Daar gaat het TS niet om, hij vraagt of wij nog subsidiepotjes weten waar zijn familie gebruik van kan maken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb niet alle 5 paginas doorgelezen maar er gaat een bus heen en de reiskosten bevalt je niet?
Hoeveel zal het eigenlijk zijn uberhaubt?
Ik zag paar reacties over aantal km's op de fiets.
Ongeveer 10.6 zei je zelf meen ik.
Op de fiets is het op zich prima te doen in ong. 30-40min op normaal rustig tempo. (verkeersomstandigheden niet perse meegerekend)
Met de bus zou het dan in 15min zijn.
Dat is ongeveer 1,30 euro per rit gok ik. (ik ga van tarieven in arnhem en omstreken uit.. veel bochten dus wat duurder met de ov chipkaart)
Weet niet of je zelf al de kosten hebt bekeken?
Het lijken mij in ieder geval normale onkosten die je maakt voor een kind op school.
Pas na het vwo.. daarvoor betaal je zelf.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:30 schreef 44pje het volgende:
[..]
Daar gaat het TS niet om, hij vraagt of wij nog subsidiepotjes weten waar zijn familie gebruik van kan maken.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:29 schreef MisterMister93 het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht bij google en het gaat over 10,6 kilometer.
het antwoord is nee (op beide vragen)quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:47 schreef MisterMister93 het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder uit mijn vraag kunt halen of er een regeling bestaat dan dat ik vraag of 11 kilometer te lang is.
Hoe duur is zo'n fiets in verhouding tot wat je betaalt per rit met de bus?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:05 schreef MaLo het volgende:
Laat ze een elektrische fiets kopen als ze voor een snorfiets nog te jong is.
Op mijn middelbare school zaten heel veel kinderen die tussen de 10 en 15 km enkele reis moesten fietsen om op school te komen; voor een middelbare school is dat echt niet vreemd.
Mijn dochter heeft meer geluk, wij wonen op 300 meter van haar toekomstige middelbare school![]()
En je hoeft buiten school nooit ergens anders naartoe?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe duur is zo'n fiets in verhouding tot wat je betaalt per rit met de bus?
Vlugge google : minimaal 600 maximaal boven de 1000 ergens.
1 jaar per bus kost je ongeveer 300 tot 400 euro.
Tegen de tijd dat je het bedrag eruit hebt zit het kind waarschijnlijk al op de hogere opleiding.
OV word dan inprincipe gratis (hoewel met al die bezuinigingen weet ik ff het fijne er niet meer van)
Waste of money om zo'n fiets aan te schaffen in mijn mening!
(2de hands kan natuurlijk maar dan mag je ook maar hopen dat het niet stuk is na x maanden)
Dat was voor de verhuizing van de school ook niet een probleem blijkbaar want daar ging TS z'n verhaaltje niet over.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:33 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
En je hoeft buiten school nooit ergens anders naartoe?
Mijn vader heeft zo'n elektromotortje gekocht voor 300 euro en zelf ingebouwd in een oude fiets. Het kan dus maar dan moet je wel een handige pa hebben!quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je het bedrag eruit hebt zit het kind waarschijnlijk al op de hogere opleiding.
OV word dan inprincipe gratis (hoewel met al die bezuinigingen weet ik ff het fijne er niet meer van)
(2de hands kan natuurlijk maar dan mag je ook maar hopen dat het niet stuk is na x maanden)
wees dan ook volledig...quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:35 schreef MisterMister93 het volgende:
Slotje a.u.b.
Ik weet genoeg zo, ik zal verder zoeken op een ander forum waar men wel normaal kan reageren. Wanneer mij daar hetzelfde wordt verteld zal ik dit accepteren, maar de manier waarop men reageert op dit forum vind ik maar raar. Waarschijnlijk is dit forum voor gefrustreerde mannetjes die genieten wanneer ze een kutreactie hebben geplaatst.
Het nichtje is 15 en zit dus in 3 vwo? Dan moet ze nog 3 jaar fietsen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dus? kan de school daar wat aan doen? belemmert haar dat om een electrische fiets te gebruiken, met de bus te gaan en op haar 16de een brommertje te kopen?quote:
Oh, het nichtje van TS heeft dus helemaal geen fiets nodig.... een enkele reis naar school is een kwart marathon dus dat moet makkelijk lukken.quote:
En zoals mensen hebben aangegeven: er zijn regelingen voor onredelijk lange afstanden.quote:Op zondag 1 mei 2011 08:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heeft geen zin al die commentaren over fietsen, zonde van de tijd
TS wil alleen weten of er gratis geld beschikbaar is ter compensatie van onrecht dat aangedaan wordt.
Gediscrimineerd worden door DEKA!quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:18 schreef MisterMister93 het volgende:
[..]
Generaliseren, hoe weet jij nou of ik een allochtoon ben?
Hij heeft het dus ook niet over z'n dochter maar over zichzelfquote:Op zondag 1 mei 2011 09:09 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Gediscrimineerd worden door DEKA!
Uhm niet dat ik TS al te zeer wil verdedigen maar volgens mij had ie 't over z'n nichtje en dat is natuurlijk goed mogelijk.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij heeft het dus ook niet over z'n dochter maar over zichzelfhij is 16 immers.
Dat is normaal, dat is echt niet te lang.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:13 schreef MisterMister93 het volgende:
[..]
Soms ga ik wel eens met de fiets langs mijn oom (haar vader) en dan ben ik een half uurtje bezig ofso.
Lol! Ik fietste elke dag 10 km naar school en mijn broer 21 kmquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:29 schreef MisterMister93 het volgende:
Ik heb het even opgezocht bij google en het gaat over 10,6 kilometer.
En nog iets. Mijn pa moest als kind lopend naar school. En dat was 8 km. Ze hadden thuis niet eens geld voor een fiets voor alle 9 kinderen.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:05 schreef BlueMage het volgende:
Wat 'n pareltje weersommige mensen geloven écht dat "de regering/De Hooge Heeren/hullie" hen nu eindelijk maar eens tegemoet moeten komen want er is hen zoveel onrecht aangedaan!
Helaas blijkt dat "onrecht" meestal niet meer dan 'n futiliteit, zoals 10 km moeten fietsen.
Dus je komt uit een slechte familie? Weinig geld, vermoedelijk matige genen, kwantiteit over kwaliteit.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En nog iets. Mijn pa moest als kind lopend naar school. En dat was 8 km. Ze hadden thuis niet eens geld voor een fiets voor alle 9 kinderen.
Het is een gegeven dat slechte families bijna zonder uitzondering kinderen produceren met een laag IQ. Van Isabeau (arts) moge duidelijk zijn dat zij niet tot die groep behoort, jij daarentegen onderstreept met bovenstaande opmerking je eigen trailer trash afkomst.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:56 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dus je komt uit een slechte familie? Weinig geld, vermoedelijk matige genen, kwantiteit over kwaliteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |