Op de een of andere manier, omdat ik een keer dat besef zeg maar had, zit ik een beetje raar in m`n hoofd. En je blijft met een vaag besef lopen.quote:
dat besef ook wel eens gehad, maar voor je het weet denk je er maanden niet meer aanquote:Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Op de een of andere manier, omdat ik een keer dat besef zeg maar had, zit ik een beetje raar in m`n hoofd. En je blijft met een vaag besef lopen.
Wat mijn probleem meer is, is dat je het blijft voelen. Ook al denk je er niet aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef ThaTim het volgende:
[..]
dat besef ook wel eens gehad, maar voor je het weet denk je er maanden niet meer aan
je maakt t jezelf heel moeilijk.. ik denk.. dood... alles stopt, het is over... klaar.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:23 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Wat mijn probleem meer is, is dat je het blijft voelen. Ook al denk je er niet aan.
+ ik wordt ook gek omdat ik het begrip ''dood'' niet kan bevatten, waardoor ik weer ga denken dat er misschie verschillende dimensies zijn, of je in het ''niks'' terechtkomt, waardoor ik weer ga denken: ''wat is het niks?''; ik kan gewoon ergens geen bevat op krijgen en maak me zelf helemaal gek. Hoewel deze zaken ook wel raar zijn.
Dit klinkt als een beginnend gevalletje angststoornis. Advies: huisartsquote:Op maandag 2 mei 2011 18:23 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Wat mijn probleem meer is, is dat je het blijft voelen. Ook al denk je er niet aan.
+ ik wordt ook gek omdat ik het begrip ''dood'' niet kan bevatten, waardoor ik weer ga denken dat er misschie verschillende dimensies zijn, of je in het ''niks'' terechtkomt, waardoor ik weer ga denken: ''wat is het niks?''; ik kan gewoon ergens geen bevat op krijgen en maak me zelf helemaal gek. Hoewel deze zaken ook wel raar zijn.
Kan een angststoornis voortkomen dan louter uit nadenken over het leven/dood/alles?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:30 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dit klinkt als een beginnend gevalletje angststoornis. Advies: huisarts
Ja zeker en er zijn mensen die je daarmee kunnen helpen om het te relativeren.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:32 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Kan een angststoornis voortkomen dan louter uit nadenken over het leven/dood/alles?
Ik zit zo niet in elkaar om naar een dokter te gaan, het liefst wil ik overal zelf achterkomen en er dus ook weer van af komen. Maar ik ben nog echt niet gek hoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:37 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja zeker en er zijn mensen die je daarmee kunnen helpen om het te relativeren.
Had dit begrip dus nog niet eerder gehoord, even gelezen op Wikipedia, kan mij hier totaal in vinden.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef spoor4 het volgende:
Een existentiële crisis.
De enige oplossing is te leren relativeren, accepteren dat je niet op al je vragen antwoord zult krijgen en gewoon doorleven zonder voortdurend stil te staan bij het hoe en en waarom van dingen.
Ben trouwens echt heel blij dat er een naam voor is.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef spoor4 het volgende:
Een existentiële crisis.
De enige oplossing is te leren relativeren, accepteren dat je niet op al je vragen antwoord zult krijgen en gewoon doorleven zonder voortdurend stil te staan bij het hoe en en waarom van dingen.
Ja, het zou eerder niet normaal zijn als je die gedachten niet had.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:16 schreef Ikbenserieus het volgende:
Zijn deze gedachten normaal? en hoe kom je er van af?
Het is niet raar dat je over dat soort zaken gaat nadenken gedurende de adolescentie. Pas alleen wel op dat je jezelf er niet in verliest of dat je er niet depressief van wordt (niks meer ondernemen omdat het leven 'toch geen zin heeft' bijvoorbeeld.)quote:Op maandag 2 mei 2011 18:59 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Had dit begrip dus nog niet eerder gehoord, even gelezen op Wikipedia, kan mij hier totaal in vinden.
Maar is het raar dat ik dit dus krijg rond mijn 20e, een echt heel erg dierbare niet verloren, en ik heb niet in de gevangenis gezeten.
Nee, daar ken ik mijzelf goed genoeg voor, ik kan me nog genoeg vermaken zonder in de gedachte te overspoelen van"het toch geen zin hebben''quote:Op maandag 2 mei 2011 19:22 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Het is niet raar dat je over dat soort zaken gaat nadenken gedurende de adolescentie. Pas alleen wel op dat je jezelf er niet in verliest of dat je er niet depressief van wordt (niks meer ondernemen omdat het leven 'toch geen zin heeft' bijvoorbeeld.)
Interessantquote:Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef spoor4 het volgende:
Een existentiële crisis.
Je kan je ook afvragen wanneer het dan wel zin zou hebben. Als het heelal eindig was en je zou alles weten, zou het dan anders zijn? Of heeft het objectief gezien sowieso geen zin allemaal en moet je er gewoon zelf iets leuks van maken?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:25 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nee, daar ken ik mijzelf goed genoeg voor, ik kan me nog genoeg vermaken zonder in de gedachte te overspoelen van"het toch geen zin hebben''
Wel is het (soms) bijzonder angstig, en energierovend.
Ik slaap denk ik gemiddeld zo`n 7 uur per nacht, kan s`nachts ook moeilijk in slaap komen.quote:
Als je te weinig slaapt dan kan dat hallucinaties en waanbeelden opleveren. Maar met 7 uur op een nacht zou het wel goed moeten zitten denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:26 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Ik slaap denk ik gemiddeld zo`n 7 uur per nacht, kan s`nachts ook moeilijk in slaap komen.
Weet niet of dit er mee te maken kan hebben.
Edit: ik blow trouwens nooit.
Hallucinaties en waanbeelden heb ik ook niet echt last van, enkel een uitgewerkte gedachte die niet verder komt. En wat het vage gevoel geeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je te weinig slaapt dan kan dat hallucinaties en waanbeelden opleveren. Maar met 7 uur op een nacht zou het wel goed moeten zitten denk ik zo.
Je kan het ook anders zien, stel dat je inderdaad na het sterven in een "niks" terecht komt, aan jou om het op te vullen met alles wat je op aarde hebt geleerd. Ik bedoel, waarom niet? Alleen maar omdat het niet zeker is dat er een hiernamaals is (ook goed, ben ik er toch niet om het te merken) en vanwege allerlei verhalen over hoe je machteloos de hemel in wordt gesleurd door Het Licht of even machteloos de hel in valt en voor eeuwig in het vagevuur terecht komt. Het is dan toch allemaal niet 'echt' zoals hier (tenzij je er oprecht in geloofde tijdens je leven misschien), gewoon iets verzinnen en het is er.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:23 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Nee, dat valt allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:21 schreef kingtoppie het volgende:
Ik weet het niet vriend, ik weet wel dat ik het een korte periode had.... 2 maanden ofzo, is wel best naar te noemen, maar bij jou houdt het A langer aan B is het veel heftiger, ik zou hulp zoeken bij weet ik veel een of andere psycholoog ofzo?
En ga enorm veel muziek luisteren en luister grondig naar de tekst, dan heb je nergens anders om aan te denken... of lukt dat ook niet?
Ook voelt: ''echt in het moment zitten'', ook veel chiller, mensen typeren je nu waarschijnlijk als iemand die erg veel in zijn eigen wereld zit of niet?
Ik moest hier wel om lachen, haha.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:55 schreef kingtoppie het volgende:
Ga meer proberen in het moment te leven, ga genieten van wat er om je heen gebeurt, ga je meer interesseren in wat er om je heen gebeurt, ga er meer aandacht aan besteden, ga je er meer in verdiepen, word nieuwschieriger, want volgens mij is het echt gewoon een gebrek aan ander impuls om je hersens te stimuleren
Daarnaast, na 4maanden moet je toch wel tot de conclusie gekomen zijn dat het totaal geen zin heeft om zo te denken, dus het zou eigenlijk allang weg moeten gaan omdat je alles al 10x bedacht hebt.
quote:Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef spoor4 het volgende:
Een existentiële crisis.
Dat besef is het ergste ja. Weken lang is het daardoor dikke paniek in mijn hoofd geweest.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Op de een of andere manier, omdat ik een keer dat besef zeg maar had, zit ik een beetje raar in m`n hoofd. En je blijft met een vaag besef lopen.
Waarom zou dat raar zijn?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:59 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Had dit begrip dus nog niet eerder gehoord, even gelezen op Wikipedia, kan mij hier totaal in vinden.
Maar is het raar dat ik dit dus krijg rond mijn 20e, een echt heel erg dierbare niet verloren, en ik heb niet in de gevangenis gezeten.
quote:Op maandag 2 mei 2011 18:30 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dit klinkt als een beginnend gevalletje angststoornis. Advies: huisarts
Diepdenker wel ja, normaal kun je dat relativeren; je tot iets anders denken doen aanzetten. Maar het lijkt soms alsof je ''verzinkt'' in je gedachten, je ligt in bed; het besef over dat heelal komt, je krijgt schrikreacties en ligt met de ogen wijd open om je heen te staren. Zo alert als een bange kat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb het. Je bent een diepdenker.
Leren er niet meer over na te denken.
Mwah als je erin blijft hangen is het misschien wel handig om er met iemand over te praten...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:09 schreef dawg het volgende:
[..]
de selfmade psychologen zijn weer gearriveerd om hun diagnoses in het rond te strooien. chale
Heel herkenbaar inderdaad. De nietigheid van ons tijdelijke bestaan is ook moeilijk weg te relativeren. Dat doe ik dan ook niet, ik heb mezelf aangeleerd om als ik weer daarover begin na te denken meteen mijn gedachten verzetten naar iets anders voordat ik in die diepdenkmodus zit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:10 schreef Ikbenserieus het volgende:
[..]
Diepdenker wel ja, normaal kun je dat relativeren; je tot iets anders denken doen aanzetten. Maar het lijkt soms alsof je ''verzinkt'' in je gedachten, je ligt in bed; het besef komt, je krijgt schrikreacties en ligt met de ogen wijd open om je heen te staren. Zo alert als een bange kat.
right, meteen beginnen over een angststoornis adhv een stukje tekst van een volledig onbekende.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah als je erin blijft hangen is het misschien wel handig om er met iemand over te praten...
Angststoornis gaat een beetje ver ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:17 schreef dawg het volgende:
[..]
right, meteen beginnen over een angststoornis adhv een stukje tekst van een volledig onbekende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |