig nog in redelijke staat, maar moet wel voorzichtig behandeld worden. Mooie aanwinst!

En omdat ik niet kon slapen heb ik vannacht tot half 3 wat bloemen gehaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door crochetwitch op 08-05-2011 11:41:54 ]
pi_96500438
Omg dat boekje wat cool !!!
  zondag 8 mei 2011 @ 15:39:56 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96506737
geweldig crochetwitch! :D vrouwelijke handwerken nog wel!

leuke blommen ook! maar pas wel op, sommige van je bloemen hebben 13 blaadjes. kan lastig zijn als je ze aan elkaar wil maken.
in de haak.
  zondag 8 mei 2011 @ 15:40:50 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96506759
esseEi, ik ben benieuwd naar je tas-idee! en hoe check je nou zo snel of 't nog niet op ravelry voorkomt?
in de haak.
  zondag 8 mei 2011 @ 16:02:12 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96507302
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:39 schreef trui het volgende:

leuke blommen ook! maar pas wel op, sommige van je bloemen hebben 13 blaadjes. kan lastig zijn als je ze aan elkaar wil maken.
Dat had ik ook, maar dan doe ik ze aan de rand :)

En dat boekje is geweldig!
pi_96507969
Zo weer even terug van weggeweest, enkele leuke dingen gezien (even terug gescrolt).

Ik heb wat probleempjes gehad met men computer maar ze zijn nu weer van de baan en men Linux staat er weer mooi op nu kan ik weer gaan verder haken :).

Er ligt nog een stoelovertrek op me te wachten en een half afgewerkte Angry Cardinal dus daar zal ik de volgende dagen aan werken.
Only Heroes live forever.
blog
pi_96508143
Ach ja, die bloemen, ik had ze eerder bedacht als applicatie of zo. Beetje pimpmateriaal! :D
Zit in de zon verder te haken aan het theeservies. Wat een heerlijk weer!
  zondag 8 mei 2011 @ 17:01:34 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96508883
ik heb ook nog gehaakt tijdens onze picknick bij Rhijnauwen. O+ helaas inclusief foutje, dus ik kon weer een heel stuk uithalen, maar evengoed was 't een heerlijk dagje. nu gaan we zo barbecuen en voetbalkijken. :o
in de haak.
pi_96511735
Moederdag is bij ons een week verschoven ivm de vakantie van mn ouders en zus, maar ik ben nu hard op zoek naar een kado... Hier ideeën? Mijn ouders hebben net een hele gave buitenkeuken laten maken en mn moeder heeft allerlei vintage dingen om hem in te richten, dus iets wat daarbij past? Of misschien zomerse onderzetters, want de mooie tafel mag niet vies worden natuurlijk :P
  zondag 8 mei 2011 @ 20:03:43 #240
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96516193
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:25 schreef Inu het volgende:
Moederdag is bij ons een week verschoven ivm de vakantie van mn ouders en zus, maar ik ben nu hard op zoek naar een kado... Hier ideeën? Mijn ouders hebben net een hele gave buitenkeuken laten maken en mn moeder heeft allerlei vintage dingen om hem in te richten, dus iets wat daarbij past? Of misschien zomerse onderzetters, want de mooie tafel mag niet vies worden natuurlijk :P
van die glazen bloempotten omgehaakt zoiets, zag ze voorbij hier komen erg leuk, leuk in de kleuren van de buitenkeuken, ja ik roep maar wat :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_96517542
Het is deze: http://link.marktplaats.nl/428632486

En mn moeder heeft voor in de keuken boerenbont servies en ook het aanrechtblad is zo'n ouderwetse met een zwartwitte spoelbak... Zit nu te denken om granny hexagons te doen in blauw-wit en rood-wit met misschien stoffen placemats erbij in dezelfde kleuren, maar dan ruit
pi_96517906
Nog even een fototje van mn streepjes-deken/omslagdoek

Zo begon ik ooit vorig jaar..

Eindelijk klaar!

Hij is uiteindelijk 130x84 geworden. Heb de draadjes expres laten zitten, vond het wel grappig, misschien maak ik er nog extra kwastjes aan..
haken is cool
pi_96520455
Wat een deken MissN heb je daar nog een grotere foto van?

Heb je een kleurenvolgorde gehouden of niet? Bij de eerste foto blijkbaar wel maar erna ziet het er toch anders uit.
Only Heroes live forever.
blog
  zondag 8 mei 2011 @ 23:07:30 #244
30011 Eska
Kazin
pi_96529024
Oh crochetwitch, dat boekje! O+ Dat zijn geweldige vondsten hè.
Mooie blommen ook. :)

MissN, da's een lekkere bankdeken geworden. Kwastjes er aan is eigenlijk wel een leuk idee, ja. :Y
  zondag 8 mei 2011 @ 23:15:11 #245
30011 Eska
Kazin
pi_96529395
Ik ontdek steeds vaker zoete/romantische kanten aan mezelf. :o :D Zo vond ik laatst ineens dat ik heel dringend een roze/paars kussen nodig had voor op de schommelstoel. Dus maar gemaakt dan. :+

M'n jongens wilden toen uiteraard ook graag een eigen kussen-voor-als-ze-op-de-schommelstoel-zitten. Maar liever in wat andere kleurtjes. :P Dit worden hun kussens, met zelf bij elkaar gezochte kleuren.

En verder heb ik nog wat WIP-jes liggen waar het nu véél te warm voor is (2 sjaals, een deken en een trui), dus die komen later nog wel weer eens terug. ;)
pi_96534538
@redostrike, ik zal vanavond even een grotere foto maken & uploaden..ik verklein ze altijd voor fok... Maarre ik heb juist geen vaste volgorde aangehouden maar wel steeds een witte streep..
haken is cool
  maandag 9 mei 2011 @ 06:56:19 #247
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96534621
Eska, wat een leuke kussens zeg! Grappig ook, ieder een eigen kussen :D Waar laat je die dan als ze er niet op zitten?

MissN prachtige deken, mooie kleuren ook zo.

Ben zelf bezig met een rond kussen, ik heb geen patroon dus het is een beetje vogelen wanneer ik meerder en wanneer niet, maar het lijkt wel te lukken.
pi_96534773
Mooie kussens! :)

Heb nog meer moois gezien, maar weet het zo even niet. Ik ben niet in de stemming om te gaan zoeken of na te denken. Voor de verandering weer eens nauwelijks geslapen. 1.5 uur dit keer, dus ik ben niet echt helder vandaag. :P
Ik denk dat er van haken ook weinig gaat komen vandaag.

Dit weekendje wel een begin van mijn omslagdoek gemaakt (gewoon een kleine deken van Grannystripes) en 2 strikken. Foto's volgen nog ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Herfstblad op 09-05-2011 07:40:13 ]
pi_96538733
Mooie kussens zeg! Leuk inderdaad dat ze een eigen kussen krijgen.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:56:28 #250
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96540275

Muts met strik, de kleuren vallen een beetje raar uit maar ik ben wel tevreden. Muts had ik al maar met wat restjes dus even de strik er bij gemaakt gister.
Zit te denken dat je ook best een hoofdband kan maken met zo'n stukje erin zodat het net een grote strik lijkt. Ga ik zo maar eens proberen :)
an urge to help mankind overcomes me
pi_96540676
Toch nog aan het haken. Zit momenteel ergens tussen Zwolle en Amersfoort in de trein en omdat ik bang ben in slaap te vallen, mijn haakwerk erbij gepakt. Het gaat alleen niet echt vlot

Leuke muts en strik!
pi_96543906
Waarom wil ik toch zoveel en heb ik steeds allerlei projecten door elkaar lopen!

(Gaat nu weer verder met het theeserviesje, koekjes en muffins....)
pi_96545123
Haha, dat heb ik ook: tig projecten die door elkaar heen lopen. :p
Ik ben nu alleen al met 5 dekens bezig. :@
  maandag 9 mei 2011 @ 14:07:14 #254
30011 Eska
Kazin
pi_96545424
M'n heertjes zijn ook al helemaal blij met hun kussens-in-wording. :D De schommelstoel staat buiten, dus de kussens die niet daar op liggen, komen dan terecht op één van de tuinstoelen of 't bankje. Kussens liggen hier sowieso nooit lang op één plek. :P

Ronde kussentjes heb ik ook nog op de planning staan! En langwerpige ook. Ik ben dol op kussens O+

Oi herfstblad, 5 dekens tegelijk?? :o :D Succes. ;) (ook met wakker blijven)
  maandag 9 mei 2011 @ 14:09:30 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96545520
ik heb ook nog heel veel kussens liggen om te bekleden. :o

maar herfstblad: VIJF dekens???!!! :D waarom?! :D

saaw, de strik staat leuk op die muts!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: