abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96192439
Ik zou graag mijn verhaal hier willen vertellen. Het punt is dat ik vaak zelf niet eens meer weet hoe het nu verder moet of hoe de vork werkelijk in de steel zit. Ik zou graag tips willen hebben en ondersteunende woorden willen horen. Lees nu mijn verhaal maar:

Laat ik beginnen met de gezinssamenstelling van mijn familie. Als eerste is er mijn moeder (met wie ik een zeer slechte relatie heb). Dan komt er mijn biologische vader die ik niet ken. Hij wou niet nog een kind en daarom zijn mijn ouders gescheiden. Mijn moeder is vlak na mijn geboorte weggelopen (ze nam haar kinderen mee). Dan komt er mijn halfbroer. Hij is afkomstig uit een eerder huwelijk van mijn moeder. Ik heb hem maar kort gekend, toen ik zes was is hij met behulp van jeugdzorg uit huis gehaald. Hij is toen bij zijn vader gaan wonen die op dat moment al jaren gescheiden was van mijn moeder. Ik weet niet precies waarom hij uit huis is gehaald en nu geen contact meer wilt hebben want over dat onderwerp wordt in huis niet gesproken. Ik weet wel bepaalde dingen namelijk dat mijn moeder toestond dat hij mishandeld werd door haar vriendjes. Hij was op dat moment iets van twaalf jaar oud.
Ik heb daarnaast nog een andere broer van dezelfde vader met wie ik ben opgegroeid. Ik heb schijnbaar nog twee halfbroers van vaderskant maar van deze ken ik de namen niet eens.

Ik kan me van die leeftijd weinig herinneren. Wel weet ik dat we een hondje en een kat hadden die verwaarloost werden door mijn moeder. Ze had ook nooit tijd voor ons en ik speelde meestal op mijn kamer.
Mijn moeder had vroeger een gewelddadig vriendje. Ik vond hem een hele toffe peer en was dan ook zijn favoriet. Hij had een levensgrote foto van mij in de woonkamer hangen. Ik herinner me niet dat hij foto’s van mijn moeder of mijn broer had. Hij was naar mij toe nooit gewelddadig en ik heb hem ook nooit gewelddadig meegemaakt. Hij gooide wel huishoudelijke apparaten naar mijn halfbroer waar mijn andere broer bij was. Mijn halfbroer was toen 12 en mijn volle broer nog maar 6. Mijn moeder vertelde me jaren later ooit dat de man zijn echte dochter had verkracht toen ze nog maar 12 was waarna zij zichzelf in brand probeerde te steken. Zoals ik al zei heeft hij mij nooit wat aangedaan maar nu ik twintig ben vraag ik me wel af waarom ze haar eigen kinderen bij hem liet.

De relatie tussen haar en deze man ging uit toen mijn oudste broer uit huis werd gehaald. Hierna kreeg ze een relatie met een andere man die twee zonen had. Beide jongens waren ouder dan ikzelf. Ik mocht hun vader niet zo. Ik vond hem gewoon een griezel hoewel hij me nooit wat heeft aangedaan. Noem het maar een ‘onderbuikgevoel’. Met deze man en zijn kinderen heeft zich een situatie voorgedaan waarvan ik me niets meer kan herinneren maar mijn broer heeft het me jaren later verteld. Mijn moeder sliep samen met de man in zijn huis (ze woonden een paar straten verderop). De zonen van de man sliepen in mijn moeders huis waar ook mijn broer en ik op dat moment sliepen. Er zijn toen seksuele handelingen verricht tussen mijn broer en de twee zonen van de man. Mijn broer vertelde dit me jaren later met tranen in de ogen. Ik vroeg hem waar ik op dat moment was want ik kon me er niets meer van herinneren. Volgens hem was ik op dat moment nog zo jong en diep in slaap in mijn eigen bedje. De relatie tussen mijn moeder en deze man is een half jaar later gestopt.

Toen ik acht was ontmoette mijn moeder een nieuwe man. Ik herinner me dat ik hem één keer aan de telefoon had gehad en dat hij twee dagen bij ons logeerde voordat we bij hem introkken. We hebben ongeveer acht jaar bij hem gewoond. Deze man was totaal anders dan mijn moeder. Hij woonde aan de andere kant van het land in een klein dorp met veel natuur. Hij had een eigen bedrijfje dat naast het woonhuis stond en flink wat mensen onder zich. Hij had een hoog inkomen dus mijn broer en ik kwamen wat dat betreft niets tekort. Mijn moeder had altijd van een bijstandsuitkering geleefd dus we gingen er financieel gezien flink op vooruit. Vanaf toen liepen mijn broer en ik altijd in merkkleding. Het was voor mij heel normaal om elk jaar een nieuwe jas te krijgen van het merk Gaastra die minimaal ¤110 kostte.
Buiten het financiële om dacht deze man ook heel anders over opvoeden dan mijn moeder. Mijn moeder heeft mij en mijn broer nooit opgevoed. Deze man deed dit wel. We moesten altijd ons bord leegeten al zaten we de hele nacht! We moeten ook netjes leren eten (mond dicht tijdens het kauwen en de mes en vork in de juiste handen). Onze moeder deed ons uitlachen als we moesten huilen en steunde ons nooit. Ze plaatste de man boven zichzelf en haar kinderen.
Toch kan ik niet zeggen dat het een slechte tijd was. De man ging richting de vijftig en had twee eigen kinderen met wie hij geen contact meer wou (later bleek dus dat hij al meerdere vriendinnen had gehad met kinderen over wie hij meerdere jaren deed vaderen. Zodra de relatie uitging wou hij nooit meer wat met de kinderen te maken hebben maar hierover later meer). De man vervulde voor mijn broer en mij een vaderrol en naar mijn idee heeft hij ook echt van ons gehouden. We konden bij hem terecht voor een knuffel of wijze raad. In ruil daarvoor gaf hij een mooi huis met een grote tuin en voldoende speelgoed en spulletjes om gelukkig te zijn. Hij vond het belangrijk dat we ons best deden op school en hierin werden wij dan ook gestimuleerd. Onze moeder gaf nooit zoveel om een goede opleiding (heeft er zelf geen een gehad) dus hier ben ik de man dankbaar voor. Het gevolg was dat mijn broer en ik op VWO en HAVO niveau afstudeerde en ik nu naar het HBO ga.
Ik ben al vanaf jongs af aan helemaal weg van paarden en ook in het nieuwe dorp ging ik naar de plaatselijke manege. Ik bleek veel talent voor paardrijden te hebben. Toen ik tien was kreeg ik een eigen paardje. Vanaf die tijd was ik elke dag zo’n twee uur lang op de manege te vinden. Op de manege had ik veel vrienden en rolmodellen. Ik werd door de volwassenen geprezen als ik goed voor mijn paardje zorgde en ik was er heel gelukkig. Op school was ik niet gelukkig omdat ik tijdens mijn basisschooltijd en mijn gehele middelbareschooltijd ben gepest. Mijn moeder was ook toen niet de liefste. Ze dronk erg veel (alleen als mijn stiefvader weg was) en werd dan dronken. Ze schold me vaak uit en zei dingen als ‘ga maar buiten tippelen om geld te verdienen, ga de hoer maar spelen’. Ze zegt dit soort dingen al tegen me zolang ik me kan herinneren. Ook kraakte ze me wel eens af. Dan zei ze dat ik geen vrienden had omdat ik een kut-karakter had etc. Ik herinner me als een stil en verlegen meisje dat graag op zichzelf was en altijd zat te dromen.
Mijn moeder werd ook woest als ik niet goed paardreed. Op een gegeven moment werd het allemaal teveel. Op school werd ik zwaar gepest en thuis kleineerde mijn moeder me. Ik voelde me minderwaardig en eenzaam en werd bang voor mijn paardje. Ik geloofde niet meer in mijzelf en dat beest voelde dat aan en ging zijn eigen gang. Op het laatst trapte hij me bijna zijn stal weer uit want hij zag zichzelf als de baas over mij! Ik werd hierdoor erg bang van mijn paardje en durfde niet meer op hem te rijden. Als gevolg hiervan werden ze op de manege kwaad op me. De eigenaren wilde me geen les meer geven want ik moest altijd huilen. Op een gegeven moment riep de eigenaresse zelfs heel boos naar me dat ze er spijt van had dat ze me het paardje had verkocht! Mijn moeder werd ook boos op me omdat ik niet meer durfde te rijden. Ze wilde dat ik de beste van allemaal was en pushte me enorm. Als ik niet goed had paardgereden of niet meedeed aan een wedstrijd dan keek ze me aan alsof ik vergif was. Dan moest ik thuis meteen naar bed en negeerde ze me dood. Achteraf vraag ik me af hoe ik deze tijd ooit overleeft heb. Werkelijk iedereen deed me pijn en elke dag had ik enorm veel stress. Ik was op dat moment pas dertien. Het paardje is op mijn dertiende verkocht en ik heb sindsdien nooit meer op een paard gezeten. Ik ben veels te bang voor die beesten geworden.

Toen ik zestien was is mijn moeder van mijn stiefvader gescheiden. Het ging al jaren niet goed meer. Vlak voordat mijn moeder een huis kreeg toegewezen voor mij en mijn broer werden er wel een aantal afspraken gemaakt. Onze stiefvader zou ons zakgeld blijven betalen, mijn moeder financieel steunen en hij zal altijd onze vader blijven (mijn broer en ik zagen hem als zodanig omdat onze eigen vader geen contact wou). Dit zei hij alleen maar om ons het huis uit te krijgen maar ik was te naïef om het in te zien. Toen we een eigen huisje kregen verhuisde mijn moeder, mijn broer en ik. Het was een goedkoop huurhuis in hetzelfde dorp. Toen we daar eenmaal introkken kregen mijn broer en ik op kerstdag een sms’je van onze stiefvader dat hij ons nooit meer wou zien. We moesten hem maar vergeten en verder gaan met onze eigen levens. Vervolgens kwam ik erachter dat hij de gezinshond aan zijn biologische dochter had gegeven (met wie hij alweer een aantal jaar contact had) maar ook hierover loog hij. Van de dochter had ik begrepen dat de hond nu van haar was hoewel mijn stiefvader dit deed ontkennen. We hebben er vervolgens nooit meer wat van gehoord en de hond heb ik nooit meer gezien.

Vanaf die tijd is het eigenlijk fout gegaan. Mijn moeder deed nooit alcohol drinken of mijn broer en mij uitschelden waar onze stiefvader bij was. Die ging er dan tegenin en dan was het weer ruzie. Maar nu hij er niet meer was ging ze helemaal los. Elke avond werd ze dronken en er werd veel ruzie gemaakt. Mijn moeder was meestal diegene die de ruzies veroorzaakte. Het ging van kwaad tot erger en op het moment zijn we vier jaar verder.

Op het moment voel ik me vaak niet veilig in mijn eigen huis. Het is voor mij heel normaal om meerdere dagen per week bedreigingen aan te horen of genegeerd te worden. Mijn moeder heeft geen werk en zit dus de hele dag thuis. Al bij het ontbijt begint ze met drinken en dat gaat de hele dag door. Mijn moeder bedreigd me vaak. Ze heeft me meerdere malen met de dood bedreigd en zegt ook vaak dingen als ´als je niet lief voor mij bent dan ben ik niet lief voor je hondjes´ (ik heb op het moment twee hondjes waar ik zielsveel van hou). Ze weet wat ik voor mijn hondjes voel en gebruikt dat maar al te graag tegen me. Dan zegt dat ze mijn hondjes uit zal gaan laten als ik weg ben (en ik weet dat ze altijd dronken is en daarom wil ik niet dat ze met mijn hondjes wandelt omdat ik bang ben dat hen wat overkomt). Ze heeft mijn hondjes ook wel eens geslagen en geschopt om mij kwaad te maken.
Als mijn moeder dronken is lijkt ze geen remmingen meer te hebben. Dan kraakt ze me tot op het bot af. Ze zegt heel vaak tegen me: ‘stop maar met je studie want het word toch niets, stop maar met je werk want je bent een waardeloze collega, je mishandeld je hondjes, je hebt geen vrienden, je bent een waardeloze rotmeid en zelfs dingen als knoop jezelf maar op want niemand zal je missen’. Ik heb geleerd om mezelf hiervoor af te sluiten en ik vergeet de ruzies liever zo snel mogelijk maar ik krijg dit vaak meerdere keren per maand naar mijn hoofd geslingerd.

Er is nog meer aan de hand. Mijn moeder lijkt namelijk wel paranoïde te zijn. Ze is er heilig van overtuigd dat heel de buurt iets tegen haar heeft. Ze gelooft trouwens dat heel de wereld iets tegen haar heeft. Laatst had ik een examen waarvoor ik de fotocamera nodig had. Mijn moeder vroeg meteen aan mij of mijn klasgenoten geen camera hadden. Ik zei dat ik dit niet wist en dat ik het ding voor een examen nodig had. Ik zou hem heelhuis teruggeven. De volgende dag (examendag) bleek dat ze de camera had verstopt. Ik vond dit zo intens gemeen! Ik wist al dat ze tot erge dingen in staat was maar hier schrok zelfs ik van! Gelukkig had een klasgenoot nog een camera dus het examen heb ik wel gehaald. De volgende dag probeerde ik verhaal te halen bij mijn moeder. Deze deed doodleuk alsof er niets aan de hand was en gaf mij de schuld. Ze zei dat ik haar camera stiekem mee had willen nemen en ik was weer het rotkind.
Ook wil ze altijd precies weten wat ik doe. Ik heb een aantal gezinnen bij wie ik oppas en als ik daar dan heen ga dan wil mijn moeder precies weten bij wie ik oppas, hoe laat ik terug ben, op hoeveel kinderen ik ga passen, waar de ouders van de kinderen heen gaan, hoe de ouders aan mij gevraagd hebben of ik kon oppassen, of de ouders misschien vreemdgaan met elkaar en hoeveel ik verdient heb. Als ik hier geen antwoord op geef is het meteen ruzie en ben ik weer een rotwijf en waardeloos etc.

Nu is er nog iets waar ik het over wil hebben. Ik ben er pasgeleden achtergekomen dat mijn moeder ¤8000 van mijn spaarrekening heeft gestolen. Ik heb namelijk een bijbaantje van zo’n 20 uur in de week (naast school en stage). Met dit bijbaantje verdien ik een goed zakcentje. Nu ben ik niet het type om al mijn geld meteen weer uit te geven in de kroeg. Ik deed het daarom ook altijd keurig overmaken op een spaarrekening. Ik wou al mijn geld opsparen om er later leuke dingen mee te gaan doen. Op een gegeven moment zou er zo’n ¤8000 op de rekening moeten staan. Het bankpasje van deze spaarrekening heb ik nooit gezien. Mijn moeder hield die voor me in bewaring omdat ik hem anders ‘toch maar kwijt zou maken’. Twee weken terug heb ik dan alsnog het pasje na veel aandringen gekregen. Ik bekeek via internet bankieren hoeveel geld er op stond. Raad eens: nog geen ¤1000. Ik bekeek alle uitgaven en zag dat mijn moeder de boodschappen en treinkaartjes van mijn geld had betaald. Per maand had ze zo’n ¤450 van mijn rekening gehaald. Toen ik haar hiermee deed confronteren ontweek ze mijn vragen. Ze reist namelijk een aantal dagen per week met de trein naar een massagesalon waar ze zwart bijverdient. Ze krijgt deze tickets weer van haar baas vergoed maar ik zie hier nooit iets van terug.
Ik vroeg haar toen om een overzicht van haar uitgaven en zag toen dat ze naast haar uitkering, geld uit haar baantje, aftrek van alle toeslagen, huur en het kostgeld dat ze van mijn broer en mij ontvangt per maand nog zo’n ¤500 overhoudt voor boodschappen. Naar mijn idee is dit genoeg om een gezin van drie te onderhouden. Waarom had ze dan mijn geld nodig? Geen idee en ik krijg van haar ook geen antwoord. Ik vermoed om haar alcoholverslaving te financieren.

Om een lang verhaal kort te maken wil ik jullie nu vragen om jullie mening. Ik heb namelijk wel een dak boven mijn hoofd, elke dag te eten en leuke kleding maar ik voel me dus vaak niet veilig. Het gaat zelfs zover dat ik er lichamelijk ziek van geworden ben en ik depressieve klachten begin te vertonen. Ik probeer nu uit huis te gaan maar het is heel moeilijk om een huurhuis te vinden. Ik wil namelijk per se mijn hondjes meenemen. Ze betekenen alles voor me!
Ik wil dus nu weten: ‘is er sprake van psychische mishandeling in mijn gezin?’. En ook ‘hoe kan ik hier ooit aan ontsnappen?’. Ik heb verder namelijk geen andere familieleden en mensen aan wie ik het verteld heb kunnen er ook niet veel aan doen.

Tx.
pi_96194237
Ik weet niet of ik dit serieus moet nemen vanwege de hoeveelheid verdriet die ik hiervoor voel. Als dit waar is, zou ik naar familie verhuizen of op mezelf gaan. Geen dag langer dat iemand me zo behandeld . Ook al is het familie, geloof in jezelf. Dit ben je niet waard!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 1 mei 2011 @ 00:56:46 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96194992
Niet meer overnadenken, geen seconde. Verhuisdozen gaan halen, nieuwe rekening nemen.
Desnoods via die uitzuigers van direct wonen wat huren. Maar ik zou gisteren nog weg zijn.

Er is maar een bepaalde hoeveelheid ellende nodig om iemand kapot te maken. Zo te horen heb jij je portie voor voorlopig wel gehad. Ik zou eens heel hard om jezelf gaan denken. Dit is niet gezond.
  zondag 1 mei 2011 @ 02:01:09 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_96196638
Een beetje zoals Tamaiishi zegt... zoveel ellende is moeilijk te geloven. Maar eerlijk gezegd; ik heb al veel ellende gehoord dat eerder ook ongelofelijk was, en toch waar bleek te zijn.

Als eerste stap zou ik proberen contact op te nemen met die man die wel echt een vader voor jou probeerde te zijn, en zijn verhaal aanhoren. Want een sms'je van hem... dat zegt weinig. Voor hetzelfde geld is jouw moeder nog eens onder valse voorwendselen bij hem op bezoek gegaan, en op het moment dat hij koffie ging zetten, met zijn telefoon ge-sms't.

Als 2e stap zou ik zo snel mogelijk op kamers gaan, en tot die tijd misschien ook jouw hondjes een tijdelijk veilig heenkomen bezorgen.

En tenzij jij jouw moeder een machtiging hebt gegeven voor als mederekeninghouder, kan ze in geen enkel opzicht aanspraak maken op jouw geld.

Bij antwoord, later meer!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 1 mei 2011 @ 03:03:01 #5
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_96197372
Ik zou ook zo snel mogelijk uit huis gaan. De omgeving waarin je je nu bevindt is schadelijk, uitzichtloos en levert je niets op. Verder zou ik zorgen dat jou moeder geen controle meer over jou heeft financieel, of in welk opzicht dan ook.

Als ik jou was zou ik eens met een psycholoog gaan praten. Niet omdat ik denk dat er wat 'mis' met je is. Maar het kan gewoon ontzettend veel bijdragen aan hoe jij je voelt. Helemaal omdat je zoveel hebt meegemaakt.

‘is er sprake van psychische mishandeling in mijn gezin?’ Deze vraag is moeilijk te beantwoorden. Daarvoor zouden we het eerst eens moeten worden over wat dat precies is. Maar je moeder heeft het natuurlijk ook niet allemaal op deze manier gewild. Ze voelt zich zelf natuurlijk verschrikkelijk k*t anders doet ze niet zo.

Hoe staat het verder met je sociale leven? Heb je vrienden of vriendinnen waarmee je kan praten en waar je op kan bouwen?
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_96197896
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 00:56 schreef Daniel1976 het volgende:
Niet meer overnadenken, geen seconde. Verhuisdozen gaan halen, nieuwe rekening nemen.
Desnoods via die uitzuigers van direct wonen wat huren. Maar ik zou gisteren nog weg zijn.

Er is maar een bepaalde hoeveelheid ellende nodig om iemand kapot te maken. Zo te horen heb jij je portie voor voorlopig wel gehad. Ik zou eens heel hard om jezelf gaan denken. Dit is niet gezond.
Niet iedereen van 20 kan zomaar effe particulier huren

Misschien naar de sociale dienst gaan, je verhaal voor leggen en hopen dat je prioriteit krijgt bij sociale huur?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 1 mei 2011 @ 08:49:26 #7
342490 Herushingu
You knew it
pi_96198256
Je moet weggaan TS, dat is duidelijk. Misschien kun je eens bij een GGD in de buurt een afspraak maken en je verhaal doen, misschien kunnen ze je helpen! Probeer ondertussen zelf woonruimte te zoeken. Heb je misschien een familielid, klasgenoot of vriendin waar je een tijdje kan blijven tot je iets voor jezelf vindt?

Zorg er ook voor dat je moeder niet meer bij je geld kan komen, helaas kun je naar het geld dat ze gejat heeft (waar ik overigens flink van walg) fluiten, zorg er nu gewoon voor dat ze niet bij de rest van je geld kan. Gelukkig heb je een baantje en studiefinanciering waar je jezelf financieel redelijk mee kan onderhouden, nu is het zaak je volledig los te maken van je moeder zodat jij veilig en gelukkig wordt.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
  zondag 1 mei 2011 @ 09:22:32 #8
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96198451
Als je uit huis bent zou je ook kunnen overwegen om even aan de sociale dienst door te geven dat je moeder zwart bijverdient en extra inkomsten van jouw rekening heeft gehaald. Normaal ben ik tegen dit soort NSB achtige praktijken maar in dit geval...

Zo snel mogelijk verhuizen lijkt me de beste optie. Als je met dat bijbaantje aardig verdient (en zo lijkt 't wel) moet je wel ergens iets aardigs kunnen vinden om te huren. :)
Hallon!
  zondag 1 mei 2011 @ 10:05:41 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96198888
in ieder geval een rekening nemen waar je moeder niet bijkan

en waar ga je studeren... lijkt me dat je misschien ook via die weg een kamer kan gaan huren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 1 mei 2011 @ 10:11:50 #10
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_96198971
Is het mogelijk om je honden een tijd bij vrienden te laten? Dan heb je ze veilig zitten en kun jij rustig op zoek naar een huurwoning terwijl je vast op kamers gaat zitten om bij je moeder weg te zijn.
  zondag 1 mei 2011 @ 10:38:34 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96199401
Ik snap niet dat je jezelf nog pijnigt om nog 1 dag bij dat wijf in huis te leven, ga gewoon uit huis en stel jezelf niet afhankelijk van haar op (dus gewoon je eigen boontjes doppen en niet gaan zeuren over een camera of eten)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96200261
Hoe heeft je stiefvader het zolang uitgehouden bij je moeder?

Hoe kon je moeder over jouw spaarrekening beschikken en daar betalingen mee doen? Geld pinnen kan toch alleen met een lopende rekening? En had je moeder dan ook de pincode?

Als het waar is:
Geef je moeder aan wegens mishandeling. Ga eens uitzoeken of een aangifte wegens diefstal ook een kans maakt. Je kunt tenslotte wel aantonen waar dat geld naartoe gegaan is.
In ieder geval zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen en je moeder laten weten dat ze welkom is zodra ze je geld heeft terugbetaald.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:32:00 #13
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_96200626
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe heeft je stiefvader het zolang uitgehouden bij je moeder?

Hoe kon je moeder over jouw spaarrekening beschikken en daar betalingen mee doen? Geld pinnen kan toch alleen met een lopende rekening? En had je moeder dan ook de pincode?

Als het waar is:
Geef je moeder aan wegens mishandeling. Ga eens uitzoeken of een aangifte wegens diefstal ook een kans maakt. Je kunt tenslotte wel aantonen waar dat geld naartoe gegaan is.
In ieder geval zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen en je moeder laten weten dat ze welkom is zodra ze je geld heeft terugbetaald.
Bij mij was ze geen eens meer welkom, opgerot staat netjes..
pi_96200968
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:32 schreef Kittl het volgende:

[..]

Bij mij was ze geen eens meer welkom, opgerot staat netjes..
Ik ben veel te zachtaardig.. ik weet het.. :X
  zondag 1 mei 2011 @ 12:04:15 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96201408
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 06:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet iedereen van 20 kan zomaar effe particulier huren

Misschien naar de sociale dienst gaan, je verhaal voor leggen en hopen dat je prioriteit krijgt bij sociale huur?
? Ik heb op mijn 18e een kamer gehuurd. Borg betaald 1 maand huur betaald en ik had een kamer.
En toen mochten ze nog een borg vragen. Maar zelfs al betaal je die nu. Weg is weg. Een plek voor TS om tot rust te komen lijkt me wel raadzaam.

Je hoeft er ook niet voor altijd te blijven wonen. Maar alles lijkt me beter dan waar TS nu woont.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:05:01 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96201421
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 10:11 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Is het mogelijk om je honden een tijd bij vrienden te laten? Dan heb je ze veilig zitten en kun jij rustig op zoek naar een huurwoning terwijl je vast op kamers gaat zitten om bij je moeder weg te zijn.
Ships ik heb wel over die honden heen gelezen.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:05:52 #17
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96201441
Wat een verhaal, TS! Knap dat je je verstand nog op een rijtje hebt. Ik denk dat je allereerste prioriteit moet zijn om op jezelf te gaan wonen, en afstand te nemen van je moeder. Desnoods een jaartje niet studeren zodat je meer tijd hebt om te werken, maar een stabiele rustige veilige plek voor jezelf lijkt me het allereerste wat je moet zien te bereiken.

Echt, diep respect voor hoe je je verhaal nog zo op een rij kunt zetten, ik hoop dat het leven nog een mooie toekomst voor je in petto heeft.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_96201837
je kan met dit hele verhaal naar bv een maatschappelijk werker stappen. aangifte van mishandeling is mogelijk, afhankelijk van je leeftijd wellicht ook aangifte van diefstal. wellicht is er een vertrouwenspersoon op je opleiding met wie je kan praten?

onafhankelijk of je dat allemaal ziet zitten zou ik iig asap zorgen dat jij (en je hondjes) daar met een rotvaart wegzijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96201848
Dit is wel heel triest en ja ik vind dit allemaal onder zware mishandeling en verwaarlozing vallen.
Heb je een huisarts met wie je dit kunt bespreken?
Hij of zij kan je wellicht verder helpen door je door te verwijzen naar maatschappelijk werk die hen op jou beurt weer kunnen helpen met op jezelf te gaan wonen maar ook een stuk verwerking van je jeugd.
Voor je hondjes heb ik evt een tijdelijke oplossing in gedachten maar denk dat je eerst eens met de kleine stapjes moet beginnen.
aangifte tegen je moeder is een optie, ook haar aangeven bij belastingdienst is een optie maar of je dat wil?
Zet voor jezelf eens een plan op papier wat je wil en hoe je het denkt te bereiken.
Kom je ergens niet uit kun je dat ook hier vragen,er zijn vast wel weer mensen die weten hoe en wara je zijn moet voor zaken.
Waar woon je eigenlijk?

Verder wens ik je heel veel sterkte en liefde toe, je kan dat wel gebruiken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')