abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96086077
vorige deeltje:

Kindernamen #93

Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html (handig voor vernoemingen)
http://www.svb.nl/int/nl/(...)indernamen/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.
Gewoon voor de leuk. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

!!!
De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.
!!!!

Meisjes

Abby ( Abbygail Moira Alycia)
Alexa
Alyssa
Amber (2)
Amber Mae
Amber Sophie
Anna (3)
Annabelle
Anne
Annika
Arwen
Avalon (Juniper Marie)
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Charity
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Daisy Sophie
Danielle
Dana (2)
Daphne
Demi
Demi Aidan
Dione
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elin Milo Rose
Elisa Laetitia
Elise
Elize
Elodie
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Esther Paula
Eva (2)
Eva Sophie
Evie Elleke
Faith Cathryn
Fani
Fee Anne Reine
Femke
Fleur
Floor
Françoise Madeleine Hilde
Giulia Elisabetta
Gwen Anne
Hanne (Hannah Wende)
Ilse (2)
Indy
Iris
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isa (Jamie Isabella)
Isabeau Karin
Isabel
Isis Maikina
Jade
Janneke
Jasja
Jasmijn
Jenna
Jennifer Leonie
Jenthe
Jet
Jetske Julia
Jildou
Jinthe Serisa
Jolie
Jorja (Xuri)
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Justine
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lena
Leah (3)
Lente
Leonore
Lianne (Esmee)
Linde
Lis Mae
Lotte
Lucie Catharina Elisabeth
Luna
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maja (Maartje Janna Delia)
Maria
Maud Janne Jacqueline
Maud
Megan
Meike Jolanda
Merel
Merel Joanna Elisabeth
Michelle
Mila
Milou
Mirte
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Neve
Nicole
Nienke
Nika
Nikita
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Oona Marthe
Pien
Priscilla
Querida
Rachel
Raïsa Manou
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Sabine
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Selene
Sennah
Senni
Sophie Juliët
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tess
Tessa
Tinka
Vera
Willow
Xandy
Yade April
Yana Ivessa Roslynn
Yara
Yasmine
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Ayden Jiro
Aron Marick
Bas
Bink
Bjorn
Bram (2)
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (3)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Dennis
Devin
Didier
Dijon Trevor
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Dyon Milan
Eli Jedidja Asher
Espen (Fox)
Ethan Gabriel
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Graeme James
Henrik
Ischa-Gabriël
Ive Lucas Tone
Jamie (James Joseph Danyel)
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jent
Jeremy
Jessai
JJ (Jan Junior)
Job
Jop
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Kiro
Koen Jurriaan
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Leander (Alijander Hans)
Lennon Thom Jeb
Léon
Liam Francis
Loek
Luca
Lucas (2)
Marien Kobus
Maarten
Maarten Alexander
Martijn Lucas
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn Rens
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mika Viggo
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nathan (Nathaniël Tobias)
Nick
Niels Ronald
Oscar Morrison
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Pim
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Ravi
Renzo
Rhody
Rienk Bowe
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben Sebastiaan
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Sander Edwin
Seb
Sepp
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thijs Laurens Jakob
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Thomas Pieter Jan Maurits Alexander
Ties
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Thyn
Tobias

Tobias Johannes Maria
Toby
Tom
Tomas (2)
Travis
Tristan (2)
Twan
Tyler Jeroen
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Xarno (Xander Yarno)
Yoram

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 28-04-2011 13:14:35 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_96086123
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Als je nou gewoon zogauw je weet wat je krijgt, de naam noemt, hoef je iig niet bang te zijn dat iemand per ongeluk nog voor jou dé naam inpikt :+

je = in het algemeen he, niemand in het bijzonder!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Why? Dat meen je niet echt toch?
Als ik hier zou lezen dat iemand de naam heeft die ik ook zou willen zou dat niet per se hoeven te betekenen dat ik het niet zou doen. Je kan toch geen recht doen gelden op een naam?
Overleg als je dezelfde hebt is natuurlijk wel heel fijn en netjes, maar zelfs dat is geen must.
pi_96086139
Eens met BE. Al zou ik wel flink balen als het zonder overleg gebeurt. Even een PMetje op z'n minst, ja.
pi_96086146
Ik weet in ieder geval dat ik mijn kanshebbers of namen hier iig niet meer neerzet.
pi_96086190
Sjezus KD je hoeft me niet te geloven als ik je 10x uitleg dat Matilda toevallig ter sprake kwam en dat ie bij Willow ook al op m'n lijstje stond. Wil je het nog gedetailleerder? D. was gister namen aan het googlen en Matilda stond genoemd op nameberry als een "als je deze naam leuk vindt, vind je deze misschien ook wel tof..."
Heeft dus geen flikker met jou te maken. En zoals ik al zei, hij staat niet per se op nr 1 maar het is wel een kanshebber geworden. 't is niet anders.
pi_96086212
Als ik lees hoe belangrijk het voor sommigen is, lijkt me dat een handige aanpak. Het maakt mij werkelijk geen hol uit, hoor. Wij hadden een naam en hebben die gekozen en of men die mooi vond of ook ging gebruiken of wat dan ook, vond ik werkelijk oninteressant.

dus dat "Dat meen je toch niet werkelijk?" vind ik dan weer zwaar overdreven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 13:06:24 #7
43556 miss_dynastie
pi_96086224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Op z'n Balkans uitgesproken vind ik het wel leuk klinken, maar dat zie je er niet aan af als het geschreven is en qua uitspraak zal het ook wel moeilijk worden mensen dat aan het verstand te peuteren, dus ik zou het zelf iig niet doen.l
Nou, dat valt wel mee (ik heb een bekende met deze naam). Gewoon een keer uitleggen dat het niet als 'k', maar als 'ts' wordt uitgesproken. Het gaat bij haar beter dan bij mij zelfs, want om de een of andere reden zijn er de laatste tijd nogal wat mensen die mijn naam met dubbel L uitspreken (why o why, het staat er niet, dus waarom zou je :? )

Hij staat hier op het lijstje, trouwens. Maar niet hoog genoeg om ooit als roepnaam in aanmerking te komen, denk ik :+
pi_96086239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:13 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dan kan je alvast gaan balen want hij staat hier nu op 1 :)

wat vinden jullie van Luxor voor een jongen?
Bij een blond kindje zou ik het niet zo snel doen. Het is een stad in Egypte dus ik verwacht een kindje met een wat donkerdere huidskleur

Ik weet haast wel zeker dat er mensen op Fok zijn die hun kind al de naam hebben gegeven die wij in gedachten hebben. Maar ik ga die niet allemaal pmmen
  donderdag 28 april 2011 @ 13:08:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96086278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Als ik lees hoe belangrijk het voor sommigen is, lijkt me dat een handige aanpak. Het maakt mij werkelijk geen hol uit, hoor. Wij hadden een naam en hebben die gekozen en of men die mooi vond of ook ging gebruiken of wat dan ook, vond ik werkelijk oninteressant.

dus dat "Dat meen je toch niet werkelijk?" vind ik dan weer zwaar overdreven.
Ik had dat er juist bij gezet om mijn oorspronkelijke 'Why?' wat te verzachten omdat ik al bang was dat je het te scherp op zou vatten...

-O-
pi_96086288
De namen die we tot nu toe in gedachten hebben zijn niet actief op fok. Maar mocht het een actieve poster zijn, zou ik het wel ff melden. En ik zou het ook fijn vinden om de eer te krijgen om als eerste te horen dat Rienk's naam gegeven wordt aan een kindje hier O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96086301
quote:
13s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef innepin het volgende:
Sjezus KD je hoeft me niet te geloven als ik je 10x uitleg dat Matilda toevallig ter sprake kwam en dat ie bij Willow ook al op m'n lijstje stond. Wil je het nog gedetailleerder? D. was gister namen aan het googlen en Matilda stond genoemd op nameberry als een "als je deze naam leuk vindt, vind je deze misschien ook wel tof..."
Heeft dus geen flikker met jou te maken. En zoals ik al zei, hij staat niet per se op nr 1 maar het is wel een kanshebber geworden. 't is niet anders.
ik vond het wel wat vreemd idd, dat ie eerst niet mooi was, dat je m nu weer opperde bij hem, nu wel mooi. terwijl het idd de nummer 1 is hier.
ik mag het idd vervelend vinden als iemand er dan met 'mijn' naam vandoor wil gaan. En als ik het me erg goed kan herinneren was jij precies zo met 'Olivia' je zegt net zelfs in je pm dat je Olivia toch maar niet doet omdat je m te vaak hoort momenteel oid. daar baal je van. idem geldt dat voor mij wbt Matilda. niet zo vreemd toch?

dus ook niet zo vreemd als ik de kanshebbers hier niet post omdat ik m graag zelf wil gebruiken en geen 2e 3e 4e of 5e matilda in een rij wil zijn.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 13:11:04 #12
5428 crew  miss_sly
pi_96086380
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had dat er juist bij gezet om mijn oorspronkelijke 'Why?' wat te verzachten omdat ik al bang was dat je het te scherp op zou vatten...

-O-
Maar waarom moet het scherp? sowieso had ik er een smiley achterstaan die het toch wel min of meer als grapje kon aanduiden, geloof ik. Bovendien, wij hebben destijds onze naam wereldkundig gemaakt, gewoon omdat wij er geen enkele noodzaak inzagen dat 20 weken later te doen. Wij vonden de verrassing of wat het dan ook is waarom mensen het wensen te bewaren niet groter met de geboorte dan op het moment dat je weet wat je krijgt. En ik begrijp al die geheimzinnigheid dus helemaal niet, dus waarschijnlijk zal ik daarom dan wel een hele rare opmerking geplaatst hebben. Ik trek me wel weer terug ofzo.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:11:38 #13
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96086403
Mag Espen (Fox) ook in het lijstje?

En ik heb een dubbel gevoel bij dezelfde namen. Natuurlijk ken ik niemand irl, woont niemand in de buurt en kies ik dusdanige namen dat ik niet verwacht dat iemand er snel mee vandoor gaat. Maar als iemand zijn kind jorja of espen wil noemen mag dat, ik heb er geen patent op. Een pm zou fijn zijn, maar moet niet. Maar als ik zwanger zou zijn en ik wist dat een medezwangere dezelfde naam heeft zou ik toch wel even slikken. Maar zoals Miss al zegt, voor mij is het een big issue (en ik geloof voor kd ook wel, dus snap het wel) terwijl andere het aan hun achterwerk zal oxideren.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_96086414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:09 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik vond het wel wat vreemd idd, dat ie eerst niet mooi was, dat je m nu weer opperde bij hem, nu wel mooi. terwijl het idd de nummer 1 is hier.
ik mag het idd vervelend vinden als iemand er dan met 'mijn' naam vandoor wil gaan. En als ik het me erg goed kan herinneren was jij precies zo met 'Olivia' je zegt net zelfs in je pm dat je Olivia toch maar niet doet omdat je m te vaak hoort momenteel oid. daar baal je van. idem geldt dat voor mij wbt Matilda. niet zo vreemd toch?

dus ook niet zo vreemd als ik de kanshebbers hier niet post omdat ik m graag zelf wil gebruiken en geen 2e 3e 4e of 5e matilda in een rij wil zijn.
Nou ja ten eerste ben jij eerder uitgerekend dan ik, dus dan zal ik altijd de na-aper zijn.
Ten tweede lees je wel heel erg wat je wil lezen, want ik zeg juist dat Olivia JUIST NOG WEL op 1 staat, maar dat ik - omdat ie zo vaak voorkwam hier ineens - wel openstond voor andere opties.
En ik ben niet zo sneu dat ik er een mooi verhaal omheen verzin om een leugen te verbloemen. 't is zoals het is.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:13:09 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96086482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom moet het scherp? sowieso had ik er een smiley achterstaan die het toch wel min of meer als grapje kon aanduiden, geloof ik. Bovendien, wij hebben destijds onze naam wereldkundig gemaakt, gewoon omdat wij er geen enkele noodzaak inzagen dat 20 weken later te doen. Wij vonden de verrassing of wat het dan ook is waarom mensen het wensen te bewaren niet groter met de geboorte dan op het moment dat je weet wat je krijgt. En ik begrijp al die geheimzinnigheid dus helemaal niet, dus waarschijnlijk zal ik daarom dan wel een hele rare opmerking geplaatst hebben. Ik trek me wel weer terug ofzo.
Het moest helemaal niet scherp, daarom wilde ik het juist verzachten, dat je niet dacht dat ik jou per se ter verantwoording riep voor wat je zei.

En waarom nou weer dat 'Ik trek me wel weer terug ofzo' omdat jij en ik toevallig een meningsverschil hebben over hoe een post van mij nota bene opgevat moet worden. :?

Dat is nou precies waarom ik het dus wilde verzachten, zodat jij je niet aangevallen voelde ofzo.
pi_96086524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef Jeetjejom het volgende:
Mag Espen (Fox) ook in het lijstje?

En ik heb een dubbel gevoel bij dezelfde namen. Natuurlijk ken ik niemand irl, woont niemand in de buurt en kies ik dusdanige namen dat ik niet verwacht dat iemand er snel mee vandoor gaat. Maar als iemand zijn kind jorja of espen wil noemen mag dat, ik heb er geen patent op. Een pm zou fijn zijn, maar moet niet. Maar als ik zwanger zou zijn en ik wist dat een medezwangere dezelfde naam heeft zou ik toch wel even slikken. Maar zoals Miss al zegt, voor mij is het een big issue (en ik geloof voor kd ook wel, dus snap het wel) terwijl andere het aan hun achterwerk zal oxideren.
Nou jij weet dat ik Aspen op de lijst had staan , daar pm'de je me zelfs over :) je spreekt het hetzelfde uit als Espen, dus heb ik Aspen eraf gestreept, gewoon omdat ik het persoonlijk niet leuk vind om een 2e A/Espen te hebben dan :P
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 13:14:47 #17
5428 crew  miss_sly
pi_96086552
Omdat het allemaal weer helemaal nergens over gaat en zelfs dan is het een hoop geharrewar. Ik heb daar echt zo weinig zin in....pfff.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:17:04 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96086649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:14 schreef miss_sly het volgende:
Omdat het allemaal weer helemaal nergens over gaat en zelfs dan is het een hoop geharrewar. Ik heb daar echt zo weinig zin in....pfff.
Ja, maar no offence, en ik zal dan in dit geval wel de trut zijn, maar je doet het in dit geval echt zelf hoor. Jij klimt a la minute in de hoogste boom door mijn reactie 'zwaar overdreven' te noemen en gooit er als volleerd dramaqueen een 'laat maar, ik trek me wel weer terug' achteraan alsof het een superdiscussie over weetikveel wat voor halszaak is.
Op de een of andere manier maak je alles zo vaak meteen persoonlijk, terwijl dat in dit geval dus echt niet nodig was, in mijn ogen dan. Ik was oprecht benieuwd of je meende wat je zei...
pi_96086658
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef innepin het volgende:

[..]

Nou ja ten eerste ben jij eerder uitgerekend dan ik, dus dan zal ik altijd de na-aper zijn.
Ten tweede lees je wel heel erg wat je wil lezen, want ik zeg juist dat Olivia JUIST NOG WEL op 1 staat, maar dat ik - omdat ie zo vaak voorkwam hier ineens - wel openstond voor andere opties.
En ik ben niet zo sneu dat ik er een mooi verhaal omheen verzin om een leugen te verbloemen. 't is zoals het is.
de manier waarop vind ik alleen raar.
ik dacht namelijk dat juist jij het wel zou begrijpen.
Je bent al eens chag geworden omdat iemand als 2e naam willow had,en de Olivia's vond je ook al niet leuk
en nu is het een probleem dat ik het niet leuk vind dat jij opeens ook Matilda wil en misschien had je het 2 jaar geleden al op je lijst staan, ik heb hem hier nog nooit voorbij zien komen. ik zeg niet dat je liegt, ik vind het gewoon niet leuk, tís zoals het is!?
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 13:18:23 #20
5428 crew  miss_sly
pi_96086703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar no offence, en ik zal dan in dit geval wel weer de trut zijn, maar je doet het in dit geval echt zelf hoor. Jij klimt a la minute in de hoogste boom en gooit er als volleerd dramaqueen een 'laat maar, ik trek me wel weer terug' achteraan alsof het een superdiscussie over weetikveel wat voor halszaak is.
Op de een of andere manier maak je alles zo vaak meteen persoonlijk, terwijl dat in dit geval dus echt niet nodig was, in mijn ogen dan. Ik was oprecht benieuwd of je meende wat je zei...
Laten we dit topic maar niet verder verpesten hiermee, dat lijkt me echt geheel overbodig.
pi_96086745
gezellig zo, laten we ons maar allemaal terugtrekken anders :')
  donderdag 28 april 2011 @ 13:22:45 #22
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96086888
Kd van mij mag je Aspen best gebruiken, maar ik snap wel wat je bedoelt. Jij wil ook graag unieke namen hebben en als op een forum waar je met zeg 100 mensen (gokje hoor) post al 2x de naam voorkomt is het net iets minder uniek. Tenzij je natuurlijk de eerste met die naam was, dan ben je gewoon trendsetter :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 april 2011 @ 13:24:42 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96086974
Sorry. :@ Het was serieus niet mijn bedoeling een of andere discussie (anders dan over 'het recht op een naam hebben') uit te lokken.

On-topic dan maar.
Het zal nooit gebeuren, maar toch...
Jongensnamen bij Sasha en Oscar? :') Ik blijf het leuk vinden om erover te mijmeren. :P
De meisjesnaam blijft staan, hoewel ik inmiddels nog wel tig andere leuke meisjesnamen kan verzinnen (Olivia zou ik echt supertof vinden) zou ik blijven bij wat we hadden.

Maar jongensnamen...
Sasha, Oscar en

En verder kom ik dus niet... Zou het een teken zijn?
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 13:24:56 #24
5428 crew  miss_sly
pi_96086988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:19 schreef Kleurdoos het volgende:
gezellig zo, laten we ons maar allemaal terugtrekken anders :')
Laten we dat niet doen. Maar aangezien ik al een kind met naam heb en er geen volgende ronde komt, hoef ik me er verder neit druk over te maken, dus dat ga ik lekker niet doen ;)
pi_96087106
Ik kan me er helemaal niet druk om maken hoe kindjes hier heten. Ik heb bij leander volgens mij een pmmetje gedaan naar Free dat we die naam wel heel erg leuk vonden. En nu kijk ik geregeld in het namenlijstje of er iets bij zit wat ons aanspreekt. Ga er niet bij nadenken of ik iemands naam inpik.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')