Rommel maken heeft geen zin, net als half werk..
We hebben nu besloten om de hele auto te laten spuiten, zowel binnen als buiten, en dan wil je de komende jaren zeker geen roest zien, laat staan dat je moet gaan lassen!
Het lollige aan dit werk is dat het geen drol kost, behalve veel.. heel veel tijd. Alleen heb je redelijk wat gereedschap nodig, denk aan slijptol(len), boormachine/boren, lasapparaat, slijpschijven, lamellenschijven, vijlen, tangen, beitels, hamers ed.
![2m0gia.jpg]()
Nu ben ik aan het 2e gat begonnen, dit is ook een E28 klassiekertje.. de kriksteun (voorzijde).
Hier zit de bodemplaat aan vast gelast en dit is ook meteen het einde van je wielkast. De kriksteun is aan de binnenzijde open, en hierdoor komt er dus water tussen de steun en de bodemplaat, dit zorgt dus voor een gat in je bodemplaat.
Daarna hebben we nog 2 gaatjes in de kokerbalk, en 1 aan het eind van de kokerbalk (in de wielkast achter), allemaal maar cm werk.
De middendemper komt als het goed is deze week ook binnen, dan is de uitlaat kompleet en helemaal nieuw, donderdag komt de plaatwerker kijken, en dan krijg ik snel te horen wanneer hij gaat beginnen, hopelijk snel aangezien deze auto medio juni belastingvrij is!

quote:
Veel oefenen, veel geduld, veel paswerk en niet te lui zijn om gewoon een paar cm verder weg te slijpen zodat je wel mooi en hard materiaal hebt. En in het aller ergste geval kan ik nog mijn autogeen lasapparaat pakken, en dan met de vlam gaan lassen, maar dan zal ook ik eerst weer effe moeten oefenen aangezien dat wel lang geleden is dat ik dat voor het laatst gedaan heb!