quote:
Tussen hoger opgeleid en hoger opgeleid zit nogal wat verschil!quote:Op vrijdag 29 april 2011 06:14 schreef Lyrebird het volgende:
Zorgwekkende ontwikkeling. Idiocracy.
WO ouders krijgen ook nog eens weinig kinderen, maar wel kinderen die qua genen een enorme voorsprong hebben op hun klasgenootjes, als het gaat om het oplossen van vraagstukken en sommen op school. Deze kinderen zullen het gemiddeld gezien een stuk beter doen op school, op de universiteit en op de banenmarkt. En natuurlijk ook op feestjes en partijen, zodat de volgende generatie nog slimmer wordt.
Daar kun je tegen nivelleren totdat je een ons weegt, maar voor een nivellerende overheid en een nivellerende elite moet dit een nachtmerriescenario zijn. Zo veel ongelijkheid! Daar kan geen belastingmaatregel tegenop.
wat noem je 'onzin' en waarom?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:10 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Hoewel dit onzin is ben ik het met de rest wel min of meer eens.
Prima mening, maar ik mis nog de argumenten waarom volgens jou dat verschil van belang zou zijn.quote:Mijn punt is dat in deze discussie volgens mij onderscheid gemaakt moet worden tussen beide begrippen, omdat sociaal economisch gezien men wel meer met elkaar gemeen heeft.
Is dat omdat mensen slimmer worden of omdat het niveau van de opleidingen aan het dalen is?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Leuke film, vooral het begin waarin het idee wordt uitgewerkt. Volgens mij strookt dit idee echter niet met de werkelijkheid. Het aantal jongeren in het hoger onderwijs is de afgelopen decennia behoorlijk toegenomen, dus maak je voorlopig maar geen zorgen.
Nederland wordt steeds slimmer. De kennisoverdracht neemt toe doordat er meer geld beschikbaar is om jongeren langer naar school te laten gaan en jongeren hier ook daadwerkelijk de noodzaak van inzien.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is dat omdat mensen slimmer worden of omdat het niveau van de opleidingen aan het dalen is?
Men is erg goed in het verzinnen van problemen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:47 schreef AgLarrr het volgende:
Ik begrijp het probleem niet zo. Een (twee)deling in de politiek, what else is new? Dat is toch de hele essentie van de politiek? Als we het per definitie met elkaar eens waren dan konden we de zaak wel afschaffen. Dat de de kaders van het speelveld af en toe veranderen hoort bij het leven denk ik dan maar..
En hun ouders waren hoogstwaarschijnlijk blowende hippies.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
Zeer goede kans trouwens dat de (overgrote) meerderheid van de mensen die in dit topic reageren en een diploma hebben zelf uit een familie komen waarvan de opa of overgrootopa nog tot de 'arbeidersklasse' behoorden. Je ziet hoe snel dat eigenlijk gaat.
Het lijkt me onmogelijk dat 45% van de bevolking hoogopgeleid is. Ja dat kunnen we dan wel zo noemen, maar dan hebben we 'gemiddeld opgeleid' gewoon een andere naam gegeven. Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen met andere woorden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:01 schreef Ryon het volgende:
Het interessante van dit onderzoek - ben nog bezig met lezen - dat het stelt dat opleiding nu de bepalende factor is voor in welke sociale omgeving en laag een burger zich zal bevinden. Dit klinkt vrij logisch aangezien opleiding en opvoeding hiervoor altijd al zeer bepalend is geweest, maar voorheen had het sociale milieu (politiek, religieus en cultureel, denk aan de zuil) van de ouders een vrij dominante rol. Ondanks een hogere opleiding hadden burgers toch een zekere binding met hun oorspronkelijke sociale omgeving.
Op dit moment stijgt het percentage van hoger opgeleiden aanzienlijk (nu 30% in de toekomst moet dit 45% worden). Als opleidingsniveau dominant wordt dan krijgen we dus een letterlijke tweedeling in dit land. Dat zou ook een generatiekloof van jawelste moeten inhouden (zoals we die kennen uit de jaren zestig) iets wat ik niet zo 1,2,3 zie gebeuren.
[..]
Leuk dit gevoel. Maar de 'decennia lange dominante gedachte' waar dit op gebaseerd is, is meer dan alleen een gevoel maar kan feitelijk worden onderbouwd. Ik zie nog geen aanleiding (Op het gevoel van de burgers na dan) waarom men in de toekomst kan verwachten dat kinderen het minder goed krijgen. Het opleidingsniveau heeft zijn verzadigingspunt nog niet bereikt en een tekort aan banen zit er dankzij de vergrijzing ook niet echt in.. Beetje rare toevoeging dat marktonderzoek.
Sterker nog, mijn vader heeft z'n school niet eens afgemaaktquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
Zeer goede kans trouwens dat de (overgrote) meerderheid van de mensen die in dit topic reageren en een diploma hebben zelf uit een familie komen waarvan de opa of overgrootopa nog tot de 'arbeidersklasse' behoorden. Je ziet hoe snel dat eigenlijk gaat.
meldt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
Helemaal juist.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
"Zich begeven in horizontale verbanden", is dat hoogopgeleidentaal voor neuken?quote:Er dreigt volgens de raad een nieuwe klassenmaatschappij te ontstaan, 'waarbij mensen zich begeven in horizontale verbanden, gebaseerd op het onderwijsniveau'.
Ik betwijfel het sterk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nederland wordt steeds slimmer. De kennisoverdracht neemt toe doordat er meer geld beschikbaar is om jongeren langer naar school te laten gaan en jongeren hier ook daadwerkelijk de noodzaak van inzien.
Dat deze mensen tegenwoordig toegang hebben tot nieuwe media en op tv komen of internet hun achterlijke standpunten kunnen verkondigen, wilt niet zeggen dat ze 50 jaar geleden niet bestonden. Internet is het medium van de onderklasse, toegankelijk en anoniem.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik betwijfel het sterk.
Sommige programma's op tv doen me toch anders vermoeden. Bepaalde basiskennis is echt aan het verdwijnen.
Ik merk het ook bij fervent dom dom gebruikers, basale topografische kennis hebben ze niet meer. Mocht er iets met de dom dom gebeuren dan zijn ze helemaal nergens meer. Als ik soms op marktplaats kijk dan verbaas ik me echt hoog over taal gebruik en spelling. Natuurlijk maak ik hier ook wel eens taalfouten, die zijn meestal geboren uit haast omdat ik ook nog ernaast werk en dan schiet de spellingscontrole er nog wel eens bij in.
Maar ik mag toch verwachten dat mensen die een advertentie op marktplaats zetten deze controleren op correct taalgebruik of in ieder geval weten hoe ze een spellingscontrole moeten gebruiken.
Het doet idd soms pijn aan je ogen, hoe slecht er geschreven wordt, maar sommige mensen kunnen niet beter. Slecht spellen en een slechte stijl is lelijk, maar betogen zonder argumenten te gebruiken, is nog kwalijker.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat deze mensen tegenwoordig toegang hebben tot nieuwe media en op tv komen of internet hun achterlijke standpunten kunnen verkondigen, wilt niet zeggen dat ze 50 jaar geleden niet bestonden. Internet is het medium van de onderklasse, toegankelijk en anoniem.
Ja, iedereen zoekt nu meer zijn eigen omgeving op, zie ook het internet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:37 schreef Arolsen het volgende:
Volgens mij heeft dit ook te maken met het feit dat steeds meer jonge mensen naar de stad verhuizen. In de stad kun je de mensen die het best bij je passen uitzoeken. Terwijl je in een dorpsomgeving meer afhankelijk bent van wie er allemaal woont. Zowel hoog als laagopgeleid.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde in een dorp ging ik ook meer met lager opgeleiden om dan nu,
Probeer eens wat verder te kijken dan je onnozele links-rechts gelul. Overigens insinueer ik niet direct wat jij stelt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je insinueert dat het niet gebeurt enkel omdat mensen te kortzichtig zijn. Een gedachtegang die vooral links prevaleert maar niet noodzakelijkerwijs op de waarheid berust.
Dat klopt hier ook wel inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
Jep. 3 van mijn 4 grootouders komen uit (boeren)gezinnen met veel kinderen waar geen cent te makken was. De 4e kwam uit een niet onbemiddeld gezin met veel kinderen, maar daar heeft er maar een gestudeerd geloof ik. Ik denk niet dat mijn overgrootouders ooit hebben durven dromen dat hun klein- en achterkleinkinderen zo goed terecht zouden komenquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:00 schreef Ryon het volgende:
Nu heb je opeens op de universiteit gezeten?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:37 schreef betyar het volgende:
Hier geen last van. Van BO tot UNI in de hechte vriendengroep.
Waar zegt ie dat?quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Nu heb je opeens op de universiteit gezeten?
Daarom is het ook goed.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:36 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Te interessant om geen topic over te openen deze.
Leven lager en hoger opgeleiden echt langs elkaar heen? Is dat slecht? Metalheads en mooiboys gaan toch ook nauwelijks met elkaar om?
Ik vind dat jij minimaal 1 keer per week moet begeven tussen bouwvakkers en timmerknechten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom is het ook goed.
Niemand die mij gaat vertellen met wie ik om moet gaan, kom op zeg
Doe ik ook, dat heet "file".quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dat jij minimaal 1 keer per week moet begeven tussen bouwvakkers en timmerknechten.
Een echte man rijdt natuurlijk over de vluchtstrook, fuck die boete, tijd is meer waard.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dat jij minimaal 1 keer per week moet begeven tussen bouwvakkers en timmerknechten.
Dat was dus een geintje voor het geval je dat echt niet door hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:42 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom verschillen blootleggen?
Zal alleen maar voor meer spanningen zorgen.
Kijk, dit is een goed voorbeeld. Als ik jou nu verplicht met een Politiecommisaris zou laten optrekken, zou het bij voorbaat al niks worden. Echter, zet ik jou in de kroeg, zal je al gauw genoeg veel vrienden hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een echte man rijdt natuurlijk over de vluchtstrook, fuck die boete, tijd is meer waard.
Ga je gang hoor, als je wordt aangehouden wuif ik je wel toe.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een echte man rijdt natuurlijk over de vluchtstrook, fuck die boete, tijd is meer waard.
quote:De decennia lang dominante gedachte dat de kinderen het beter krijgen dan hun ouders
(sociale stijging) is aan het verdampen. Er spreekt somberheid uit de gisteren verschenen TNS NIPO-cijfers.
Bijna driekwart van de respondenten denkt dat toekomstige generaties het slechter krijgen. Vooral laagopgeleiden maken zich zorgen over de (financiële) toekomst van hun kinderen.
Oquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was dus een geintje voor het geval je dat echt niet door hebt.
Ik acht de kans op een staandehouding + boete groter, maar wie ben ik?quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ga je gang hoor, als je wordt aangehouden wuif ik je wel toe.
Jemig hee, dacht je echt dat dit serieus was?quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kijk, dit is een goed voorbeeld. Als ik jou nu verplicht met een Politiecommisaris zou laten optrekken, zou het bij voorbaat al niks worden. Echter, zet ik jou in de kroeg, zal je al gauw genoeg veel vrienden hebben.
Uit jouw mond, ja.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jemig hee, dacht je echt dat dit serieus was?
Dan druk je hem er gewoon tussen of je gaat de afslag af.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
O
Trouwens, als er achter jou opeens een Ambulance aankomt, wat zou je dan doen? Ja, je kan harder gaan rijden, maar op een gegeven moment zal je de weg tussen de plaats van het ongeluk en de Ambulance versperren. En dan?
Hoezo zou dit veranderen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
Maar ik denk dat dit de komende jaren wel gaat veranderen, al dan niet om andere redenen.
Ik loop al lang genoeg mee op FOK! om te weten waar die emoticons zitten, maar een stukje cynisme of sarcasme hoor je gewoon uit de post zelf op te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Uit jouw mond, ja.
Je mag ook best eens op dieonderin klikken. Dan kan je emoticons toevoegen, kunnen gevoelens in je post beschrijven, ook synische.
Wijs man.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik acht de kans op een staandehouding + boete groter, maar wie ben ik?
Het spijt me dit te zeggen maar bij jou vind ik de grens soms moeilijk te vindenquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik loop al lang genoeg mee op FOK! om te weten waar die emoticons zitten, maar een stukje cynisme of sarcasme hoor je gewoon uit de post zelf op te maken.
Kom je vanzelf achter, ik ben ook vaak zat serieus hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het spijt me dit te zeggen maar bij jou vind ik de grens soms moeilijk te vinden
Al zal dat meer aan mij liggen.
Neu, ik dacht hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het spijt me dit te zeggen maar bij jou vind ik de grens soms moeilijk te vinden
Al zal dat meer aan mij liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |