En wat een zeikerd ben jij zegquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Agentperry het volgende:
[..]
bmi van 25 is veel te hoog voor een vrouw.
bij mannen vind ik bmi overigens niks zeggen als ik op mijn doelgewicht zit heb ik een bmi van 26,8. vet percentage is belangrijker, maar wat daar als gezond wordt aangegeven vind ik ook te hoog 25% bij vrouwen en 15% bij mannen, ik moet er niet aan denken rond te lopen met een vetpercentage van 15%, vind de 11% die ik nu heb al te veel.
(bmi = 23,9 op het moment)
ik eis gewoon veel van mezelf(en indirect zo ook van andere)quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:13 schreef Pixie. het volgende:
[..]
En wat een zeikerd ben jij zeg
Teveel MTV gekeken zeker ?
zo'n weegschaal kan er makkelijk 10% naast zitten. gewoon huidplooimeting, en anders kun je altijd nog je nek taille en heup omtrek meten en dat invoeren in zo'n site. dat is nog betrouwbaarder dan een weegschaal.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Serinde het volgende:
Ik heb rare verhoudingen![]()
![]()
Vrouw, 1m86 (of 85 of 87, whatever) en al tijden tussen de 73 en 75 kg.
Vetpercentage onbekend, al weet ik nog wel dat ik het ooit bij de sportschool heb laten meten en dat ik het toen hoog vond. Dat was op zo'n weegschaal, dmv huidplooi is betrouwbaarder denk ik?
Het mag allemaal wel wat strakker, maar welke vrouw vindt dat niet
5% is echt ongezond weinig, zeker als je al zo weinig massa hebt. maar zoals al eerder gezegd, zon weegschaal zegt vrij weinig en wordt al beïnvloed door de hoeveelheid eelt onder je voeten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:32 schreef Tanin het volgende:
1.71 m
58-60 kg (schommelt)
BMI ~20.5
vetpercentage zeer laag (onze weegschaal zei 5%, maar ik weet niet of dat zo betrouwbaar is...)
Ben 5 kilo spieren kwijt geraakt 2 jaar geleden, heb ze nog niet terug kunnen krijgen
Leuk dat je zelf zoveel met je uiterlijk bezig bent, maar ga niet jouw levensstijl aan anderen opdringen. Ik heb zelf ook een hekel aan mensen die zeuren dat ze te dik zijn en er niks voor doen. Maar mensen die dik zijn en geen behoefte hebben om af te vallen hoef je niet gelijk te gaan afzeiken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:59 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ik eis gewoon veel van mezelf(en indirect zo ook van andere)
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:18 schreef IrCute het volgende:
[..]
Leuk dat je zelf zoveel met je uiterlijk bezig bent, maar ga niet jouw levensstijl aan anderen opdringen. Ik heb zelf ook een hekel aan mensen die zeuren dat ze te dik zijn en er niks voor doen. Maar mensen die dik zijn en geen behoefte hebben om af te vallen hoef je niet gelijk te gaan afzeiken.
Ik weet het, 8% minimum voor mannen. Maar ik heb inderdaad best veel eelt, dus ik vermoed dat het wel ietsjes meer is, maar iig erg weinig. En ja, ik moet meer eten, maar ik heb ofwel geen tijd, ofwel geen trek (ik beweeg ook vrij weinig, dus het is wel in balans)quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:02 schreef Agentperry het volgende:
[..]
zo'n weegschaal kan er makkelijk 10% naast zitten. gewoon huidplooimeting, en anders kun je altijd nog je nek taille en heup omtrek meten en dat invoeren in zo'n site. dat is nog betrouwbaarder dan een weegschaal.
[..]
5% is echt ongezond weinig, zeker als je al zo weinig massa hebt. maar zoals al eerder gezegd, zon weegschaal zegt vrij weinig en wordt al beïnvloed door de hoeveelheid eelt onder je voeten.
en wat betreft die spieren, gewoon meer vreten.
+1quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:18 schreef IrCute het volgende:
[..]
Leuk dat je zelf zoveel met je uiterlijk bezig bent, maar ga niet jouw levensstijl aan anderen opdringen. Ik heb zelf ook een hekel aan mensen die zeuren dat ze te dik zijn en er niks voor doen. Maar mensen die dik zijn en geen behoefte hebben om af te vallen hoef je niet gelijk te gaan afzeiken.
Tussen uberslank en moddervet zit wel degelijk een heeuul groot verschil. Jij hoeft imo geen kilo minder te wegen..quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:12 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Van google: bmi 26
[ afbeelding ]
Nou, gatver inderdaadNiet uberslank maar nu ook niet moddervet...
quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:18 schreef IrCute het volgende:
[..]
beetje aan de lichte kant brah, eet je wel genoeg?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:05 schreef harriepopov het volgende:
Man: 191cm, 79kg -> BMI 21,7
Lijkt me redelijk gezond nietwaar?
Voor iedereen die vind dat ie veel eet, schrijf eens precies op wat je allemaal naar binnen werkt. Vaak is het inderdaad zo dat je denkt dat je veel eet, terwijl het helemaal niet zo is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:08 schreef Cluijt het volgende:
Ik eet daarin tegen veel (vind ik zelf dan).
7:30 = 2 glazen drink ontbijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:20 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Voor iedereen die vind dat ie veel eet, schrijf eens precies op wat je allemaal naar binnen werkt. Vaak is het inderdaad zo dat je denkt dat je veel eet, terwijl het helemaal niet zo is.
precies hetzelfde hier, 1, 82 en 82 kiloquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
1,87 en 86 kilo.
Jammergenoeg heeft een jaar niet kunnen sporten vanwege een blessure er toch ingehakt.
Niks geen overgewicht ofzo, dus ik moet ook niet janken. Maar toch weer even druk bezig om er een paar kilootjes af te krijgen. Dan zit het allemaal weer net ietwat strakker in z'n vel
Welkom bij het suikerziekte dieet.Bijna alles wat je eet is koolhydraten. Volkoren is niet slecht, maar andere soorten wel. En koekjes zijn sowieso ongezond. Ons lichaam is niet gewend aan zoveel suiker/koolhydraten. We verbouwen pas een paar duizend jaar ons voedsel en toen is suikerinname enorm toegenomen. Onze spijsvertering kon die verandering niet zo snel bijhouden. We krijgen ook vaak last van suikerziekte in de westerse wereld. Eigenlijk moet je eten als jager-verzamelaar. Dus veel vlees, vis, groente, noten en vruchten. Maar rustig aan met je suikers en koolhyrdaten. Vroeger vonden ze ook niet ineens een veld met granen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:45 schreef Cluijt het volgende:
[..]
7:30 = 2 glazen drink ontbijt
10:00 = 3 sneetjes brood
12:00 = 4 sneetjes brood
14:30 = 3 sneetjes brood + cupasoup + tussendoortje*
15:15 = 2 sneetjes brood
16:50 = tussendoortje*
18:00 = vol bord eten**
21:00 = snack*** en/of 2/3sneetjes
* iets van Snickers / stroopwafels e.d.
** Varieert natuurlijk per dag:
• Aardappels + Groente + vlees met Jus
• Gebakken aardappels + sla of groente + vlees
• Rijst
• Macaronie
En dan echt een vol bord!
*** Chips / pinda's e.d. en soms indien aanwezig, Unox broodje of pannekoeken.
Heb wel altijd donker meer granen brood. En het is ook niet iedere dag dat ik dat tussendoortje neem.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Welkom bij het suikerziekte dieet.Bijna alles wat je eet is koolhydraten. Volkoren is niet slecht, maar andere soorten wel. En koekjes zijn sowieso ongezond. Ons lichaam is niet gewend aan zoveel suiker/koolhydraten. We verbouwen pas een paar duizend jaar ons voedsel en toen is suikerinname enorm toegenomen. Onze spijsvertering kon die verandering niet zo snel bijhouden. We krijgen ook vaak last van suikerziekte in de westerse wereld. Eigenlijk moet je eten als jager-verzamelaar. Dus veel vlees, vis, groente, noten en vruchten. Maar rustig aan met je suikers en koolhyrdaten. Vroeger vonden ze ook niet ineens een veld met granen.
En cupasoup. Dat voegt echt helemaal niets goed toe aan je menu. Zo slecht voor je, puur zout naar binnen gooien. Met 12 plakken brood zit je sowieso al hoog (te hoog) met zoutinname. Vreet je ook nog veel kaas btw?
Bedankt voor de tips man.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:12 schreef the85mc het volgende:
Eet 's ochtends wat kwark ipv brood. En af en toe een handje met noten, geen pinda's. Kun je zo 3-4 boterhammen vervangen. Dat je zo snel honger hebt komt door koolhydraten. Die vullen maar kort. Zeker de niet volkoren koolhydraten geven maar een korte 'boost'. Eet je meer eiwit, dan heb je langer een verzadigd gevoel.
Hmm ik schat zo rond de 2500-3000 kcal in een 60/10/30 ratio van k/e/v. Waarschijnlijk net genoeg om je onderhoud te dekken qua kcal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:45 schreef Cluijt het volgende:
[..]
7:30 = 2 glazen drink ontbijt
10:00 = 3 sneetjes brood - zoet beleg
12:00 = 4 sneetjes brood - hartig beleg
14:30 = 3 sneetjes brood - hartig beleg + cupasoup + tussendoortje*
15:15 = 2 sneetjes brood - hartig beleg
16:50 = tussendoortje*
18:00 = vol bord eten**
21:00 = snack*** en/of 2/3sneetjes
* iets van Snickers / stroopwafels e.d.
** Varieert natuurlijk per dag:
• Aardappels + Groente + vlees met Jus
• Gebakken aardappels + sla of groente + vlees
• Rijst
• Macaronie
En dan echt een vol bord!
*** Chips / pinda's e.d. en soms indien aanwezig, Unox broodje of pannekoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |