quote:Op donderdag 28 april 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Als je nou gewoon zogauw je weet wat je krijgt, de naam noemt, hoef je iig niet bang te zijn dat iemand per ongeluk nog voor jou dé naam inpikt
je = in het algemeen he, niemand in het bijzonder!
quote:Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Why? Dat meen je niet echt toch?
Als ik hier zou lezen dat iemand de naam heeft die ik ook zou willen zou dat niet per se hoeven te betekenen dat ik het niet zou doen. Je kan toch geen recht doen gelden op een naam?
Overleg als je dezelfde hebt is natuurlijk wel heel fijn en netjes, maar zelfs dat is geen must.
Nou, dat valt wel mee (ik heb een bekende met deze naam). Gewoon een keer uitleggen dat het niet als 'k', maar als 'ts' wordt uitgesproken. Het gaat bij haar beter dan bij mij zelfs, want om de een of andere reden zijn er de laatste tijd nogal wat mensen die mijn naam met dubbel L uitspreken (why o why, het staat er niet, dus waarom zou jequote:Op donderdag 28 april 2011 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Op z'n Balkans uitgesproken vind ik het wel leuk klinken, maar dat zie je er niet aan af als het geschreven is en qua uitspraak zal het ook wel moeilijk worden mensen dat aan het verstand te peuteren, dus ik zou het zelf iig niet doen.l
Bij een blond kindje zou ik het niet zo snel doen. Het is een stad in Egypte dus ik verwacht een kindje met een wat donkerdere huidskleurquote:Op donderdag 28 april 2011 11:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dan kan je alvast gaan balen want hij staat hier nu op 1
wat vinden jullie van Luxor voor een jongen?
Ik had dat er juist bij gezet om mijn oorspronkelijke 'Why?' wat te verzachten omdat ik al bang was dat je het te scherp op zou vatten...quote:Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Als ik lees hoe belangrijk het voor sommigen is, lijkt me dat een handige aanpak. Het maakt mij werkelijk geen hol uit, hoor. Wij hadden een naam en hebben die gekozen en of men die mooi vond of ook ging gebruiken of wat dan ook, vond ik werkelijk oninteressant.
dus dat "Dat meen je toch niet werkelijk?" vind ik dan weer zwaar overdreven.
ik vond het wel wat vreemd idd, dat ie eerst niet mooi was, dat je m nu weer opperde bij hem, nu wel mooi. terwijl het idd de nummer 1 is hier.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef innepin het volgende:
Sjezus KD je hoeft me niet te geloven als ik je 10x uitleg dat Matilda toevallig ter sprake kwam en dat ie bij Willow ook al op m'n lijstje stond. Wil je het nog gedetailleerder? D. was gister namen aan het googlen en Matilda stond genoemd op nameberry als een "als je deze naam leuk vindt, vind je deze misschien ook wel tof..."
Heeft dus geen flikker met jou te maken. En zoals ik al zei, hij staat niet per se op nr 1 maar het is wel een kanshebber geworden. 't is niet anders.
Maar waarom moet het scherp? sowieso had ik er een smiley achterstaan die het toch wel min of meer als grapje kon aanduiden, geloof ik. Bovendien, wij hebben destijds onze naam wereldkundig gemaakt, gewoon omdat wij er geen enkele noodzaak inzagen dat 20 weken later te doen. Wij vonden de verrassing of wat het dan ook is waarom mensen het wensen te bewaren niet groter met de geboorte dan op het moment dat je weet wat je krijgt. En ik begrijp al die geheimzinnigheid dus helemaal niet, dus waarschijnlijk zal ik daarom dan wel een hele rare opmerking geplaatst hebben. Ik trek me wel weer terug ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had dat er juist bij gezet om mijn oorspronkelijke 'Why?' wat te verzachten omdat ik al bang was dat je het te scherp op zou vatten...
Nou ja ten eerste ben jij eerder uitgerekend dan ik, dus dan zal ik altijd de na-aper zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vond het wel wat vreemd idd, dat ie eerst niet mooi was, dat je m nu weer opperde bij hem, nu wel mooi. terwijl het idd de nummer 1 is hier.
ik mag het idd vervelend vinden als iemand er dan met 'mijn' naam vandoor wil gaan. En als ik het me erg goed kan herinneren was jij precies zo met 'Olivia' je zegt net zelfs in je pm dat je Olivia toch maar niet doet omdat je m te vaak hoort momenteel oid. daar baal je van. idem geldt dat voor mij wbt Matilda. niet zo vreemd toch?
dus ook niet zo vreemd als ik de kanshebbers hier niet post omdat ik m graag zelf wil gebruiken en geen 2e 3e 4e of 5e matilda in een rij wil zijn.
Het moest helemaal niet scherp, daarom wilde ik het juist verzachten, dat je niet dacht dat ik jou per se ter verantwoording riep voor wat je zei.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom moet het scherp? sowieso had ik er een smiley achterstaan die het toch wel min of meer als grapje kon aanduiden, geloof ik. Bovendien, wij hebben destijds onze naam wereldkundig gemaakt, gewoon omdat wij er geen enkele noodzaak inzagen dat 20 weken later te doen. Wij vonden de verrassing of wat het dan ook is waarom mensen het wensen te bewaren niet groter met de geboorte dan op het moment dat je weet wat je krijgt. En ik begrijp al die geheimzinnigheid dus helemaal niet, dus waarschijnlijk zal ik daarom dan wel een hele rare opmerking geplaatst hebben. Ik trek me wel weer terug ofzo.
Nou jij weet dat ik Aspen op de lijst had staan , daar pm'de je me zelfs overquote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef Jeetjejom het volgende:
Mag Espen (Fox) ook in het lijstje?
En ik heb een dubbel gevoel bij dezelfde namen. Natuurlijk ken ik niemand irl, woont niemand in de buurt en kies ik dusdanige namen dat ik niet verwacht dat iemand er snel mee vandoor gaat. Maar als iemand zijn kind jorja of espen wil noemen mag dat, ik heb er geen patent op. Een pm zou fijn zijn, maar moet niet. Maar als ik zwanger zou zijn en ik wist dat een medezwangere dezelfde naam heeft zou ik toch wel even slikken. Maar zoals Miss al zegt, voor mij is het een big issue (en ik geloof voor kd ook wel, dus snap het wel) terwijl andere het aan hun achterwerk zal oxideren.
Ja, maar no offence, en ik zal dan in dit geval wel de trut zijn, maar je doet het in dit geval echt zelf hoor. Jij klimt a la minute in de hoogste boom door mijn reactie 'zwaar overdreven' te noemen en gooit er als volleerd dramaqueen een 'laat maar, ik trek me wel weer terug' achteraan alsof het een superdiscussie over weetikveel wat voor halszaak is.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:14 schreef miss_sly het volgende:
Omdat het allemaal weer helemaal nergens over gaat en zelfs dan is het een hoop geharrewar. Ik heb daar echt zo weinig zin in....pfff.
de manier waarop vind ik alleen raar.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ja ten eerste ben jij eerder uitgerekend dan ik, dus dan zal ik altijd de na-aper zijn.
Ten tweede lees je wel heel erg wat je wil lezen, want ik zeg juist dat Olivia JUIST NOG WEL op 1 staat, maar dat ik - omdat ie zo vaak voorkwam hier ineens - wel openstond voor andere opties.
En ik ben niet zo sneu dat ik er een mooi verhaal omheen verzin om een leugen te verbloemen. 't is zoals het is.
Laten we dit topic maar niet verder verpesten hiermee, dat lijkt me echt geheel overbodig.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar no offence, en ik zal dan in dit geval wel weer de trut zijn, maar je doet het in dit geval echt zelf hoor. Jij klimt a la minute in de hoogste boom en gooit er als volleerd dramaqueen een 'laat maar, ik trek me wel weer terug' achteraan alsof het een superdiscussie over weetikveel wat voor halszaak is.
Op de een of andere manier maak je alles zo vaak meteen persoonlijk, terwijl dat in dit geval dus echt niet nodig was, in mijn ogen dan. Ik was oprecht benieuwd of je meende wat je zei...
Laten we dat niet doen. Maar aangezien ik al een kind met naam heb en er geen volgende ronde komt, hoef ik me er verder neit druk over te maken, dus dat ga ik lekker niet doenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:19 schreef Kleurdoos het volgende:
gezellig zo, laten we ons maar allemaal terugtrekken anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |