Of ze vragen je medisch advies, heel irritant.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:04 schreef Ascendancy het volgende:
Studie is gewoon een makkelijk begingesprek en een belangrijk deel van je leven
Dat dieper ingaan is gewoon lastig, omdat je dan een beklemmende monoloog krijgt waar je gespreksparter niets van begrijpt.
Ik doe bijvoorbeeld een medische studie en merk dat het grootste deel van mijn studie niet wordt begrepen door anderen. En als ik dan zeg dat ik in dieren snij, dan schrikt dat de helft direct helemaal af
Ja en daar word ik dan weer niet niet voor opgeleid en dat snappen ze nietquote:Op zondag 1 mei 2011 21:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Of ze vragen je medisch advies, heel irritant.
Dit.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
ZO gaar is dat, dat geforceerd intresse (moeten) tonen in elkaars studie, helemaal in het weekend tijdens het uitgaan of zoals bijvoorbeeld gisteren tijdens Koninginnedag.. Ik heb gister een maat gewoon grof onderbroken toen we wat aan het knagen waren ergens met iemand die we nog kenden van de middelbare school. Midden op het Leidseplein, overal feest, en jij gaat vragen wat 'ie studeert tegenwoordig!!!
Ik denk dan ook dat dit 1 van die oorzaken is voor die desinteresse die ik bedoel. Omdat we telkens worden gedwongen te vragen naar iemands studie, zelfs in situaties waarin je er echt geen zin in hebt, heeft niemand nu nog zin in een gesprek erover. Ik wil gewoon lekker over bepaalde onderwerpen kunnen praten op geschikte momenten (vaak dus ook niet als je midden op het Leidseplein staatquote:Op zondag 1 mei 2011 21:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
ZO gaar is dat, dat geforceerd intresse (moeten) tonen in elkaars studie, helemaal in het weekend tijdens het uitgaan of zoals bijvoorbeeld gisteren tijdens Koninginnedag.. Ik heb gister een maat gewoon grof onderbroken toen we wat aan het knagen waren ergens met iemand die we nog kenden van de middelbare school. Midden op het Leidseplein, overal feest, en jij gaat vragen wat 'ie studeert!!!
Al wordt je er wel voor opgeleid, als mensen medisch advies nodig hebben moeten ze dat niet inwinnen op een feestje bij een student!quote:Op zondag 1 mei 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en daar word ik dan weer niet niet voor opgeleid en dat snappen ze niet
Dit is ook waar inderdaad. Als het bij mijn (toenmalige) studiegenoten na ga... als er iets inhoudelijks te doen was (extra symposium, seminar, lezing) op het gebied van de studie kwamen er misschien 4 man van de studie opdagen, de rest kwam nooit.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:34 schreef keste010 het volgende:
Echter, met iedereen kan je over bier en tieten praten want dat vinden we allemaal interessant. Maar het lijkt wel alsof mensen gewoon weinig interesse in hun eigen studie hebben uberhaupt...
Da's ook waar ja, met alleen je middelbare schooldiploma kom je niet zo heel verquote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef Jabberwocky het volgende:
de meeste mensen studeren gewoon omdat ze iets moeten studeren, niet omdat de inhoud van de studie ze zoveel interesseert.
quote:
Nee. Studeren doe je omdat het je boeit. Anders ben je 5 jaar aan het studeren om vervolgens de rest van je leven iets te doen wat je kut vindtquote:Op zondag 1 mei 2011 21:37 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
de meeste mensen studeren gewoon omdat ze iets moeten studeren, niet omdat de inhoud van de studie ze zoveel interesseert.
Zo zou het moeten zijn ja, maar als ik zo eens om me heen keek gaat dat toch echt niet voor iedereen op.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. Studeren doe je omdat het je boeit. Anders ben je 5 jaar aan het studeren om vervolgens de rest van je leven iets te doen wat je kut vindt
Dat is dan dom. Gewoon stoppen als je iets niet leuk vindt en opnieuw proberen.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:41 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn ja, maar als ik zo eens om me heen keek gaat dat toch echt niet voor iedereen op.
Same here. Inhoudelijk over elkaars studie praten is meestal maar vermoeiend en saai, tenzij je beide dezelfde studie doet en weet waar je over praat.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:25 schreef Schuifpui het volgende:
Heb liever een universeel gespreksonderwerp, waarbij beide personen gewoon normaal over kunnen praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |