abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97335652
Ik ga even de tekst doorlezen en de belangrijke dingen samenvatten. Daarna even de formules doornemen en kijken of ik ze kan toepassen en dan vind ik het mooi geweest.
pi_97335663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:21 schreef EdNoolk het volgende:
Wow wel netjes dat alleen Buitenland 2, Inkomen & groei, Collectieve sector en Arbeidsmarkt hoeven, kan ik er dus al een hoop wegleggen. Beetje te laat begonnen misschien maar 5.6 moet lukken.
Huh, hebben jullie andere boekjes ofzo? Haha.

Wij moeten dit leren voor ons examen;

1) Nederlandse Economie | H1, H3 en H4
2) Consumenten en Producenten | H1, H2 en H3
3) Overheid | H1, H2 en H3
4) Waarde van de Munt | H1 en H4
5) Globalisering | Herhaling van H1 en H3
pi_97335682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:29 schreef Bedrijfseconoom het volgende:

[..]

Huh, hebben jullie andere boekjes ofzo? Haha.

Wij moeten dit leren voor ons examen;

1) Nederlandse Economie | H1, H3 en H4
2) Consumenten en Producenten | H1, H2 en H3
3) Overheid | H1, H2 en H3
4) Waarde van de Munt | H1 en H4
5) Globalisering | Herhaling van H1 en H3
Dan hebben wij andere boekjes, ja. Raar!
pi_97335700
Okee, hier komen dus alle bestandjes die ik heb gemaakt voor in de rekenmachine, niet zeuren dat er veel informatie in staat waar je niks aan hebt want aan het meeste heb je wel wat, dus wees blij dat ik het deel :),

Kan zijn dat ik ergens nog wat begrippen of formule's mis maar dan zou ik het erg handig vinden als jullie dat ff zeggen zodat ik het zelf ook nog kan toevoegen,

Hier komt het :

Samengevat, het boekje "Arbeidsmarkt";

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Formule's/paar begrippen van het boekje "Arbeidsmarkt";

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samengevat, het boekje "Buitenland 2";

SPOILER
Formules/paar begrippen van het boekje "Buitenland 2";

SPOILER
Samengevat, het boekje "Collectieve sector";

SPOILER
Formules/paar begrippen, van het boekje "Collectieve sector";

SPOILER
pi_97335717
Samengevat, het boekje "Inkomen en groei";

SPOILER
Formule's/paar begrippen, van het boekje "Inkomen en Groei";

SPOILER
Hele korte uitleg over BBP en nog iets;

SPOILER
Uitleg over belasting (schijvenstelsel);

SPOILER
Uitleg over betalingsbalans;

SPOILER
Gevolgen "daling wisselkoers";

SPOILER
Gevolgen, "stijging wisselkoers";

SPOILER
Gevolgen, "hogere inflatie";

SPOILER
Gevolgen, "rente-veranderingen";

SPOILER
Gevolgen, "overschot of tekort op lopende rekening";

SPOILER
Poehpoeh, het is echt veel haha.

Maar hopelijk hebben jullie er wat aan :), bij mij past het er iig allemaal makkelijk op, aangezien je van die teken-programmatjes enzo op je rekenmachine er gewoon af kan flikkeren.

Het paste niet allemaal in één post, vandaar 2 berichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassenzo op 26-05-2011 14:13:49 ]
pi_97335950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:30 schreef Cassenzo het volgende:
Samengevat, het boekje "Inkomen en groei";

SPOILER
Formule's/paar begrippen, van het boekje "Inkomen en Groei";

SPOILER
Hele korte uitleg over BBP en nog iets;

SPOILER
Uitleg over belasting (schijvenstelsel);

SPOILER
Uitleg over betalingsbalans;

SPOILER
Gevolgen "daling wisselkoers";

SPOILER
Gevolgen, "stijging wisselkoers";

SPOILER
Gevolgen, "hogere inflatie";

SPOILER
Gevolgen, "rente-veranderingen";

SPOILER
Gevolgen, "overschot of tekort op lopende rekening";

SPOILER
Poehpoeh, het is echt veel haha.

Maar hopelijk hebben jullie er wat aan :), bij mij past het er iig allemaal makkelijk op, aangezien je van die teken-programmatjes enzo op je rekenmachine er gewoon af kan flikkeren.

Het paste niet allemaal in één post, vandaar 2 berichten.
Die rente-verandering, kan de rente van een land in zijn geheel dalen? Wat bedoelen ze met de rente van een land? Rente is bij elke bank toch anders? Dat stukje snap ik dus niet :P
pi_97336016
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:35 schreef Moffol het volgende:

[..]

Die rente-verandering, kan de rente van een land in zijn geheel dalen? Wat bedoelen ze met de rente van een land? Rente is bij elke bank toch anders? Dat stukje snap ik dus niet :P
hoe verwacht je dat dit in mijn rekenmachine past
pi_97336103
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:36 schreef likmewearip het volgende:

[..]

hoe verwacht je dat dit in mijn rekenmachine past
Past makkelijk, heb nog; 164226 archive geheugen vrij.

Je moet gewoon al die nutteloze programmatjes wegflikkeren, van die programmatjes waarmee je teken-dingen kan doen, en waarmee je spelletjes kan doen enzo.
pi_97336196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:35 schreef Moffol het volgende:

[..]

Hmm goeie vraag, ik denk gewoon de rente per bank? Zou het eerlijk gezegd niet weten.
pi_97336240
ik wil niet gaan naaien
maar je mag toch geen gr gebruiken :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:41:47 #136
300710 Masterboy
Just Crusin'
pi_97336254
Bij Economie vindt ik altijd die brief erg lastig om te maken en voor die brief krijg je meestal wel 6 punten ervoor :(
Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:42:08 #137
300710 Masterboy
Just Crusin'
pi_97336270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:41 schreef ibo0546 het volgende:
ik wil niet gaan naaien
Tuurlijk wel :')
Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
pi_97336333
quote:
ik wil niet gaan naaien
Mag zeker wel ;D ook voor m&o/wiskunde dus ook voor eco.

Volgens mij vanaf volgend jaar niet meer toch? Dan wordt het iig strenger, dan wordt van tevoren je rekenmachine helemaal leeggehaald ofzo? dacht ik
pi_97336582
Ik ben al geslaagd, dus ga ik morgen economie zonder me GR, maar met een oude simpele casio rekenmachine maken. :')
pi_97336794
Hoe heten jullie boekjes dan, haha. Van mij zijn van ''Index''...
pi_97336821
Van "LWEO"
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:56:09 #142
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_97336880
quote:
ik wil niet gaan naaien
:') :')
Natuurlijk wel ze willen ons toch laten slagen ohnie. w/
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:07:58 #143
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_97337370
Wtf man wij hebben hele andere stof dan jullie.
Wij hebben gewoon lekker 2 van die boeken weet niet meer hoe ze heten.
pi_97337458
cassenzo, de laatste 2 zijn hetzelfde, van de lopende rekening en de rente veranderingen!

maar toch bedankt
pi_97337499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:07 schreef TakAFCA het volgende:
Wtf man wij hebben hele andere stof dan jullie.
Wij hebben gewoon lekker 2 van die boeken weet niet meer hoe ze heten.
Haha inderdaad, ik heb wéér andere dan de meeste hier.
Denk van verschillende methodes, maar de stof is wel gewoon hetzelfde.... :)
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:12:43 #146
327585 Mallerd
Is misschien je vader.
pi_97337562
Cassenzo, held.
Neen
pi_97337594
Kan iemand een voorbeeld geven van de WIG?
pi_97337619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:10 schreef likmewearip het volgende:
cassenzo, de laatste 2 zijn hetzelfde, van de lopende rekening en de rente veranderingen!

maar toch bedankt
Fixed!
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:18:43 #149
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_97337824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:11 schreef Bedrijfseconoom het volgende:

[..]

Haha inderdaad, ik heb wéér andere dan de meeste hier.
Denk van verschillende methodes, maar de stof is wel gewoon hetzelfde.... :)
Dus ik kan het gewoon gebruiken?
pi_97337830
Voor de mensen die alle begrippen willen opzoeken
http://www.lweo.nl/45havo.html

Klik op het boekje welk je wilt weten dan hoofdstuk dan recht begrippenlijst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')