2 jaar 22,5 mgquote:Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "teveel prednison"?
Wat raar dat men jou zo lang (alleen?) prednison heeft gegeven. Zeker als je CU hebt. Lijkt zo ontzettend onlogisch!quote:
Ah, ok. Op die manierquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:09 schreef kawotski het volgende:
Ik had wel al van alles gehad maar dat sloeg nooit aan, mesalazines, pentasa etc, allemaal averechtse werkingen en dat zorgde ervoor dat ik uiteindelijk alleen nog prednison gebruikte. De prednison bouw ik nu af gelukkig, zit nu binnen een week op 17,5 en wie weet dit weekend naar de 15
Nou, vorige week was ik niet helemaal 100% maar voel me nu wel weer beter en ik heb sinds vandaag m'n zicht veraf wat wazig maar of dat door de medicijnen komt.... Ik hou jullie op de hoogtequote:Op donderdag 21 juli 2011 23:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, ok. Op die manierMaar nog nooit eerder imuran gebruikt dus? Fijn dat je nauwelijks bijwerkingen ervaart
Nou, laat je in ieder geval niet een ongerust gevoel of iets dergelijks aanpraten omdat iemand anders dat zegtquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:13 schreef kvd het volgende:
Had zelf het idee dat deze diagnose wel mee valt (vooral na de verhalen hier). Maar goed, toen ik mijn fysio/sportinstructrice sprak vanmiddag kwam ik erachter dat ik dat toch fout zie. Zij had het over verwerken, het een plekje geven, ermee leren leven, uitzoeken wat nu goed voor me is enzovoort.
Blijf het in ieder geval in de gaten houden. ZvC is soms lastig te diagnosticeren. Een vriend van mij heeft jarenlang (na meerdere onderzoeken) steeds te horen krijgen dat hij PDS zou hebben. Een paar maanden geleden is ZvC geconstateerd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:13 schreef kvd het volgende:
Beetje dubbel gevoel allemaal. Ondanks dat ik natuurlijk geen ZvC wil hebben, had ik er wel een beetje op 'gehoopt'. Als ik het namelijk wel zou hebben gehad, zou het in een milde vorm zijn geweest en zou het wel al mijn klachten kunnen verklaren. PDS kan dit maar gedeeltelijk.
Waarschijnlijk zal mijn huisarts nu echt de diagnose Chronisch Vermoeidheid Syndroom gaan stellen. En dat wordt ook geen pretje, vooral omdat die ziekte door veel, heel veel mensen niet als ziekte wordt gezien, maar dat het iets tussen de oren is. Daardoor dus ook minder begrip voor mijn situatie.
Wat mij betreft ben je hier nog steeds welkom hoorquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:13 schreef kvd het volgende:
Maar goed, ik denk dat ik het PDS maar moet gaan opzoeken (maar blijf hier wel meelurken). Vond het erg fijn dat ik af en toe even vragen kon stellen en verhaaltjes kwijt kon. Zorg allemaal goed voor jezelf en veel sterkte met alles wat jullie op dit gebied nog gaan meemaken!!!
Ik ben zelf de eerste paar weken goed ziek geweest van de imuran (koortsig/misselijk/etc). Maar daarna was mijn lijf er prima aan gewendquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:18 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nou, vorige week was ik niet helemaal 100% maar voel me nu wel weer beter en ik heb sinds vandaag m'n zicht veraf wat wazig maar of dat door de medicijnen komt.... Ik hou jullie op de hoogte
jaaaaa....mag ik een soort van adoptie-kindje worden met mn PDS? Of posten er wel meerdere PDS'ers mee? Zou het iig wel prettig vinden als het zou mogen, alhoewel ik niet het idee heb dat ik heel veel te melden zal hebben.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, laat je in ieder geval niet een ongerust gevoel of iets dergelijks aanpraten omdat iemand anders dat zegtIk heb zelf niet veel moeite gehad met het accepteren/verwerken/plekje geven/etc van mijn colitis; ieder mens is anders. Dus niet ineens denken dat je je ongeruster/rotter/wat-dan-ook moet voelen omdat dat blijkbaar zo hoort.
[..]
Blijf het in ieder geval in de gaten houden. ZvC is soms lastig te diagnosticeren. Een vriend van mij heeft jarenlang (na meerdere onderzoeken) steeds te horen krijgen dat hij PDS zou hebben. Een paar maanden geleden is ZvC geconstateerd.
Wil niet zeggen dat dit zo is bij jou natuurlijk, maar blijf het gewoon een beetje in de gaten houden
Wat CVS betreft: ja, lijkt me klote. Kan me goed voorstellen dat mensen er vervelend op reageren.
[..]
Wat mij betreft ben je hier nog steeds welkom hoorBuikpijn/diarree/etc blijf je toch houden. Dus schroom niet om hier nog mee te kletsen/klagen/lachen/praten/etc
Anyway: sterkte met alles
Stom he.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Gala6183 het volgende:
Bluh ik voel me slecht. En waarom? Geen idee. Maar het hele repertoire komt weer eens voorbij.
Balen hoor... Sterkte!quote:Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Gala6183 het volgende:
Bluh ik voel me slecht. En waarom? Geen idee. Maar het hele repertoire komt weer eens voorbij.
Begrijp wat je bedoelt. Zit in het zelfde schuitje.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Gala6183 het volgende:
Het ging met jou zo goed toch? Prednison slaat niet meer aan?quote:Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Sanne het volgende:
[..]
Begrijp wat je bedoelt. Zit in het zelfde schuitje.sterkte.
Leek de eerste twee weken wonderen te doen, maar dat merk ik nu niet meer.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het ging met jou zo goed toch? Prednison slaat niet meer aan?
Ik zou er in ieder geval geen citroensiroop bij doen...heb er nu nog nachtmerries van.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef kawotski het volgende:
Volgende week dinsdag aan de moviprep, iemand nog tips? Ik denk eraan het even in de vriezer te doen om het erg koud op te drinken afgewisseld met wat appelsap. De vorige keer had ik kleanprep.
Probeer het met koud, krijg je teveel pijn aan je buik van zoveel koud vocht kun je het altijd nog minder koud aanmaken. Slokje appelsap haalde voor mij idd de vieze smaak weg.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef kawotski het volgende:
Volgende week dinsdag aan de moviprep, iemand nog tips? Ik denk eraan het even in de vriezer te doen om het erg koud op te drinken afgewisseld met wat appelsap. De vorige keer had ik kleanprep.
Jij ook hier?quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zou er in ieder geval geen citroensiroop bij doen...heb er nu nog nachtmerries van.
Ja, natuurlijk mag je hier mee blijven doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef kvd het volgende:
[..]
jaaaaa....mag ik een soort van adoptie-kindje worden met mn PDS? Of posten er wel meerdere PDS'ers mee? Zou het iig wel prettig vinden als het zou mogen, alhoewel ik niet het idee heb dat ik heel veel te melden zal hebben.
Zit nu iig aan de psylliumvezels om mn stoelgang een beetje te bevorderen. Maar tot nu toe nog niet veel gemerkt daarvan. Ach, nog maar dagje 2, dus geef het nog maar even. En anders de dosis wat verhogen (zit nu op 1 zakje per dag, zou er 3 mogen hebben). De pijn in mn buik en rug (voornaamlijk rechts) blijven ook nog lekker aanwezig. Maar goed, whats new...
En over het accepteren/verwerken enzovoort, ik hoef dit niet in de ergste zin van het woord te doen. Het is niet het eind van de wereld oid. Eigenlijk ben ik ook nog wel blij dat ik nu een verklaring heb voor mn vreemde stoelgang en de buikklachten. Denk zelf dat het dingen juist ook makkelijker kan maken, als ik me niet goed voel door de klachten kan ik ook aan anderen aangeven waardoor het komt. Maar zal ook zeker in de gaten gaan houden of het niet erger gaat worden ofzo, helemaal na het verhaal van jou over die vriend van je.
En wie weet verlies ik zelfs wel mijn schaamte en kan ik straks overal mijn behoefte doenheb er al een beetje een begin mee gemaakt, kan inmiddels sinds alle onderzoeken ook bij mn beste vriendin naar het toilet als ik moet
Wel heel handig aangezien ik daar nogal wat tijd doorbreng als ik vrij ben
Nog een prettig weekend allemaal
Hallo!quote:
Damn. Niet leuk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Hallo!
Yep, ook al wat jaartjes ermee bezig nu. Weinig pijn, maar wel extreem vermoeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |