NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:09 |
Welkom in alweer het 39e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #38 - Gaat die Bus Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36: wordt Qbuzz groter dan Connexxion ? Bussentopic #35 Busje... Bussentopic #34... B... | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:12 |
| |
Ou-Tannu | vrijdag 29 april 2011 @ 21:33 |
bij Qbuzz is het vervoer gratis op de ZOF lijnen dacht ik ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 april 2011 @ 21:34 |
![]() Merk en type: Raba Ikarus Eigenaar: Kisalföld Volán Rt Land van herkomst: Hongarije Locatie:Hongarije Datum: 12 april 2011 | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:34 |
Op de site van Connexxion staat dat het gratis OV wordt aangeboden door o.a. Qbuzz. Lijkt me niet dat Qbuzz een zak geld aan Connexxion geeft, opdat Cxx gratis OV kan aanbieden, en Qbuzz het zelf niet aanbiedt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2011 @ 21:34 |
xx ook. Bij beide bedrijven zijn een aantal lijnen uitgezonderd trouwens | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:35 |
Is Raba een zustermerk van Nissan? | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:36 |
Bij Cxx alleen de Qliners, de opstapper en een paar buurtbussen (die normaliter op zaterdag toch al niet rijden). | |
Alexxxxx | vrijdag 29 april 2011 @ 21:37 |
Nee, absoluut niet! Raba is al meer dan 100 jaar een zelfstandig bedrijf ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:41 |
Dat logo voor op die bus deed me in eerste instantie aan Nissan denken, vandaar ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 april 2011 @ 21:42 |
ik gok dat Raba eerder was ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 30 april 2011 @ 17:38 |
![]() Merk en type: Ikarus 435 Eigenaar: BKV Land van herkomst: Hongarije Locatie: Budapest (Hongarije) Datum: 13 april 2011 | |
Alexxxxx | zaterdag 30 april 2011 @ 23:21 |
![]() het bewijs dat ik wel eens met de bus reis ![]() | |
springer1980 | dinsdag 3 mei 2011 @ 01:38 |
Kwam gisteren op de A27 nog een oude MB200 van Hermes tegen. Zonder logo's maar nog wel met een blauwe rand aan de onderzijde en een blauwe achterzijde. De bus reed op eigen kracht van Utrecht richting Breda, ik reed zelf op de andere rijbaan, richting Utrecht. Is er iemand die meer weet van deze bus, volgens mij heb ik geen groene handelaars platen gezien op de bus. Toekomstige museum bus of een particulier die even een rondje aan het rijden was??? | |
NoBody122 | dinsdag 3 mei 2011 @ 10:03 |
MB200's zijn ok. Ben er ook wel benieuwd naar, derhalve. | |
Kentekenplaat | dinsdag 3 mei 2011 @ 11:23 |
Inderdaad. Maar wat ik me afvraag: zijn er ook MB230's die de status museumbus gehaald hebben? Of Alliances? | |
wesleycool | dinsdag 3 mei 2011 @ 11:58 |
onze(sabeh tours) nieuwe aanwinst: een VanHool T911 Alicron ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:34 |
Mooie kleur ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 3 mei 2011 @ 16:28 |
Het enige wat ik aan het interieur mis is een biertap. ![]() | |
wesleycool | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:11 |
ja dat is het enige ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:22 |
Ja, daarom zei ik het ook. Die zag ik al staan. ![]() | |
wesleycool | woensdag 4 mei 2011 @ 00:31 |
die dingen zijn wel nice he! ziet er sowieso wel goed uit. | |
Bitlord | woensdag 4 mei 2011 @ 20:51 |
5 mei 15 SVA museumbussen in Wageningen. Voor wie leuke plaatjes wil schieten.. In elk geval zijn ze er om 12:00 | |
wesleycool | donderdag 5 mei 2011 @ 12:13 |
wat mooi is bij deze bus: Die Belgen hebben eerst de letters aan de zijkant erop gedaan en toen pas die chromen strip :S nu is de bovenkant van die letters weg xD. kijk maar goed op het 1e plaatje. | |
Bitlord | donderdag 5 mei 2011 @ 23:57 |
De ritten rondom Wageningen waren een groot succes, in totaal hebben 18 bussen van de SVA gereden! Meest bijzondere moment was toch wel toen onze Minister-President Mark Rutte aan boord stapte van de Vermaat 53 voor een rit, onder politie-escorte, van Arnhem naar Wageningen samen met vijf andere bussen. Voor de foto's verwijs ik graag door naar mijn website: http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=-34 | |
Kentekenplaat | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:37 |
![]() ![]() En die koersfilm van de 4903 op foto 20 ![]() En ik word er echt blij van als ik zie hoeveel bussen er nog bewaard zijn gebleven ![]() | |
Bitlord | vrijdag 6 mei 2011 @ 22:55 |
De Stichting Veteraan Autobussen heeft een grote collectie voertuigen, die voor een groot deel rijvaardig zijn. Andere hebben technische mankementen of moeten nog een grote restauratie ondergaan. Hier staat een vrijwel compleet overzicht van alle bussen. Heb je zelf nog eens vervoer nodig, schroom dan niet de stichting te ondersteunen! Donateur worden kan ook, zie hiervoor de website sva-museumbussen.nl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 mei 2011 @ 22:58 |
Staat in Leeuwarden trouwens een CSA-II weg te roesten. Komt volgens mij van Taxi Nijhuis. Bus staat aan de Adonisweg en is vanuit de trein tussen Leeuwarden en Groningen waarneembaar. | |
Rdaalwil | vrijdag 6 mei 2011 @ 22:58 |
Bus 883 <3 | |
Peterselieman | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:59 |
Syntus heeft trouwens zes 'nieuwe' gaspotten aangeschaft voor de concessie Veluwe. De MAN's zijn niet nieuw, want ze hebben in Groningen al voor Arriva gereden. Daarna hebben ze meer dan een jaar lang vrijwel stil gestaan. | |
classpc | woensdag 11 mei 2011 @ 00:03 |
Wat! Die wil ik wel overnemen ![]() Jammer dat ik er geen ruimte / geld voor heb ![]() | |
Brembo | woensdag 11 mei 2011 @ 00:13 |
Ik merk vaak bij de bus dat busstations onmogelijk ontworpen zijn, zoals bij Nijmegen is het scherm met de buslijnen 'actueel' en de kaart maar liefst 20m uit elkaar gezet ![]() | |
NoBody122 | woensdag 11 mei 2011 @ 01:11 |
Wees blij. In Leeuwarden is er op het station in z'n geheel geen actuele businfo meer te vinden. Alleen papieren dienstregeling in een bord.. Vroeger had je boven ieder busperron een bak hangen, met van die flipover papiertjes (wat je nu nog steeds wel ziet op veel treinstations, waaronder die van Leeuwarden en Utrecht), die aangaven hoe laat, welke eerstvolgende bus vertrok vanaf dat perron. | |
Bitlord | woensdag 11 mei 2011 @ 02:56 |
Kentekenplaat | woensdag 11 mei 2011 @ 09:31 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 mei 2011 @ 09:55 |
Je hebt dat ene bord van xx nog dat af en toe werkt ![]() | |
NoBody122 | woensdag 11 mei 2011 @ 20:12 |
Oh ja, idd ![]() In Utrecht zojuist een 87xx-Amba getroffen op lijn 50, btw.. Delen ze hier toch weer een reeks met Fryslân. | |
Brembo | woensdag 11 mei 2011 @ 20:27 |
Hardstikke leuk dat bussen zelf allemaal actuele rijschema's weergeven maar de meeste busstations voor vreemdelingen onhandig ontworpen zijn ![]() | |
fotostarter | woensdag 11 mei 2011 @ 20:30 |
![]() ![]() | |
Bitlord | woensdag 11 mei 2011 @ 20:47 |
Van december 2013 tot december 2023 gaat Syntus de concessie Twente rijden. Er komen nieuwe rode bussen. | |
NoBody122 | woensdag 11 mei 2011 @ 20:57 |
Wie rijdt daar nu ook alweer de consessie? | |
Peterselieman | woensdag 11 mei 2011 @ 21:00 |
Syntus en xx | |
NoBody122 | woensdag 11 mei 2011 @ 21:05 |
Weer een verlies voor Cxx dus ![]() Wordt tijd, dat ze weer eens een consessie winnen. | |
marcel.nl | woensdag 11 mei 2011 @ 21:05 |
Zo wordt het straatbeeld qua busmaatschappijen wel een stuk anders dan bijvoorbeeld 8 jaar geleden. Even leek het erop dat BBA/Connex/Veolia groot werd, toen leek Arriva uit te groeien, maar inmiddels worden Syntus en Qbuzz wel grote spelers. Wat betreft Qbuzz hier in Groningen. Prachtige bussen, maar wel een beetje saai. Sta ik op mijn moestuin te schoffelen, zie ik heel de dag dezelfde bussen voorbij rijden (meestal leeg). In de tijd van de Arriva was dat wel anders, veel meer verschillende bussen, zelfs een gelede die regelmatig voorbij reed. Ook leeg overigens. | |
Peterselieman | donderdag 12 mei 2011 @ 00:33 |
Mja, xx heeft een groot gebied waarin ze rijden en met name in de brede randstad hebben ze de afgelopen tijd wel wat concessies opnieuw gekregen. Wat ze in gaan leveren of recent ingeleverd hebben is Zwolle en omgeving, stadsdienst Lelydorp, lijn 315 en nu Twente. Utrecht hadden ze ook verloren, alleen moet die aanbesteding opnieuw. | |
Ofyles2 | donderdag 12 mei 2011 @ 04:06 |
Rob van Hulten heeft zijn ontsnapping wel goed voorbereid: uitstappen voordat er ongelukken gebeuren... | |
bork | donderdag 12 mei 2011 @ 11:52 |
Kijk Connexxion zo doe het!![]() Gewoon bellen en 6 weken later briefje en geld terug! Geen stomme bonnetjes, eindeloze formulieren (wel compleet invullen hoor!) geen postbusnummer! geen waardeloze callcenterdames en niet kwijtgeraakte formulieren! Zo moet het, read it and weep ![]() Veolia ![]() ![]() ![]() Connexxion ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:59 |
Door vrijgevig te zijn word je nooit rijk ![]() Veolia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Connexxion ![]() ![]() ![]() | |
classpc | vrijdag 13 mei 2011 @ 16:29 |
Klopt, maar dat komt ook omdat Arriva (volgens mij) voor een groot deel de bussen van de oude provinciale vervoersbedrijven heeft overgenomen/gekocht. En zo uiteindelijk aan een heel kleurrijk wagenpark gekomen is. Qbuzz is dan weer vanaf 0 begonnen en heeft vooral grote partijen van dezelfde bussen aangeschaft. Die reden in het begin hier "tijdelijk" met een aantal Volvo's, en inmiddels is het vooral MAN en Mercedes-Benz. | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2011 @ 19:22 |
Zo is het begonnen, maar omdat Arriva al eind jaren negentig in Nederland actief werd was er na het verliezen van de concessies in Fryslân eind 2008 nog maar weinig van de oude bussen over. Het aantal niet door Arriva aangeschafte bussen was toen op twee handen te tellen. Daar kwamen nog een zwikje uit Zweden geïmporteerde Volvo's bij. | |
marcel.nl | vrijdag 13 mei 2011 @ 19:26 |
Het was inderdaad veel gevarieerder wat hier reed. o408, alliance, citaro g, dennis, ambassador, die zweedse volvo's, wright commander en cadets. | |
Peterselieman | vrijdag 13 mei 2011 @ 19:28 |
Uhuh, maar de O405 en O408 waren al uitgefaseerd, evenals zo ongeveer alle Alliances. Bleven alleen de Iveco Berkhofs (ex-VEONN) nog over. De rest was al door Arriva zelf aangeschaft. | |
marcel.nl | vrijdag 13 mei 2011 @ 20:07 |
Wij hebben hier tot het eind aan toe de Alliances gehad, kregen toen die oranje LED-filmkast. De o408 reed hier voor het laatst begin 2009. Het overgrote deel waren inderdaad eigen Arriva bussen. Ik vond het eigenlijk wel leuk zo'n gevarieerd buspark. Zoals ik eerder schreef zijn die Qbuzz citaro's prachtig, maar is het straatbeeld wel wat saai. Ga eens naar busstation Veendam, Winschoten, Stadskanaal. Allemaal dezelfde bussen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:22 |
Yep ![]() maar kijk je op de plaatsen waar zowel GD als ZOF bussen komen ist al wat gevarieerder ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 14 mei 2011 @ 06:56 |
Daar kom ik niet zo vaak ![]() | |
bork | maandag 16 mei 2011 @ 10:04 |
Geen idee wat het is maar ik dacht dat weten ze hier wel en vinden ze vast leuk, 3 weken geleden in Leuven gemaakt.![]() | |
Bitlord | maandag 16 mei 2011 @ 10:26 |
He een Saviem SC10, reden er in Frankrijk duizenden van rond 20 jaar geleden! | |
marcel.nl | maandag 16 mei 2011 @ 16:50 |
Ja dat was standaardbus in Parijs. Maar dan in de groene kleur. Haags Busmuseum heeft er ook eentje: ![]() | |
Bitlord | woensdag 18 mei 2011 @ 01:30 |
Eindelijk eens vast kunnen leggen; de snelwegbus. Deze bus heeft een ontheffing om tijdens opstoppingen op de rijwegen te rijden over de vluchtstrook. Hierdoor worden deze busverbindingen aantrekkelijker. In dit geval was het trouwens niet echt nodig. De video toont trouwens ook het "uitstekende" wegdek van de A28 tussen Utrecht en Amersfoort. Gelukkig wordt het binnen nu en twee jaar compleet opnieuw ingericht. De chauffeur kreeg het trouwens nog voor elkaar om verkeerd te rijden... | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2011 @ 11:55 |
Hermes en Keolis zijn de enige twee inschrijvers voor de concessie KAN, waar ook de treindienst tussen Arnhem en Doetinchem toe behoort. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 mei 2011 @ 13:08 |
keolis ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 mei 2011 @ 13:25 |
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam. | |
Ofyles2 | woensdag 18 mei 2011 @ 15:41 |
En niet te vergeten: dochteronderneming van de SNCF. | |
Peterselieman | donderdag 19 mei 2011 @ 12:27 |
De concessies in Fryslân worden ook weer opnieuw aanbesteed: http://fryslan.nl/sjablon(...)w.asp?objectID=34763 Opvallend is dat de concessies Noord- en Zuidwest-Fryslân, stadsdienst Leeuwarden, Schiermonnikoog en lijn 315 samengevoegd zijn tot één concessie. Het is wel nog mogelijk dat Schiermonnikoog als de concessie loopt na vier jaar aan een andere vervoerder toegekend kan worden als dat de kwaliteit ten goede komt. | |
Peterselieman | donderdag 19 mei 2011 @ 12:29 |
De reden dat Kubus niet ingeschreven heeft voor de concessie KAN is dat het bedrijf niet wil dat op het traject Arnhem - Doetinchem twee bedrijven komen te rijden. Het bedrijf vindt dat de treindienst alsnog aan Arriva gegund moet worden en er een nieuwe aanbestedingsronde voor het busvervoer uitgeschreven moet worden. Zie: http://www.gelderlander.n(...)t-drama-op-spoor.ece | |
GlenSpey | donderdag 19 mei 2011 @ 16:11 |
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km ![]() De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land... Wat klopt hier niet ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 19 mei 2011 @ 16:56 |
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land. | |
Kentekenplaat | donderdag 19 mei 2011 @ 16:58 |
![]() | |
GlenSpey | donderdag 19 mei 2011 @ 17:10 |
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen? | |
Peterselieman | donderdag 19 mei 2011 @ 17:17 |
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen. | |
GlenSpey | donderdag 19 mei 2011 @ 18:55 |
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben.. ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 19 mei 2011 @ 18:59 |
Het midden is niet het westen, hè? | |
classpc | donderdag 19 mei 2011 @ 19:01 |
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede. | |
Peterselieman | donderdag 19 mei 2011 @ 19:03 |
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn. Hou alleen er wel rekening mee dat er via de uitzendbureaus niet altijd werk voor je is en je zeker 4000 uren moet maken wil je rijbewijs afbetaald zijn. Rechtstreeks bij vervoerders in dienst treden is er tegenwoordig bijna niet meer bij helaas | |
Peter | donderdag 19 mei 2011 @ 19:05 |
bijv Randstad transport Die leiden ook chauffeurs op ![]() | |
GlenSpey | donderdag 19 mei 2011 @ 19:17 |
Ja dat is precies het punt, als arme student kan ik dat helemaal niet zelf ophoesten. Jonge mensen mét dat rijbewijs gaan ze toch nooit vinden zonder opleidingen aan te bieden.. 4000 is inderdaad wel een eind, ruim 2 jaar fulltime... Mijn vorige sollicitatie liep bij Consolid ook een dergelijk uitzendbureau met opleidingsmogelijkheden. Maar die vonden dus dat ik te ver weg woonde ![]() En op zich maakt het me niet uit om bijvoorbeeld te beginnen als chauffeur van zo'n 8 persoons busje, als ik op die manier het bedrijf binnenkom en meer (interne) mogelijkheden krijg. Maar zelfs dat is bijna niet te vinden, althans niet waar ik vandaan kom. Hm dat is ook nog wel interessant ![]() ![]() | |
Gnittoo | donderdag 19 mei 2011 @ 19:30 |
http://www.randstad.nl/co(...)/transport/index.xml ben zelf via randstad buschauffeur geworden. | |
GlenSpey | donderdag 19 mei 2011 @ 19:52 |
Kwam je er een beetje makkelijk binnen? En waar heb je die opleiding gedaan? Kon je zelf kiezen waar je dat deed? | |
NoBody122 | donderdag 19 mei 2011 @ 20:21 |
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's. | |
Ou-Tannu | donderdag 19 mei 2011 @ 22:59 |
en bij wie moet de reiziger dan klagen als die telaat is ![]() ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:13 |
ik meen dat er 600 aanmeldingen waren en er 100 door gingen. verder was er niks te kiezen omdat randstad 50% van de opleiding betaalde. | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:18 |
Goeie vraag. Geen idee hoe die dingen geregeld zijn. | |
classpc | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:05 |
Die is wel handig ![]() Misschien dat ik naast mijn studie dan nog eens op de bus kan rijden. | |
GlenSpey | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:39 |
'Vul de naam van uw hogeschool of universiteit in...' ![]() Heb in ieder geval mijn gegevens achtergelaten bij Randstad transport. Nu is het wachten op het belletje ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:43 |
Noem jezelf dan ook geen student, smartass ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:45 |
In Leeuwarden was vandaag weer eens een tekort aan Integro's. Op lijn 350 verscheen vanmiddag dan ook MAN 8846. | |
NoBody122 | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:49 |
Die had ik afgelopen zondag al mee naar Alkmaar. Is één van de reserve Qliner-bussen (want Wayfahrer). Er reed zondag dan ook maar 1 Integro vanuit Leeuwarden, die er tussendoor uit is gehaald en is vervangen door een andere, die net weer klaar was. Door dat verwisselen heeft er ook nog éénmalig een Ambassador op lijn 350 gereden. | |
GlenSpey | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:57 |
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:08 |
nou daar wordt je vrollijk van ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:09 |
Scholier, maar dat is een discussie voor in een heel ander topic ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 20 mei 2011 @ 22:27 |
Laat dat vraagteken maar weg ![]() En wat Peterselieman zegt. | |
GlenSpey | vrijdag 20 mei 2011 @ 23:08 |
Ook randstad transport heeft teruggemaild dat er geen opleidingsplaatsen in mijn regio zijn. | |
NoBody122 | zaterdag 21 mei 2011 @ 01:30 |
Trouwens, daar waar je je school in moet vullen, is dat een open veld, of moet je je school selecteren en staat je MBO-instelling er niet tussen? In dat 1e geval zou ik me dr lekker niks van aantrekken en me alsnog in proberen te schrijven ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 21 mei 2011 @ 15:20 |
Kan iemand mij vertellen wat er is gebeurd met die massale vloot BBA Citaro's en Integro's ( ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 21 mei 2011 @ 17:15 |
![]() Merk en type: Karosa Eigenaar: Veolia Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Koprivnice (Tsjechië) Datum: 23 april 2011 ![]() ![]() Merk en type: SOR Eigenaar: Veolia Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Koprivnice (Tsjechië) Datum: 23 april 2011 ![]() Merk en type: SOR Eigenaar: Veolia Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Koprivnice (Tsjechië) Datum: 23 april 2011 | |
marcel.nl | zaterdag 21 mei 2011 @ 19:16 |
Volgens mij zijn de Integro's verkocht aan Jan en Alleman. Citaro's weet ik niet waarheen. Waren dat er veel dan in Breda ? | |
Ofyles2 | zaterdag 21 mei 2011 @ 19:40 |
OAD, Zwaluw Transport en Marrakech onder andere. | |
Sandrvich | zaterdag 21 mei 2011 @ 22:35 |
Oké, bedankt! | |
Bitlord | zondag 22 mei 2011 @ 01:08 |
Citaros zijn verkocht oa aan Rabat, marokko. Ook bij qbuzz hebben er 28 gereden en een hele zwik rijdt in duitsland Zie http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=934 http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=885 | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 09:35 |
Nou, het is weer feest. Sta met een overhitte Citaro G (de 9167) op de afsluitdijk bij het monument op een vervanger te wachten ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 mei 2011 @ 10:03 |
Waarom pak je dan ook een Citaro? Er staan genoeg 12meters op de Snekertrekweg van hun zondagrust te genieten ![]() | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 10:09 |
Omdat Wayfahrer, en er hoort op zondags een 18m op. | |
Zug-Chef | zondag 22 mei 2011 @ 10:21 |
Wordt tijd dat die Wayfahrer eruit gaat dan, gelukkig is dat heel snel dichterbij aan het komen :-) | |
Gnittoo | zondag 22 mei 2011 @ 10:32 |
niet gelijk met de invoering van de ov-chipkaart, wayfarer gaat er in september pas uit. | |
Alexxxxx | zondag 22 mei 2011 @ 12:49 |
shit, jammer dat ik toen nog sliep, anders was ik meteen die kant op gereden ![]() ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 22 mei 2011 @ 13:17 |
Waarom zijn er 18m bussen nodig op zondag? | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 14:22 |
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten. | |
Peter | zondag 22 mei 2011 @ 14:46 |
Rijden er in elke provincie eigenlijk buurtbussen? | |
Ofyles2 | zondag 22 mei 2011 @ 15:27 |
Edit: Flevoland heeft geen buurtbussen. [ Bericht 4% gewijzigd door Ofyles2 op 22-05-2011 15:32:36 ] | |
Zug-Chef | zondag 22 mei 2011 @ 16:09 |
Zeeland ook niet, verder overal. | |
Peterselieman | zondag 22 mei 2011 @ 16:34 |
rijdt er dan ook versterking van ITS of Peereboom? | |
Gnittoo | zondag 22 mei 2011 @ 17:17 |
peereboom vanaf den helder. + er zijn maar twee integro's in leeuwarden en op zondag zijn er 3 omlopen richting alkmaar. | |
Alexxxxx | zondag 22 mei 2011 @ 20:27 |
![]() ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Bösch Land van herkomst: Oostenrijk Locatie: Lauterach (Oostenrijk) Datum: 25 april 2011 | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 20:34 |
Aan het begin werd er nog ieder weekend apart een extra Integro uit Joure weggehaald. Dat heeft niet zo lang geduurd ![]() | |
Alexxxxx | zondag 22 mei 2011 @ 20:35 |
![]() Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Landbus Land van herkomst: Oostenrijk Locatie: Lauterach (Oostenrijk) Datum: 25 april 2011 | |
Sandrvich | zondag 22 mei 2011 @ 21:06 |
Ah dat vind ik echt leuk om te zien, zo die Nederlandse bussen in het buitenland! ![]() Toen ik afgelopen zomer de Bosnische grens was gepasseerd, was de eerste bus die ik zag rijden meteen een oude gelede Connexxion. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 22 mei 2011 @ 21:17 |
dr zjin toch integro's met waydinges vrijgekomen met de opheffing van de 351? ![]() | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 21:48 |
Voor 1 dag in de week gaan ze niet constant een dure Integro in Leeuwarden stallen en onderhouden. Bovendien mogen daar geen mensen in staan en dus levert dat capaciteitsproblemen op, op zondagavond. Dit is dus verstandiger, economisch gezien ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 22 mei 2011 @ 21:53 |
staanplaatsen geld toch alleen bij 100km/h ? :p | |
NoBody122 | zondag 22 mei 2011 @ 22:15 |
En elke KM/u is hard nodig. | |
Bitlord | zondag 22 mei 2011 @ 22:24 |
Tuzla of Zvornik? http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=763 http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=591 Maar ook naar Cuba, de Baltische Staten, Roemenie, palestina en Afrika is een hoop geëxporteerd de laatste jaren. Zie bijvoorbeeld http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=55 http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=43 http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=48 [ Bericht 12% gewijzigd door Bitlord op 22-05-2011 22:30:48 ] | |
NoBody122 | maandag 23 mei 2011 @ 00:58 |
Het GVU heeft kennelijk ook (nog) een 81xx-Amba (8130) van Cxx rondrijden. Zit er nu in ![]() | |
springer1980 | maandag 23 mei 2011 @ 01:47 |
Ik blijf het vreemd vinden dat dat soort Oost-Europese bedrijven gewoon in de oude kleuren mét logo's mogen rijden. Is het dan zo duur om de bus te ontdoen van zijn oude logo's en eventueel opnieuw te spuiten? Je hoort zeer vaak bij verkoop van bedrijfswagens zoals trucks dat uit oogpunt van het merkenrecht de oude naam verwijderd dient te worden bij verkoop... | |
Ou-Tannu | maandag 23 mei 2011 @ 12:39 |
tja, wat wil je nou liever als vervoerder? dat een rit compleet uitvalt? of een rit die niet op tijd rijd ? | |
NoBody122 | maandag 23 mei 2011 @ 14:59 |
Zo legaal mogelijk rijden met zo weinig mogelijk extra werk. | |
Sandrvich | maandag 23 mei 2011 @ 19:25 |
In Zvnornik was dat. ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 24 mei 2011 @ 09:33 |
![]() http://www.mercedes-benz.(...)Citaro_c2.flash.html | |
Kentekenplaat | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:03 |
Dat dashboard is mooi geworden. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:16 |
Verhip, er rijdt nog een 17xx-Amba rond (1778). Nota bene in Utrecht ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 24 mei 2011 @ 16:58 |
Het is een mooie bus die nieuwe Citaro 3, maar ik vind het toch net die Setra zoals die bij Juyn rijdt die overigens ook heel mooi is. | |
NoBody122 | woensdag 25 mei 2011 @ 12:12 |
Ze gaan een proef met WiFi in 13 Fryske Cxx-bussen doen ![]() [edit] Bronbericht: Hallo Leeuwarden. [ Bericht 32% gewijzigd door NoBody122 op 25-05-2011 12:38:53 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 25 mei 2011 @ 12:49 |
als dat net zo goed werkt als in de intercitys..... ![]() | |
NoBody122 | woensdag 25 mei 2011 @ 12:59 |
Ik heb er in de Intercities weinig problemen mee. Jij wel dan? | |
Gnittoo | woensdag 25 mei 2011 @ 13:17 |
Ou-Tannu | woensdag 25 mei 2011 @ 18:39 |
mn eigen 3G abbo werkt beter... | |
marcel.nl | woensdag 25 mei 2011 @ 19:32 |
Hier stapte Obama in een sortiment van Ierse Frysker:![]() | |
NoBody122 | woensdag 25 mei 2011 @ 19:53 |
Maar dat wil nog niet zeggen, dat het internet in de Intercities slecht werkt. | |
springer1980 | woensdag 25 mei 2011 @ 20:57 |
![]() bron: OViB foto: Harald Jans Zo te zien heeft Juijn een ex BBA / Qbuzz citaro rondrijden, de bj-zl-64 (tussen de ex-oad bus en de 5033 in) | |
Ou-Tannu | woensdag 25 mei 2011 @ 23:17 |
wel als het trager is dan GPRS ![]() | |
NoBody122 | woensdag 25 mei 2011 @ 23:23 |
Maar dat is dus niet zo, althans niet de keren dat ik er gebruik van maak. Wel een vervelend nadeel is dat Youtube geblokkeerd wordt via 't treinwifi. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 mei 2011 @ 23:28 |
geen last van (A) | |
NoBody122 | woensdag 25 mei 2011 @ 23:31 |
Ik ook niet; als ik een YT-filmpje wil kijken, stap ik altijd even tijdelijk over naar m'n eigen 3G ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 mei 2011 @ 16:34 |
Ik zou het jammer vinden, want met de flopkaart wordt een reis tussen Leeuwarden en Alkmaar fors duurder | |
NoBody122 | donderdag 26 mei 2011 @ 16:50 |
¤15,81, tegenover ¤11,- met de Wayfahrer. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 mei 2011 @ 17:36 |
dan nog kan je net als Kwibus gewoon dagkaartjes met STEMPEL verkopen \o/ | |
Peterselieman | donderdag 26 mei 2011 @ 17:39 |
Is en goeie ja. Hoe zit het eigenlijk met dagkaarten of andere eurokaartjes op lijn 350? | |
Ou-Tannu | donderdag 26 mei 2011 @ 17:49 |
gfi ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 mei 2011 @ 18:03 |
Voorlopig geen roze OV-chipkaart was dit nou weer voor GEFAAL? eerst de reiziger op kosten jagen door iedereen over 1 kam te gaan scheren..? en dan later eens kijken als er correcties mogelijk zijn ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 28 mei 2011 @ 11:04 |
De Alkmaarder Integro 2911, die in het grijs, stond net kapot bij Zurich.. Zal dus in de loop van de week wel (tijdelijk) vanuit Leeuwarden gaan rijden.Er is veel onduidelijkheid over en ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn die 8-strippenkaarten als dagkaart niet geldig op lijn 350. Kan echter ook zijn, dat dat alleen voor het Fryske of Noord-Hollandse deel geldt ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:19 |
Je kunt ook een tienertoerpluskaart of zomerzwerfkaart kopen en met de lijn 97 van NZH en Fram de Afsluitdijk oversteken. Maar het kan zijn dat deze informatie wat gedateerd is... | |
Gnittoo | zaterdag 28 mei 2011 @ 15:45 |
de 8-strippen dagkaart is gewoon geldig op de 350, de buzzer is alleen geldig op het NH gedeelte van de rit (t/m het monument). | |
NoBody122 | zondag 29 mei 2011 @ 01:25 |
Vandaag was het Frysk straatfestival, waardoor:![]() | |
Opa_vertelt | zondag 29 mei 2011 @ 01:35 |
Nederlandse bussen in Bosnië ![]() ![]() | |
NoBody122 | zondag 29 mei 2011 @ 01:40 |
Nostalgie ![]() | |
Opa_vertelt | zondag 29 mei 2011 @ 01:56 |
Stadsvervoer in Tuzla heeft er toen 30 gekocht, zal (gezien het a4 velletje) in januari geweest zijn. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 29 mei 2011 @ 11:09 |
maar.. die stripkaartjes in de bus vervallen straks toch ook ![]() | |
Gnittoo | zondag 29 mei 2011 @ 19:31 |
uiteraard. ![]() *omcirkelde moet ¤6 zijn ipv ¤8. | |
NoBody122 | zondag 29 mei 2011 @ 21:35 |
Heb je die foto nou in de kantine gemaakt? ![]() | |
Bitlord | zondag 29 mei 2011 @ 23:02 |
Heb vernomen dat er bij er bij Transmoldavia nu ook Alliances rijden. | |
Bitlord | zondag 29 mei 2011 @ 23:03 |
Had je je al een beetje ingelezen voor deze reactie? De "roze" chipkaart, oftewel reizen met 40% korting voor jongeren en ouderen bestaat al lang. | |
Ou-Tannu | maandag 30 mei 2011 @ 13:45 |
zo als ze het nu brengen weer ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 31 mei 2011 @ 11:38 |
Leeuws' stad 3880 rijdt in Utrecht rond. Zou echter ook van Amsterdam kunnen zijn, want op lijn 120 (Bijlmer). | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2011 @ 11:44 |
Arriva gaat trouwens met een allegaartje aan materieel op lijn 315 rijden. 2 Qliners gebruikt in de oude GGD-concessie komen van Touring 3 Qliners komen van Drenthe Tours 5 Qliners komen van TCR en daarnaast worden er bussen gehuurd van Womy. Waarschijnlijk gaat het dan om die 15 meter bussen die daar weg staan te roesten. Zijn Volvo's die voor xx onder meer op lijn 350 hebben gereden. | |
Ou-Tannu | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:40 |
oftewel we gaan terug naar t schroottijdperk :/ | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:45 |
Dat is wat overdreven, maar ben je niet blij dat er wat meer variatie komt op 315? | |
Ou-Tannu | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:47 |
reis er toch nooit meer mee ![]() combo van 41/98/99 -> 310 -> 304/314 is goedkoper ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 31 mei 2011 @ 16:20 |
Dat zijn aardig wat overstapjes ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 31 mei 2011 @ 17:08 |
Vandaag de exexmidnet, ex-connexxion, arriva touring 9045 naast mijn werk in Appingedam gezien. Haalde en bracht wat kinderen op schoolreis. Even leek het dat hij ze niet terugbracht, maar de kids zaten onder de stoelen. (staat ook op OViB) ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:28 |
Fijne bussen waren dat, die Duvedecs. | |
Mr.Jorn. | dinsdag 31 mei 2011 @ 22:57 |
| |
Ou-Tannu | woensdag 1 juni 2011 @ 00:40 |
bespaart me wel centen ![]() | |
NoBody122 | woensdag 1 juni 2011 @ 00:53 |
Ik ga persoonlijk toch altijd liever voor reiscomfort. Overstappen hoort daar niet bij. | |
Ou-Tannu | woensdag 1 juni 2011 @ 01:27 |
moeten ze maar es eurokaartjes op de 315 invoeren.. | |
wesleycool | maandag 6 juni 2011 @ 19:48 |
bij ons hebben ze nog eens mooie bussen. een ex Hermes 5261 en nog een ex Hermes 5369. die maken pas een mooi geluid ![]() http://busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=8 | |
NoBody122 | maandag 6 juni 2011 @ 20:04 |
Nee, blijf jij maar gewoon overstappen. | |
marcel.nl | maandag 6 juni 2011 @ 21:48 |
Links werken niet.. | |
Ou-Tannu | maandag 6 juni 2011 @ 22:58 |
ja :| es kijken hoe ik vrijdag weer zo goedkoop mogelijk van hier naar skn kom ![]() | |
springer1980 | dinsdag 7 juni 2011 @ 14:15 |
Naar mijn bescheiden mening 1 van de mooiste bus types aller tijden. Mooier dan zo'n zelf ontvlambare Alliance! | |
Dr_Flash | woensdag 8 juni 2011 @ 00:10 |
kick http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-in-Merelbeke.dhtml | |
NoBody122 | woensdag 8 juni 2011 @ 00:32 |
Leeft BeefRWijker eigenlijk nog? | |
Ou-Tannu | woensdag 8 juni 2011 @ 00:52 |
spookbus ![]() | |
wesleycool | woensdag 8 juni 2011 @ 15:14 |
bij mij doen ze het gewoon? ik zou 't ook niet weten anders. | |
NoBody122 | woensdag 8 juni 2011 @ 17:01 |
Hier doen ze het ook niet: Heb dat wel vaker met busfoto.nl-links.. | |
Bitlord | woensdag 8 juni 2011 @ 17:15 |
Ja, dat is een beetje crap van mn website. Wie direct de url kopieert uit de adresbalk kan de foto meestal later niet terugvinden. Onderaan de pagina van elke foto staat een permalink. Die worden echter te weinig gebruikt omdat ze niet direct te vinden zijn. | |
NoBody122 | woensdag 8 juni 2011 @ 17:28 |
Maak die dan wél direct vindbaar/opvallend. Scheelt je veel geklaag hier en het zou technisch een kleine moeite moeten zijn ![]() | |
Bitlord | woensdag 8 juni 2011 @ 18:36 |
Ja, zou je denken. Ik heb vorige maand al eens 1,5 uur (zonder overdrijven) gezocht in de broncode om iets boven de foto een tekst de plaatsen met de perma-url, maar het lukt me niet. | |
wesleycool | woensdag 8 juni 2011 @ 19:40 |
ik heb een nieuwe link gemaakt. DEZE & DEZE | |
marcel.nl | woensdag 8 juni 2011 @ 19:46 |
Jammer hè: Informatie
| |
wesleycool | woensdag 8 juni 2011 @ 19:47 |
maar kun je even kijken of mijn links nu wel werken? | |
NoBody122 | woensdag 8 juni 2011 @ 21:57 |
Die 2 werken in ieder geval niet. @ Bitlord: is het een apart voor busfoto.nl geschreven stuk software, of is 't gebaseerd op 1 of ander standaardpakket? Kan je er eventueel wel mee (proberen te) helpen als je wilt. | |
springer1980 | donderdag 9 juni 2011 @ 01:57 |
Zal wel ergens in een hoekje een Alliance aan het zwaffelen zijn. ![]() | |
Dangel | donderdag 9 juni 2011 @ 12:13 |
op 't buzzybee forum is hij ook al een hele tijd niet meer gesignaleerd | |
NoBody122 | donderdag 9 juni 2011 @ 12:32 |
Dat geldt voor wel meer mensen ![]() | |
Bitlord | donderdag 9 juni 2011 @ 16:44 |
Het is gebaseerd op Coppermine Gallery. De meest scripting is daarvan af gehaald, slechts een klein deel heb ik zelf aangepast. Een deel van de links aan de zijkant bijvoorbeeld, of de wijze waarop de foto verschijnt. Ook de thematisering is een beetje mijn eigen werk (wil weer eens wat geheel anders) en de zoekpagina heb ik zelf ook aangepast. | |
Bitlord | donderdag 9 juni 2011 @ 16:51 |
Nee, die werken ook nu niet. Elke foto heeft een unieke code, variërend van 1 tot -hoever zijn we inmiddels- 27515. Sommige nummers komen niet voor, die zijn van foto's die door mensen zijn geupload en vervolgens later zijn verwijderd. Hieronder een screenshot van een pagina waarop een foto staat. Rondomlijnd staat een uniek adres. Plaats deze in je berichtje en je komt altijd weer terug op de foto uit (tenzij die verwijderd is natuurlijk). Stoor je niet aan de Windows 95-omgeving, dat doe ik zelf al (kut Uni) ![]() | |
Bitlord | donderdag 9 juni 2011 @ 16:52 |
Ik ben het niet geheel eens met je opmerking dat hij zuiver kansloze opmerkingen plaatste. Hij heeft flink geholpen om typenummers aan te dragen voor de zoekbegrippen op busfoto.nl. Deze moet ik allemaal nog eens overnemen, ik heb dat maar bij de helft gedaan. | |
springer1980 | donderdag 9 juni 2011 @ 19:16 |
Nee oke, maar het is wel erg vermoeiend. Denk je een reactie te kunnen lezen van een bus, heeft meneer het type als reactie neergezet. En dat niet bij 1 bus maar bij vele, ook in de zelfde serie. En dan heb ik het nog niet eens over zijn stomme "geping" gehad... Wellicht heb ik het verkeerd maar het lijkt mij dat jouw site voornamelijk bezocht wordt door bus liefhebbers. Die zien echt wel het verschil tussen een Amba, een Citaro of een Lion's City. Bij een Alliance is het wat lastiger te zien maar over het algemeen stoor ik mij eigen mateloos aan zijn onzinnige reacties. Maar misschien ben ik wel de enige... | |
wesleycool | donderdag 9 juni 2011 @ 19:23 |
http://busfoto.nl/foto/al(...)06-2007_VG-34-RR.JPG http://busfoto.nl/foto/al(...)oorlaan_20060906.JPG alshet goed is moeten deze wel werken ![]() | |
marcel.nl | donderdag 9 juni 2011 @ 19:54 |
Yes ! en | |
Bitlord | donderdag 9 juni 2011 @ 21:51 |
Hehe, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wel linkjes plaatsen naar de pagina. De pageviews moeten natuurlijk wel hoog blijven ![]() Hoewel ik reeds een vermoeden heb welke foto's bedoelt, zal ik hieronder de correcte links plaatsen naar de foto's, opdat jullie deze op jullie gemak kunnen bekijken... http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-11086 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-2924 Nog een vraagje aan jullie: als jullie op onderstaande twee links klikken, komen er dan respectievelijk standaard stads- en streekbussen tevoorschijn? http://www.busfoto.nl/fot(...)ch=standaardstadsbus http://www.busfoto.nl/fot(...)h=standaardstreekbus | |
Peterselieman | donderdag 9 juni 2011 @ 21:52 |
Jup. Zijn beide overzichtsposts met klikbare plaatjes | |
NoBody122 | donderdag 9 juni 2011 @ 22:43 |
14.gif dus idd ![]() | |
wesleycool | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:29 |
er komen eeen hele boel mooie bussen tevoorschijn ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juni 2011 @ 21:51 |
Yeah, maar de vraag was dus of het standaard stadsbussen en standaard streekbussen zijn die bij de links tevoorschijn komen. Anderhalf uur. Wauw. Wanneer is de zoek functie nou 's aan de beurt? Vraag beantwoord, Nobby? En met m'n moeder gaat 't ook goed. Ping. Zal ik de volgende keer bump doen. Afgelopen dinsdag was 't deze keer Integro 2929 die z'n koelwater liet lopen, net voorbij Korn-werderzand. (Precies twee weken eerder was 't een (blauwe) Alkmaarder die 't zelfde deed op de Kop). TD Bolsward heeft een 'plakkertje' op de koelslang gezet maar dat was alleen maar om de bus op eigen kracht leeg naar Leeuwarden terug te laten rijden. Reserve bus uit Lwd werd helaas ingezet om de sjoof van onze 2929 in Den Oever de passagiers van de reserve uit Alkmaar (dit keer al weer een Amba) op te laten pikken en zo z'n rit af te maken dus we mochten ondanks al deze inspanningen toch met de volgende reguliere bus mee. Leuk als er zoveel geregeld word en niets daarvan is ten behoeve van de gestrande passagiers. What the hell is een MB230. | |
NoBody122 | zaterdag 11 juni 2011 @ 01:15 |
Ah, je kon het topic dus gewoon niet meer vinden. Geeft niet; je wordt ook een dagje ouder ![]() | |
springer1980 | zaterdag 11 juni 2011 @ 12:32 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Den_Oudsten_B88#DAF_MB230 ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 11 juni 2011 @ 16:15 |
Ensaf | zaterdag 11 juni 2011 @ 16:25 |
Ik ga straks met de bus! | |
Ou-Tannu | zondag 12 juni 2011 @ 00:33 |
laat ze de 350 dan ook maar afschaften als HOV ![]() ![]() en k voel me opgelicht ![]() +- 9,4 KM afgelegd met een OV shitkaart voor ¤1,99 +- 108 KM afgelegd zonder OVshitaart voor ¤6,- :/ oplichterij | |
Bitlord | zondag 12 juni 2011 @ 11:55 |
Zoekfunctie? Wat is dr mis aan de zoekfunctie? | |
Je-zus | dinsdag 14 juni 2011 @ 21:31 |
Feest! De Qliner rijdt al 54 jaar in Tuzla ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 14 juni 2011 @ 22:20 |
In welke tijdzone leven die lui daar ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 15 juni 2011 @ 14:11 |
geen aardse tijdzone gok ik ![]() | |
Bitlord | woensdag 15 juni 2011 @ 20:03 |
Zo hé , in een stadje in Roemenië waar een/de DACIA-fabriek staat zijn een tijdje geleden 75 oude NL-se bussen gespot! | |
wesleycool | woensdag 15 juni 2011 @ 20:35 |
Op de foto... dat is toch een Berkhof met een motor van Volvo? | |
Ofyles2 | woensdag 15 juni 2011 @ 20:37 |
Dat is een Berkhof Axial met een DAF SBR3000-onderstel. | |
Ou-Tannu | woensdag 15 juni 2011 @ 21:12 |
in andere tijden ![]() bron: busfoto.nl | |
Bitlord | donderdag 16 juni 2011 @ 01:41 |
Wel ff linkje plaatsen he hihi Heb die krengen ooit zelf nog op de foto gezet in Bosnië http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21573 | |
Isambard | donderdag 16 juni 2011 @ 19:28 |
Er staat nog "Arriva" en "Qliner" op. Kan Arriva Touring die niet weer op de 315 inzetten? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 16 juni 2011 @ 21:21 |
Das toch Arriva Wadden? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2011 @ 21:32 |
En dan heten het opeens weer Wadlopers? | |
Isambard | donderdag 16 juni 2011 @ 23:14 |
Verhip, je hebt gelijk. Ik was abuis. | |
Isambard | vrijdag 17 juni 2011 @ 10:40 |
Qliner Volvo's voor Arriva Wadden. De linker is dus geen ex-Hanzeliner, maar net omgespoten.![]() Die groene stoeltjes moeten natuurlijk worden vervangen door iets beters... Chipkaartlezers van Arriva zitten er zo te zien al in. ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 17 juni 2011 @ 13:16 |
Als ik je een tip mag geven: misschien is het een idee om iets te gaan doen met watermarking in jouw (bus)foto's; zoals Alexxxxx dat ook doet met zijn buzzybee-pics. Dat, of je stelt bijvoorbeeld iets anti-hotlinking-achtigs in op je webserver ![]() Zomaar wat ideeën; scheelt je veel gedoe in ieder geval. | |
wesleycool | vrijdag 17 juni 2011 @ 14:49 |
de Axial series was ik al bekend mee ![]() | |
wesleycool | vrijdag 17 juni 2011 @ 14:51 |
op de een of andere manier heb ik toch zo'n idee dat die bus betere tijden gekend heeft...... ![]() | |
Bitlord | vrijdag 17 juni 2011 @ 17:22 |
Ohh, dat is zo lelijk! Heb daar een hekel aan. Soms uploaden mensen ook foto's met een tekst in beeld: verwijderen die hap. Nee, gebruik van een foto op een site als deze of een ander forum vind ik niet zo erg, doe het zelf andersom namelijk ook wel eens. Waar ik wel fel op tegen ben is het gebruik van mijn foto's op non-privésites en commerciële websites. Ik kom met enige onregelmaat nog wel eens foto tegen in een verkiezingsprogramma oid. Ook op de bouwmuur van het Vredenburg in Utrecht hangt er een. Vraagt men vooraf toestemming dan geef ik de foto meestal zo weg of vraag ik een kleine vergoeding. Als ik ze later tegenkom eis ik schadevergoeding, verwijzende naar de kleine lettertjes onder de site en de Auteurswet 1912. Die krijg je dan meestal wel, heeft me tot nu toe een eurootje of 1200-1500 opgeleverd. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juni 2011 @ 17:34 |
De geledes waren vanmiddag in Leeuwarden flink aan de rol. 9167 op lijn 350, reed nog eentje op lijn 50, een (of twee?) op lijn 66, waardoor er maar twee op de stadsdienst zaten en de 8845 bij moest springen. | |
Kentekenplaat | zaterdag 18 juni 2011 @ 11:36 |
Afgelopen week kwam ik nogal een aparte Amba tegen op de A7 tussen Drachten en Heerenveen. Het was de Connexxion 5760 en die is voorzien van dubbele achteras. | |
Isambard | zaterdag 18 juni 2011 @ 11:39 |
Das een Citea XLE 137 voor Gooi- en Vechtstreek. Mooie wagens zijn dat ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 18 juni 2011 @ 12:44 |
nou ![]() ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 18 juni 2011 @ 14:14 |
En in Hoogeveen reden gisteren voornamelijk Groene Fryskers zonder enige opdruk, dus geen naam Connexxion ofzo. Concessie-eis is juist dat ze in Drenths/Gronings zilver-rood rondrijden. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:27 |
Je hoefde toch niet net als toen in die ene xx-bus in Groningen een paraplu op? Vandaag trouwens een grijze Amba uit Voorne-Putten op de A32 richting Leeuwarden zien rijden. | |
Ou-Tannu | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55 |
nou nee.. t was geen hoosbui zo als in die Qliner toen nee ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:14 |
Ik weet niet of die bussen een motorvermogen van 310 of 360 pk hebben. Die wagens trekken op als beesten, binnen een half minuut zit je op topsnelheid. De Volvo 8700LE staat ook hoog in mijn lijstje. | |
Ofyles2 | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:16 |
Helaas dat de rest van de Gooi- en Vechtstreek nieuwe aanbodsverminderingen moet slikken. Het Gooi wenste een state-of-the-art hypermoderne allesbepalende HOV-buslijn... | |
Kentekenplaat | zaterdag 18 juni 2011 @ 22:27 |
Oh ja, VDL maakt ook nog Citea's ![]() | |
marcel.nl | zondag 19 juni 2011 @ 08:22 |
Alles heet tegenwoordig juist Citea. Dus ook de toenmalige Ambassador. | |
Kentekenplaat | zondag 19 juni 2011 @ 11:13 |
Wat ik niet snap trouwens: waarom neemt Arriva Wadden bussen over van Connexxion? Je zou toch zeggen dat er genoeg Q-liners over zijn uit de GGD-concessie. | |
Zug-Chef | zondag 19 juni 2011 @ 12:05 |
Er is bijkbaar een deal gesloten tussen beide partijen die voor beide partijen direct voordeel op levert. | |
Peterselieman | zondag 19 juni 2011 @ 16:05 |
Dat zou je denken, maar het gros van de bussen uit de oude GGD-concessie is al vertrokken naar andere gebieden in Nederland en in Europa. Ik weet niet wat Arriva nog achter de hand heeft aan oude bussen, maar dat zal niet veel meer zijn. | |
marcel.nl | zondag 19 juni 2011 @ 18:07 |
Domme vraag misschien, maar wat zijn Wadden bussen ? | |
Ou-Tannu | zondag 19 juni 2011 @ 18:07 |
en CXX wil de huidige Qliners die rondracen op de 315 schijnbaar elders inzetten ( of verkopen ![]() | |
Isambard | zondag 19 juni 2011 @ 18:19 |
Not sure if you're trolling or just really stupid ![]() Lees eens goed. Er staat iets anders dan "Waarom neemt Arriva Waddenbussen over van Connexxion?" De onderneming die de concessie Q315 heeft gewonnen heet Arriva Wadden. | |
marcel.nl | zondag 19 juni 2011 @ 20:05 |
Oh er wordt bedoeld: waarom neem Arriva Wadden bussen over van Connexxion. Nu snap ik hem. Ik dacht waddenbussen ? Veel Arriva en TCR Integro's zijn nadat Qbuzz kwam overgegaan naar andere concessiegebieden zoals Hoeksewaard en Drechtsteden. Verder zijn er veel gegaan naar Arriva Touring. | |
springer1980 | maandag 20 juni 2011 @ 01:47 |
Volgens Busfoto.nl-man worden deze bussen verkocht. Zeer opmerkelijk, want zo oud zijn die dingen toch niet??? http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-7997 | |
Bitlord | maandag 20 juni 2011 @ 09:26 |
Zijn inderdaad niet oud, maar Connexxion kan ze kennelijk niet meer inzetten. Zag ze te koop staan op zo'n site als truckscout24.nl. 8 stuks meen ik, beschikbaar vanaf begin juli. | |
Gnittoo | maandag 20 juni 2011 @ 10:52 |
http://www.truckscout24.n(...)wNext=1&language=dut gezien de kmstand is het niet zo raar dat ze weg gaan. | |
Kentekenplaat | maandag 20 juni 2011 @ 10:56 |
Nee, ze zijn niet oud, maar ze hebben wel heel veel gelopen. Mijn vader heeft van 2005 tot 2007 bij CXX gewerkt en ook op die bussen gereden en de eersten liepen al redelijk richting 1 miljoen kilometers toen hij daar weg ging. Dus ik ben benieuwd hoeveel die dingen nu gelopen hebben. | |
Ou-Tannu | maandag 20 juni 2011 @ 11:19 |
Boeiend.. de MB O408en liepen ook meer dan 1M :w en sommigen rijden nu nog ( bij verhuurtoko's etc :p) | |
Ou-Tannu | maandag 20 juni 2011 @ 22:52 |
Quiztijd:![]() welke busjes waren er 8 jaar geleden de pineut door een brandje? bonusvraag: waar was dit brandje? | |
Mr.Jorn. | maandag 20 juni 2011 @ 23:12 |
Gokje: een berkhof touringcar en een volvo berkhof. | |
Peterselieman | maandag 20 juni 2011 @ 23:16 |
Die Berkhof Touringcar ben ik met je eens, maar ik zou eerder zeggen dat het een Dennis is | |
Ou-Tannu | maandag 20 juni 2011 @ 23:26 |
PSM mag de volgende vraag bedenken ![]() | |
Bitlord | maandag 20 juni 2011 @ 23:29 |
Dennis was ook mijn gedachte. Heerenveen? | |
Ou-Tannu | maandag 20 juni 2011 @ 23:36 |
en de bonusvraag is ook binnen ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 21 juni 2011 @ 00:39 |
De bonusvraag van vandaag is: bij welke vervoers- en touringcarbedrijven rijden en hebben de afgelopen vijf jaar Optares gereden? | |
Bitlord | dinsdag 21 juni 2011 @ 01:50 |
Verschillende busjes vanavond op de foto gezet in Doetinchem, Borculo en Neede. Kijk hier voor meer.![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 juni 2011 @ 09:59 |
Arriva BBA Syntus Veolia en verder kom ik niet ![]() | |
Dangel | dinsdag 21 juni 2011 @ 12:27 |
in engeland een heleboel. | |
WhiteJoker | dinsdag 21 juni 2011 @ 19:43 |
Zou ik bij die OV-chipkaart servicebus toevallig ook mijn OV-chipkaart kunnen laten deblokkeren? Want Arriva heeft gek genoeg geen enkel servicepunt in de Achterhoek, maar ik moet hem wel bij Arriva laten deblokkeren. Hoewel de klantenservice me vrolijk naar Doetinchem stuurde ![]() ![]() | |
Isambard | dinsdag 21 juni 2011 @ 20:12 |
Nou, welke? | |
Bitlord | dinsdag 21 juni 2011 @ 20:16 |
Goed in de buurt, maar zwaluw reizen heeft er ook 2. | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20 |
ja de touringcar bedrijven kon ik niet makkelijk vinden ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 juni 2011 @ 20:26 |
The Big Bus Company Travel London Bourgoo Transdev (Coastliner) Leven Valley meer brite optares heb ik niet in t archief staan, sorry ![]() ![]() | |
Je-zus | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:14 |
welke user is er in de aflevering van Jong te zien? | |
Alexxxxx | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:18 |
BeefRWijker | |
alors | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:20 |
Wehehe ik moest ook meteen aan dit topic denken ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:21 |
nou moe ![]() | |
alors | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26 |
ik heb dat met mensen die touristische attracties op de foto zetten, ik bedoel, de eiffeltoren is al miljoenen keren gefotografeerd bijvoorbeeld, waarom dan nog een maken? | |
Peterselieman | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26 |
Dat EO-programma bedoel je? Een of andere gast uit Groningen. Zit hier niet op het forum als het goed is, maar is bij mijn weten wel op andere ov-gerelateerde fora actief. | |
alors | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:29 |
Als bewijs en herinnering ![]() | |
Je-zus | dinsdag 21 juni 2011 @ 21:30 |
ja die bedoel ik. Mensen met een hobby, maakt mijn dag weer goed ![]() | |
Isambard | dinsdag 21 juni 2011 @ 23:34 |
Een trein of een bus in een kenmerkende omgeving op de foto zetten om een bijzondere gebeurtenis of een tijdsbeeld vast te leggen vind ik ook leuk. Maar ik fotografeer liever tien keer dezelfde bus op telkens een andere locatie, dan op één locatie blijven staan en tien bussen fotograferen waarbij alleen het nummertje anders is.
| |
NoBody122 | woensdag 22 juni 2011 @ 13:55 |
Jij bent van jezelf dus niet geloofwaardig genoeg ![]() Eergisteren een paar bussen gekiekt in Karlovy Vary (Tsjechië). Die post ik nog als ik weer in Nederland ben ![]() | |
wesleycool | zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37 |
[..] .....Eergisteren een paar bussen gekiekt in Karlovy Vary (Tsjechië). Die post ik nog als ik weer in Nederland ben ![]() [/quote] dus jij gaat naar Tsjechië om bussen te spotten? of vakantie? of allebei ![]() | |
Bitlord | maandag 27 juni 2011 @ 02:18 |
De Stichting Veteraan Autobussen, werkgroep Brabant, organiseert op zaterdag 30 juli een excursie met de onlangs prachtig opgeknapte Hermes 4903, een B89 Alliance. Voor iedereen die die dag niet op vakantie is en verder niet iets belangrijks te doen heeft, is dit een mooie gelegenheid om eens een dagje op pad te gaan met die wagen! Meer informatie hier: http://www.busfoto.nl/foto/4903.php ![]() Ik help zelf af en toe mee daar als vrijwilliger en steun deze excursie om die reden | |
Ou-Tannu | maandag 27 juni 2011 @ 10:21 |
nee B89s zijn nog te nieuw ![]() | |
Je-zus | maandag 27 juni 2011 @ 10:41 |
Die stoelen ![]() | |
NoBody122 | maandag 27 juni 2011 @ 15:47 |
Dat 2e. Het 1e is mooi meegenomen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 27 juni 2011 @ 17:16 |
ik was 2 maanden terug op vakantie in Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Duitsland, Polen, Oostenrijk, LIechtenstein en Zwitserland om fotos van voertuigen te maken. dat dat meteen vakantie was was mooi meegenomen ![]() | |
springer1980 | maandag 27 juni 2011 @ 20:46 |
Jij werkt dus bij de SVA, kan je mij dan wellicht het volgende uitleggen: - ik dacht dat de BBA 881 onlangs helemaal opgeknapt was. Waarom staat dan op de site dat de bus niet meer rijvaardig is? ![]() - de "nieuwste" aanwinst is blijkbaar de Hermes 4888, een bus die nog niet zo oud is maar desondanks niet meer rijvaardig is (?) ![]() - de excursie wordt dus gereden met de 4903 terwijl die volgens de site niet eens in de collectie van de SVA zit... - de Midnet 2153, houd die zijn connexxion jasje of krijgt hij zijn mooie Midnet jas terug? Trouwens, jammer dat de SVA inmiddels al 2 (of 3) Alliance barrels in haar collectie heeft en maar 1 B88. Als ras echte Apeldoorner blijf ik het jammer vinden dat er geen B88 / MB230 van de VAD bewaard is gebleven. Persoonlijk blijf ik de B88 een hele mooie bus vinden, mooier dan de Alliance! Overigens vind ik ook dat de Alliance nog te nieuw is om als museum bus door het leven te gaan, je ziet ze nog regelmatig rijden in dienst bij touringcar bedrijven. In tegenstelling tot de B88 en de MB200... | |
Gnittoo | woensdag 6 juli 2011 @ 10:04 |
![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 juli 2011 @ 14:09 |
Waar is dat ![]() | |
Dangel | woensdag 6 juli 2011 @ 14:45 |
op een berg | |
Peterselieman | woensdag 6 juli 2011 @ 14:48 |
http://openbaarvervoerinb(...)etering/Deel032.html Zwitserland dus | |
NoBody122 | woensdag 6 juli 2011 @ 16:12 |
Ga eens aan je werk, stuk bijdehant ![]() @Peterselieman Thnx. Vanaf mijn GSM gaat t onderzoeken van pic-formaten en bronURL's wat lastiger. | |
springer1980 | woensdag 6 juli 2011 @ 20:36 |
Syntus 2149 rijdt nu ook rond op de Veluwe, maar is beplakt / gespoten in donkerder blauw dan de overige streekbussen. Onderkant is donkerblauw, lijkend op de kleur van de blauwe boog, en daarboven zit lichtblauw maar nogmaals donkerder dan de overige bussen. En de koersfilm doet het zomaar... | |
marcel.nl | woensdag 6 juli 2011 @ 21:36 |
Is die nu als "Veluwelijn" gestickerd, in dezelfde kleurstelling als die mercedes citaro's geleed ? Wat jij vertelt lijkt wel de oorspronkelijke donkerblauwe bumper en daarboven bestickerd als veluwelijn bus. Zoals deze op Ovib, maar dan dus met de oorspronkelijke donkerblauwe bumper ![]() | |
Bitlord | woensdag 6 juli 2011 @ 21:59 |
Kom ikmnet bijmtoeval een franse oldtimerbus tegen. Zo plaatjes, eerst even naar huis rijden. | |
Pino112 | woensdag 6 juli 2011 @ 22:10 |
Ik ben net begonnen met auto-theorie via de computer. Filmpjes opgenomen in Zwolle, komt dit voorbij:![]() Lekker actueel filmpje ![]() | |
springer1980 | donderdag 7 juli 2011 @ 01:33 |
Nee, deze bus was het niet. Het blauw is volgens mij wel hetzelfde maar het onderste deel was donker blauw en de bus had de normale Syntus Gelderland bestickering. Overigens is Syntus helemaal lekker bezig, ben al een paar keer een MAN in Valleilijn bestickering tegen gekomen op lijn 90. Wellicht om de Apeldoornse chauffeurs te laten wennen aan de "nieuwe" MAN bussen die ze van Arriva over hebben genomen...??? | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 10:53 |
Voor zover ik begrepen heb gaan er Mercedesbussen op de Valleilijn rijden en worden lijn 90 en 294 uitgevoerd met MAN's en Mercedessen. Gecombineerd bedrijf dus. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juli 2011 @ 14:24 |
hmm, ik zit te twijvelen.. zal ik de 315 richting groningen en kijken wat voor barrel er rijd? of gewoon voor de vertrouwde combinatie gaan? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 juli 2011 @ 14:35 |
De kans dat je een Benz treft is groter dan de kans dat je een Volvo tegenkomt. Er rijden in afwachting van nog enkele Volvo's namelijk 2 extra Benzen rond. Die komen uit Zuid-Holland waar de vakantie al begonnen is. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 juli 2011 @ 14:56 |
1 benz is op weg naar lelydorp.. nr 84 | |
springer1980 | vrijdag 8 juli 2011 @ 20:17 |
Op de Valleilijn reden in de Veolia tijd al MAN bussen en Syntus heeft die gewoon overgenomen. Voor de Veluwelijn zijn nieuwe aardgas citaro's aangeschaft en heb van een ander forum begrepen waar ik toevallig op kwam dankzij Google dat Syntus 4 of 5 MAN aardgas bussen van Arriva Groningen over heeft genomen... Maar op Busfoto.nl las ik weer dat de Valleilijn 4 extra ex Arriva MAN bussen krijgt. Hoe zit het dan met de Veluwelijn 294, de ex bba ambassadors die er nu op rijden zouden toch tijdelijk zijn??? | |
Xanland | zaterdag 9 juli 2011 @ 00:16 |
De Veluwelijn serie 5273 - 5279 zijn van de Veluwelijn naar de Valleilijn gegaan. Daarvoor is de serie 5251 - 5257 van de Valleilijn naar de Veluwelijn gegaan. Alleen kom je op dat moment nog bussen te kort. Dit is zodat de MANs dichter bij de onderhoudswerkplaats zitten (TSN) en de Veluwelijnbussen maakt het niet zoveel uit. Die zijn in onderhoud bij MB's Wensink. Er zijn, voor zover ik weet geen nieuwe MB-C's aangeschaft. De order met MAN is door de overname van die 6 bussen afgezegd. Daarvoor heeft Syntus 6 G CNG MAN-bussen overgekocht van Arriva. 4 daarvan gaan naar de Veluwelijn ter vervanging van (het mag gezegd worden) die kut-Amba's van BBA (Veolia, whatever). Zo heb je daar genoeg materieel. 1 van die 6 gaat naar de MO-concessie om daar op, hoogstwaarschijnlijk, lijn 9 te rijden, waar de Veluwe een amba voor terugkrijgt. Een andere gaat naar de Veluwe-streekdienst om drukke ritten (bijv) op te vangen. Hopelijk heb ik zo meer duidelijkheid geschept! ![]() | |
NoBody122 | zondag 10 juli 2011 @ 02:09 |
Eergisteren nog mooie zilverkleurige Citaro G's zien rijden in Linz (Oostenrijk) ![]() Helaas niet getroffen op een fotogeschikt moment (die dingen rijden volgens mij alleen buiten het centrum om op de buitenlijnen). In het centrum wel 1 of 2 (trolley-)bussen gekiekt. Verder de afgelopen weken nog in diverse Tsjechse steden bussen gekiekt voor dit topic. Die ga ik binnenkort posten (staan nog op GSM) ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 10 juli 2011 @ 10:06 |
Dicht. |