quote:
Rabiu Ibrahim (Kano, 15 maart 1991) is een Nigeriaans betaald voetballer die bij voorkeur als aanvallende middenvelder speelt. Hij tekende in maart 2011 een contract tot aan de zomer van 2014 bij PSV. Ibrahim werd in 2007 wereldkampioen met Nigeria onder 17 en won daarmee ook de Africa Cup. Met Nigeria onder 20 werd hij derde op de Africa Cup 2009.
Ibrahim speelde in de jeugd bij Gateway United FC voor hij in 2007 werd opgenomen in de jeugdopleiding van Sporting CP. In het seizoen 2009/10 werd hij verhuurd aan Real Sport Clube in de Portugese derde divisie, waar hij zijn seniorendebuut maakte. In de zomer van 2010 verliet hij Sporting. Ibrahim liep vervolgens stage bij VVV-Venlo en vanaf december 2010 bij Telstar. Ondanks dat hij een goede indruk maakte op de plaatselijke beleidsbepalers, kwam het niet tot een contract omdat het de clubs aan voldoende financiële middelen ontbrak. Daarop legde PSV hem in maart 2011 na een stage wel vast. Op 22 april 2011 waren al Ibrahims papieren in orde gemaakt, inclusief zijn werkvergunning. Enkele dagen later trainde hij voor het eerst mee met de selectie van PSV
Rabiu Ibrahim doet het voorlopig rustig aan. De Nigeriaanse aanwinst van PSV is herstellende van een lichte blessure en verwacht na de ontknoping in de Eredivisie pas aan te sluiten bij de selectie van de Eindhovenaren.
"Je weet niet wat er gaat gebeuren in de komende weken, maar ik richt mij volledig op volgend seizoen", zegt hij tegenover PSV'tv.. De 20-jarige speler is content met zijn overstap naar PSV.
"PSV is een grote familie, iedereen heeft me goed opgevangen en ik heb het erg naar mijn zin hier. Ik ben heel blij hier te zijn." Ibrahim heeft inmiddels zijn werkvergunning binnen en mag dus inmiddels wel aan de slag in Eindhoven. "Godzijdank heb ik die gekregen en ben ik nu hier", besluit hij
Wat me wel opvalt,is dat hij steeds God dit God dat zegt. Cristelijk lijkt me logisch,maar hij moet niet te ver gaan. In interviews met VI enzo staat: God heeft me hier gebracht. God haalde me naar NL voor een reden,etc.