abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96177404
Zo, wij zijn naar delft geweest. Niks gekocht, maar wel gezellig. Floris heeft ook nog even in de buggy geslapen. Heb ook gefietst met floris en buggy. Ging best, had echt geen last van de buggy. Voelde me wel een echte moeder zo :D (kind voorop, buggy en fietstassen). We waren ook nog even hier in t dorp geweest, maar hij was kapot. Floris ligt nu lekker op bed. (Niet dat ie wil slapen...maar goed, even laten liggen)

Mereltje, die tol is leuk. Die ligt ook bij mn ouders
pi_96180746
Leandra en Soneal O+
Sarah O+

Zo ff verder bijlezen...

Maar waarvoor ik hier ook kwam...tandje 2 is er ook hoor...speedy
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:54:15 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96180815
Ik had vanmiddag gepost hier }:| ik kwam jubelen nl.... doe ik het gewoon nog een keer;

*O* Een tand :o :D d'r eerste tand O+

Leuke foto's Leandra :Y
Wat een mooie buit zie ik voorbij komen! Ik ben geslaagd voor een tafeltje en stoeltje voor Tobias, een nep-bopita zeg maar, hij is er helemaal gelukkig mee.
Snelle Jelle heeft al 2 tandjes, wat leuk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_96180919
*O* voor het tandje Saffier
pi_96181520
Tandjes voor Ylana en Jelle *O*

Leuke aankopen en een gezellige dag.
Hier ook lekker op pad geweest, wat kleine dingetjes gekocht wat voorlees boekjes en wat kleiner speelgoed met nieuwe uitdagingen. Heb me keurig ingehouden.
Daarna nog lekker gewandeld.
Yaro ligt op bed, hij was kapot.

Misschien morgen wel naar de kinderboerderij na de tip van Huup.
pi_96181613
Dapper hoor Sonnetje, fietsen met kind voorop en buggy achterop. Ik moet nog steeds erg wennen aan het fietsen met kind voorop, ga nog maar even niet beginnen met extra bagage.
pi_96181809
Haha Saffier je had het in het dreumestopic gepost :D maar jeeeeeeej voor het tandje! Ben benieuwd wanner nmr twee komt. Hier was het de volgende dag ofzo.

Amy was vanochtend wat afgevallen. Wel te verklaren want ze is verkouden maar nu maar flink volproppen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Solagratia op 30-04-2011 19:39:51 ]
pi_96181937
As hoe gaat het nu met het gewicht van Yaro?

Sola, knudde hoor! Leyla blijft ook maar verkouden. Mijn zwager en schoonzus hebben van die franse buldogs, die knorren en gorgelen, 1 daarvan heet Jambo... Zo noemen we Leyla nu ook, omdat ze ook die roggelende en knorrende geluiden maakt omdat ze gewoon vol snot zit... Het houdt gewoon niet op.. Volgens mij is ze nog geen week niet verkouden geweest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:40:17 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96181997
Tandjes voor Ylana en Jelle *O*

Ook hier leuke dingetjes gekocht op de vrijmarkten. O.a. een loopauto (niet zo mooi meer maar even voldoende voordat hij jarig is, als ik dan een andere wil krijgt hij die gewoon voor zn verjaardag).

As, ik fiets nu met kind voorop, buggy achterop en fietstassen. Ik heb zelfs nog gefietst met kind in maxi cosi drager+volle fietstassen+buggy. Dat is wel zwaar moet ik eerlijk bekennen, dit fietst beter.
pi_96182095
Lief dat je er naar vraagt Tico. Afgelopen woensdag was hij 160 gram aangekomen. Daarna niet meer gewogen (probeer het echt bij 1x per week te houden).
Ben wel een beetje bang dat het misschien iets minder is. woensdag t/m vrijdag heeft hij maar 2 flesjes per dag gedronken en weinig gegeten. Was echt drama en weigerde zijn mond er voor open te doen. Zodra de fles kwam met anders sap (is een andere fles) ging zijn mond wel open. Dus gelukkig wel genoeg vocht binnen gekomen.

Vanavond hadden we het flesje maar niet aangeboden, omdat we hem al 3 dagen weggeooit hebben. Maar nu was het drama en wilde hij niet slapen. Toch maar een flesje gemaakt, die dronk hij in 1 ruk leeg en ging daarna direct slapen. Een gek kind heb ik. Maar o zo lief O+

Grappig dat jullie meisje naar een buldog "vernoem". Vind ze wel heel grappig.
pi_96182168
Jeetje Pessie dat is inderdaad wel veel. Misschien is het ook omdat ik niet echt meer gewend ben om te fietsen (ben alleen een mooi weer fietser en mijn vorige fiets was echt zo op dat ik daar lang niet op gezeten heb).

Fijn ook dat jullie ook geslaagd zijn op de vrijmarkt.
pi_96182198
Ik had ook het idee dat Leyla wat minder dronk van de week, en vandaag opeens weer wel volop... M. begon zelfs over dat ze opeens snel naar vast voedsel ging... Ik vroeg nog hoe hij dat bedoelde, want behalve een half potje groente in de avond eet ze een broodkorst en een paar hapjes fruit en verder niets.... Maar het enige wat hij ziet is dat potje in de avond, beetje vertekend beeld dus...
pi_96182244
Vervelend, As, dat het grammen sprokkelen is. Maar je doet je best, meer kun je niet doen. Ik hoop dat je gauw weer het vertrouwen terugkrijgt en je het wat meer los kunt laten. Het is gewoon niet fijn om er zo mee bezig te (moeten) zijn.

Ik weet niet of ik jullie moet feliciteren met de tandjes. :Y) Maar vooruit, woohoo, tandjes! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96182305
oh oh en soort mijlpaal... Ik had Leyla vandaag een tuitbeker met water gegeven om haar te laten aanklooien... Ok, ze pleurde m 6x op de grond en toen was ik het zat... Maar ze krijgt eigenlijk verder niets anders te drinken dan melk, en ze is 8 maanden dus ik vond het wel kunnen.
pi_96182309
Dat is inderdaad ook niet zo heel veel. Toch raar dat het per dag / dagen zo kan verschillen wat ze eten. Want vandaag heeft hij ook gewoon 1 boterham gegeten, fruit en een toetje. Warme hap een klein beetje. Gisteren heeft hij zeker de helft minder op en maar 2 flesjes.
Ach ik maak me eigenlijk niet echt meer druk na alle reacties die ik hier, maar ook om mij heen hoor.

Wel vind ik dat zijn fontenel de afgelopen 2 dagen meer ingezakt is. Terwijl hij naar mijn idee wel voldoende vocht binnen krijgt en ook goede plas luiers heeft over het algemeen.
pi_96182389
plasluiers zijn een goede graadmeter hoor as :Y.. Pas veel later zal de fontanel flink in zakken bij uitdroging... Maar dan heb je ook geen vrolijk kind ofzo, dan heb je een kind dat echt ziek en slap is.
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:53:20 #142
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96182414
Ja Kiran is alweer 3 weken. Echt een mooi ventje krijg ik overal te horen, ik zal wat foto's plaatsen, maar mn pc is ffies buiten gebruik en zit op ipad nu.

In t begin is hij veel afgevallen, dus eerste paar dagen naast BV ook beetje nutrilon en ikke kolven. De BV is goed gegaan daarna.
Hij was 3705 gr bij geboorte, zondags dus 3380 dus 9% afgevallen.
Na een week was hij weer 3610.
BV gjng steeds beter en het kolven heb ik afgebouwd, doe ik nu nog bij enorme overdruk maar dat is ook wat minder.
Na 2 weken kwam co sultatiebureau hier thuis. Omdat wij wilden weten hoe goed het met voeding ging mochten we ffies naar bureau komen s middags en toen woog hij 3910 gr. Dus 300 gr in ee. Week.

Afgelopen dinsdag is ie mee geweest naar Blijdorp. We zijn ok al paar keer wezen wandelen hier in t Vlaafdingse.

Gisteren op weegschaal met mij gaan staanen nu is hij iets van 4 of 4,1 kilo.

We werken nu wel meer aan regelmaat.

Vannacbt had hij van 00 tot 00.30 fles bij papa (sinds kolven geven we hem elke dag 1 fles met gekolfde melk om flesgewenning er in te houden) en toen kwam hij weer om 5.30.
Was eerste keer echt 5 uur dus best wennen.
Regelmaat is nu het doel, het lijkt vandaag redelijk te gaan, maar ja nu doorzetten dus.

Ik plaats asap wat fotootjes.

Danic is je beebs er al?
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_96182451
Claudia, ik vind het vooral vervelend dat ik er nu ineens mee bezig ben, terwijl het nooit echt een probleem was en hij het gewoon hetzelfde doet. Hij ontwikkeld zich goed (kan nu naast zwaaien ook ineens klappen in zijn handen deze week, echt te schattig). En hij is vrolijk. Dus als dat stomme cb zich er geen zorgen om had gemaakt was er niets aan de hand geweest en nu heb ik toch het idee dat ik er steeds op moet letten. Terwijl ik het wel probeer te relativeren hoor, dat gaat me steeds beter af. Zeker nu ik zelf een weegschaal heb en ik het dus goed in de gaten kan houden.

En dat 6x op de grond gooien en het dan ook echt zat zijn herken ik maar al te goed Tico. Wat is eigenlijk de reden dat ze tot nu toe niets anders te drinken kreeg? Vond je het niet nodig of wilde ze het niet?
pi_96182514
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:54 schreef As1981 het volgende:
Claudia, ik vind het vooral vervelend dat ik er nu ineens mee bezig ben, terwijl het nooit echt een probleem was en hij het gewoon hetzelfde doet. Hij ontwikkeld zich goed (kan nu naast zwaaien ook ineens klappen in zijn handen deze week, echt te schattig). En hij is vrolijk. Dus als dat stomme cb zich er geen zorgen om had gemaakt was er niets aan de hand geweest en nu heb ik toch het idee dat ik er steeds op moet letten. Terwijl ik het wel probeer te relativeren hoor, dat gaat me steeds beter af. Zeker nu ik zelf een weegschaal heb en ik het dus goed in de gaten kan houden.

En dat 6x op de grond gooien en het dan ook echt zat zijn herken ik maar al te goed Tico. Wat is eigenlijk de reden dat ze tot nu toe niets anders te drinken kreeg? Vond je het niet nodig of wilde ze het niet?
De reden is voornamelijk dat melk meer calorieen bevat dan water of sap... Bovendien is het eigenlijk ook niet nodig om ander drinken te geven als ze onbeperkt toegang tot de borst heeft..
pi_96182540
Nou ja, het is op zich wel goed dat ze alert zijn op de groei. Ik weet niet hoe zijn curve eruitziet en of het iets is om je ongerust over te maken, maar mijn consultatiebureau vind ik over het algemeen juist vrij relaxed. Ze zijn dat eigenlijk meer dan ik ben. :+

En achteraf zul je je hopelijk afvragen waar je je ooit druk om hebt gemaakt. Dat betekent dan dat er gewoon niks aan de hand was. Hij ontwikkelt zich goed en dat is volgens mij de fijnste geruststelling die je kunt krijgen!
pi_96182548
Fijn J-net dat de borstvoeding nu goed op gang is en dat hij het eigenlijk goed doet. 5 uur slapen is echt heel netjes.
enne, ik zeg kom maar door met die foto's als je er de gelegenheid tot heb.

Denk niet dat Danic haar baby al heeft hoor. Heb tenminste nog niets gehoord en verwacht haar zeker niet voor maandag (maar ja wie ben ik :P )
  zaterdag 30 april 2011 @ 19:57:37 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96182574
Met borstvoeding op verzoek is extra drinken eigenlijk niet nodig. Nathan krijgt het ook aangeboden maar meer dan 10 tot 30 cc per dag drinkt hij echt niet extra. Leuk voor het spelletje maar verder dus niet echt nuttig. Als het warm is drinkt hij trouwens wel iets meer extra.

Dat eten weigeren hebben wij een paar weken geleden gehad, is hier weer helemaal goed gekomen. Nathan wilde vooral geen brood dus heb ik em elke broodmaaltijd een soepstengel aangeboden. Na een week of 2 was het weer klaar.
pi_96182577
Danic, ik hoop ook dat we je hier gauw mogen verwelkomen!
pi_96182581
drinken moedermelk aan de borst
of licht opgewarmd uit het kopje/flesje
water
6 maanden drinken altijd met een bekertje of kopje, of:
moedermelk met het kopje/flesje
ander drinken uit het kopje

kruidenthee
water
verdunde vruchtensappen
9 maanden geen frisdrank, babysiroop etc.

borstkindjes geen ander drinken geven dan moedermelk

zuigelingenvoeding
andere melk
alleen op verzoek van de ouders
tot 8 à 9 maanden melk verdunnen
pi_96182606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:57 schreef pessie het volgende:
Met borstvoeding op verzoek is extra drinken eigenlijk niet nodig. Nathan krijgt het ook aangeboden maar meer dan 10 tot 30 cc per dag drinkt hij echt niet extra. Leuk voor het spelletje maar verder dus niet echt nuttig. Als het warm is drinkt hij trouwens wel iets meer extra.

Dat eten weigeren hebben wij een paar weken geleden gehad, is hier weer helemaal goed gekomen. Nathan wilde vooral geen brood dus heb ik em elke broodmaaltijd een soepstengel aangeboden. Na een week of 2 was het weer klaar.
Nou ja, meer om dat gedeelte dus ook te oefenen... Kan ik dat weer afstrepen op het cb ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')