abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116237939
P_iglet, Driekus is dan wel jonger, maar nog net iets kleiner dan Pepijn en heeft een tweedehands Loekie. Daar zit wel gewoon een licht op, maar dan zo'n afneembare van de Hema oid. Die fiets is een 16 inch, een ouder model. Is het geen idee om dan toch een 16 inch te kopen en die dan zelf te voorzien van slot/licht of dat bij de fietsenmaker te laten doen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116242283
Ik was onlangs bij de fietsenmaker en die gaf toen aan dat een slot op de fiets van Lotte (16") toch wel moeilijk zou worden. Dus dat is misschien ook iets om rekening mee te houden
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:55:13 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116245318
Ik heb sinds vandaag 3 fietsen in de aanbieding.. Een driewieler in blauw/geel met duwstang en kiepbakje (in zeer goede staat) een 16 inch met zijwieltjes in lichtblauw met roze en geel, mandje erop (gebruikt, maar prima voor een tweede ronde) en een 20 inch in rood met geel en roze, mandje erop, verlichting en slot ( prima staat)

Isa fietst sinds deze week op een Batavus Diva 24 inch met drie versnellingen en werkelijk overal verlichting :D ook in de bel en de pedalen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 31-08-2012 20:05:54 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116358188
Sinds kort bezitter van deze kar om straks mijn twee meisjes in te vervoeren. En dan mijn peuter achterop de fiets erbij. Hartstikke licht ding en ook nog veel boodschappenruimte. En mijn man is de schaamte voorbij, met vier dochters wordt het toch een grote roze toestande de komende jaren. Voordeel is ook dat je het ding helemaal plat kan inklappen, dat is qua ruimte in onze garage wel erg handig.

Met een meidenkwartet
pi_125629743
Even een vraagje.
Mart heeft een 12inch fiets maar lijkt hier slecht mee voorruit te kunnen komen heb ik het idee.
Hij is zelf 104 cm en heeft kledingmaat 110.

Zal hij toe zijn aan een 16inch fiets?
pi_125629785
Kan je het zadel niet hoger zetten? Tess heeft ook een 12 inch maar komt daar nog prima op vooruit.
16inch is groot hoor. Mijn moeder heeft een 16 staan voor Amber maar daar kan tess echt nog niet op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_125630176
Het zadel staat op het zijn hoogst.
Het is ook zn bmx model, waarmee je in verhouding wel laag zit. (lastig uit te leggen, maar zal bij een volgende zeker kijken naar een rechte zit).
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:44:21 #58
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125631851
Ymme, fietst hij met of zonder zijwielen? Want voor leren fietsen is het handig dat ze de grond met platte voeten kunnen raken. Dat gaat op een 16 inch waarschijnlijk niet lukken. Qua kledingmaat zou een 16 inch overigens moeten kunnen zag ik.
pi_125633432
Leander fietst ook op een 16 inch. Maar die fietst al 1, 5 jaar zonder zijwieltjes. Hij kan niet helemaal met platte voey op de grond maar net met zijn tenen. Maar dat werkt voor hem prima.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:11:39 #60
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125636221
Menicole, welke maat draagt hij? Wij gaan voor de verjaardag ook een 16 inch kopen. Ze fietsen hier ook ruim een jaar zonder zijwielen en een beetje afstand afleggen is niet te doen op een 12 inch vind ik.
pi_125636339
Hier vanaf 4,5 op 16 inch. Ze draag nu 116 en krijg in juni voor haar 6e een grotere fiets.
Ze fietst veel en goed en het wordt nu gewoon te klein.
Met een meidenkwartet
pi_125695724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:11 schreef mikoxx het volgende:
Menicole, welke maat draagt hij? Wij gaan voor de verjaardag ook een 16 inch kopen. Ze fietsen hier ook ruim een jaar zonder zijwielen en een beetje afstand afleggen is niet te doen op een 12 inch vind ik.
Hij zit in 104. Ja daarom heeft hij ook 16 inch. Naar school op klein fietsje is niet te doen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:52:39 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_125750217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
De fietsenmaker vertelde dat je met leren fietsen beter aan de lage kant kan gaan zitten omdat ze dan nog goed met hun voeten bij de grond kunnen komen. Als ze dan een keer goed fietsen kan je wel naar wat groter gaan.

Volgens mij hadden mijn jongens een 16" en dat ging prima. Nu rijdt de jongste op een 24" (bijna 8)
En zo'n stang lijkt me echt helemaal niks. Wij hebben van de buren een hesje met een handvat geleend. Briljante uitvinding! want je stuurt het kind, je loopt niet de fiets rechtop te houden enzo. en als ze zwiepen en zwabberen lijkt me die stang niet handig.

[ afbeelding ]
En deze hebben wij dus in het blauw. Al een paar keer bij Ruben aangehad en dan hing hij dus echt aan je arm :')
Gisteren maar weer eens geprobeerd de wieltjes van zijn fiets af te halen, aangezien hij de wieltjes eigenlijk niet meer gebruikte (ja, als standaard ;) ). En meneer fietst, met zo'n harnas, zo weg :P
Wieltjes zijn er dus af en nu dus maar eens kijken welk formaat fiets hij nodig heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125753622
Jongste (maat 104) fietst paar weken zonder zijwielen. Om zelf op en af te kunnen stappen is eigenlijk de 12 inch perfect. Maar met een zetje fietst ze dus op die 16 inch ook zomaar weg, maar dan moet je er weer hard achteraan om te kunnen vangen ;) (sportschool niet nodig... ;) ).
Op die 16 inch kan ze net met het puntje van haar tenen bij de grond, dus nog wat oefenen de komende maanden en een paar cm langer en dan kan het denk ik wel ;).

Oudste (maat 110/116) fietst nu op een 20 inch en kan sinds afgelopen weekend zelf op en afstappen, gaat helemaal goed. Het scheelt enorm qua trappen.
Ik moest met die 16 inch vaak duwen naar school, het laatste stuk en dat hoeft nu eigenlijk amper meer!
En nu ik erachter ben waarom ze eerst niet meer wilde fietsen naar school (rottig bruggetje), wil ze prima fietsen nu we een andere route nemen. Helaas iets drukker, maar voor haar zelfvertrouwen wel een heleboel beter!

Ik denk dat de maat ook best wel afhangt van hoe handig ze zijn. Het ene kind wil zekerheid en voelt zich prettiger met beide voeten plat op de grond. Anderen zijn weer handig genoeg om heel behendig af te stappen... En als je twijfelt, laat je voorlichten bij fietsenwinkel!
Fake it till you make it...
pi_125754278
Ja wij hebben Leander in de winkel ook laten testen. Want er zit ook nog verschil in de fietsen van dezelfde maat. Sommige kwam ie niet op weg omdat het te zwaar trapte, of kon ie niet goed op/af stappen door te hoge stang ertussen.
pi_125754458
Misschien mosterd na de maaltijd, ik heb niet alles gelezen. Maar een nieuwe fiets zou ik in 16" kopen, en dan op Marktplaats voor een paar tientjes een 12,5" of 14" fietsje erbij voor het eerste oefenen zonder zijwieltjes.
Dan kun je daarna door op 20", een standaardmaat die veel makkelijker te krijgen is dan 22".
pi_125754554
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:29 schreef mrien het volgende:
Ik was onlangs bij de fietsenmaker en die gaf toen aan dat een slot op de fiets van Lotte (16") toch wel moeilijk zou worden. Dus dat is misschien ook iets om rekening mee te houden
loekie heeft wel 18 inch fietsjes met verlichting. Wij hebben ooit een Loekie Explorer in die maat voor Myrth gekocht. Er zat alleen geen slot op, maar een simpel cijferslot werkt ook.

Editje: ik dacht dat t een 16" was maar was blijkbaar toen toch 18".. Daar hebben ze allebei vanaf 5jr mee gefietst.

Halfords verkoopt trouwens ook 10" fietsjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 26-04-2013 12:12:17 ]
pi_125754967
Leander heeft trouwens ook gewoon een los slot erbij. Maar wel gewoon verlichting. Hij moet straks zelf fietsend naar school en voor de donkere dagen is dat wel nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')