Uhuh, ik zie het aan je UI.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Sommigen waggelen anders met liefde hoor
Dit vind ik mooi, vooral dat je sans gene aangeeft dat je vriendin dat verdient. Stukken beter dan die types hier die schreeuwen dat 'hun vriendin zelf de deur wel open kan doen en als ze dat niet wil kan ze oprotten'. Treurig is dat. Niet alleen van die kerels hoor, waarschijnlijk zijn die meisjes ook geen dames, maar toch is het treurig.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:44 schreef Tuvai.net het volgende:
Oh, en als mijn vriendin zere voeten heeft na het uitgaan dan draag ik haar, als ze moet werken en het regent dan laat ik haar niet fietsen maar breek ik mijn drukke werk af en breng ik haar met de auto, als ze een zware werkdag achter de rug heeft dan krijgt ze van mij een uitgebreide massage, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben een 'gentleman', maar mijn vriendin is dan ook een type dat dat verdient, en niet zo'n selectief "geëmancipeerd" zeikwijf. Waar en wanneer het nodig is, verwent zij mij ook.
Of juist niet.quote:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:56 schreef MissFrankenstein het volgende:
Ik denk dat de mietjes mannen hier ook een beetje schuld in hebben.
Ik walg van "gevoelige" mietjes mannen die alleen maar proberen een meisje het zo veel mogelijk naar het hof te maken, overal ja en amen op zeggen en zelf niets in te brengen hebben en als een puppy achter een vrouw aanrennen.
Dit meen je toch niet he?quote:Op zondag 1 mei 2011 14:39 schreef Taurus het volgende:
en dus niet meer door het stof gaan voor vrouwen. Dom, want daar krijg je wel het meest voor terug, zo is mijn ervaring.
Dit.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, de 'gentleman' is zo goed als uitgestorven. En weet je waarom? Omdat zo veel vrouwen tegenwoordig dusdanig geëmancipeerd, zelfstandig en onafhankelijk willen zijn, dat het openhouden van een deur wellicht nog wel eens kan impliceren dat ze zelf niet capabel genoeg zijn om die deur open te maken. Daarom.
Een 'genteman' is geen "man" die over zich heen laat lopen, maar met gepast repect de vrouw op haar plaats wijst zonder daarbij als een kamper over te komen..quote:Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Of juist niet.
Ik ken heel veel meisjes die zo'n mietjes man hebben waar ze lekker de hele dag overheen walsen
en die de de benen onder z'n lijf vandaan moet rennen voor dat boosaardige secreet anders krijgt ie weer een "je bent de meest waardeloze vriend ooit" toespraak.
quote:Op zondag 1 mei 2011 16:00 schreef cinnamon_M het volgende:
...verhaal...
Ik probeer het zelf nu aan te pakken door die hoffelijkheid (die in feite gewoon een mooi ding is) wel te accepteren, maar ook terug te geven vanuit dat gelijke rechten, gelijke plichten idee.
Briljante flame.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:44 schreef flexoo het volgende:
ik dacht dat dat normaal wasmaar je hebt i.d.d. wel gelijk. er zijn kerels die zelfs dames mee laten betalen aan een date
quote:Op zondag 1 mei 2011 16:48 schreef alors het volgende:
Het heeft toch niks met gelijkheid te maken. Omdat ik evenveel rechten heb als een man en in principe niet meer afhankelijk ben van een man betekent toch ook niet dat ik mijn okselharen weelderig laat groeien, en geen rokjes en jurkjes meer aandoe?
Een vrouw, vind ik (ieder zijn ding hoor), moet gewoon een beetje haar best doen om een mooie vrouwelijke vrouw te zijn en een man doet dus zijn best om zich een beetje als een hoffelijke man te gedragen. En dat hoeft echt niet in het extreme van bij elke deur naar voren rennen en hem met een diepe buiging voor me openhouden, maar gewoon een beetje attent zijn op zulke moment kan ik wel waarderen.
Selectieve emancipatie noemen ze het ook wel eens.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:48 schreef alors het volgende:
Het heeft toch niks met gelijkheid te maken. Omdat ik evenveel rechten heb als een man en in principe niet meer afhankelijk ben van een man betekent toch ook niet dat ik mijn okselharen weelderig laat groeien, en geen rokjes en jurkjes meer aandoe?
Een vrouw, vind ik (ieder zijn ding hoor), moet gewoon een beetje haar best doen om een mooie vrouwelijke vrouw te zijn en een man doet dus zijn best om zich een beetje als een hoffelijke man te gedragen. En dat hoeft echt niet in het extreme van bij elke deur naar voren rennen en hem met een diepe buiging voor me openhouden, maar gewoon een beetje attent zijn op zulke moment kan ik wel waarderen.
Feminisme tot de deur. (of tot de rekening dus.)quote:Op zondag 1 mei 2011 17:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Selectieve emancipatie noemen ze het ook wel eens.
Als het alternatief is dat de vrouw zich niet meer scheert doe ik het er voor hoor.quote:Op zondag 1 mei 2011 17:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom zou een vrouw er van uit gaan dat wij de deur open houden, de sjaal aangeven, een bloemetje mee brengen? Omdat wij hoffelijk horen te zijn? En wij krijgen daar een vrouw voor terug die zich wat vrouwelijker op tut? Dit lijkt mij niet helemaal een gelijke waardering.
Hoe kunnen ze nou geloven dat je niet netjes en lief bent etc? Ze zien je toch continu? Of werden ze freaky dat je continu zo'n gentleman bleef?quote:Op zondag 1 mei 2011 18:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die bittere paar relaties die ik voor mn huidige heb gehad zijn allemaal kapot gegaan omdat ze niet konden geloven dat ik echt zo "perfect" ben (kwa gedrag, netjes zijn, lief etc) en het idee hadden dat ik spelletjes speelde.
Na bijna 29 jaren geleefd te hebben had ik zoiets van fuck this en wilde ik ermee kappen. (tikje emo van me i know, maar het kost ook veel energie om zo'n relatie aan te gaan waarin ik alles geef uiteindelijk)
Gelukkig heb ik nu echt een geweldig meisje in mn leven waarmee, als alles goed blijft gaan zoals de afgelopen 1 1/2 jaar, ik ga trouwen en 20 kids mee ga maken. (of 1 perfecte)
Dus ja the gentleman bestaat.. maar de laatste is officieel al een tijdje taken.
Dat is echt een instant afknapper als een vrouw zo reageert.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik riep ook altijd als een man voor mij de deur openhield: "das lief, maar dat hoeft toch niet, kan ik toch ook zelf?" Onder het mom: als wij vrouwen dan gelijke rechten willen, dan ook gelijke plichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |