Ik vrees het wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Is dat humoristisch bedoeld, die site?
In een kom meng ik de suiker, het zout en de boter tot een gladde massa:
[ link | afbeelding ]
Er is nu een mooi gladde massa:
[ link | afbeelding ]
Dat meent ie toch niet serieus allemaal?
Gebruikt u in al uw gerechten waar boter onderdeel is van de bereiding roomboter? Of zijn er ook gerechten waar een andere botersoort zoals margarine prefereert?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het wel golfer te doen. Geen boter of room mogen.
Hij mag mij wél hebben gelukkigquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het wel golfer te doen. Geen boter of room mogen.
Op het in mijn huis brengen van margarine staat stokslagen, het betitelen van margarine met de naam boter ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gebruikt u in al uw gerechten waar boter onderdeel is van de bereiding roomboter? Of zijn er ook gerechten waar een andere botersoort zoals margarine prefereert?
goede vraag, zit ineens te denken aan cacaoboter, maar zou daar eens een experiment mee moeten doen. Er is ook veel gebak met Reuzel, in spanje hele lekkere gegeten, gevuld met pompoenjam, maar dat vind ik in het mondgevoel niet altijd even lekker omdat het niet snel genoeg smelt en soms een beetje een vette film geeft in je mond, maar dat is vooral als ik het gebak koop, niet als ik het zelf maak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:32 schreef Bluezz het volgende:
Wat is het alternatief voor boter in 'ons' geval dan als je een cake wil bakken?
Nee, olijfolie is niet lekker in gebak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:36 schreef RobinOok het volgende:
Olijfolie?
Nee hoor, gewoon margarine gebruiken en Piet lekker wegklikken.
Haha ok dat is heel erg duidelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op het in mijn huis brengen van margarine staat stokslagen, het betitelen van margarine met de naam boter ook.
Duidelijk?
Margarine is behalve smerig ook bijzonder ongezond, daar het geharde vetten bevat. Wij eten boter. Verder gebruik ik ganzenvet, spekvet, niervet, rundvet, eendenvet en kippenvet
Ik ook van jou, Robin, ik ook van jou.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:50 schreef RobinOok het volgende:
* RobinOok slaat Pietverdriet d'r keuken uit. [ afbeelding ]
Hee niet haten op Aschwin, die heeft mij enthousiast gemaakt voor koken met zijn prachtige foto's en makkelijke instructies waarbij het water je in de mond loopt. Hij geeft veel klassieke, eerlijke recepten die lekker lang moeten pruttelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Is dat humoristisch bedoeld, die site?
In een kom meng ik de suiker, het zout en de boter tot een gladde massa:
[ link | afbeelding ]
Er is nu een mooi gladde massa:
[ link | afbeelding ]
Dat meent ie toch niet serieus allemaal?
Ik vind die recepten ook niet echt veel aan. Volgens mij kloppen er een aantal ook helemaal niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:32 schreef zakstront het volgende:
[..]
Hee niet haten op Aschwin, die heeft mij enthousiast gemaakt voor koken met zijn prachtige foto's en makkelijke instructies waarbij het water je in de mond loopt. Hij geeft veel klassieke, eerlijke recepten die lekker lang moeten pruttelen.
OK, er valt wel wat op aan te merken, maar voor kook-beginners is het echt een fijne site, hier zijn indexpagina met bijna 100 recepten: koken met Aschwin
En hij heeft net zo'n hekel aan margarine als Piet :-)
Leuk. Kookfilmpjes. De aardappeltjes van je fok levensgezellin zien er heerlijk uit trouwens die ga ik binnenkort eens makenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik krijg volgende week mijn iMac om video te editten. Zit met het idee te spelen dan maar eens dit topic uit te gaan breiden met youtube filmpjes over hoe je zaken kan maken.
Ik moet Robin gelijk geven dat het cakebeslag erg niet goed uit ziet. Wat ik bijvoorbeeld doe is de eieren scheiden en de eiwitten stijfslaan om lucht in het beslag te krijgen. Het wordt dan meer een kapsel, een veel luchtiger gebak.
Ook met een garde of twee vorken kan je een gladde massa maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:51 schreef zakstront het volgende:
Jullie zijn duidelijk geen beginners meer:-) Dat hij bij die foto 'mooie gladde massa' schrijft is inderdaad wel een beetje hilarisch, maar hij gebruikt speciaal geen electrische apparaten zodat iedereen het kan nadoen. En verder ziet het er best appetijtelijk uit toch? En dat van die halfrauwe aardappeltjes was mij ook opgevallen, maar ik merk wel vaker dat veel mensen hun piepers niet helemaal gaarkoken (maar ik ben dan ook opgegroeid met kruimige aardappels).
edit: ja leuk video's! met knorrig commentaar erbij:-)
Daar kun je geen fatsoenlijke cake van bakken. Als ie dat wel doet op die site dan klopt er iets ergens niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:51 schreef zakstront het volgende:
Jullie zijn duidelijk geen beginners meer:-) Dat hij bij die foto 'mooie gladde massa' schrijft is inderdaad wel een beetje hilarisch, maar hij gebruikt speciaal geen electrische apparaten zodat iedereen het kan nadoen. En verder ziet het er best appetijtelijk uit toch? En dat van die halfrauwe aardappeltjes was mij ook opgevallen, maar ik merk wel vaker dat veel mensen hun piepers niet helemaal gaarkoken (maar ik ben dan ook opgegroeid met kruimige aardappels).
edit: ja leuk video's! met knorrig commentaar erbij:-)
in dat geval is bijna niemand een beginner meer.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:51 schreef zakstront het volgende:
Jullie zijn duidelijk geen beginners meer:-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |