abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96082720
Blij was ik al helemaal nooit met deze demagoog...laat staan dat ik het nu ben geworden.

Ik vind hem alles missen wat iemand met het statuur van MP in huis moet hebben. Zijn houding (lichaamstaal) is MP-onwaardig. Hij gedraagt zich veel te studentikoos. Hij vermengt de rol van partijleider voor de VVD met die van het premierschap; hij voelt niet aan wat done en not done is. . Hij ontbeert alles wat een staatman als Kok wel in huis had....

Stelling: Rutte gaat em niet worden.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:20:33 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96082781
Rutte z'n geluk is dat hij de opvolger van Balkenende is. Het is helemaal niet zo'n prestatie om antwoord te geven op een vraag, maar we zijn het inmiddels niet meer gewend van een premier, dus krijgt ie er bonuspunten voor.
pi_96082824
Nou met Rutte zou je weer hartstochtelijk naar JP terugverlangen.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:22:57 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96082872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou met Rutte zou je weer hartstochtelijk naar JP terugverlangen.
Serieus??? Even los van het kabinet en de politieke stromingen daarin, ik vind Rutte als premier echt tien keer beter dan Balkenende. In zijn communicatie, uitleg over moeilijke beslissingen, houding richting de kamer etcetera.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 11:23:03 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_96082875
TS heeft gister P&W gekeken
:')
pi_96082994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Serieus??? Even los van het kabinet en de politieke stromingen daarin, ik vind Rutte als premier echt tien keer beter dan Balkenende. In zijn communicatie, uitleg over moeilijke beslissingen, houding richting de kamer etcetera.
Nee hoor. Het vreemde is dat mensen een puberale presentatie beter vindens datgene wat Balkenende te berde bracht. :?

Balkenende was vele meer een zwaargewicht bovendien.

Rutte komt bij mij over als een post puber afgestudeerde.
pi_96083029
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
TS heeft gister P&W gekeken
Maak je geen zorgen. Ik heb jarenlang een mening over Rutte.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:28:41 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96083062
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee hoor. Het vreemde is dat mensen een puberale presentatie beter is datgene wat Balkenende te berde bracht.

Balkenende was vele meer een zwaargewicht bovendien.

Rutte komt bij mij over als een post puber afgestudeerde.
Ik zie niet in wat er puberaal is aan antwoord geven op vragen. Je moet de Rutte van nu natuurlijk wel vergelijken met de Balkenende in zijn eerste jaar. Dan doet Rutte het imo vele malen beter.

Internationaal zal 'ie nog veel moeten bijleren. Maar dat gold net zo goed voor Balkenende toen hij net was aangetreden.
pi_96083207
het soort vragen wat ie van journalisten krijgt is ook behoorlijk anders, dat helpt denk ik niet echt mee.. maar dat soundboard met 'uit de grond van mijn hart' 'dat meen ik oprecht' en 'in mijn rol als MP ga ik me niet bemoeien met X' wordt wel een beetje eentonig.
pi_96083217
Geen probleem met Rutte als premier. Wel een probleem met de huidige koers van de VVD.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_96083252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat er puberaal is aan antwoord geven op vragen. Je moet de Rutte van nu natuurlijk wel vergelijken met de Balkenende in zijn eerste jaar. Dan doet Rutte het imo vele malen beter.

Internationaal zal 'ie nog veel moeten bijleren. Maar dat gold net zo goed voor Balkenende toen hij net was aangetreden.
Het intellectuele niveau van JPB zal hij nooit halen.

Ik vind Rutte meer een Veronica premier. Hij spreekt kennelijk mensen aan die niks anders kijken naar die baggertalentenshows op de commerciële zenders :')
pi_96083276
Rutte is juist het enige lichtpuntje in de duisternis die kabinet Rutte I heet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96083300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte is juist het enige lichtpuntje in de duisternis die kabinet Rutte I heet.
Dat heb je al gauw als je ziet wie er allemaal in het kabinet zitten. :')
pi_96083332
Waar zijn de tijden gebleven waarin Kok naast Clinton poseerden voor de camera's ?
  donderdag 28 april 2011 @ 11:36:49 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96083365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het intellectuele niveau van JPB zal hij nooit halen.

Ik vind Rutte meer een Veronica premier. Hij spreekt kennelijk mensen aan die niks anders kijken naar die baggertalentenshows op de commerciële zenders :')
Balkenende was dan ook een studeerkamer-politicus. Wat ontzettend nuttig is in allerlei politieke beroepen, maar van een premier mag je meer verwachten.

Bijvoorbeeld dat hij de gemaakte keuzes ook kan verantwoorden, dat hij draagvlak kan creëren onder de bevolking, dat hij zijn kabinet niet in ruzie tenonder laat gaan. Allemaal dingen waar Balkenende in gefaald heeft, ondanks zijn fenomenale intellect :')
pi_96083586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden gebleven waarin Kok naast Clinton poseerden voor de camera's ?
Wat heeft dat er mee te maken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_96083628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Beeldvorming is ook belangrijk. Een beetje statuur is niks mis mee. Ik zie liever een Staatsman dan een corpsbal.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:44:03 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_96083629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Balkenende was dan ook een studeerkamer-politicus. Wat ontzettend nuttig is in allerlei politieke beroepen, maar van een premier mag je meer verwachten.

Bijvoorbeeld dat hij de gemaakte keuzes ook kan verantwoorden, dat hij draagvlak kan creëren onder de bevolking, dat hij zijn kabinet niet in ruzie tenonder laat gaan. Allemaal dingen waar Balkenende in gefaald heeft, ondanks zijn fenomenale intellect :')
Rutte's standaard antwoord:
quote:
Kan ik geen antwoord op geven dat is vertrouwelijk.
pi_96083722
Rutte heeft al aardig wat beloftes waar kunnen maken. Iets wat Balkenende na een aantal maanden nog niet voor elkaar heeft gekregen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96083877
Ik snap werkelijk geen zak waarom die demagoog zo breed populair is.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:56:00 #21
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96084031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik snap werkelijk geen zak waarom die demagoog zo breed populair is.
Rutte is een hele vooruitgang tov. JPB. JPB werd alleen door CDA'ers gezien als een goede premier :').
pi_96084179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beeldvorming is ook belangrijk. Een beetje statuur is niks mis mee. Ik zie liever een Staatsman dan een corpsbal.
Ik zie liever iemand die effectief is en goed beleid neerzet. Of Rutte dat doet, laat ik in het midden, maar Kok deed dat in ieder geval niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 12:07:08 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_96084395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Midden jaren negentig ongeveer heh, daar zijn ze gebleven.
Carpe Libertatem
pi_96084555
Ja, ben blij. Maar niet over dit topic.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96085195
Ik zie geen enkele reden om te klagen over Rutte. En hem wegzetten als een corpsbal demagoog is wel echt heel erg treurig.

Ik heb een idee. Start dit topic opnieuw en probeer eens inhoudelijk commentaar op Rutte te geven? Dan kan ik je misschien op sommige punten steunen, maar op nog meer punten niet. Vooralsnog is dit, hoe treurig dat ook is gezien de rol van de PVV, het beste kabinet sinds decennia.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')