En het scherm uit om energie te besparenquote:Op maandag 2 mei 2011 17:19 schreef TheVulture het volgende:
Die performance van de J's wordt gewoon drie man op een rij, drie backings erachter en klaar...
Heel raar, maar ik ga ineens die bolle in die glitterjurk met draaitafel van de Toppers missenquote:Op maandag 2 mei 2011 17:19 schreef TheVulture het volgende:
Die performance van de J's wordt gewoon drie man op een rij, drie backings erachter en klaar...
Vind het ook best tegenvallen idd, maar had niet anders verwachtquote:Op maandag 2 mei 2011 18:35 schreef TheVulture het volgende:
Azerbaijan ziet er best goed uit.. al is zij vocaal niet al te best
Dat ligt niet aan jouquote:Op maandag 2 mei 2011 23:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ligt het aan mij of is Azerbaijan nou gigántisch vals? (die dame dan)
Ik denk dat sowieso Azerbaijan, Polen, Hongarije, Noorwegen en Rusland doorgaan, omdat ze bij de televoters sowieso heel populair zijn en omdat het gewoon goede liedjes zijn. Dan denk ik verder Turkije ook nog wel. Maar dan?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind het nog best lastig wat er naar de finale moet uit deze vrij sterke 1e Halve Finale. Het valt me op dat de mindere liedjes goed worden gezongen, zoals Albanie, San Marino, Zwitserland, Litouwen en IJsland. Terwijl de betere nummers live juist weer niet zo overtuigend worden gebracht, zoals Azerbeidzjan, Polen en Hongarije.
In godsnaam, laat ie goed bij stem zijn.quote:
Als het maar een beetje enthousiast gedaan wordt enzoquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk verwacht ik totaal geen spektakel verder... en die stem zal wel in orde zijn
Met een beetje geluk pakken ze het licht heel mooi aanquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk verwacht ik totaal geen spektakel verder... en die stem zal wel in orde zijn
Dat was het eerste wat ik dacht inderdaad. En het komt heel erg TROS op me over, die "feestkleuren".quote:
De backings zijn voor de 'IEHOOOOOHOOOO IEHOOOHOOOOHOOOO'.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat achtergrondkoortje.....wat in GODESNAAM voegt dat toe??? Weg ermee. Je hóeft niet met zes man er te staan, dag mág!
Verder wel ok, niets spectaculairs.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:24 schreef TheVulture het volgende:
Die performance van Oekraine schijnt weer perfect te zijn... kunnen we daar niet gewoon iets van leren
Ik zag op twitter:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:12 schreef marcodej het volgende:
Geweldig die zandartiest bij Oekraiene. Volgens mij is dat een Nederlander trouwens.
Ik denk dat dit (door het hoge gimmickgehalte) leuker gevonden gaat worden dan Nederland.quote:
In de commentaren op Zweden viel te lezen dat hij hele stukken niet zong, zwaar ademde en het dansen en zingen tegelijk niet trok. Hij was er zelf helemaal van geschrokken en wist niet hoe snel hij het podium moest verlaten. Wellicht hebben ze dan de 'beste' doorloop online gezet. De reacties waren in elk geval niet mals. Maar goed, hij kon het tijdens de Zweedse finale kennelijk wel, dus zal wel goed komen, hij heeft nog evenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:15 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
ik vond zweden eigenlijk wel goed
En belgie vond ik ook best leuk
Dat viel me idd wel op, dat hij bepaalde stukken niet zong, maar dacht dat dat erbij hoorde... Niet dusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
In de commentaren op Zweden viel te lezen dat hij hele stukken niet zong, zwaar ademde en het dansen en zingen tegelijk niet trok. Hij was er zelf helemaal van geschrokken en wist niet hoe snel hij het podium moest verlaten. Wellicht hebben ze dan de 'beste' doorloop online gezet. De reacties waren in elk geval niet mals. Maar goed, hij kon het tijdens de Zweedse finale kennelijk wel, dus zal wel goed komen, hij heeft nog even
De Jees zijn ook pas vandaag aangekomenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:59 schreef TheVulture het volgende:
Eric Saade is volgens mij vandaag pas in Dusseldorf aangekomen dus die was waarschijnlijk gewoon te moe om te zingen
Daar staat gewoon iemand backstage mee te zingen. Algemeen bekend, maar dat zal hier wel niet mogen, denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:22 schreef Greys het volgende:
[..]
In de commentaren op Zweden viel te lezen dat hij hele stukken niet zong, zwaar ademde en het dansen en zingen tegelijk niet trok. Hij was er zelf helemaal van geschrokken en wist niet hoe snel hij het podium moest verlaten. Wellicht hebben ze dan de 'beste' doorloop online gezet. De reacties waren in elk geval niet mals. Maar goed, hij kon het tijdens de Zweedse finale kennelijk wel, dus zal wel goed komen, hij heeft nog even
Volgens mij mag dat wel, zolang het totaal aantal mensen dat meedoet niet groter is dan 6.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Daar staat gewoon iemand backstage mee te zingen. Algemeen bekend, maar dat zal hier wel niet mogen, denk ik.
Ja? Zou je echt iemand mee mogen laten zingen backstage? Dan zou de uitvoerende artiest in principe kunnen playbacken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat wel, zolang het totaal aantal mensen dat meedoet niet groter is dan 6.
Hij treedt toch ook wel eens op andere plaatsen dan het Melodifestivalen op? Hij zal echt niet iemand bij zich hebben die altijd backstage zingt, en bovendien is de stem in de zang en de interviews hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja? Zou je echt iemand mee mogen laten zingen backstage? Dan zou de uitvoerende artiest in principe kunnen playbacken.
Ik zeg ook niet dat ie het niet kan, of dat ie playbackt. Ik opperde alleen een theoretische mogelijkheid. Natuurlijk is het Saade die zingt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:52 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Hij treedt toch ook wel eens op andere plaatsen dan het Melodifestivalen op? Hij zal echt niet iemand bij zich hebben die altijd backstage zingt, en bovendien is de stem in de zang en de interviews hetzelfde.
Ik dacht te hebben gelezen dat dat niet meer mag. Je mag de backing wel ergens in een hoekje 'dumpen' on stage.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja? Zou je echt iemand mee mogen laten zingen backstage? Dan zou de uitvoerende artiest in principe kunnen playbacken.
Dat mag natuurlijk wel. Zolang diegene iemand is die op het podium staat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ie het niet kan, of dat ie playbackt. Ik opperde alleen een theoretische mogelijkheid. Natuurlijk is het Saade die zingt.
Maar feit is wel dat onder Melodifestivalen iemand backstage meezingt en bijvoorbeeld de tonen pakt als ie in een dansmove vastzit, of tijdenst dat glasgedonder. Vorig jaar pakte iemand de hoge noten in "Manboy", omdat hij onder het water zat.
Zoals in 1998 toen Dana International haar te dikke backingvocal wegstopte in de hoek en continue met 3 slanke dennen danste die wel in beeld mochtenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:02 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik dacht te hebben gelezen dat dat niet meer mag. Je mag de backing wel ergens in een hoekje 'dumpen' on stage.
Je moet er wel een beetje het liedje voor hebben, maar het bewijst maar eens wat je met een beetje aankleding kan doen jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Crisis dat is echt een vette show wel, dat maakt van elk nummer een topnummer.
Dat kon ze in 1998 ook niet maar toen was het liedje nog wél leuk genoegquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat kan Dana toch eigenlijk ook niet zingen.
Jep, prachtig om te zien. Ik ga ff weer zeiken, want blijf het jammer vinden dat de 3js/TROS niet iets meer hun best hebben gedaan om na te denken over hoe je het nummer nog beter kunt verkopen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je moet er wel een beetje het liedje voor hebben, maar het bewijst maar eens wat je met een beetje aankleding kan doen ja
Ik denk dat Slovenie nog wel eens roet in het eten van Oostenrijk kan gooien... dit is namelijk ook een hele goede zangeres, met wél een goed liedjequote:Op woensdag 4 mei 2011 14:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Slovenië heeft ook wel mooi gebruik van de mogelijkheden vanaf 1.48.
Ik denk dat ze beide wel doorgaan en dat Bulgarije niet doorgaat, het is niet heel catchy en best dertien-in-een-dozijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat Slovenie nog wel eens roet in het eten van Oostenrijk kan gooien... dit is namelijk ook een hele goede zangeres, met wél een goed liedje
Wat een gave achtergrond!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel erg goed gezongen en prachtige achtergrond idd...
Dat is volgens mij ook precies hun bedoelingquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:16 schreef Steve het volgende:
Het liedje ontgaat me een beetje, ik zat vooral gefascineerd naar de achtergrond te kijken..
Er is iig iets origineels mee gedaan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind die achtergrond niet zo goed eigenlijk. Ik heb zoiets vaker en beter gezien.
Daardoor winnen ze ongetwijfeld veel stemmen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:16 schreef Steve het volgende:
Het liedje ontgaat me een beetje, ik zat vooral gefascineerd naar de achtergrond te kijken..
Ze moeten het niet van hun lied hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook precies hun bedoeling
Kan geen goede foto vinden..maar denk dat NL één van de meest simpele heeft.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:57 schreef TheVulture het volgende:
Hoe steekt Nederland daar bij af eigenlijk?
Ja, daar dacht ik ook al aan, met die podiumrand.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:21 schreef grazz het volgende:
Lijkt net alsof Finland voor een vliegende schotel staat
Dat gevoel had ik precies zo...quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Als de 3J's gewoon even naar Denemarken kijken, helpt dat al een hoop om het geheel beter te maken.
Echt geweldig, maar ik snap er helemaal niets van. Heb het wel tien keer teruggekeken en ik zie niet hoe dat lapje een stok wordt.quote:
Daar zat ik ook al de hele tijd op te letten... maar tot zover is dit denk ik toch wel the one to beat... heerlijk liedje en hele leuke performance....quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Echt geweldig, maar ik snap er helemaal niets van. Heb het wel tien keer teruggekeken en ik zie niet hoe dat lapje een stok wordt.
Niet echt een how-to, maar ik denk dat het toch iets is wat je in je handpalm verstopt en dan uitschuift, om het doekje heen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Echt geweldig, maar ik snap er helemaal niets van. Heb het wel tien keer teruggekeken en ik zie niet hoe dat lapje een stok wordt.
Ja ik mag toch hopen dat die backings daar alleen maar zo stonden te klooien omdat het een repetitie was... anders verlang ik nog terug naar de drie wiegelende grieten van vorig jaar....quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:38 schreef marcodej het volgende:
De 3JS moeten die zoutzak neger ontslaan.
Ik vind het mooi zo, hij staat voor de earth die hij wil saven in zijn liedjequote:Op woensdag 4 mei 2011 16:21 schreef grazz het volgende:
Lijkt net alsof Finland voor een vliegende schotel staat
Zal denk ik mooi in beeld worden gebrachtquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het mooi zo, hij staat voor de earth die hij wil saven in zijn liedje
Ze moeten hem echt een spoedcursus performen geven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:00 schreef Greys het volgende:
Het viel ook zo op dat die background negert gewoon ook niet klapte als de dames dat wel deden.
Alsof hij vond dat dat suf was ofzo
Idd, beetje links of rechts achter onopvallend. En daarna allemaal een feestje bouwen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat achtergrond moet zoveel mogelijk buiten beeld... en in het laatste stuk naar voren lopen om het publiek mee te laten ieohohohen
Ja, via de catwalk. In zo'n stukje dat er niks wordt gezongen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat achtergrond moet zoveel mogelijk buiten beeld... en in het laatste stuk naar voren lopen om het publiek mee te laten ieohohohen
Ja weljaquote:Op donderdag 5 mei 2011 00:07 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Zal ik een topic openen met wat beter moet aan het optreden? (en dan vooral dingen die op korte termijn nog veranderd kunnen worden)
Done! Doe jij die tags nog even of had ik zelf ook tags kunnen maken?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja welja
Zet het clipje van de eerste repetitie er nog even bij.
Doe ik een [PANIEK] tag straks ()
Ik ook niet, helaas.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:23 schreef grazz het volgende:
Stuur dan ook meteen een tweet (in de hoop dat jan jaap of jaap het leest) ik heb zelf geen twitter
Dus toch, ik vroeg me al af of ze waren aangepast..hmm..maar er is ook licht toegevoegd, vlak voor het 2e refrein..ziet er gaaf uit! Hier filmpjes:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Wel een enorme verbetering qua optreden. alleen zijn de vallende lichtjes stom geworden.
van esckaz.comquote:This was a strong performance from the Netherlands, kind of pop/rock, but we don't think this will qualify this year for the Dutchies! The 3Js sung their socks off and their vocals were great! This was a professional production and staging!
Ja vind ik ook niet kloppen. De meeste pers zal wel denken dat we niet doorgaan vanwege onze startplek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:50 schreef Greys het volgende:
Professional and great, maar niet kwalificeren?
Hmpfffffff
Nee, dan wint Zweden of Azerbaijan of Hongarije of Estland of het VK of Bosnië-Herzegovina of misschien zelfs Frankrijk nog wel (de laatste omdat het zo'n bijzonder nummer is).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:00 schreef grazz het volgende:
Vanmiddag repetities van Italie, Spanje, VK, Duitsland en Frankrijk. Please, laat één van deze 5 perfect zijn anders gaan die Ierse twins er met de winst van door![]()
En Dana...wat zal ze vanmiddag voor geks gaan doen?
Oja die hebben we ook nog. Zweden mag ook wel winnen...Azerbeidzjan liever niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, dan wint Zweden of Azerbaijan of Hongarije of Estland of het VK of Bosnië-Herzegovina of misschien zelfs Frankrijk nog wel (de laatste omdat het zo'n bijzonder nummer is).
Al die landen liever dan Ierland. Als ik een Top 43 zou maken, zou Ierland misschien rond plaats 37 komen. Waarom eigenlijk geen Azerbaijan? Geen zin om naar Baku te gaan, geen zin in de ongeregeldheden in Baku of gewoon geen leuk lied?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:02 schreef grazz het volgende:
[..]
Oja die hebben we ook nog. Zweden mag ook wel winnen...Azerbeidzjan liever niet...
Al moet ik je wel toegeven dat Azerbaijan dit jaar wel een bij elkaar geraapt duo is en niet een echt leuk duo zoals inderdaad Denemarken vorig jaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:12 schreef grazz het volgende:
Ierland staat in mijn bottom 5 samen met Griekenland en georgie zo ff uit mn hoofd.
Azerbeidzjan omdat ik het gewoon echt een té simpel liedje vind. Die tekst, dat ge oho oho... en ik vind ze niet zo'n leuk duo als Denemarken vorig jaar bijv.
Misschien gaat ze wel zuiver zingenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:00 schreef grazz het volgende:
En Dana...wat zal ze vanmiddag voor geks gaan doen?
En nu Blue!quote:ESCNation
Italy is very effectively filmed, piano playing hands on the backdrop and jazz band on stage. Coming across well #esc11
quote:ESCNation ESC Nation
Oh no, @officialblue, what have you done? #esc11
Slim, misschien moeten wij dat ook maar voor de zekerheid doen? Je weet maar nooit!!!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:09 schreef Greys het volgende:
Ik las net dat Frankrijk (voor de zekerheid, niet uit arrogantie) alvast een optie op een locatie in Parijs heeft genomen voor volgend jaar, aangezien ze zo hoog staan in de winkansen polls
Ik las ook overal op twitter dat Frankrijk een streling voor oog en oor was bij de repetitie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Oooh, Frankrijk klinkt goe-hoed live zeg
't is een hele mooie jongen, niets meer aan doenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik las ook overal op twitter dat Frankrijk een streling voor oog en oor was bij de repetitie.
Bij het oog hadden ze het dan vast over de achtergrond, want ze vonden dat die jongen zelf 'a haircut' nodig heeft. Kniesoor en jaloezie, denk ik
Laat hem idd in godsnaam lekker dit haar houden, we hoeven niet allemaal een eenheidsworst kapsel te hebbenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
't is een hele mooie jongen, niets meer aan doenmijn vriendje heeft een soortgelijk kapsel
![]()
Eensquote:Op maandag 9 mei 2011 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat pack van die achtergrondzanger en dat pak van Dulles MOETEN gewisseld worden
Ik vind het in het algemeen maar een moeilijk te voorspellen jaar. Er ontbreken echte toppers en ook het aantal zeer zwakke broeders is maar klein. In deze 1e Halve Finale zou het zomaar kunnen gebeuren dat de jury opeens iets als IJsland of Litouwen door laat gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:58 schreef TheVulture het volgende:
Als ik de bloggers mag geloven gaat die 1e halve finale nog een heel avontuur worden... Noorwegen, Rusland, Hongarije en Azerbaijan klinken vocaal niet best blijkbaar... zou me niks verbazen als we toch een paar favorieten gaan kwijt raken doordat jury's dit gaan afstraffen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |