Waarom staat daar nou een jank-smiley?quote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
Om een verkeerde lover met een rookverslaving te vergelijken??
Omdat het te simpel en ongenuanceerd is. Heb je wel een een sigaret horen praten dat ie jou nu echt niet meer in de steek zal laten?quote:Op maandag 14 november 2011 14:14 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Waarom staat daar nou een jank-smiley?
Ik vind de vergelijking echt treffend. Mevrouw kan niet stoppen met deze kerel, je kan het zien als een verslaving.
Ja, ik heb al die tijd heel erg in hem geloofd, ik dacht dat hij echt van mij hield en me super vond. 2,5 week terug zei hij nog dat ik zijn alles was, hij zo verschrikkelijk veel van me hield, hij gaf me ook heel vaak complimentjes. Ik kan gewoon niet geloven dat hij dat allemaal niet meende, behalve dat ik zijn alles was. Ik ben heel erg gevoelig voor die dingen, vind het heel kut en eenzaam om dat niet te hebben.. Daarom ging ik iedere x bij hem terug.quote:Op maandag 14 november 2011 13:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Uhu.
Gezien het feit dat je een half jaar geleden prima advies hebt gehad en dat moedwillig in de wind hebt geslagen kunnen we er wel vanuit gaan dat wanneer meneer de ex over een maand of wat voor je neus staat jij al soppend het maar al te graag nog een keer wil en zal proberen. Naief noemen we dat. En die gozer kan weer ever lekker van bil en daarna dumpt ie je weer. Toch wel respect voor die gast dat ie zo'n naief meisje heeft weten te strikken en die maar al te graag in mooie praatjes gelooft. Dit is duidelijk een spek-en-bonen topic.
OK tot zover begrijpelijk. Maar waarom specifiek naar hem terug? Er zijn toch zat leukere kerels? Ik zou lekker met iemand anders een feestje gaan bouwen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 06:55 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik ben heel erg gevoelig voor die dingen, vind het heel kut en eenzaam om dat niet te hebben.. Daarom ging ik iedere x bij hem terug.
Ik denk omdat hij iedere keer weer contact met me opnam als ik nog niet helemaal over hem heen was. En daarnaast dacht ik dat niemand is zoals hij is en er ligt een angst in van mij dat ik bang ben om voor altijd alleen te zijn. Ik vind niet snel iemand echt leuk en word niet snel verliefd. Omdat ik in de tijd dat het uit was, niemand had ontmoet voor iets serieus, werd die angst nog groter.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:36 schreef Heinlein het volgende:
[..]
OK tot zover begrijpelijk. Maar waarom specifiek naar hem terug? Er zijn toch zat leukere kerels? Ik zou lekker met iemand anders een feestje gaan bouwen.
Dat lost tevens het probleem op, als hij terugbelt. Dan kun je zeggen; ik date met iemand anders.
En zoals je klinkt zul je de volgende keer gewoon weer bij hem teruggaan, om te hopen een (her) bevestiging te krijgen dat hij het toch allemaal wel meende...quote:Op dinsdag 15 november 2011 06:55 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, ik heb al die tijd heel erg in hem geloofd, ik dacht dat hij echt van mij hield en me super vond. 2,5 week terug zei hij nog dat ik zijn alles was, hij zo verschrikkelijk veel van me hield, hij gaf me ook heel vaak complimentjes. Ik kan gewoon niet geloven dat hij dat allemaal niet meende, behalve dat ik zijn alles was. Ik ben heel erg gevoelig voor die dingen, vind het heel kut en eenzaam om dat niet te hebben.. Daarom ging ik iedere x bij hem terug.
Hmmm tricky. Tja, de enige korte-termijn oplossing die ik zo kan bedenken, is om het hem onmogelijk te maken, om contact met je op te nemen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:47 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij iedere keer weer contact met me opnam als ik nog niet helemaal over hem heen was. En daarnaast dacht ik dat niemand is zoals hij is en er ligt een angst in van mij dat ik bang ben om voor altijd alleen te zijn. Ik vind niet snel iemand echt leuk en word niet snel verliefd. Omdat ik in de tijd dat het uit was, niemand had ontmoet voor iets serieus, werd die angst nog groter.
Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:49 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Kijk ergens snap ik je ook wel, want ik heb mezelf ook weleens schuldig gemaakt aan zoiets. Mijn ex maakte het uit, en ik wou het koste wat kost weer goed hebben. Hoewel ik wist dat we absoluut niet bij elkaar pasten, wou ik gewoon de bevestiging dat ze me genoeg waard vond om een 2e kans te geven..
Die vergelijking gaat juist wel op. Liefdesverdriet is iets chemisch, net zoals de reactie op het stoppen met roken. Je kunt of doorzetten of er aan toegeven en er toch weer mee beginnen....quote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef Wanderingwhy het volgende:
Om een verkeerde lover met een rookverslaving te vergelijken??
Angst. Dat is alles dat ik lees.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:47 schreef Faerie het volgende:
En daarnaast dacht ik dat niemand is zoals hij is en er ligt een angst in van mij dat ik bang ben om voor altijd alleen te zijn. Ik vind niet snel iemand echt leuk en word niet snel verliefd. Omdat ik in de tijd dat het uit was, niemand had ontmoet voor iets serieus, werd die angst nog groter.
Kom op zeg. Roepen dat het iets chemisch is. Wat niet? In essentie is alles chemisch.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat juist wel op. Liefdesverdriet is iets chemisch, net zoals de reactie op het stoppen met roken. Je kunt of doorzetten of er aan toegeven en er toch weer mee beginnen....
3 maanden is vrij kort. Sowieso lijken mensen minder snel leuk voor iets serieus als je nog niet over iemand heen bent, dus dat is ook niet vreemd. Ik ken je natuurlijk niet en ik geloof je best als je zegt dat je niet zo snel verliefd wordt, maar de kans dat je dat nooit meer wordt, of niet op iemand die die gevoelens ook voor jou heeft, lijkt me erg klein.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:47 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij iedere keer weer contact met me opnam als ik nog niet helemaal over hem heen was. En daarnaast dacht ik dat niemand is zoals hij is en er ligt een angst in van mij dat ik bang ben om voor altijd alleen te zijn. Ik vind niet snel iemand echt leuk en word niet snel verliefd. Omdat ik in de tijd dat het uit was, niemand had ontmoet voor iets serieus, werd die angst nog groter.
In ieder geval zorgen dat je a.s. zaterdag niet alleen bent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Faerie het volgende:
Dankjewel allemaal voor de fijne reacties. Ik lees jullie reacties regelmatig terug want ik moet echt anders gaan denken over hem en over alleen zijn etc.
Vandaag stuurde hij me weer een berichtje. Of ik nog spullen bij hem had liggen. Nu komt hij a.s. zaterdag zijn shirt bij me ophalen en brengt hij mijn spullen. Toen zei hij ook nog dat hij het zo erg en kut vind voor mij en dat hij het moeilijk vond om met mij te praten. Ik weet niet goed hoe ik dan moet reageren. Ik blijf veel te lief en praat hem goed. Wat moet ik dan, kwaad zijn? Negeren?
Pareltje weer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:10 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Kom op zeg. Roepen dat het iets chemisch is. Wat niet? In essentie is alles chemisch.
Zullen we dat soort discussies hier maar achterwege laten en zeggen dat een nicotineverslaving echt iets onnatuurlijks is
(waarom moeten mensen altijd dingen vergelijken met iets anders? snappen ze het niet? is het iets autistisch?)
Ik heb alleen jouw eerste alinea gelezen, en ik concludeer gelijk: Wegwezen. Een mens die jou zo behandelt, verdient je aandacht en energie niet. Wanneer je echt verliefd bent op de ander, dan maak je het niet 2 a 3 keer uit.quote:Met mijn ex en mij is het twee keer uitgegaan. In 2009 heeft hij het een aantal dagen voor kerst uitgemaakt (na 2,5 jaar relatie). Daarna ging ik voor een half jaar naar het buitenland, en na 3 maanden zocht hij weer contact met mij. Ik vond het heel fijn om weer contact met hem te hebben. Uiteindelijk hebben we elkaar toen ook weer gezien en hebben we weer een relatie gekregen (dit was in april 2010). In juli 2010 kwam ik terug uit het buitenland, en toen ben ik na ongeveer 1,5 maand bij hem in zijn appartement gaan wonen. We gingen dus al vrij snel samenwonen. Achteraf te snel vind ik
Shirt in zak aan deur hangen. Jouw spullen in doos voor deur laten zetten. Als je toch per se iets moet zeggen, dan: "Koud he? Ik moest vanmorgen krabben."quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:16 schreef Faerie het volgende:
Dankjewel allemaal voor de fijne reacties. Ik lees jullie reacties regelmatig terug want ik moet echt anders gaan denken over hem en over alleen zijn etc.
Vandaag stuurde hij me weer een berichtje. Of ik nog spullen bij hem had liggen. Nu komt hij a.s. zaterdag zijn shirt bij me ophalen en brengt hij mijn spullen. Toen zei hij ook nog dat hij het zo erg en kut vind voor mij en dat hij het moeilijk vond om met mij te praten. Ik weet niet goed hoe ik dan moet reageren. Ik blijf veel te lief en praat hem goed. Wat moet ik dan, kwaad zijn? Negeren?
You get her point. Vergelijkingen die op de 'punch-line' totaal niet relevant zijn aan de eigenlijke situatie. Als appels met peren vergelijken.quote:
quote:Op donderdag 28 april 2011 10:23 schreef SebasM het volgende:
Mocht je weer een relatie met hem aangaan, dan zou ik nu maar alvast een vakantie boeken voor in de Kerstvakantie, gezellig met vriendinnen. Anders zit je met de Kerst weer alleen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |