abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:02:34 #276
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96792095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik dacht daarnet - zo op een afstandje - dat iemand een kras in mn deur had gemaakt. Ik stond ook even " ONEEHE GVD :o ;( "
totdat het een lange natte grasspriet bleek te zijn dat horizontaal tegen de deur geplakt zat. Oef.
Fijne momenten zijn dat ja :').
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:28 schreef dester_martijn het volgende:
Iemand ervaring met het importeren van een beemer vanuit Duitsland? Daar liggen de prijzen aanzienlijk lager, vandaar.
De keuze is ruim en als je een diesel zoekt zijn de tellerstanden bij de buren vaak een stuk lager. Het importeren zelf is niet zoveel werk en kost je in totaal 250 à 300 euro voor praktische zaken (kentekenplaten, APK etc.). Dan komt de BPM er nog bij, maar die is volledig afhankelijk van wat je koopt (uitrustig, nieuwprijs, bouwjaar etc.).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96802291
Bedankt, ik ga er eentje importeren. Ik denk ook hoe duurder de auto in is hoe meer het verschil ook is. Kijk je bijvoorbeeld naar de F10 dan scheelt dat 10 k nieuw bij de dealer, dus 2de hands zal de marge nog groter zijn.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:47:05 #278
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_96804348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 18:48 schreef dester_martijn het volgende:
Bedankt, ik ga er eentje importeren. Ik denk ook hoe duurder de auto in is hoe meer het verschil ook is. Kijk je bijvoorbeeld naar de F10 dan scheelt dat 10 k nieuw bij de dealer, dus 2de hands zal de marge nog groter zijn.
Vergeet de BPM niet he ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_96811514
Nee doe ik niet, maar ook dan blijft het rendabel.
pi_96812681
M'n E46 blijft leuk.... verbaast me nog steeds hoe snel je over de 200 km/u bent en dat met een simpele 4-cil. Helaas moest ik daarna gruwelijk op de rem omdat een kapper in een Audi TT zo nodig moest inhalen ;(
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:25:16 #281
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96813674
Lekker is dat hè :). Even je gas intrappen en gaan. Wel gevaarlijk ook... met m'n vorige auto moest ik moeite doen om 160 te halen en reed ik dat eigenlijk altijd als top. Met deze loop je zo over de 200, met als gevolg dat ik tegenwoordig steeds vaker en makkelijker richting de 180 ga als het rustig is. En da's in NL gevaarlijk...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:50:49 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_96815579
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).

Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_96816452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).

Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.
Khad net ook retehaast, dus 240 km/u richting Groningen (totdat er een Harry voor sprong uiteraard). Je kunt best snel van Leeuwarden naar Groningen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:22 schreef Catch22- het volgende:
Voor 150 eu heb je alle materialen.en.kan je het de komende jaren zelf doen.

mijn neefje doet t voor de hobby en.die vraagt 100 eu ofzo. je kan dus ook een hobbyist vragen. is je auto een half jaar weer strak. Tussendoor afspoelen is genoeg om hem mooi te houden.
Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.

1) Spoelen
2) Wassen
3) Drogen
4) Kleien
5) Spoelen
6) Drogen
7) Polish/Glaze van Meguiars
8) Carnauba Wax van Meguiars

Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien:














Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken.

En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 14-05-2011 23:15:52 ]
pi_96821123
Glimt inderdaad wel mooi :)
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 mei 2011 @ 09:03:22 #285
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96828092
Die saaie peugeootjes erbij en dat oud golfje erachter maakt het toch wel een klasse apart.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 15 mei 2011 @ 10:51:44 #286
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96829602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).

Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Heerlijk O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 23:03 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar willen harry's altijd stoplichtsprintjes tegen mij haha.
Khad net ook retehaast, dus 240 km/u richting Groningen (totdat er een Harry voor sprong uiteraard). Je kunt best snel van Leeuwarden naar Groningen :P
Ik zou willen dat ik die ballen had :P. De snelheid is het probleem niet (al haalt mijn auto dat niet, maar dat terzijde), maar ik ben op zulke momenten wel bang voor m'n rijbewijs. Zoiets zou ik alleen doen met een Daisy en een Lasershield ingebouwd, want m'n rijbewijs heb ik simpelweg te hard nodig, dus kan het niet permitteren als ik gepakt wordt met 240. Daarom is m'n ultieme max in NL eigenlijk altijd 190, omdat je dan na correctie onder de +70 blijft en eigenlijk altijd binnen tien dagen je rijbewijs terug krijgt.

quote:
Vandaag ~5 uur bezig geweest met broertje.

1) Spoelen
2) Wassen
3) Drogen
4) Kleien
5) Spoelen
6) Drogen
7) Polish/Glaze van Meguiars
8) Carnauba Wax van Meguiars

Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken.

En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor.
Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal. :).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:19:21 #287
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96830343
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik kwam gisternacht terug en moest toch ff vol los toen ik de ring af kwam (voor de groningenkenners; bij de ikea er af ri. Umcg, daar kan je met name s nachts ff los).

Ff heerlijk die 6cil laten zoemen, verrassend hoe snel zon oud beestje dan is. Gotta love it.
Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen. O-)

Ik vind het zelf erg leuk om met de hand boven op het stuur beetje scheefhangend bij het stoplicht te wachten naast zo'n Puberende Harry in zn Golf, blonde del ernaast. En dan die vent heel stoer weg laten spuiten, en zelf gewoon normaal optrekken. En dan 2 kilometer verderop ben je hem alsnog voorbij.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_96834833
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Die saaie peugeootjes erbij en dat oud golfje erachter maakt het toch wel een klasse apart.
Was bij m'n moeder thuis, daar heb ik meer ruimte/gelegenheid om te poetsen. Golfje is woon-werk sloerie van m'n broertje.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Heerlijk O+

[..]

Ik zou willen dat ik die ballen had :P. De snelheid is het probleem niet (al haalt mijn auto dat niet, maar dat terzijde), maar ik ben op zulke momenten wel bang voor m'n rijbewijs. Zoiets zou ik alleen doen met een Daisy en een Lasershield ingebouwd, want m'n rijbewijs heb ik simpelweg te hard nodig, dus kan het niet permitteren als ik gepakt wordt met 240. Daarom is m'n ultieme max in NL eigenlijk altijd 190, omdat je dan na correctie onder de +70 blijft en eigenlijk altijd binnen tien dagen je rijbewijs terug krijgt.

[..]

Ziet er mooi uit hoor, het resultaat zie je zeker wel! Wel jammer dat je handmatige airco en geen ECC hebt erin. Dat vind ik echt ideaal. :).
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.

En ach, het is niet dat ik dagelijks zo snel rijd, maar ik had echt veel haast (was bijna te laat voor de nieuwe show van Hans Teeuwen). En je zit er ook aardig snel op, dus 't hoefde niet te lang te duren. Eerste keer krijg je je rijbewijs overigens binnen een paar dagen terug, ook bij die snelheden... mocht dat helpen :P

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, maar da's een heel kort stukje daar. Ik vind het zelf veel leuker om 'm volgas een oprit op te sleuren. Die oprit bij Hoogeveen vanaf Zwolle, waar je die bocht van 270 graden maakt, daar kun je halverwege al wel vol in het gas en de bocht uit brullen. Heb je al je spullen links in de auto liggen. O-)

Ik vind het zelf erg leuk om met de hand boven op het stuur beetje scheefhangend bij het stoplicht te wachten naast zo'n Puberende Harry in zn Golf, blonde del ernaast. En dan die vent heel stoer weg laten spuiten, en zelf gewoon normaal optrekken. En dan 2 kilometer verderop ben je hem alsnog voorbij.
Zelfde voor de bocht bij Almere, als je de afslag richting Utrecht neemt i.p.v. Amsterdam/Muiderbrug :D
pi_96836419
Mooie wagen Maharbal, vind die kleur echt super staan trouwens ^O^
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 15 mei 2011 @ 15:14:15 #290
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96839822
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Maharbal het volgende:
ECC unit zit thuis, klaar om nog 's ingebouwd te worden. Nu gewoon ooit de onderdelen kopen (onder andere andere klepjes voor de unit in de auto) en dan kan iemand het inbouwen. Het is niet heel lastig, het is gewoon veel werk i.v.m. het loshalen van het hele dashboard.
Klopt ja. Geen technisch moeilijk werk begreep ik, vooral véél werk.

quote:
En ach, het is niet dat ik dagelijks zo snel rijd, maar ik had echt veel haast (was bijna te laat voor de nieuwe show van Hans Teeuwen). En je zit er ook aardig snel op, dus 't hoefde niet te lang te duren. Eerste keer krijg je je rijbewijs overigens binnen een paar dagen terug, ook bij die snelheden... mocht dat helpen :P
Dat kan je nog vies tegenvallen ;). Vanaf 70 km/h te snel geldt, ook bij een eerste overtreding, een richtlijn die in principe altijd gevolgd wordt (tenzij er zeer zware belangen wegen die tot verandering aanzetten): vier maanden rijontzegging.

Ik heb ook wel eens echt veel haast, maar dan nog hou ik me meestal in. Over het algemeen probeer ik gewoon binnen de Muldergrenzen te blijven, dan heb je weinig te vrezen. En misschien komt er nog wel eens een lasershield, dan hoef ik alweer een stuk minder bang te zijn :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96840209
Ja ik probeer ook tot max 40 te gaan maar af en toe even een stukje doorknallen kan geen kwaad :P
Facts don't care about your feelings
pi_96845217
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Mooie wagen Maharbal, vind die kleur echt super staan trouwens ^O^
Ik vind 'm ook bijzonder mooi. En bedankt! ^O^
pi_96847113
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.

Ik ben de laatste tijd flink aan het zoeken naar mooie E46's, Coupé, M-Pakket. En dan waarschijnlijk een i320. In Duitsland zijn de prijzen inderdaad een stuk beter, maar de BPM is niet makkelijk te bepalen. Over het algemeen kom je wel goedkoper uit toch?

Verder lijkt het mij dan een beetje moeilijk om dan zomaar naar Duitsland te rijden om de auto te kunnen zien. Dan heb je ook nog de veel voorkomende problemen bij de E46. Ik heb al een aantal verhalen gelezen over gescheurde carrosserie, wat schijnbaar vaker voorkomt bij een bepaald bouwjaar :'(

Deze bijvoorbeeld, de kleur, het M-Pakket.. kwijl..

http://auto.marktplaats.n(...)gineel-m-pakket.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Hoogheid op 15-05-2011 17:36:41 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 17:46:01 #294
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96848029
Alcantara is :9~!

Ik heb mijn e46 ook uit Duitsland gehaald. Dit, mede omdat ik een diesel wilde met een niet te hoge tellerstand, maar waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan. Dan loont Duitsland meer dan Nederland. De BPM die je moet bijleggen is vooral afhankelijk van het bouwjaar, daar kun je natuurlijk ook zelf op selecteren :). Als ik je een tip mag geven: staar je niet blind op de 320. Prima auto hoor, maar een 323, 325, 328 of 330 is maar een fractie duurder en je krijgt wat meer pk's voor je geld. Al merk je e.e.a. natuurlijk wel in gewicht en waarschijnlijk ook in verzekering.
De gescheurde subframes vind je vooral in de vroegere bouwjaren met de zwaardere motoren (vooral de 328i en de 330i, en de 330d). Goed punt om wel op te letten dus.
Als je je zoektocht wat meer kaders geeft (welke opties wil je per se, welke uitvoering, bouwjaar, max. prijs etc.) dan is het ook wat makkelijker om de rest-BPM te bepalen.

Belangrijk is gewoon om je vooraf goed in te lezen over het wel en wee van het model, kleine puntjes e.d. En gewoon geen 800km Duitsland in zoeken, maar een postcode bij je in de buurt selecteren en dan een bepaalde straal aanhouden.

Qua kosten ligt het er natuurlijk aan hoeveel je rijdt hoe je rijdt. Ik zit nu over 17k km's aan 6 cent per kilometer voor onderhoud. Dat zijn een grote beurt, een setje winterbanden (nieuw) en zelf gemonteerde nieuwe draagarmen. Klein grut (tientjeswerk) heb ik daar niet bij gerekend, maar maak er voor mijn part 7 ct/km van. Zelf klussen scheelt ook geld.

Daarnaast ligt het ook aan perfectionisme: ik heb een kapotte olieniveausensor (kost 120 euro, maar ik peil toch altijd zelf dus die vervang ik niet) en een kapot airbagmatje, daar heb ik een dummysensor op gezet voor twee tientjes (passagiersairbag gaat nu altijd af, ipv alleen wanneer iemand op de passagiersstoel zit, 100% veilig dus). Ook heb ik een kapotte PDC-sensor zelf vervangen voor eentje van de sloop. Wil je dat netjes doen of geen vieze handen krijgen en ga je dus naar de dealer, dan ben je ipv 40 euro (PDC + dummy airbagsensor), ineens 120 + 300 + 120 = 540 euro kwijt. Draagarmen door de dealer laten doen kost je ook 700 euro, zelf doe je het voor de helft.
En vergis je niet in de bijkomende vaste kosten, en de brandstof per km: ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan belasting, verzekering en brandstof.

Bedenk je trouwens even dat verzekering bij je ouders dumpen leuk is, maar dat maatschappijen na een aanrijding nogal eens buurtonderzoek willen gaan doen. Ze zijn niet dom natuurlijk en hebben hier vaker mee te maken. Als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en je hebt een ongeluk veroorzaakt, kunnen je ouders uit de verzekering gegooid worden en kan de verzekering alle schade op jou verhalen omdat er fraude is gepleegd. Is dat het je waard?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mikkie op 15-05-2011 17:52:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96848252
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:46 schreef Mikkie het volgende:
Alcantara is :9~!

Ik heb mijn e46 ook uit Duitsland gehaald. Dit, mede omdat ik een diesel wilde met een niet te hoge tellerstand, maar waar ik nog wel een tijd mee vooruit kan. Dan loont Duitsland meer dan Nederland. De BPM die je moet bijleggen is vooral afhankelijk van het bouwjaar, daar kun je natuurlijk ook zelf op selecteren :). Als ik je een tip mag geven: staar je niet blind op de 320. Prima auto hoor, maar een 323, 325, 328 of 330 is maar een fractie duurder en je krijgt wat meer pk's voor je geld. Al merk je e.e.a. natuurlijk wel in gewicht en waarschijnlijk ook in verzekering.
De gescheurde subframes vind je vooral in de vroegere bouwjaren met de zwaardere motoren (vooral de 328i en de 330i, en de 330d). Goed punt om wel op te letten dus.
Als je je zoektocht wat meer kaders geeft (welke opties wil je per se, welke uitvoering, bouwjaar, max. prijs etc.) dan is het ook wat makkelijker om de rest-BPM te bepalen.

Belangrijk is gewoon om je vooraf goed in te lezen over het wel en wee van het model, kleine puntjes e.d. En gewoon geen 800km Duitsland in zoeken, maar een postcode bij je in de buurt selecteren en dan een bepaalde straal aanhouden. Ik had 300km als max. gezet en daar ben ik ruim binnen gebleven, maar voor een andere auto heb ik al eens bijna 400km gereden. Het is net wat je zelf wil.

Qua kosten ligt het er natuurlijk aan hoeveel je rijdt hoe je rijdt. Ik zit nu over 17k km's aan 6 cent per kilometer voor onderhoud. Dat zijn een grote beurt, een setje winterbanden (nieuw) en zelf gemonteerde nieuwe draagarmen. Klein grut (tientjeswerk) heb ik daar niet bij gerekend, maar maak er voor mijn part 7 ct/km van. Met die winterbanden kan ik als het goed is nog een jaar of drie vooruit en de volgende oliewissel doe ik zelf, dat scheelt ook behoorlijk wat.

Daarnaast ligt het ook aan perfectionisme: ik heb een kapotte olieniveausensor (kost 120 euro, maar ik peil toch altijd zelf dus die vervang ik niet) en een kapot airbagmatje, daar heb ik een dummysensor op gezet voor twee tientjes (passagiersairbag gaat nu altijd af, ipv alleen wanneer iemand op de passagiersstoel zit, 100% veilig dus). Ook heb ik een kapotte PDC-sensor zelf vervangen voor eentje van de sloop. Wil je dat netjes doen of geen vieze handen krijgen en ga je dus naar de dealer, dan ben je ipv 40 euro (PDC + dummy airbagsensor), ineens 120 + 300 + 120 = 540 euro kwijt. Draagarmen door de dealer laten doen kost je ook 700 euro, zelf doe je het voor de helft.

Grote kostenposten zijn ook de plezierdingetjes overigens: een andere radio, andere interieurlijsten, sportpookje, chiptuning etc. Dat telt ook hard op, dus als je je daarmee kan inhouden is er veel te 'verdienen'.

En vergis je niet in de bijkomende vaste kosten, en de brandstof per km: ik ben zo'n 300 euro per maand kwijt aan belasting, verzekering en brandstof. Dat doet ook pijn, vooral als je bedenkt dat ik daarvoor 'maar' zo'n 2.000km per maand rij.

Bedenk je trouwens even dat verzekering bij je ouders dumpen leuk is, maar dat maatschappijen na een aanrijding nogal eens buurtonderzoek willen gaan doen. Ze zijn niet dom natuurlijk en hebben hier vaker mee te maken. Als blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en je hebt een ongeluk veroorzaakt, kunnen je ouders uit de verzekering gegooid worden en kan de verzekering alle schade op jou verhalen omdat er fraude is gepleegd. Is dat het je waard?
^O^

Persoonlijk vermeed ik de 323i's en de 328i's overigens, omdat die meer kwaaltjes hadden dan de modellen met de nieuwere motoren (320i's en 325i's).

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:
Wat zijn jullie nu zo'n beetje kwijt voor een E46 per maand qua onderhoud (gemiddeld), verzekering en dergelijke? Verzekering zal ik sowieso wel bij ouders dumpen, want de premie is belachelijk als twintiger.

Ik ben de laatste tijd flink aan het zoeken naar mooie E46's, Coupé, M-Pakket. En dan waarschijnlijk een i320. In Duitsland zijn de prijzen inderdaad een stuk beter, maar de BPM is niet makkelijk te bepalen. Over het algemeen kom je wel goedkoper uit toch?

Verder lijkt het mij dan een beetje moeilijk om dan zomaar naar Duitsland te rijden om de auto te kunnen zien. Dan heb je ook nog de veel voorkomende problemen bij de E46. Ik heb al een aantal verhalen gelezen over gescheurde carrosserie, wat schijnbaar vaker voorkomt bij een bepaald bouwjaar :'(

Deze bijvoorbeeld, de kleur, het M-Pakket.. kwijl..

http://auto.marktplaats.n(...)gineel-m-pakket.html
Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).

Benzineverbruik: ik houd van stevig optrekken (ik cruise op de snelweg normaal ~125 km/uur). Het gemiddelde verbruik over ~¤ 6.000 km is ~1 op 9.5

Verzekering met mijn 24 jaar: WA+, diefstal, brand- en stormschade etc: ¤ 54 p/m (dat is wel inclusief collectiviteitskorting a 16% via werkgever). Ik heb overigens maar 1 schadevrije jaar, omdat ze m'n 4 schadevrije jaren bij m'n vorige werkgever (tienduizenden kilometers per jaar in allemaal leaseauto's) niet wilden laten meetellen.
pi_96848651
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.

Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten :)

Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
pi_96848737
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.

Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten :)

Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.

Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op :)
  zondag 15 mei 2011 @ 18:12:32 #298
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96848914
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

^O^

Persoonlijk vermeed ik de 323i's en de 328i's overigens, omdat die meer kwaaltjes hadden dan de modellen met de nieuwere motoren (320i's en 325i's).

[..]

Ik heb nog geen onderhoud gehad. M'n voorste wiellagers moeten binnenkort vervangen en ik heb net nieuwe olie gekocht (5W30, ¤ 23 euro de liter...goedemorgen). Gelukkig heb ik maar een liter moeten kopen, want de 6cyls staan erom bekend om iets olie te nemen (die van mij heeft nu ~0,5L in 6.000/6.500 km genomen).

Benzineverbruik: ik houd van stevig optrekken (ik cruise op de snelweg normaal ~125 km/uur). Het gemiddelde verbruik over ~¤ 6.000 km is ~1 op 9.5

Verzekering met mijn 24 jaar: WA+, diefstal, brand- en stormschade etc: ¤ 54 p/m (dat is wel inclusief collectiviteitskorting a 16% via werkgever). Ik heb overigens maar 1 schadevrije jaar, omdat ze m'n 4 schadevrije jaren bij m'n vorige werkgever (tienduizenden kilometers per jaar in allemaal leaseauto's) niet wilden laten meetellen.
Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).

Ik ben met 3 schadevrije jaren overigens 60 euro per maand kwijt. WA+, that is, geen kortingen. Maar wel een diesel, die zijn vaak al wat duurder ivm meer km's en hogere nieuwwaarde.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:14:31 #299
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96848985
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nog een tip: staar je ook niet blind op dat m-pakket. Als je een perfecte auto ziet die aan jouw wensen voldoet, dan moet je 'm nemen...ook al heeft 'ie geen m-pakket. Dat pakket kun je altijd later nog kopen.

Ik wil er ook nog wel 's een m-pakket op :)
True. Een een M-sportonderstel is al enigszins op te vangen met Eibach Pro-veren.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:04 schreef Hoogheid het volgende:
Mikpunt is vooral de i325/i325, i330 lijkt mij sowieso te duur worden i.c.m. verzekeren. 54 euro per maand is niet verkeerd. Ik ben 22 en dan kun je die prijs bijna met 3-4 keer vermenigvuldigen.

Plezierdingetjes ben ik mij van bewust, maar dat zijn dan de leuke dingen waar je zelf voor spaart en rekening mee houdt, in plaats van een onvoorziene onderhoudsbeurt. Angel eyes hier, nog wat OEM spullen inbouwen e.d. Maar dat is meer de prijs van de hobby vind ik in plaats van de vaste lasten :)

Zijn er nog alternatieve (grote) verkoopsites naast mobile.de om te kijken?
Autoscout24.de

pkw.de moet je wegblijven, veel illegale rotzooi.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_96850652
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een halve liter op 6k valt mee. Die van mij verbruikt geen druppel gelukkig, maar 1L/12k is niet verkeerd voor een grote zespitter. Overigens vraag ik me af waar je die olie vandaan hebt voor 23 euro per liter. Dat kan ik toch een stuk goedkoper voor je regelen! Heb eventueel nog wel wat litertjes hier staan (5W30, volsynthetisch, origineel BMW).

Ik ben met 3 schadevrije jaren overigens 60 euro per maand kwijt. WA+, that is, geen kortingen. Maar wel een diesel, die zijn vaak al wat duurder ivm meer km's en hogere nieuwwaarde.
Gewoon Castrol Edge 5w30, vol synthetisch. Zo uit de winkel. De vorige eigenaar had dat er inzitten (a 6.5L), dus ik vul 't bij.

Het zijn voornamelijk de 6-pitters die iets verbruiken idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')