abonnement Unibet Coolblue
pi_96080000
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 28 april 2011 @ 09:48:05 #177
336978 bollokus
raar menneke!
pi_96080037
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
  donderdag 28 april 2011 @ 09:50:17 #178
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_96080107
Los van het feit dat het natuurlijk verschrikkelijk is als dit je overkomt, vraag ik me toch af of het niet een hoop zou schelen als die Amerikanen hun huizen eens gaan bouwen met stenen in plaats van waaibomenhout...
pi_96080133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:50 schreef Coelho het volgende:
Los van het feit dat het natuurlijk verschrikkelijk is als dit je overkomt, vraag ik me toch af of het niet een hoop zou schelen als die Amerikanen hun huizen eens gaan bouwen met stenen in plaats van waaibomenhout...
heb me dat ook al eens afgevraagd. maar ik denk dat een huis van steen net zo goed tegen de vlakte gaat bij zo'n geweld
Altijd de sarcasme modus aan
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 09:52:00 #180
8781 crew  Frutsel
pi_96080151
Alles goed met onze vriendfokker in Huntsville? :@
pi_96080200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Alles goed met onze vriendfokker in Huntsville? :@
ik weet het niet, niet meer gezien vannacht...... hopelijk gaat alles goed
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 28 april 2011 @ 09:54:24 #182
336978 bollokus
raar menneke!
pi_96080227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:50 schreef Coelho het volgende:
Los van het feit dat het natuurlijk verschrikkelijk is als dit je overkomt, vraag ik me toch af of het niet een hoop zou schelen als die Amerikanen hun huizen eens gaan bouwen met stenen in plaats van waaibomenhout...
of je nu een houtenhuis hebt of eentjes van stenen, als de tornado over komt ben je het alle 2 kwijt.
mijn toetsenbord is OUD er zitten GEEN hoofdletters en punten op....!!!!
hier en daar een zpel vout kan ook voorkomen.. u bent gewaarschuwd...!!!!
pi_96080302
d'r is nog steeds het eea loos op het moment nu
Altijd de sarcasme modus aan
pi_96080376
What the fuck hee... Wat een bizar tornadoseizoen is het tot nu toe. De film Tornado Alley is net een jaar te vroeg klaar..
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_96080495
Momenteel 25 officiële doden door een tornado. Tuscaloosa is nog niet meegerekend.. Het aantal tornado's staat nu op 151.

Wat een outbreak zeg..
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_96080705
live beelden die nu worden uitgezonden op http://www.ustream.tv/cha(...)08&utm_medium=social
het gaat dus nog steeds aardig tekeer
Altijd de sarcasme modus aan
  donderdag 28 april 2011 @ 10:33:39 #187
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_96081278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:36 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Was Tusca een EF5?
F5 hebben ze gehaald, EF5 moet nog blijken als het licht is, ze kunnen de schade immers nog niet zien nu. ;)
be nice or go away
pi_96081298
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:33 schreef kahaarin het volgende:

[..]

F5 hebben ze gehaald, EF5 moet nog blijken als het licht is, ze kunnen de schade immers nog niet zien nu. ;)
wat is het verschil, ben hier nog niet zo in thuis
Altijd de sarcasme modus aan
pi_96081656
Dat van Tusca heb ik gemist.. Is dat recht over een stadje heengegaan ofzo?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_96082239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:47 schreef Burnie88 het volgende:
Dat van Tusca heb ik gemist.. Is dat recht over een stadje heengegaan ofzo?
zo ongeveer wel, was erg heftig om te zien
Altijd de sarcasme modus aan
pi_96082469
Ik heb nog weinig gehoord over doden/gewonden uit Tusca.. Dat zou een wonder zijn bij een F5 lijkt me..?

Dodental is inmiddels opgelopen naar 39 volgens SPC.

Iemand een idee wat er in Smithville is gebeurd? Daar staat de teller ook al op 8..
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_96082567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:11 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb nog weinig gehoord over doden/gewonden uit Tusca.. Dat zou een wonder zijn bij een F5 lijkt me..?

Dodental is inmiddels opgelopen naar 39 volgens SPC.

Iemand een idee wat er in Smithville is gebeurd? Daar staat de teller ook al op 8..
helaas daar ook veel doden bron: tuscaloosanews.com
Altijd de sarcasme modus aan
pi_96082727
Oh joh, Tuscaloosa bedoel je :P Nee dat heb ik wel meegekregen.. Maar ik zag ergens staan dat dat een EF4 geweest zou zijn, ook heel heftig trouwens.
's Avonds een man, overdags rustig an
  donderdag 28 april 2011 @ 11:37:22 #194
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_96083378
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:34 schreef Ceetje.. het volgende:

[..]

wat is het verschil, ben hier nog niet zo in thuis
quote:
Main article: Enhanced Fujita Scale
The Fujita scale, introduced in 1971 as a means to differentiate tornado intensity and path area, assigned wind speeds to damage that were, at best, educated guesses.[4] Fujita and others recognized this immediately and intensive engineering analysis was conducted through the rest of the 1970s. This research, as well as subsequent research, showed that tornado wind speeds required to inflict the described damage were actually much lower than the F-scale indicated, particularly for the upper categories. Also, although the scale gave general descriptions for the type of damage a tornado could cause, it gave little leeway for strength of construction and other factors that might cause a building to receive higher damage at lower wind speeds. Fujita tried to address these problems somewhat in 1992 with the Modified Fujita Scale,[5] but by then he was semi-retired and the National Weather Service was not in a position for the undertaking of updating to an entirely new scale, so it was a minor step.[6]

In the USA and some other countries, on February 1, 2007, the Fujita scale was decommissioned in favor of what these scientists believe is a more accurate Enhanced Fujita Scale, which replaces it. The EF Scale is thought to improve on the F-scale on many countsit accounts for different degrees of damage that occur with different types of structures, both man-made and natural. The expanded and refined damage indicators and degrees of damage standardize what was somewhat ambiguous. It also is thought to provide a much better estimate for wind speeds, and sets no upper limit on the wind speeds for the strongest level, EF5. Several countries, including Canada and France, continue to use the original Fujita Scale.
be nice or go away
pi_96083543
Dodental blijft oplopen,
154 tornado reports tot nu toe

Noodweer maakt al 90 doden in Verenigde Staten

Kerncentrale in Alabama uit voorzorg stilgelegd

HLN UPDATE In de Verenigde Staten zijn al minstens 90 doden gevallen als gevolg van het slechte weer dat een groot deel van het land al enkele dagen teistert. De staat Alabama is met 58 dodelijke slachtoffers het ergst getroffen. President Barack Obama beval dat de regering "snel moet handelen" om hulp te bieden aan de staat.

De noodtoestand is ook afgekondigd in de staten Arkansas, Kentucky, Mississippi - waar elf mensen het leven lieten - Missouri, Tennessee en Oklahoma. De gouverneurs van deze staten hebben gevraagd dat de Nationale Garde kan deelnemen aan de reddingsoperaties.

De nationale meteorologische dienst had gewaarschuwd voor een "hoog risico" op tornado's, hagel, plotse overstromingen en blikseminslagen in het zuiden van de VS tussen woensdag 12 uur GMT en donderdag 2 uur GMT. In totaal kan het noodweer tot 21 Amerikaanse staten treffen, in een zone die zich uitstrekt van de Grote Meren tot de Golf van Mexico en de Atlantische kust.

Kerncentrale uitgeschakeld
In een kerncentrale in Alabama zijn uit voorzorg alle drie de reactoren uitgeschakeld. Veel scholen, overheidsdiensten en bedrijven sloten vroegtijdig de deuren of bleven de hele dag dicht, zegt burgemeester Walter Maddox van het zwaargetroffen Tuscaloosa. De stad werd voor de tweede keer binnen twaalf dagen getroffen door een tornado. In de stad vielen 15 doden en 100 gewonden. Mark Kelly van de hulpdiensten in Jefferson County spreekt in de New York Times onder andere van afgerukte daken en mensen die vastzitten in gebouwen.

Twister
De storm werd krachtiger toen hij vanuit Tuscaloosa westelijker trok richting Birmingham, de grootste stad van Alabama. Daar moest journaliste Jennifer Cooke van de Australische krant Sydney Morning Herald schuilen in de badkuip van haar hotelkamer. "Het is zoals de film 'Twister'," zegt ze aan haar werkgever. "Het was opwindend op een soort angstaanjagende manier."

In Arkansas zijn elf doden geteld, zijn wegen afgesloten en is een snelweg deels ingestort. Er zijn ook mensen omgekomen in Mississippi, Louisiana en Tennessee, onder wie een vader die werd geraakt door een boom terwijl hij zijn dochter wou beschermen op een camping in Mississippi.

Vijftig tornado's
Het noorden van Texas, dat recent nog werd geteisterd door bosbranden, kreeg eergisteren ook te maken met tornado's en zware onweersbuiten. In totaal werden al minstens vijftig tornado's geteld. Veel huizen liepen daarbij schade op.

In totaal kan het onweer tot 21 Amerikaanse staten treffen, een gebied dat zich uitstrekt van de Grote Meren tot de Golf van Mexico en de Atlantische kust.

Eerdere storm
Twee weken geleden trok ook al een groot stormgebied een spoor van verwoesting door een groot aantal staten in het midden en westen van de VS. Daarbij kwamen bijna vijftig mensen om het leven.
(afp/anp/sam/vsv)

HLN
pi_96084615
A short but interesting clip of a tornado near Empire, Alabama, coming down the side of a hill



[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 12:19:16 ]
pi_96084796
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:14 schreef aloa het volgende:
A short but interesting clip of a tornado near Empire, Alabama, coming down the side of a hill

Wat is het toch een ongekend mooi tafereel!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_96084932

Tornadoseizoen in VS wordt jaar na jaar heftiger

Na de tientallen doden in de Verenigde Staten omwille van tornado's, mag het duidelijk zijn dat het tornadoseizoen meer dan heftig is gestart. Deze maand zijn er al meer dan 250 tornado's waargenomen, en het ziet er naar uit dat er nog meer op komst zijn. Op 1 maart, bijna twee maanden geleden, wist journalist Paul Yeager van AOL News al te melden dat het een enorm gevaarlijk jaar zal worden. In de laatste twee dagen van februari alleen al, was er meer schade aangericht dan normaal in de eerste twee maanden van een jaar. Global warming wordt dan ook al snel als de boosdoener aangewezen.

Het gemiddelde aantal tornado's in april is de laatste vijftig jaar constant gestegen, van gemiddeld 74 in de jaren '50 tot 163 in de jaren 2000. Experten zijn het er echter over eens dat deze verhoging vooral te maken heeft met een betere rapportering van tornado's. Tornado's worden geclassificeerd met de schaal van Fujita, die loopt van EF0 tot EF5, waarbij die laatste ook de zwaarste variant is. Het aantal tornado's geclassificeerd als EF1 tot EF5 is relatief constant gebleven over de jaren, maar het is vooral aantal lichte tornado's dat is gestegen, van ongeveer 100 per jaar naar een 800 per jaar.

Normale variatie

Volgens Greg Carbin van de National Weather Service, het Amerikaanse meteorologisch instituut, spelen technologische verbeteringen een grote rol, want ze "zien nu elk takje van elke boom bewegen". Dankzij de radars en weersatellieten is het tegenwoordig dan ook onmogelijk om een tornado niet waar te nemen. In april 1974 waren er bijvoorbeeld 267 gerapporteerde tornado's, maar experten denken dat het echte cijfer eerder rond de 500 zal liggen. Alles toeschrijven aan Global Warming is volgens hem dus niet aangewezen, al zal het er wel iets mee te maken hebben. Dat meent ook Harold Brooks, een onderzoeker aan het Nationaal Laboratorium voor Zware Stormen. "Het grote aantal tornado's dat we dit jaar zien, zou volgens hem simpelweg verklaard kunnen worden door normale variatie."

Temperatuurverschil

Onweersbuien en tornado's ontwikkelen zich door een sterk temperatuurverschil tussen het noorden en het zuiden van de Verenigde Staten, samenhangend met een overvloedige aanvoer van vochtige lucht uit de Golf van Mexico. Stormen die zich boven de Rocky Mountains ontwikkelen en zich richting oosten verplaatsen, zorgen dan ook nog eens voor een extra vonk.

La Nina

Dit jaar is er een grote aanvoer van nieuwe stormgebieden door het weerfenomeen La Nina. Dat fenomeen zorgt er om de paar jaar voor dat er zich meer stormen ontwikkelen en verplaatsen van de Rocky Mountains naar de tornadogebieden in het oosten van Verenigde Staten. Vele wetenschappers zijn van mening dat weerfenomenen zoals La Nina, en ook haar broer Il Nino, sterk beïnvloed worden door het warmere oceaanwater. Global warming zou onrechtstreeks dus toch een invloed kunnen uitoefenen op het aantal tornado's. (nytimes/aol/sg)

hln
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 12:26:11 #199
8781 crew  Frutsel
pi_96084940
quote:
SkyNews: Breaking
AFP: 128 people have been killed in storms in Alabama
Ik mag hopen dat dit aantal niet alleen van het laatste etmaal is? :{
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 12:27:47 #200
8781 crew  Frutsel
pi_96084988
quote:
Deathtoll jumps to 169, 128 in Alabama
(CNN) -- The death toll from a series of violent storms that swept across the South jumped to 159 after a statewide review by Alabama emergency management officials Thursday turned up 128 fatalities across the state, according to a governor's spokeswoman.

President Barack Obama announced late Wednesday he had approved Alabama Gov. Robert Bentley's request for emergency federal assistance, including search and rescue support.

"While we may not know the extent of the damage for days, we will continue to monitor these severe storms across the country and stand ready to continue to help the people of Alabama and all citizens affected by these storms," Obama said in a statement.

At least one strong tornado swept through Tuscaloosa, Alabama, leaving dozens of roads impassable and destroying hundreds of homes and businesses.

"It literally obliterated blocks and blocks of the city," Mayor Walter Maddox said, describing Tuscaloosa's infrastructure as "decimated."

Witnesses also reported tornado touchdowns in Birmingham, Alabama.

"It looked like it was probably a mile wide," Birmingham Mayor William Bell said.

The northwest corner of the city was particularly devastated, he said, with hundreds injured and many others missing.
WTF :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')