Ik vind TS eigenlijk maar een zeikstraal. Je bent uit elkaar, je hebt een nieuwe fiets van de verzekering. Ga elkaar dan ook niet in de wegzitten.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
ik zou hopen dat ie er veel plezier aan beleeft en een vrachtwagen kopt als het op deze manier moet
QFTquote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken zeg.
dat.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het, jij hebt toch een nieuwe fiets? Dan kan hij die oude fiets toch houden?
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken zeg.
ook hij?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:45 schreef Farouche het volgende:
maar ook hij heeft geen zin om herrie te gaan lopen schoppen over een fiets.
Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie. Uitgaande van de gegevens die TS geeft, is zij eigenaar van de fiets
(zie post #6).
Als haar ex zich op het standpunt stelt dat niet TS maar hij eigenaar is (en dat doet hij niet, hij wil enkel de fiets van haar hebben) ligt de zaak inderdaad anders. Dan is van belang dat haar ex de fiets daadwerkelijk onder zich heeft. In dat geval geldt de eigendomspresumptie van artikel 3:109 BW jo 3:119 BW. De houder wordt vermoed bezitter te zijn en de bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Anders gezegd, degene die de fiets daadwerkelijk (feitelijk) heeft, wordt vermoed ook juridisch eigenaar te zijn.
Dat is slechts een rechtsvermoeden. Als TS niettemin aanspraak maakt op de eigendom van de fiets, kan zij dat rechtsvermoeden weerleggen door te stellen en te bewijzen dat niet haar ex, maar zij eigenaar is. Maar ten aanzien van roerende zaken is dat vaak een lastige klus.
Naar de rechtbank voor een fiets.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel lastig gelet op de manier hoe de ex de fiets heeft gekregen. Er is zo te zeggen een duidelijk paper trail.
In theoriequote:Op woensdag 11 mei 2011 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Naar de rechtbank voor een fiets.
Wie is eigenlijk die Jo toch telkensquote:
Hier helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:44 schreef Ripley het volgende:
Ts, ik vind je ook een zeikerd. Je hebt een fiets gekregen van je ex en je hebt nu via die weg nog steeds een fiets. Ik zou er geen twee keer over nadenken en het al helemaal niet in mijn kop halen om het een ander te misgunnen
Volgens mij zit de crux hem overigens meer in het stukje dat je per se wilt weten wie er op die fiets gaat rijden. Andere vrouw inmiddels in zijn leven en kun je dat niet hebben?
Jo. is de afkorting van juncto.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wie is eigenlijk die Jo toch telkens
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:49 schreef Argento het volgende:
Waarom kunnen mensen een strikt juridische vraag niet als zodanig behandelen, zonder daar meteen allerlei morele oordelen aan te verbinden?
Alleen voor de betrokkenen lijkt mij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.
wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Omdat in dit soort gevallen meer factoren meespelen dan alleen juridische.
Het is een forum. Mensen geven hun mening. Dus ook als ze je juridische vraag te zeikerig voor woorden vinden. Als je dat niet wilt bel je maar een advocaat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:
[..]
wie bepaalt dat?
TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
eens, wat een gelul toch, ze stelt HIER een vraag, waar totaal niet uit blijkt of ze moeilijk doet tegen dr ex. Het enige wat hieruit blijkt is nieuwsgierigheid, stelletje zuigers.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:24 schreef Argento het volgende:
[..]
wie bepaalt dat?
TS stelt een juridische vraag waarbij alleen een juridisch antwoord past. Haar ex neemt niet eens deel aan deze discussie, Dus waar hebben we het over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |