abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96075954

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waar twee teams het tegen elkaar op nemen om zo elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (24-01-2011) 68 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrents

Nasus gameplay

Een vid van ReginalD die verteld hoe hij zn Shaco in Jungle speelt

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site, met handige info, tournaments etc

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
Naam ingame US: -

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

Deze OP is een WIP

Ik heb maar even een OP gemaakt met wat info, als je iets wilt toevoegen, opmerkingen en verbeteringen laat het me weten.

Ik heb niks aan flame of trolling, anders zat ik wel op de Community Forums

OP made by backgammon

VORIGE DEEL:
League of Legends #3

[ Bericht 0% gewijzigd door Necrodeath op 28-04-2011 13:33:45 ]
Doe eens niet.
pi_96075974
Maar even op het 'open nieuw deel' knopje gedrukt.
Doe eens niet.
pi_96076001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:50 schreef ems. het volgende:
Verder vind ik de W van brand te hard om niet eerst te maxen. Als je tegenover iemand staat die géén magic res heeft (behalve base res) kan je met die W makkelijk harrassen. Ik begrijp je filosofie wel (ik heb het ook een keer zo gespeeld) maar de damage potential die je krijgt van W met de juiste runes is te groot om links te laten liggen.
Zelfde damage als een level 5 Q, door een capabele speler even makkelijk te dodgen, een 2x zo lange cd en een 2.5x hogere mana cost.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 april 2011 @ 10:51:21 #4
300347 MrManuel
pi_96081820
Tijd om een potje LoL te spelen..
Ik krijg btw wel nergens referalls te pakken.. Tips? :p
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_96082968
tvp
Ik houd van leuke hobby's, lekker eten en leuke dingen doen.
pi_96084672
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:06 schreef Keselo het volgende:

[..]

Zelfde damage als een level 5 Q, door een capabele speler even makkelijk te dodgen, een 2x zo lange cd en een 2.5x hogere mana cost.
Level 5 is laat, Q hoef je niet te dodgen want je staat achter creeps, cd en mana zijn niet zo'n probleem, gezien je toch mana regen en cdr runes hebt :P

En verder word ik moe van mensen die emo gaan als je tryndamere niet bant in de 5v5. Er is geen enkele reden om hem te bannen maar blijkbaar vind iedereen hem verschrikkelijk eng ofzo :?
Conscience do cost.
pi_96084991
Die eternal rage is in combinatie met de juiste items, heeeeeel vervelend, tryndamere is dan bijna niet stuk te krijgen...
pi_96086181
Gewoon outzonen in de lane, tot level 6 is hij toch zo goed als machteloos. Een tryndamere die geen farm krijgt is niets meer dan dood gewicht.

Bovendien is tryndamere juist vrij makkelijk stuk te krijgen. De ulti van hem is pure noodzaak om lang genoeg in battle te blijven om damage te kunnen doen. Maar zoals ik al zei, zorg gewoon dat hij geen farm krijgt. Jungle tryndamere is weer een ander verhaal maar die vind ik lang niet zo eng als bijv. een jungle Yi of Nocturne.

Maargoed, ik vind vooral dat er veel belangrijkere champs tussen zitten om te bannen. Ik vind het altijd geweldig om tegen trynda te lanen :P
Conscience do cost.
pi_96087963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:17 schreef ems. het volgende:
En verder word ik moe van mensen die emo gaan als je tryndamere niet bant in de 5v5. Er is geen enkele reden om hem te bannen maar blijkbaar vind iedereen hem verschrikkelijk eng ofzo :?
Inderdaad geen reden om Tryndamere te bannen als er champions als Zilean, Evelynn, Shen en Janna zijn.
pi_96090664
Net toch zo'n irritant potje gespeeld.
Onze Veigar (mid) ging niet zo goed, voor de rest hadden we alle lanes onder controle en sowieso de eerste turrets down.
Toen de teamfights begonnen was het steeds 5v4 in ons voordeel. Hun 5e man, Udyr, had Boots of Mobility en 5 Zeals (welke later Phantom Dancers werden), en was telkens maar lanes aan het pushen en backdooren. Telkens als er een teamfight bezig of afgelopen was, stond Udyr weer een toren van ons te slopen. Dus één of twee van ons na de gewonnen teamfight weer naar base, defenden, maar als diegene bijv. bij bot aangekomen was, stond Udyr al weer vrolijk top een toren te slopen (Teleport).
Af en toe kregen we hem toch te pakken, en dan konden we ook fatsoenlijk pushen, maar hij was heel snel weer terug (onze Rammus dacht dat hij - % time dead quints/masteries had). Heel irritant, en de game duurde dan ook nodeloos lang.

Uiteindelijk gewoon gewonnen, 20/70 stond het met kills ofzo, en Udyr had uiteindelijk 0/10/1.

quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:50 schreef Keselo het volgende:

[..]

Inderdaad geen reden om Tryndamere te bannen als er champions als Zilean, Evelynn, Shen en Janna zijn.
Eve is ban materiaal in ranked? Zil/Shen/Janna snap ik allemaal, maar Eve dan niet echt..
Misschien mis ik iets, maar vision ward en later oracle en ze is tijdens lanen compleet nutteloos...
Misschien als roamer ofzo? :X
Doe eens niet.
pi_96093781
Niet alles wat gebanned wordt wordt gebanned omdat het sterk is. Eve is typisch een ban omdat je gewoon geen zin hebt om tegen stealth te spelen (en alle ward/oracle shizzle die daaraan vast zit)

Trouwens zijn roaming evelynn's best eng. Enger dan Tryndamere iig :P
Conscience do cost.
pi_96096053
Ah, duidelijk. :)
Ik speel (nog) geen ranked.
Mijn eerste account net op 30 toen mijn broertje ook ging spelen, dus maar weer opnieuw begonnen :P
Doe eens niet.
pi_96104887
Eve is de sterkste early game roamer (alhoewel ik daar niet zeker van ben gezien de zieke Alistar buff). Op lvl 1 heeft nog niemand een vision ward, en op latere lvls is iedere 125 gold die aan een vision ward verloren gaat geld dat niet in iets belangrijks als items geïnvesteerd kan worden.
pi_96107078
Wie heeft trouwens de nieuwe champ? Ik heb al best veel potjes gespeeld maar ik ben hem gewoon nog geen één keer tegengekomen.
Conscience do cost.
pi_96107688
Ik kwam hem gisteren in iedere game 2x tegen. Lijkt me op het eerste gezicht een erg zwakke/matige champion die je als tank MOET spelen. Doet na early game nauwelijks damage en ik vind zijn cc gewoon niet goed genoeg om als tank te worden gespeeld. Slechte champ dus.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:17:03 #16
319422 kaching02
"Unix? Wij ook niks."
pi_96108235
ik krijg het spel maar niet geinstalleerd :(
Waarom heet een verdieping een verdieping, terwijl het eigenlijk een verhoging is?
pi_96115612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:17 schreef kaching02 het volgende:
ik krijg het spel maar niet geinstalleerd :(
Wat gaat er mis?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:54:03 #18
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_96125405
Gisteren avond weer een aantal potjes gespeeld, ik begin Teemo nu wel door te krijgen, (heb hem nu een keer of 5 gespeeld.)

Zoals in het vorige deeltje besproken, is hij tegen Brand niet echt handig want het bereik van Brand is echt ver. Ik ben nu verschillende builds aan het proberen (door het lezen van guides en zelf proberen natuurlijk :P)

Ik bouw nu q, e, w, e, e, r, e, q etc.... met daarbij voor op ability power... iemand nog toevoegingen of ideeën hoe het anders/beter kan?
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:26:35 #19
309378 HeavensAxe
vochtige gnoe
pi_96146710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:00 schreef ems. het volgende:
Wie heeft trouwens de nieuwe champ? Ik heb al best veel potjes gespeeld maar ik ben hem gewoon nog geen één keer tegengekomen.
Ik, echt de perfecte champion voor mij maar dat zal wel aan mijn speelstijl liggen..

Iemand zin om een paar potjes met een vriend en ik te spelen? ik ben level 21 en hij is level 23 :)
sup
pi_96147854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:54 schreef Nollem het volgende:
Gisteren avond weer een aantal potjes gespeeld, ik begin Teemo nu wel door te krijgen, (heb hem nu een keer of 5 gespeeld.)

Zoals in het vorige deeltje besproken, is hij tegen Brand niet echt handig want het bereik van Brand is echt ver. Ik ben nu verschillende builds aan het proberen (door het lezen van guides en zelf proberen natuurlijk :P)

Ik bouw nu q, e, w, e, e, r, e, q etc.... met daarbij voor op ability power... iemand nog toevoegingen of ideeën hoe het anders/beter kan?
Ik zou als je AP speelt eerst Q maxen, dan pas E. Alhoewel ik moet zeggen dat AD/AS veruit de betere build is. Hierbij max je eerst E, dan W en als laaste Q (met 1 lvltje op lvl 2).
pi_96148548
Gisternacht moest ik solo top toch een vladimir die me de hele tijd aan het trashtalken was en zei dat ik mid moest gaan omdat hij het anders te makkelijk zou hebben tegen Renekton.

Na 3x dood te zijn gegaan quitte hij de game :')
Conscience do cost.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 april 2011 @ 18:55:49 #22
300347 MrManuel
pi_96149810
Whaha.. Anyways..
Voeg me toe allemaal: Melfino
Heb ik weer wat NL-ers erbij om mee te spelen:)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:00 schreef ems. het volgende:
1x tegengekomen.. en hij deed uberdmg op mij.. Maarja..

Speel meestal met Veigar/Brand/Kassadin.. en ben nu aan het denken om Karthus te kopen..
Wat zeggen jullie.. doen of niet?
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_96150294
Karthus is een leuke champion, en de rage die je opwekt wanneer je een kill maakt met je R is altijd prachtig.
pi_96223662
Vanmiddag Caitlyn gekocht en zojuist gelijk mijn eerste Penta kill met Caitlyn gemaakt :)
  maandag 2 mei 2011 @ 12:08:47 #25
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_96243183
Nice :) Double kill is tot nu toe nog het hoogst bij mij...

Gisteren weer een aantal potjes gedaan, en tegen Fiddlesticks moeten spelen, weet iemand hoe je die Drain kan onderbreken??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')