abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2011 @ 21:22:02 #151
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_96222829
Waar de gentleman is...
Ik ben er toch?
  zondag 1 mei 2011 @ 21:34:49 #152
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96223536
Gelukkig had nog niemand die grap gemaakt.

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:17 schreef picardmike het volgende:
Het ergste persoonlijke moment van feminisme was nog toen ik seks had met een dame. We effe een pauze hadden en ze opeens vroeg of ik een eitje voor haar wou maken. Ik dacht getverdemme een eitje eten en dan nog batsen, dus ik lulde er overheen. Was ze boos ging ze zelf een eitje maken en ik geen seks meer natuurlijk.
:')!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_96223589
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:12 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

maar vrouwen die er vanuit gaan dat je betaald..
Zelf al geen geld meenemen..
Gadverdamme.

En maar zeiken als ze je de keuken insturen na zon avond :')
Dat vind ik idd vreselijk. Op de momenten dat ik 'moeite' had iets hoffelijks te accepteren was dat deels ook, omdat ik zo slecht kan tegen vrouwen die dat allemaal verwachten en vinden dat ze het recht hebben als een prinsesje behandeld te worden. Van dat soort vrouwen (wijven, kan ik beter zeggen) wil ik me zoveel mogelijk distantiëren.

Het zijn ook vaak juist díe vrouwen (de ik-neem-geen-geld-mee-prinsesjes), die te pas en te onpas zich beroepen op 'gelijke rechten', terwijl dat zo hypocriet als de pest is en voor hen alleen een excuus om de man te dirigeren (doe dit! doe dat!).

Dat ik niet hoef te bewijzen dat ik een deur kan openhouden snap ik, voor mij gaat het er ook helemaal niet om dat ik het 'zelf heus wel kan'. Meer dat ik niet wil overkomen alsof ik het allemaal maar vanzelfsprekend vind en verwacht/eis.

De beste manier om dat te doen vind ik inmiddels, zoals ik al zei: gewoon laten blijken dat je het waardeert, en nu en dan wat liefs terug doen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  zondag 1 mei 2011 @ 21:36:45 #154
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_96223666
cinnamon_M :Y

wijven :N
WFPB!
pi_96223837
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:36 schreef Dizorn het volgende:
cinnamon_M :Y

wijven :N
:)
// wandelende paradox //
  zondag 1 mei 2011 @ 21:39:30 #156
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_96223846
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:35 schreef cinnamon_M het volgende:
De beste manier om dat te doen vind ik inmiddels, zoals ik al zei: gewoon laten blijken dat je het waardeert, en nu en dan wat liefs terug doen.
Precies, dat is ook de beste manier lijkt me. Zo maakt een man de vrouw eens blij, en de vrouw de man ook. Win-win, toch? Overigens heb ik van dat laatste nog niet veel gezien. Ik neem graag eens een bloemetje, geef massages, koop iets wat ze tussendoor zei dat ze wel leuk vond, etc.. maar geen van dat alles ooit zelf gehad.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 1 mei 2011 @ 21:45:32 #157
39581 Salvad0R
universal
pi_96224230
Ik gedraag me overigens alleen als een "gentleman" bij een vrouw als die vrouw het verdient. Of beter gezegd: heel goed kan doen alsof ze dat verdient.
pi_96224264
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:23 schreef Elvanera het volgende:
Mijn vriendje houdt de deur voor me open en geeft ook zn vest als ik 't koud heb.
Dat zou ik ook voor jou doen natuurlijk, eltab
Lambo of Rekt
  zondag 1 mei 2011 @ 21:54:14 #159
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96224750
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Precies, dat is ook de beste manier lijkt me. Zo maakt een man de vrouw eens blij, en de vrouw de man ook. Win-win, toch? Overigens heb ik van dat laatste nog niet veel gezien. Ik neem graag eens een bloemetje, geef massages, koop iets wat ze tussendoor zei dat ze wel leuk vond, etc.. maar geen van dat alles ooit zelf gehad.
Dumpen die bitch!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 1 mei 2011 @ 21:55:09 #160
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96224810
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:21 schreef netflanders het volgende:
Prima, mits je dat ook voor mannen doet. Ik heb niet zozeer een hekel aan mannen, maar wel aan vrouwen die door een man graag anders (lees: met fluwelen handschoenen) behandeld willen worden dan de desbetreffende man andere mannen behandelt.
Is het dan zo erg dat mannen gewoon anders zijn en denken dan vrouwen? Dat mannen 'anders' zijn betekent niet dat vrouwen minderwaardig zijn ofzo. Stel je niet aan. Gelukkig kunnen normale vrouwen dat soort dingen wel waarderen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96225210
Nu we geen Goden meer hebben moeten vrouwen die plek maar in nemen maar dat doen ze niet. Alleen fysiek dan, niet geestelijk.
UITGESCHREVEN
pi_96226586
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Weinig gezien van dat laatste? Hmm. Dat is wel jammer. Ook niet in een andere 'vorm' dan de 'galante' dingen die jij doet (eventjes zn nek masseren als hij vast zit, een keer een biertje voor hem pakken, een leuk kleinigheidje meenemen, de koffie klaarzetten 's ochtends als je eerder wegmoet dan hem.. ik noem maar wat voorbeelden)? Dat soort dingen zijn toch een kleine moeite.

