Wat zijn dat voor mooie mannen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:39 schreef Cobra4 het volgende:
Let komende prinsjesdag maar eens op als de leden van het Koninklijk Huis de Ridderzaal betreden. Daar is het perfect te zien.
[ afbeelding ]
Ik moest Neerlands trots natuurlijk wel gebruiken als voorbeeld.quote:
merciquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:52 schreef Cobra4 het volgende:
Pff, jaren 60 denk ik. Toen het NL leger overstapte naar het Amerikaans model van indeling en uitrusting volgens mij.
Snap ik..quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik moest Neerlands trots natuurlijk wel gebruiken als voorbeeld.
Dat is nieuw voor me, mij is nog nooit ten hore gekomen dat het salueren met de palm naar buiten niet respectvol zou zijn, daar zou ik graag het fijne van weten?quote:Op zondag 1 mei 2011 01:58 schreef hoogvlieger het volgende:
Mij is aangeleerd dat het salueren met de handpalm naar beneden is omdat het tonen van de handpalm bij het brengen van de groet niet respectvol zou zijn. Ook word, er zoals Clan al zegt, niet gesalueerd zonder hoofddeksel. Komt natuurlijk eigenlijk omdat in militair in uniform normaalgesproken buiten altijd een hoofddeksel op heeft, en binnen juist niet. Daarom word er binnen ook niet gesalueerd.
Uitzondering daarop is sporttenue.
Weet verder niet. Geloof dat mijn pc ons dat zo heeft verteld.quote:Op zondag 1 mei 2011 10:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor me, mij is nog nooit ten hore gekomen dat het salueren met de palm naar buiten niet respectvol zou zijn, daar zou ik graag het fijne van weten?
Bij mijn weten wordt er in het sporttenue ook niet gesalueerd, juist omdat het hoofddeksel ontbreekt.quote:Op zondag 1 mei 2011 01:58 schreef hoogvlieger het volgende:
Mij is aangeleerd dat het salueren met de handpalm naar beneden is omdat het tonen van de handpalm bij het brengen van de groet niet respectvol zou zijn. Ook word, er zoals Clan al zegt, niet gesalueerd zonder hoofddeksel. Komt natuurlijk eigenlijk omdat in militair in uniform normaalgesproken buiten altijd een hoofddeksel op heeft, en binnen juist niet. Daarom word er binnen ook niet gesalueerd.
Uitzondering daarop is sporttenue.
Je kan idd nog wel gelijk hebben. Zit me net te bedenken dat wij met sport eigenlijk bijna altijd hiba tenue met veldpet aanhadden over de sportkleding.quote:Op zondag 1 mei 2011 18:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt er in het sporttenue ook niet gesalueerd, juist omdat het hoofddeksel ontbreekt.
Aha, daar zit het hem dus inquote:Op zondag 1 mei 2011 18:17 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Je kan idd nog wel gelijk hebben. Zit me net te bedenken dat wij met sport eigenlijk bijna altijd hiba tenue met veldpet aanhadden over de sportkleding.
Naja kan me iig nog wel herinneren dat na een mt waarbij zogenaamd een natte oversteek moesten maken, onze PO zich in bloemetjes boxer bij onze vrouwelijke PC afmelde. Geniaal.quote:
Whehe, dat moet er briljant hebben uitgezienquote:Op zondag 1 mei 2011 18:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja kan me iig nog wel herinneren dat na een mt waarbij zogenaamd een natte oversteek moesten maken, onze PO zich in bloemetjes boxer bij onze vrouwelijke PC afmelde. Geniaal.
zeker. En dan te bedenken dat het eind november wasquote:Op zondag 1 mei 2011 18:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Whehe, dat moet er briljant hebben uitgezien
Oeh, lekker frisjes. Oh nee, kou is een emotie en die kun je uitschakelenquote:Op zondag 1 mei 2011 18:49 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
zeker. En dan te bedenken dat het eind november was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |