abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99772639
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "teveel prednison"?
2 jaar 22,5 mg
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:00:11 #277
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99773231
Goed dat die Azathioprine zo snel aanslaat.
Ik kreeg meteen daarbij 30 mg prednisolon per dag, omdat die Azathioprine de eerste maanden niets zou doen.

Die droge mond herken ik wel. Verder geen bijwerkingen of reacties gemerkt erop.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_99773473
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

2 jaar 22,5 mg
Wat raar dat men jou zo lang (alleen?) prednison heeft gegeven. Zeker als je CU hebt. Lijkt zo ontzettend onlogisch!

Wel fijn idd dat de imuran aanslaat :)
pi_99773837
Ik had wel al van alles gehad maar dat sloeg nooit aan, mesalazines, pentasa etc, allemaal averechtse werkingen en dat zorgde ervoor dat ik uiteindelijk alleen nog prednison gebruikte. De prednison bouw ik nu af gelukkig, zit nu binnen een week op 17,5 en wie weet dit weekend naar de 15
pi_99773989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:09 schreef kawotski het volgende:
Ik had wel al van alles gehad maar dat sloeg nooit aan, mesalazines, pentasa etc, allemaal averechtse werkingen en dat zorgde ervoor dat ik uiteindelijk alleen nog prednison gebruikte. De prednison bouw ik nu af gelukkig, zit nu binnen een week op 17,5 en wie weet dit weekend naar de 15
Ah, ok. Op die manier :) Maar nog nooit eerder imuran gebruikt dus? Fijn dat je nauwelijks bijwerkingen ervaart :)
pi_99774097
Sorry, beetje druk gehad vandaag. Maar lief dat er aan me gedacht wordt!!!

Bloed en ontlasting zagen er allebei goed uit. Nu de diagnose prikkelbare darm syndroom meegekregen. Niet eens echt iets van informatie ofzo meegekregen of een duidelijke uitleg over het hoe, wat en hoe nu verder. Dus mag me nog even gaan inlezen via het www. En maar weer eens langs de huisarts...

Had zelf het idee dat deze diagnose wel mee valt (vooral na de verhalen hier). Maar goed, toen ik mijn fysio/sportinstructrice sprak vanmiddag kwam ik erachter dat ik dat toch fout zie. Zij had het over verwerken, het een plekje geven, ermee leren leven, uitzoeken wat nu goed voor me is enzovoort.

Beetje dubbel gevoel allemaal. Ondanks dat ik natuurlijk geen ZvC wil hebben, had ik er wel een beetje op 'gehoopt'. Als ik het namelijk wel zou hebben gehad, zou het in een milde vorm zijn geweest en zou het wel al mijn klachten kunnen verklaren. PDS kan dit maar gedeeltelijk.
Waarschijnlijk zal mijn huisarts nu echt de diagnose Chronisch Vermoeidheid Syndroom gaan stellen. En dat wordt ook geen pretje, vooral omdat die ziekte door veel, heel veel mensen niet als ziekte wordt gezien, maar dat het iets tussen de oren is. Daardoor dus ook minder begrip voor mijn situatie.

Wat ik wel een nadeel vind aan alle onderzoeken tijdens zo'n zoektocht naar een oorzaak is dat ik ineens van veel dingen last heb. Waarschijnlijk dus CVS, nu PDS erbij en dan ook nog eens hypermobiel. En dat in een paar maanden tijd. En door de diagnosebomen ook af en toe het bos niet meer kunnen zien. Het ene versterkt het andere, klachten die elkaar overlappen....

Maar goed, ik denk dat ik het PDS maar moet gaan opzoeken (maar blijf hier wel meelurken). Vond het erg fijn dat ik af en toe even vragen kon stellen en verhaaltjes kwijt kon. Zorg allemaal goed voor jezelf en veel sterkte met alles wat jullie op dit gebied nog gaan meemaken!!!
pi_99774404
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah, ok. Op die manier :) Maar nog nooit eerder imuran gebruikt dus? Fijn dat je nauwelijks bijwerkingen ervaart :)
Nou, vorige week was ik niet helemaal 100% maar voel me nu wel weer beter en ik heb sinds vandaag m'n zicht veraf wat wazig maar of dat door de medicijnen komt.... Ik hou jullie op de hoogte :)
pi_99774548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:13 schreef kvd het volgende:
Had zelf het idee dat deze diagnose wel mee valt (vooral na de verhalen hier). Maar goed, toen ik mijn fysio/sportinstructrice sprak vanmiddag kwam ik erachter dat ik dat toch fout zie. Zij had het over verwerken, het een plekje geven, ermee leren leven, uitzoeken wat nu goed voor me is enzovoort.
Nou, laat je in ieder geval niet een ongerust gevoel of iets dergelijks aanpraten omdat iemand anders dat zegt ;) Ik heb zelf niet veel moeite gehad met het accepteren/verwerken/plekje geven/etc van mijn colitis; ieder mens is anders. Dus niet ineens denken dat je je ongeruster/rotter/wat-dan-ook moet voelen omdat dat blijkbaar zo hoort.

quote:
Beetje dubbel gevoel allemaal. Ondanks dat ik natuurlijk geen ZvC wil hebben, had ik er wel een beetje op 'gehoopt'. Als ik het namelijk wel zou hebben gehad, zou het in een milde vorm zijn geweest en zou het wel al mijn klachten kunnen verklaren. PDS kan dit maar gedeeltelijk.
Waarschijnlijk zal mijn huisarts nu echt de diagnose Chronisch Vermoeidheid Syndroom gaan stellen. En dat wordt ook geen pretje, vooral omdat die ziekte door veel, heel veel mensen niet als ziekte wordt gezien, maar dat het iets tussen de oren is. Daardoor dus ook minder begrip voor mijn situatie.
Blijf het in ieder geval in de gaten houden. ZvC is soms lastig te diagnosticeren. Een vriend van mij heeft jarenlang (na meerdere onderzoeken) steeds te horen krijgen dat hij PDS zou hebben. Een paar maanden geleden is ZvC geconstateerd.

Wil niet zeggen dat dit zo is bij jou natuurlijk, maar blijf het gewoon een beetje in de gaten houden :)

Wat CVS betreft: ja, lijkt me klote. Kan me goed voorstellen dat mensen er vervelend op reageren. :*

quote:
Maar goed, ik denk dat ik het PDS maar moet gaan opzoeken (maar blijf hier wel meelurken). Vond het erg fijn dat ik af en toe even vragen kon stellen en verhaaltjes kwijt kon. Zorg allemaal goed voor jezelf en veel sterkte met alles wat jullie op dit gebied nog gaan meemaken!!!
Wat mij betreft ben je hier nog steeds welkom hoor :) Buikpijn/diarree/etc blijf je toch houden. Dus schroom niet om hier nog mee te kletsen/klagen/lachen/praten/etc :)

Anyway: sterkte met alles :*
pi_99774623
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:18 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nou, vorige week was ik niet helemaal 100% maar voel me nu wel weer beter en ik heb sinds vandaag m'n zicht veraf wat wazig maar of dat door de medicijnen komt.... Ik hou jullie op de hoogte :)
Ik ben zelf de eerste paar weken goed ziek geweest van de imuran (koortsig/misselijk/etc). Maar daarna was mijn lijf er prima aan gewend :) Slik het nu sinds 2004.

Als je vragen hebt of wat dan ook, dan horen we het wel :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:27:40 #285
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99774907
Ik heb ook wisselend slechter zicht. Geen idee of het door de Crohn of medicijnen komt, maar er zijn dagen dat ik veel slechter zie dan normaal met dezelfde bril op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_99858965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, laat je in ieder geval niet een ongerust gevoel of iets dergelijks aanpraten omdat iemand anders dat zegt ;) Ik heb zelf niet veel moeite gehad met het accepteren/verwerken/plekje geven/etc van mijn colitis; ieder mens is anders. Dus niet ineens denken dat je je ongeruster/rotter/wat-dan-ook moet voelen omdat dat blijkbaar zo hoort.

[..]

Blijf het in ieder geval in de gaten houden. ZvC is soms lastig te diagnosticeren. Een vriend van mij heeft jarenlang (na meerdere onderzoeken) steeds te horen krijgen dat hij PDS zou hebben. Een paar maanden geleden is ZvC geconstateerd.

Wil niet zeggen dat dit zo is bij jou natuurlijk, maar blijf het gewoon een beetje in de gaten houden :)

Wat CVS betreft: ja, lijkt me klote. Kan me goed voorstellen dat mensen er vervelend op reageren. :*

[..]

Wat mij betreft ben je hier nog steeds welkom hoor :) Buikpijn/diarree/etc blijf je toch houden. Dus schroom niet om hier nog mee te kletsen/klagen/lachen/praten/etc :)

Anyway: sterkte met alles :*
jaaaaa....mag ik een soort van adoptie-kindje worden met mn PDS? Of posten er wel meerdere PDS'ers mee? Zou het iig wel prettig vinden als het zou mogen, alhoewel ik niet het idee heb dat ik heel veel te melden zal hebben.

Zit nu iig aan de psylliumvezels om mn stoelgang een beetje te bevorderen. Maar tot nu toe nog niet veel gemerkt daarvan. Ach, nog maar dagje 2, dus geef het nog maar even. En anders de dosis wat verhogen (zit nu op 1 zakje per dag, zou er 3 mogen hebben). De pijn in mn buik en rug (voornaamlijk rechts) blijven ook nog lekker aanwezig. Maar goed, whats new...

En over het accepteren/verwerken enzovoort, ik hoef dit niet in de ergste zin van het woord te doen. Het is niet het eind van de wereld oid. Eigenlijk ben ik ook nog wel blij dat ik nu een verklaring heb voor mn vreemde stoelgang en de buikklachten. Denk zelf dat het dingen juist ook makkelijker kan maken, als ik me niet goed voel door de klachten kan ik ook aan anderen aangeven waardoor het komt. Maar zal ook zeker in de gaten gaan houden of het niet erger gaat worden ofzo, helemaal na het verhaal van jou over die vriend van je.

En wie weet verlies ik zelfs wel mijn schaamte en kan ik straks overal mijn behoefte doen ;) heb er al een beetje een begin mee gemaakt, kan inmiddels sinds alle onderzoeken ook bij mn beste vriendin naar het toilet als ik moet *O* Wel heel handig aangezien ik daar nogal wat tijd doorbreng als ik vrij ben

Nog een prettig weekend allemaal
pi_99930082
Bluh ik voel me slecht. En waarom? Geen idee. Maar het hele repertoire komt weer eens voorbij. }:|
  maandag 25 juli 2011 @ 19:43:50 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_99932024
quote:
16s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Gala6183 het volgende:
Bluh ik voel me slecht. En waarom? Geen idee. Maar het hele repertoire komt weer eens voorbij. }:|
Stom he. -O- Beterschap :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_99932116
quote:
Balen hoor... Sterkte!
  maandag 25 juli 2011 @ 20:08:05 #290
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99932995
quote:
Begrijp wat je bedoelt. Zit in het zelfde schuitje.

:* sterkte.
pi_99933322
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Sanne het volgende:

[..]

Begrijp wat je bedoelt. Zit in het zelfde schuitje.

:* sterkte.
Het ging met jou zo goed toch? Prednison slaat niet meer aan?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:20:17 #292
132605 kawotski
Il Dottore
pi_99933521
Ik sluit me bij jullie aan, totaal geen energie meer, een superdroge mond - zijn daar ook medicijnen voor? Morgen maar aan de groentesoep, krijg mn eten niet meer weg. Leef nu op cornflakes en drinkontbijt en wat sapjes.
pi_99933840
Ik heb ook echt totaal geen eetlust, hoewel ik weet dat ik me beter voel als ik wél iets eet. Goed voor de lijn zeggen we dan :{
  maandag 25 juli 2011 @ 20:50:28 #294
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99934825
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het ging met jou zo goed toch? Prednison slaat niet meer aan?
Leek de eerste twee weken wonderen te doen, maar dat merk ik nu niet meer.
Eten is weer moeilijker, want betekent pijn. Al dagen aan de dunne, kan niet achterhalen waar het fout ging. Droge mond. Vandaag wel (goed) gegeten. Maar de pijnaanvallen blijven komen na het eten. Wat ik ook eet. En dat valt me tegen.

De eerste twee weken maakte ik ook iedere dag een foto, want ik ging er echt beter uit zien. Nu voel ik mij een opgeblazen kamerolifantje met als laatste aanwinst een onderkin die er nooit zat. Ben gewoon aan het miepen dat het me een beetje zwaar valt. Er komen vast weer betere dagen.
pi_100051627
Volgende week dinsdag aan de moviprep, iemand nog tips? Ik denk eraan het even in de vriezer te doen om het erg koud op te drinken afgewisseld met wat appelsap. De vorige keer had ik kleanprep.
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 16:51:23 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_100052920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef kawotski het volgende:
Volgende week dinsdag aan de moviprep, iemand nog tips? Ik denk eraan het even in de vriezer te doen om het erg koud op te drinken afgewisseld met wat appelsap. De vorige keer had ik kleanprep.
Ik zou er in ieder geval geen citroensiroop bij doen...heb er nu nog nachtmerries van. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:32:14 #297
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_100054726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:22 schreef kawotski het volgende:
Probeer het met koud, krijg je teveel pijn aan je buik van zoveel koud vocht kun je het altijd nog minder koud aanmaken. Slokje appelsap haalde voor mij idd de vieze smaak weg.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:51 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik zou er in ieder geval geen citroensiroop bij doen...heb er nu nog nachtmerries van. :P
Jij ook hier? :W :* -O-
pi_100054927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:24 schreef kvd het volgende:

[..]

jaaaaa....mag ik een soort van adoptie-kindje worden met mn PDS? Of posten er wel meerdere PDS'ers mee? Zou het iig wel prettig vinden als het zou mogen, alhoewel ik niet het idee heb dat ik heel veel te melden zal hebben.

Zit nu iig aan de psylliumvezels om mn stoelgang een beetje te bevorderen. Maar tot nu toe nog niet veel gemerkt daarvan. Ach, nog maar dagje 2, dus geef het nog maar even. En anders de dosis wat verhogen (zit nu op 1 zakje per dag, zou er 3 mogen hebben). De pijn in mn buik en rug (voornaamlijk rechts) blijven ook nog lekker aanwezig. Maar goed, whats new...

En over het accepteren/verwerken enzovoort, ik hoef dit niet in de ergste zin van het woord te doen. Het is niet het eind van de wereld oid. Eigenlijk ben ik ook nog wel blij dat ik nu een verklaring heb voor mn vreemde stoelgang en de buikklachten. Denk zelf dat het dingen juist ook makkelijker kan maken, als ik me niet goed voel door de klachten kan ik ook aan anderen aangeven waardoor het komt. Maar zal ook zeker in de gaten gaan houden of het niet erger gaat worden ofzo, helemaal na het verhaal van jou over die vriend van je.

En wie weet verlies ik zelfs wel mijn schaamte en kan ik straks overal mijn behoefte doen ;) heb er al een beetje een begin mee gemaakt, kan inmiddels sinds alle onderzoeken ook bij mn beste vriendin naar het toilet als ik moet *O* Wel heel handig aangezien ik daar nogal wat tijd doorbreng als ik vrij ben

Nog een prettig weekend allemaal
Ja, natuurlijk mag je hier mee blijven doen :) :*

Las dat er weer meerdere mensen met klachten zijn. Booo :(
Hopelijk gaat het snel weer wat beter :*
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 17:55:47 #299
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_100055536
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:32 schreef Sanne het volgende:

Jij ook hier? :W :* -O-
Hallo! :*

Yep, ook al wat jaartjes ermee bezig nu. Weinig pijn, maar wel extreem vermoeid.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:59:08 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_100055646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:55 schreef Mike het volgende:

[..]

Hallo! :*

Yep, ook al wat jaartjes ermee bezig nu. Weinig pijn, maar wel extreem vermoeid.
Damn. Niet leuk. :*
Maar wel leuk je tegen te komen! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')