Misschien moeten we het ook 'attent' noemen, want dat is het gewoon. En attent zijn is niet iets wat alleen een man hoeft te doen. Hij geeft je zijn jas als je het koud hebt, jij biedt hem een drankje aan bij jou thuis. Hij neemt je mee uit eten, jij neemt hem mee naar een voetbalwedstrijd, of waar hij dan ook van houdt. Een vrouw die alleen maar passief alle attente handelingen van de man incasseert zonder iets liefs terug te doen is toch ook helemaal niet aantrekkelijk?
// wandelende paradox //
pi_96226702
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:35 schreef cinnamon_M het volgende:

precies, dat vind ik ook. Man kwam een keer koffie drinken bij mij thuis (we waren al een tijdje aan het daten). Hij was in de buurt, dus het was niet eerder afgesproken. Terwijl hij onderweg was heb ik snel zijn favoriete chocola gekocht.

Voor bij de koffie ;)
pi_96226900
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

precies, dat vind ik ook. Man kwam een keer koffie drinken bij mij thuis (we waren al een tijdje aan het daten). Hij was in de buurt, dus het was niet eerder afgesproken. Terwijl hij onderweg was heb ik snel zijn favoriete chocola gekocht.

Voor bij de koffie ;)
Dat bedoel ik nu precies, goed voorbeeld! Dat is toch feitelijk wat 'attent' inhoudt?
// wandelende paradox //
  zondag 1 mei 2011 @ 22:37:53 #165
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_96226920
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:58 schreef vosss het volgende:
Ik hou meestal wel de deur open voor mijn vriendin. Trap oplopen ga ik voor en als ik er aan denk loop ik aan de straatkant als we op de stoep lopen.

:)
waarom ga je voor je vriendin de trap op? die ken ik niet? :@

sowieso lijkt mij het toch logischer om achter haar de trap op te lopen? :?
  zondag 1 mei 2011 @ 22:38:03 #166
343569 PanicQueen
Zo. En nu koffie
pi_96226928
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:00 schreef Hoogheid het volgende:
Het is toch een beetje de regel dat de persoon die de ander mee uitvraagt betaalt voor het uitje. En aangezien dat in de meeste gevallen de man is.. ;)
Ik ben het hier mee eens. Als je voorstelt om voor iemand te koken ga je toch ook niet verwachten dat de ander de ingredienten meeneemt? Er moet natuurlijk wel een soort van verhouding zijn, in de zin van: de een kookt, de ander neemt een fles wijn mee. Of: de een betaalt de bioscoop, de ander de popcorn.
Maar je gedragen als een gentleman gaat natuurlijk niet perse om het betalen van de date (maar daar waren we geloof ik al uit :) )
pi_96227060
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:38 schreef PanicQueen het volgende:
Ik ben het hier mee eens. Als je voorstelt om voor iemand te koken ga je toch ook niet verwachten dat de ander de ingredienten meeneemt?
Dat is uiteraard een ander verhaal.
Ik heb het ook niet over iemand trakteren op een etentje,

Maar als een vrouw wil afspreken en de man moet betalen..
Maar ja, dat hadden we al gehad.
pi_96227066
Precies.

'Ga je mee naar Disneyland? Je moet alleen wel even een vliegticket en een entreekaartje kopen' :o

Geldt net zo goed voor een avondje uit/etentje als je het mij vraagt. Ook al hoeft de man in dat geval niet zelf ingrediënten mee te nemen :P
pi_96227216
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:37 schreef Shispeed het volgende:

[..]

waarom ga je voor je vriendin de trap op? die ken ik niet? :@

sowieso lijkt mij het toch logischer om achter haar de trap op te lopen? :?
De gedachte is dat dat niet netjes is, want dan zou je onder haar rokje kunnen kijken. Maar volgens de bijbel der omgangsvormen, het boekje "hoe hoort het eigenlijk" gaat de vrouw wél voor als beiden de trap opgaan. De gedachte is dat de man haar dan kan opvangen als ze valt, en dat "telt hier zwaarder dan dat de man als hij geen heer is, onwelvoeglijk onder de rokken van de vrouw zou kunnen kijken".

Als je de trap afloopt, gaat de man voor, wederom om haar te kunnen opvangen.
// wandelende paradox //
  zondag 1 mei 2011 @ 22:44:29 #170
343569 PanicQueen
Zo. En nu koffie
pi_96227258
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:40 schreef Hoogheid het volgende:
Geldt net zo goed voor een avondje uit/etentje als je het mij vraagt. Ook al hoeft de man in dat geval niet zelf ingrediënten mee te nemen :P
Zou in ieder geval een originele date zijn als hij dat wel deed :P
pi_96227349
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:44 schreef PanicQueen het volgende:

[..]

Zou in ieder geval een originele date zijn als hij dat wel deed :P
Haha. Als hij dan zelf lukraak wat meeneemt, wordt het een soort van 'ready steady cook' ;)
Maar ik vind inderdaad in basis dat degene die de ander uitnodigt, moet betalen. Als je al een tijd wat hebt en je beslist samen om uit eten te gaan, dan kun je het splitsen, maar eigenlijk vind ik het beter om dan gewoon een beetje om en om te betalen. Heb je niet dat gedoe met de rekening verdelen en geld op tafel.
// wandelende paradox //
pi_96227553
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:43 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

De gedachte is dat dat niet netjes is, want dan zou je onder haar rokje kunnen kijken. Maar volgens de bijbel der omgangsvormen, het boekje "hoe hoort het eigenlijk" gaat de vrouw wél voor als beiden de trap opgaan. De gedachte is dat de man haar dan kan opvangen als ze valt, en dat "telt hier zwaarder dan dat de man als hij geen heer is, onwelvoeglijk onder de rokken van de vrouw zou kunnen kijken".

Als je de trap afloopt, gaat de man voor, wederom om haar te kunnen opvangen.
Is de auteur Amy Groskamp-ten Have?? In dat geval ken ik het!
Hahaha, ik was echt 12 ofzo, toen moest ik dat lezen van mn moeder. (ik was dan ook een natuurramp aan tafel destijds)

Ik heb het in mijn boekenkast ;) grappig boek
  zondag 1 mei 2011 @ 22:52:01 #173
291544 Sequencer
Affinity
pi_96227623
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:53 schreef Karina het volgende:

[..]

Helaas voor die mannen dan ja, die denken zeker "als ik er maar goed uit zie dan hoef ik ook niet beleefd te zijn".
Je maakt de fout door te denken dat een jongen/man die zich knap vindt gaat denken dat ie niet beleefd hoeft te zijn om een vrouw te krijgen. Zo'n persoon denkt niet over beleefd of onbeleefd, maar is gewoon zich zelf en weet dat het altijd werkt en als het soms kan het mee zitten voor een vrouw dat die persoon ook een gentleman is.

Daar in tegen, een man die problemen heeft met z'n uiterlijk is wel aan het denken om hoe te compenseren. Het is een kwestie van angst en zelf vertrouwen en vaak over realisme.
pi_96231161
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Is de auteur Amy Groskamp-ten Have??

[...]
Idd! :7

Dat je die moest lezen... al is het eigenlijk niet eens zo een slecht idee.
Ik hoefde t zeker niet te lezen, maar als ik iets deed wat mijn vader niet vond 'kunnen' kwam hij wel steeds met dat boekje aan. Het zal ergens toch gewerkt hebben, want enkele jaren terug heb ik er zelf een gekocht. ;)
// wandelende paradox //
  maandag 2 mei 2011 @ 00:01:30 #175
17137 Sander
Nerds do it rarely
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')