abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 18:16:36 #1
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96259152
Hallo, ik denk al een tijdje na over het heelal, en probeer dit te beseffen, maar als ik nadenk dat het eigenlijk een groot zwart ''niks'' is waar we in leven draai ik daar een beetje van door+raar in m`n vel zitten.
Ook nadenken over het oneindige, of over uitersten. bijv. wat het uiterste is van hoog of van laag. Omdat oneindig nog al een vaag begrip is.
Of gewoon het besef dat je een mens bent, en een klein iets in dat grote heelal bent, kan je helemaal gek laten worden. Het is gewoon alles proberen te bevatten maar hier geen grip op kunnen krijgen wat een soort van angst aanjaagt.
Zijn deze gedachten normaal? en hoe kom je er van af?
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_96259269
over 10 minuten denk je er niet meer aan
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_96259271
jahoor denk er soms ook wel over... waar stopt t? enz

Mensen die er niet tegen kunnen gaan dan maar geloven... maar ik zie het probleem niet dat we het niet weten...
We hoeven niet alles te weten.
pi_96259332
Ik was er ook ernstig over aan het nadenken. Toen ging ik de theoretische natuurkunde in. Nu ben ik blij als ik er een weekendje niet aan kan denken.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:20:09 #5
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96259351
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:18 schreef ThaTim het volgende:
over 10 minuten denk je er niet meer aan
Op de een of andere manier, omdat ik een keer dat besef zeg maar had, zit ik een beetje raar in m`n hoofd. En je blijft met een vaag besef lopen.
pi_96259385
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Op de een of andere manier, omdat ik een keer dat besef zeg maar had, zit ik een beetje raar in m`n hoofd. En je blijft met een vaag besef lopen.
dat besef ook wel eens gehad, maar voor je het weet denk je er maanden niet meer aan ;)
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_96259480
Een joint helpt :)
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:23:37 #8
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96259521
quote:
12s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef ThaTim het volgende:

[..]

dat besef ook wel eens gehad, maar voor je het weet denk je er maanden niet meer aan ;)
Wat mijn probleem meer is, is dat je het blijft voelen. Ook al denk je er niet aan.
+ ik wordt ook gek omdat ik het begrip ''dood'' niet kan bevatten, waardoor ik weer ga denken dat er misschie verschillende dimensies zijn, of je in het ''niks'' terechtkomt, waardoor ik weer ga denken: ''wat is het niks?''; ik kan gewoon ergens geen bevat op krijgen en maak me zelf helemaal gek. Hoewel deze zaken ook wel raar zijn.
pi_96259612
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:23 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Wat mijn probleem meer is, is dat je het blijft voelen. Ook al denk je er niet aan.
+ ik wordt ook gek omdat ik het begrip ''dood'' niet kan bevatten, waardoor ik weer ga denken dat er misschie verschillende dimensies zijn, of je in het ''niks'' terechtkomt, waardoor ik weer ga denken: ''wat is het niks?''; ik kan gewoon ergens geen bevat op krijgen en maak me zelf helemaal gek. Hoewel deze zaken ook wel raar zijn.
je maakt t jezelf heel moeilijk.. ik denk.. dood... alles stopt, het is over... klaar.
Niks andere dimensies...
  maandag 2 mei 2011 @ 18:26:39 #10
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96259648
Ik heb dat ook regelmatig. :P

Als je er niet aan wilt denken, kun je het beste afleiding zoeken.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  maandag 2 mei 2011 @ 18:30:21 #11
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_96259835
quote:

[..]

Dit klinkt als een beginnend gevalletje angststoornis. Advies: huisarts
  maandag 2 mei 2011 @ 18:32:56 #12
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96259960
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:30 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Kan een angststoornis voortkomen dan louter uit nadenken over het leven/dood/alles?
pi_96260150
Onderwerpen zoals dat moeten langzaam inzinken. Mijn zus kon vroeger dat soort dingen ook niet bevatten, en ik heb haar stukje bij beetje dingen uit lopen leggen. Tegenwoordig kan ze er beter mee om gaan.

Gewoon langzaam opbouwen, en op een gegeven moment ga je dingen logisch vinden (wat betreft het heelal).
  maandag 2 mei 2011 @ 18:37:24 #14
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_96260184
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:32 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Kan een angststoornis voortkomen dan louter uit nadenken over het leven/dood/alles?
Ja zeker en er zijn mensen die je daarmee kunnen helpen om het te relativeren.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:40:48 #15
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96260347
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:37 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Ja zeker en er zijn mensen die je daarmee kunnen helpen om het te relativeren.
Ik zit zo niet in elkaar om naar een dokter te gaan, het liefst wil ik overal zelf achterkomen en er dus ook weer van af komen. Maar ik ben nog echt niet gek hoor.
Kan dit ook komen door een combinatie van spanning/stress/vermoeidheid?
pi_96260405
Verdiep je in de materie. Kijk wat docu's ofzo. Misschien voldoet dat een beetje en ben je er minder mee bezig, omdat je er meer over weet.
pi_96260924
Accepteer gewoon dat het menselijk brein niet in staat is te bevatten hoe groot het heelal is.

Verder niet meer over nadenken.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 2 mei 2011 @ 18:51:09 #18
154952 spoor4
Spoort niet
pi_96260928
Een existentiële crisis.
De enige oplossing is te leren relativeren, accepteren dat je niet op al je vragen antwoord zult krijgen en gewoon doorleven zonder voortdurend stil te staan bij het hoe en en waarom van dingen.
pi_96261227
Dit is wel interessante materie en vermakelijk verteld.

maandag 2 mei 2011 @ 18:59:08 #20
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96261329
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef spoor4 het volgende:
Een existentiële crisis.
De enige oplossing is te leren relativeren, accepteren dat je niet op al je vragen antwoord zult krijgen en gewoon doorleven zonder voortdurend stil te staan bij het hoe en en waarom van dingen.
Had dit begrip dus nog niet eerder gehoord, even gelezen op Wikipedia, kan mij hier totaal in vinden.
Maar is het raar dat ik dit dus krijg rond mijn 20e, een echt heel erg dierbare niet verloren, en ik heb niet in de gevangenis gezeten.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:02:07 #21
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96261487
quote:
Een existentiële crisis.
Ben trouwens echt heel blij dat er een naam voor is.
pi_96262436
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:16 schreef Ikbenserieus het volgende:
Zijn deze gedachten normaal? en hoe kom je er van af?
Ja, het zou eerder niet normaal zijn als je die gedachten niet had. :)
Als je er niet teveel aan wilt denken moet je je aandacht proberen te richten op andere dingen.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:22:04 #23
154952 spoor4
Spoort niet
pi_96262599
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:59 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Had dit begrip dus nog niet eerder gehoord, even gelezen op Wikipedia, kan mij hier totaal in vinden.
Maar is het raar dat ik dit dus krijg rond mijn 20e, een echt heel erg dierbare niet verloren, en ik heb niet in de gevangenis gezeten.
Het is niet raar dat je over dat soort zaken gaat nadenken gedurende de adolescentie. Pas alleen wel op dat je jezelf er niet in verliest of dat je er niet depressief van wordt (niks meer ondernemen omdat het leven 'toch geen zin heeft' bijvoorbeeld.)
  maandag 2 mei 2011 @ 19:25:19 #24
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96262784
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Het is niet raar dat je over dat soort zaken gaat nadenken gedurende de adolescentie. Pas alleen wel op dat je jezelf er niet in verliest of dat je er niet depressief van wordt (niks meer ondernemen omdat het leven 'toch geen zin heeft' bijvoorbeeld.)
Nee, daar ken ik mijzelf goed genoeg voor, ik kan me nog genoeg vermaken zonder in de gedachte te overspoelen van"het toch geen zin hebben''
Wel is het (soms) bijzonder angstig, en energierovend.
pi_96272928
filosoferen is niet erg.. maar je kan het beter niet doen met een slaaptekort..

je kan beter ook nooit gaan blowen, je denkt al diep genoeg.
pi_96280873
Je zal het nooit helemaal begrrijpen..
dus hou er maar meer op te probereren te brijpen
  dinsdag 3 mei 2011 @ 01:07:22 #27
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96281056
quote:
Een existentiële crisis.
Interessant :).
pi_96282795
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:25 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Nee, daar ken ik mijzelf goed genoeg voor, ik kan me nog genoeg vermaken zonder in de gedachte te overspoelen van"het toch geen zin hebben''
Wel is het (soms) bijzonder angstig, en energierovend.
Je kan je ook afvragen wanneer het dan wel zin zou hebben. Als het heelal eindig was en je zou alles weten, zou het dan anders zijn? Of heeft het objectief gezien sowieso geen zin allemaal en moet je er gewoon zelf iets leuks van maken?

Ik denk het laatste. ;)
pi_96282833
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:07:12 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96283649
Blow je regelmatig of slaap je te weinig?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:13:21 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96283698
niets mis mee om af en toe eens stil te staan bij de nietigheid van jezelf tov de grootsheid... daar zijn hele religies op gebouwd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96283746
Niks geks aan. Maar zie het heelal en oneindig is als twee aparte begrippen. Ik denk dat je al veel sneller moeite zult krijgen met het begrip oneindig.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:26:33 #33
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96290231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:07 schreef Maanvis het volgende:
Blow je regelmatig of slaap je te weinig?
Ik slaap denk ik gemiddeld zo`n 7 uur per nacht, kan s`nachts ook moeilijk in slaap komen.
Weet niet of dit er mee te maken kan hebben.
Edit: ik blow trouwens nooit.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:35:07 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96290491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:26 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Ik slaap denk ik gemiddeld zo`n 7 uur per nacht, kan s`nachts ook moeilijk in slaap komen.
Weet niet of dit er mee te maken kan hebben.
Edit: ik blow trouwens nooit.
Als je te weinig slaapt dan kan dat hallucinaties en waanbeelden opleveren. Maar met 7 uur op een nacht zou het wel goed moeten zitten denk ik zo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:37:13 #35
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96290574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je te weinig slaapt dan kan dat hallucinaties en waanbeelden opleveren. Maar met 7 uur op een nacht zou het wel goed moeten zitten denk ik zo.
Hallucinaties en waanbeelden heb ik ook niet echt last van, enkel een uitgewerkte gedachte die niet verder komt. En wat het vage gevoel geeft.
pi_96299714
als je aan het heelal denkt denk dan niet alleen aan zwarte leegte maar aan de triljoenen sterren en de melkweg, het 'heelaleiland' waarin we leven en waar mogelijk nog meer leven is, we zijn inderdaad maar een stofje in het geheel maar je eigen lichaam is op atomair niveau op zich weer een heelal, 't is maar net hoe je het bekijkt
pi_96301488
quote:

[..]

Je kan het ook anders zien, stel dat je inderdaad na het sterven in een "niks" terecht komt, aan jou om het op te vullen met alles wat je op aarde hebt geleerd. Ik bedoel, waarom niet? Alleen maar omdat het niet zeker is dat er een hiernamaals is (ook goed, ben ik er toch niet om het te merken) en vanwege allerlei verhalen over hoe je machteloos de hemel in wordt gesleurd door Het Licht of even machteloos de hel in valt en voor eeuwig in het vagevuur terecht komt. Het is dan toch allemaal niet 'echt' zoals hier (tenzij je er oprecht in geloofde tijdens je leven misschien), gewoon iets verzinnen en het is er.
pi_96301627
Misschien helpt dit:

Children of the night. What music they make.
pi_96329727
Ik heb hier ook veel last van gehad.
Bij mij begon het alleen al toen ik een jaar of 5 was denk ik.
Mijn moeder vuurde ik voor het slapen gaan dan met allerlei vragen af. Of ze in de hemel op me zou wachten bijvoorbeeld... natuurlijk zei ze ja... Maar dat antwoord vond ik toen al vreemd... Stel dat haar moeder zou wachten, die moeder daarvan, daarvan en daarvan... Dan zouden er wel heel veel moeders wachten... En hoe zou ik haar daar ooit tegenkomen als er oneindig veel mensen moeten zijn? Erg verwarrend dus.
Ook over het oneindige dacht ik regelmatig na... Oneindig kan toch niet? Je kan toch niet door blijven gaan en door blijven gaan in het helaal? Maar ineens een muur rond je hebben is ook zo raar...
Als je dood bent niet meer na kunnen denken... ook zo raar...

Soms kon ik wekenlang 's avonds hieraan denken en dan was het weer over voor een lange tijd. Ik moest bij mezelf dan altijd denken : niet aan denken!
Het rare is ook dat ik me overdag hier niet druk over kan maken, alleen in bed voordat ik in slaap viel.

Ergens tussen mijn 16e en 20e kwam het heel hevig terug voor ik denk een paar weken/maanden. Voelde me een paar keer er zo slecht door dat ik dacht van pfff dadelijk kan ik psychische hulp gaan zoeken.
Echter is het na elke keer denken van niet aan denken! en het te accepteren dat ik niet alles kan weten helemaal verdwenen.
En dit zal ook niet meer terugkomen :-)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:17:03 #40
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99514518
Hey mensen,

Ik heb al 4 maanden 'last' van een vreemde stemming. Ik vind het heel erg raar om in mijn lichaam te zijn en begin me af te vragen hoe alles nou kan...hoe kan ik denken? Hoe kan ik een persoon zijn? Waarom zijn we mensen en hoe zijn we hier gekomen...hoe kan het dat ik gedachtes heb en andere mensen niet...tenminste niet die van mij?
Ik vind alles zo bizar dat ik de hele dag een heel ontwerkelijk gevoel heb...verder heb ik de hele dag precies door wat ik denk...een film kijken of een boek lezen kan bijna niet meer...Ik kan nergens meer in opgaan...Als ik bijv. praat dan vind ik me eigen stem heel raar en onwerkelijk klinken...
Ik doe alles nog wel heel gewoon net zoals vroeger...Opleiding en vrienden en werk en alles gaat goed alleen het voelt allemaal zo bizar voor mij...Soms denk ik wel eens van misschien is deze wereld wel niet echt en wil iemand me straffen en heeft hij me hier geplaatst zodat ik er niks van begrijp en wil diegene me martelen ofzow....ik weet dan wel dat het niet zo is maar ja toch twijfel ik soms omdat ik alles zo bizar vind....verder doe ik de opleiding pedagogiek en leer daar alles over psychische stoornissen...en dan lees ik weer over een psychose en dan ben ik bang dat ik dat heb omdat ik dus soms een beetje waanideeen heb terwijl ik wel weet dat het eigenlijk niet zo is...dus een psychose heb ik niet...Krijg binnenkort gedragstherapie bij het RIAGG om me te leren om weer wat positiever en anders te gaan denken over het leven....
Nou om een heel lang verhaal kort te maken...Wie herkent dit? Wie heeft dit ook gehad en is er weer vanaf gekomen en hoe? Misschien nog tips....

Dit komt uit een ander forum met als onderwerp: Het leven en jezelf als persoon vreemd vinden.
Niet echt herkennende reacties op geplaatst, hoop dat het hier wel gebeurd.
Ik denk zelf dat onderdrukte emoties een rol spelen.

Ik kon het zelf niet beter verwoorden....
pi_99514683
Ik weet het niet vriend, ik weet wel dat ik het een korte periode had.... 2 maanden ofzo, is wel best naar te noemen, maar bij jou houdt het A langer aan B is het veel heftiger, ik zou hulp zoeken bij weet ik veel een of andere psycholoog ofzo?

En ga enorm veel muziek luisteren en luister grondig naar de tekst, dan heb je nergens anders om aan te denken... of lukt dat ook niet?

Ook voelt: ''echt in het moment zitten'', ook veel chiller, mensen typeren je nu waarschijnlijk als iemand die erg veel in zijn eigen wereld zit of niet?
Rustig aan.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:31:13 #42
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99515050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:21 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet het niet vriend, ik weet wel dat ik het een korte periode had.... 2 maanden ofzo, is wel best naar te noemen, maar bij jou houdt het A langer aan B is het veel heftiger, ik zou hulp zoeken bij weet ik veel een of andere psycholoog ofzo?

En ga enorm veel muziek luisteren en luister grondig naar de tekst, dan heb je nergens anders om aan te denken... of lukt dat ook niet?

Ook voelt: ''echt in het moment zitten'', ook veel chiller, mensen typeren je nu waarschijnlijk als iemand die erg veel in zijn eigen wereld zit of niet?
Nee, dat valt allemaal wel mee.
Ik weet ook dat het niet normaal is zo denkende, maar toch komen de gedachten er. Soms lijkt het wel net of je gek wordt, maar als je het hebt weet je ook gewoon dat je niet gek wordt.
pi_99516390
Ga meer proberen in het moment te leven, ga genieten van wat er om je heen gebeurt, ga je meer interesseren in wat er om je heen gebeurt, ga er meer aandacht aan besteden, ga je er meer in verdiepen, word nieuwschieriger, want volgens mij is het echt gewoon een gebrek aan ander impuls om je hersens te stimuleren :P

Daarnaast, na 4maanden moet je toch wel tot de conclusie gekomen zijn dat het totaal geen zin heeft om zo te denken, dus het zou eigenlijk allang weg moeten gaan omdat je alles al 10x bedacht hebt.
Rustig aan.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:12:17 #44
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99517309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:55 schreef kingtoppie het volgende:
Ga meer proberen in het moment te leven, ga genieten van wat er om je heen gebeurt, ga je meer interesseren in wat er om je heen gebeurt, ga er meer aandacht aan besteden, ga je er meer in verdiepen, word nieuwschieriger, want volgens mij is het echt gewoon een gebrek aan ander impuls om je hersens te stimuleren :P

Daarnaast, na 4maanden moet je toch wel tot de conclusie gekomen zijn dat het totaal geen zin heeft om zo te denken, dus het zou eigenlijk allang weg moeten gaan omdat je alles al 10x bedacht hebt.
Ik moest hier wel om lachen, haha.
Het heeft ook geen enkele zin, maar geen idee waarom ik het af en toe heb. Als ik s'avonds wil slapen wordt ik soms ook angstig en schrikachtig. Het komt er allemaal op neer dat ik te veel in m'n hoofd zit, niet zo veel moet nadenken.
Afgelopen week ben ik gewoon tot dat besef gekomen, en ik wil veranderen. (gewoon met beide benen op de grond, en niet door het heelal in gedachte zwevend)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:57:12 #45
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_99519926
Ik had dat als kind heel erg, maar ik ben er overheen gegroeid :7
My mama didn't raise no fool
pi_99520165
Ik heb het. Je bent een diepdenker.

Leren er niet meer over na te denken.
pi_99520180
quote:
Een existentiële crisis.
:Y

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Dat besef is het ergste ja. Weken lang is het daardoor dikke paniek in mijn hoofd geweest.

Alsof je voor het eerst doorhebt dat je sterfelijk bent, of zo. Vergelijkbaar.
pi_99520304
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:59 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Waarom zou dat raar zijn?
pi_99520341
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:22 schreef daftme het volgende:
Een joint helpt :)
Of je krijgt een paniekaanval door die negatieve gedachten combineren met een joint. Hoezee.
pi_99520461
Ik krijg trek van je strawberry...
Rustig aan.
pi_99520617
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:30 schreef MsMessy het volgende:

[..]

:')
de selfmade psychologen zijn weer gearriveerd om hun diagnoses in het rond te strooien. chale :')
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:10:04 #52
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99520671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb het. Je bent een diepdenker.

Leren er niet meer over na te denken.
Diepdenker wel ja, normaal kun je dat relativeren; je tot iets anders denken doen aanzetten. Maar het lijkt soms alsof je ''verzinkt'' in je gedachten, je ligt in bed; het besef over dat heelal komt, je krijgt schrikreacties en ligt met de ogen wijd open om je heen te staren. Zo alert als een bange kat.
En toch weet ik dat het anders hoort, dat dan weer wel. :P Zo raar eigenlijk.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:13:00 #53
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99520810
Het belangrijkste eigenlijk nog; wat bepaald of je dit soort gedachten positief of negatief oppakt.
pi_99520940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:09 schreef dawg het volgende:

[..]

:')
de selfmade psychologen zijn weer gearriveerd om hun diagnoses in het rond te strooien. chale :')
Mwah als je erin blijft hangen is het misschien wel handig om er met iemand over te praten...
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:10 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Diepdenker wel ja, normaal kun je dat relativeren; je tot iets anders denken doen aanzetten. Maar het lijkt soms alsof je ''verzinkt'' in je gedachten, je ligt in bed; het besef komt, je krijgt schrikreacties en ligt met de ogen wijd open om je heen te staren. Zo alert als een bange kat.
Heel herkenbaar inderdaad. De nietigheid van ons tijdelijke bestaan is ook moeilijk weg te relativeren. Dat doe ik dan ook niet, ik heb mezelf aangeleerd om als ik weer daarover begin na te denken meteen mijn gedachten verzetten naar iets anders voordat ik in die diepdenkmodus zit.

Of ik denk aan het alternatief, alle kennis van de wereld hebben en voor altijd bestaan. Als je daar diep over nadenkt is het eigenlijk ook niet zo'n geweldig alternatief.

Wat mij geholpen heeft is dat ik voor school ooit het boek `Het leven uit een dag` heb gelezen. Of het boek goed was weet ik niet eens meer, maar het doet je wel denken dat juist de eindigheid van ons bestaan ons leven betekenis geeft. Sinds dien heb ik er meer vrede mee, sinds dat besef tegenover het andere besef is komen te staan.
pi_99521040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mwah als je erin blijft hangen is het misschien wel handig om er met iemand over te praten...

right, meteen beginnen over een angststoornis adhv een stukje tekst van een volledig onbekende. :')
pi_99521127
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:17 schreef dawg het volgende:

[..]

right, meteen beginnen over een angststoornis adhv een stukje tekst van een volledig onbekende. :')
Angststoornis gaat een beetje ver ja.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:52:01 #57
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_99525709
zoiets ook ooit gehad toen ik jong was :P
dit was naar aanleiding van iets op tv dat mensen zich onderscheiden van bijv. een grazend hert dat vlucht als het wat geluidjes hoort omdat deze opzich wel hersenen heeft maar nooit zal begrijpen dat het beest op een planeet rondloopt en dat die planeet een potje rondzwiert en daarbij er veel meer omheen draait en dat waar we omheen draaien nog 100x vaker voorkomt en dat zelfs dat weer ronddraait en nog veeelheelveel meer voorkomt etc.. maar ze zeiden toen op tv ook dat we ons dat kunnen voorstellen alleen kan niemand zich bedenken waar dit eindigd.
En juist omdat een of andere super oude turbo geleerde dit zei ben ik er gelukkig nooit in doorgeslagen :P en zou ik dat als ik jou was ook niet doen. Er is namelijk *geen* antwoord. En jij gaat dat ook niet alleenig in je bedje ff bedenken. maw. ga deze richting op en ga studeren en leren etc. of doe iets anders dat je leuk vindt :)
Je leeft maar één keer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')