Ik moet er dus nog tweequote:So far you've earned 15.5GB of the 16 GB maximum bonus space possible from referrals.
Zelf gedaan..? Nice hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Operatie op de iMac geslaagd: viel nog best mee. Nu even een verse Snow Leopard erop zetten en hij kan weer knallen.
Nee want jij krijgt 500MB per referal. Want normaal is de max 8GB,quote:
Oh ja...ik was al die extra ruimte al weer vergeten. Ik heb er ook zoveel.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee want jij krijgt 500MB per referal. Want normaal is de max 8GB,
Al die link gekeken in mn vorige post?
Ik ook niet. Gewoon in VMWare Fusion een paar virtual machines aanmaken en via verschillende WiFi verbindenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:29 schreef TwyLight het volgende:
Ik ben jaloers. Ik ga nooit 32 mensen vinden die zich via mij aan wil melden
Boefje.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ook niet. Gewoon in VMWare Fusion een paar virtual machines aanmaken en via verschillende WiFi verbinden
VMWare Fusion installeren en dan inderdaad verschillende OS-en installeren. Ik heb al Ubuntu, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 gebruikt. En idd verschillende netwerken; bij mijn vriendin zitten er sowieso al vier onbeveiligde in de buurt.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:35 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Boefje.
Tips om dit snel te doen? Ben niet zo thuis in vmware. Moet ik dan elke keer een nieuwe install doen? en Wat bedoel je met verschillende wifi? echte wifi netwerken of kan je dat ook nabootsen?
Ja, ging prima. Je moeten even de goede (Torx) schroevendraaiers hebben. De glazen plaat kan je er gewoon uittillen met de zuignapjes van zo'n badkamerhaakje, hij is veel lichter dan ik dacht.quote:
En dan heb je de iFixit-guide gebruikt? Klinkt als iets wat ik anders ook 's wil proberen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja, ging prima. Je moeten even de goede (Torx) schroevendraaiers hebben. De glazen plaat kan je er gewoon uittillen met de zuignapjes van zo'n badkamerhaakje, hij is veel lichter dan ik dacht.
Thanks for the tip: ik ga me er 's in verdiepen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Yep, deze:
http://www.ifixit.com/Gui(...)e-Replacement/1008/1
Het is wel aan te raden om een hulpje bij de hand te houden: het display half omhoog houden en powerkabeltjes tegelijkertijd weer verbinden lukt niet zo goed alleen.
quote:Op woensdag 27 april 2011 22:36 schreef TwyLight het volgende:
ben nu bezig met ubuntu, jezus wat is dat gaar
Beter dan ook om #383.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef TwyLight het volgende:
18.25 trouwens
Waarom doe je nou niet ff [ en ] om Apple SC
Dat dusquote:Op donderdag 28 april 2011 08:43 schreef koffiekoekje het volgende:
Wel handig dat nieuwe SC topics automatisch in my at komenzonder te tvpen/volgen.
Mijn iBook doet het ook niet opperbest meer. Maar ja, die is 5 jaar oud, zit nota bene nog een ppc in. Ik hoef in ieder geval mijn software doorgaans niet meer te updaten, huidige versies zijn vaak niet meer voor ppc geschikt.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:27 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ga toch maar m'n MacBook afschrijven, kreng is ook nog echt heel traag geworden (naar het feit dat m'n keyboard 't niet meer doet). Dat wordt toch even sparen voor een nieuwe, en tot die tijd zit ik achter een oude Windows machine te werken. Heb nu in een week al meer foutmeldingen gehad dan drie jaar op m'n Mac.
Wat wil je met je MBP gaan doen? De 2.3 is meer dan genoeg voor alle meest gangbare (zo niet) alle taken op je MBP. Haal zelf de 2.3 deze zondag. Zou zelf het verschil in prijs in je zak steken en er een mooie sleeve en accesoires voor kopen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:15 schreef -Menn0- het volgende:
Zit er aan te denken om een MacBook Pro te kopen maar wat is nou het verschil tussen 2.3ghz en 2.7ghz? Heeft het te maken met werksnelheid?
Afhankelijk van hoe lang dat sparen nog duurt, wil je wellicht wachten tot de volgende update. De geruchten gaan dat de Pro dan eindelijk weer eens een vernieuwd ontwerp krijgt, eentje die de kant van de Air op gaat.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:27 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ga toch maar m'n MacBook afschrijven, kreng is ook nog echt heel traag geworden (naar het feit dat m'n keyboard 't niet meer doet). Dat wordt toch even sparen voor een nieuwe, en tot die tijd zit ik achter een oude Windows machine te werken. Heb nu in een week al meer foutmeldingen gehad dan drie jaar op m'n Mac.
quote:1501 - HUMANCENTiPAD
Airdate: 2011-04-27
Kyle is intimately involved in the development of a revolutionary new product that is about to be launched by Apple. Meanwhile, Cartman doesn't even have a regular iPad yet. He blames his mother.
Gheh, hij was leuk...quote:Op donderdag 28 april 2011 19:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand de nieuwste South Park al gezien? iPad en iPhone tracking FTW
[..]
Wanneer is die update dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe lang dat sparen nog duurt, wil je wellicht wachten tot de volgende update. De geruchten gaan dat de Pro dan eindelijk weer eens een vernieuwd ontwerp krijgt, eentje die de kant van de Air op gaat.
En je kan dan natuurlijk gelijk in de Starbucks terecht, je hoeft dan niet een jaar te wachten!quote:Op donderdag 28 april 2011 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat Apple voor de volgende update wacht op het Ivy Bridge platform van Intel, dat is de opvolger van Sandy Bridge dat nu in de nieuwste Macbook Pro's zit. Verwacht maar laat dit jaar / begin volgend jaar. Dus dat vergt zeker wat geduld dus.
De geruchten zijn alvast wel leuk. Naast het vermoedde nieuwe ontwerp wordt er bijvoorbeeld gepraat over compleet overgaan op SSD, of wellicht naast de gewoon blijvende HDD een kleine SSD speciaal voor het besturingssysteem. Sommigen durven ook al te dromen van een Retina scherm, gebaseerd op hoge resolutie bestanden die zijn gevonden van OS X iconen.
Het blijven maar geruchten natuurlijk, je hebt weinig zekerheid. Het is aan jezelf of je erop wilt wachten. Maar aan de andere kant, zo kun je eeuwig blijven wachten. Als je nu een huidige Pro koopt is dat natuurlijk absoluut een toffe machine.
Zo lang kan ik niet wachten. Als ik nog een maand met Windows moet werken hang ik of mezelf op, of gooi ik de computer door 't raam.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat Apple voor de volgende update wacht op het Ivy Bridge platform van Intel, dat is de opvolger van Sandy Bridge dat nu in de nieuwste Macbook Pro's zit. Verwacht maar laat dit jaar / begin volgend jaar. Dus dat vergt zeker wat geduld dus.
De geruchten zijn alvast wel leuk. Naast het vermoedde nieuwe ontwerp wordt er bijvoorbeeld gepraat over compleet overgaan op SSD, of wellicht naast de gewoon blijvende HDD een kleine SSD speciaal voor het besturingssysteem. Sommigen durven ook al te dromen van een Retina scherm, gebaseerd op hoge resolutie bestanden die zijn gevonden van OS X iconen.
Het blijven maar geruchten natuurlijk, je hebt weinig zekerheid. Het is aan jezelf of je erop wilt wachten. Maar aan de andere kant, zo kun je eeuwig blijven wachten. Als je nu een huidige Pro koopt is dat natuurlijk absoluut een toffe machine.
Ongeopend in doos zit er een soort sticker over de(een deel van) de rand van het doosje, dus waar je het doosje 'splitst' daar zit een seal op. Op de iPod zelf zit inderdaad een grote sticker die van onderen uit twee flapjes bestaat, want hij loop van beneden voor naar de bovenkant door naar achter naar beneden en mondt weer uit in een flapje. Met een zwart streepje op het flapje zelfs als ik het goed heb. De iPod Touch 4th gen is natuurlijk te herkennen aan de camera's maar dat hoef ik je niet te vertellen.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zijn er al rumours van de nieuwe Ipod Touch bekent en wanneer komt deze wellicht uit?
Ik ga morgen mijn Ipod Touch vierde generatie voor 142 euro ophalen. Een bedrag dat wel goed is toch? Krijg er trouwens gratis een Belkinhoes bij. Waar moet ik trouwens opletten om er zeker van te zijn dat het om een honderd procent nieuwe Ipod gaat naast de oordoppen. Een nieuwe Ipod heeft op het scherm een sticker dacht ik?
Oktober schat ik.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:34 schreef no1uknow het volgende:
De MacBook Pro is overigens in februari geupdate, een volgende update zal echt niet eerder dan winter 2011/2012 zijn gok ik zo.
Hoe bedoel je? Die je hebt gekocht op de iPod zelf via de iTunes app?quote:Op donderdag 28 april 2011 23:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Werkt trouwens Itunes makkelijk met het synchroniseren van single tracks dat je gedownload hebt in de Ipod.
hahahaha!!quote:Op donderdag 28 april 2011 22:02 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
So far you've earned 16GB of the 16 GB maximum bonus space possible from referrals.
Nee, losse tracks downloaden voor eigen gebruik bijvoorbeeld via utorrent. Of wil jij zeggen dat jij dat niet doetquote:Op donderdag 28 april 2011 23:03 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Die je hebt gekocht op de iPod zelf via de iTunes app?
Dat zeg ik niet maar jij zegt met jouw zin "Werkt trouwens Itunes makkelijk met het synchroniseren van single tracks dat je gedownload hebt in de Ipod." dat je nummers 'in' je iPod wilt syncen met iTunes.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee, losse tracks downloaden voor eigen gebruik bijvoorbeeld via utorrent. Of wil jij zeggen dat jij dat niet doet.
Het is duidelijk wat daar beschreven staat, allicht dat ''in'' op moet zijn maar voor de rest is het correct. Daarnaast vroeg ik niet naar de manier of wijze hoe jij je muziek synchroniseert vanuit je Iphone. De vraag was echter; is dit mogelijk. De wijze hoe jij Itunes beschrijft lijkt overduidelijk dat dit tot de mogelijkheden behoort.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:14 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar jij zegt met jouw zin "Werkt trouwens Itunes makkelijk met het synchroniseren van single tracks dat je gedownload hebt in de Ipod." dat je nummers 'in' je iPod wilt syncen met iTunes.
Maar om op je vraag in te gaan, ik sync mijn iPhone met een afspeellijst genaamd 'iPhone 4' waar ik alle muziek in zet die ik op m'n iPhone wil hebben. Heb ik een nummer of een album gedownload, dan voeg ik die toe aan iTunes en sleep ik dat nummer/album op die afspeellijst en ik sluit mijn iPhone aan waarna die automatisch synct en die nummers overzet.
Als je goed leest zie je dat ik single tracks op m'n iPhone zet door ze in m'n afspeellijst te slepen en vervolgens m'n iPhone te syncen, voel je niet aangevallenquote:Op donderdag 28 april 2011 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is duidelijk wat daar beschreven staat, allicht dat ''in'' op moet zijn maar voor de rest klopt het an sich. Daarnaast vroeg ik niet naar de manier of wijze hoe jij je muziek synchroniseert vanuit je Iphone. De vraag was echter; is dit mogelijk.
En als je goed had gelezen, had je net voor je post mijn edit kunnen lezen. De bedoeling is; vanuit de pc de bestanden over te zetten op Itunes en daarna te synchroniseren op de Ipod.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat ik single tracks op m'n iPhone zet door ze in m'n afspeellijst te slepen en vervolgens m'n iPhone te syncen, voel je niet aangevallen!
edit: Dat het dus (onder andere) op die manier kan. Of bedoel je nou totaal iets anders?
Dat had ik nou ook, maar je kan heel gemakkelijk (op een Mac in ieder geval) gewoon een mp3tje of een mapje met mp3's slepen op iTunes (op het icoon voor de Mac of op het venster voor Mac & Windows) , dan importeert iTunes deze automatisch. Als je een beetje initiatief-nemend was geweest dan had je al gewoon bovenin (op Windows) op bestand geklikt, op de Mac op Archief en dan had je op 'Voeg toe aan bibliotheek' geklikt.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je vraag nou is.
Als je een beetje oplettender was geweest had je kunnen weten dat deze vragen gerelateerd waren aan de Ipod, die ik nog niet heb. Daarnaast heb ik geen Imac en heb dit ook nimmer gesteld, deze te hebben. Maar goed eerst maar eens ophalen.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:42 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook, maar je kan heel gemakkelijk (op een Mac in ieder geval) gewoon een mp3tje of een mapje met mp3's slepen op iTunes (op het icoon voor de Mac of op het venster voor Mac & Windows) , dan importeert iTunes deze automatisch. Als je een beetje initiatief-nemend was geweest dan had je al gewoon bovenin (op Windows) op bestand geklikt, op de Mac op Archief en dan had je op 'Voeg toe aan bibliotheek' geklikt.
Geef ik je antwoord, behandel je me zoquote:Op donderdag 28 april 2011 23:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als je een beetje oplettender was geweest had je kunnen weten dat deze vragen gerelateerd waren aan de Ipod, die ik nog niet heb. Daarnaast heb ik geen Imac en heb dit ook nimmer gesteld, deze te hebben. Maar goed eerst maar eens ophalen.
Je zou maar voor de grap twee Ipod's ophalen, nietwaarquote:Op donderdag 28 april 2011 23:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Geef ik je antwoord, behandel je me zoIk kan niet ruiken of je wel of geen iPod hebt, ongeacht of je binnenkort een Touch op gaat halen. En omdat ik ook niet wist of je een Mac of Windows hebt, heb ik ook beide genoemd!
Maar graag gedaan hoor
quote:Op donderdag 28 april 2011 23:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je zou maar voor de grap twee Ipod's ophalen, nietwaar.
Ik lees op die link van je overigens wel dat mensen na een paar dagen/weken al hun extra space weer kwijt zijn geraakt: Dropbox heeft dan door dat je de boel loopt te neppen.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:02 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
So far you've earned 16GB of the 16 GB maximum bonus space possible from referrals.
Welke link?quote:Op vrijdag 29 april 2011 08:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik lees op die link van je overigens wel dat mensen na een paar dagen/weken al hun extra space weer kwijt zijn geraakt: Dropbox heeft dan door dat je de boel loopt te neppen.
damn niet gezien dat er meerdere paginas met comments warenquote:Op vrijdag 29 april 2011 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://tippopotamus.blogs(...)opbox-with-free.html
Featured iTunes Tutorialsquote:Op donderdag 28 april 2011 23:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als je een beetje oplettender was geweest had je kunnen weten dat deze vragen gerelateerd waren aan de Ipod, die ik nog niet heb. Daarnaast heb ik geen Imac en heb dit ook nimmer gesteld, deze te hebben. Maar goed eerst maar eens ophalen.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:52 schreef TwyLight het volgende:
[..]
damn niet gezien dat er meerdere paginas met comments waren
quote:White iPhone 4 Slightly Thicker Than Black iPhone 4
Earlier today, a MacRumors reader notified us that the white iPhone 4 is ever so slightly thicker than the black iPhone 4. It's a small difference, but enough that the white iPhone 4 wouldn't fit in his Incase slider case.
Just picked up the white iPhone 4 and realized it doesn't fit into my Incase slider case. It appears that Apple has increased the size of the plastic that borders the glass on both sides by about 1mm.
Ryan Cash of Marketcircle discovered the same and noticed it just by picking it up.
A colleague of mine just picked up a 16 GB iPhone 4 in white. I was a bit surprised when I picked it up off his desk (I had my black 32 GB in my other hand at the same time) it immediately felt thicker.
Cash offers some comparison photos (one embedded above) between the white and black iPhone 4 showing the slight difference. The small difference may be enough to affect tight fitting slider cases as evidenced by our reader's experience.
Tipb quantifies the difference at 0.2mm. They tested some cases which seemed fine on both, though only had one slider-design to test.
Gebruik gewoon MAMP, joh.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:02 schreef n8n het volgende:
iemand enig idee hoe je de folder van web sharing aanpast?
Niet, kan alleen nog in de Mac App Storequote:Op vrijdag 29 april 2011 21:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe kan je in de app store (iPad) een overzicht van je transacties zien?
http://support.apple.com/kb/HT2727quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe kan je in de app store (iPad) een overzicht van je transacties zien?
quote:Op donderdag 28 april 2011 19:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand de nieuwste South Park al gezien? iPad en iPhone tracking FTW
[..]
Als je je order plaatst staat er bij hoe lang het ongeveer duurt. Als je geen aanpassingen hebt gemaakt, en dus een standaard model neemt duurt het zo'n 2 á 3 dagen. Let wel: de Apple Store verwerkt geen bestellingen in het weekend, als je dus nu besteld dan wordt die pas maandag verwerkt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:54 schreef La_Vita het volgende:
Na een half jaar twijfelen nu toch maar de knoop doorgehakt, ik ga een 15 inch macbookpro kopen![]()
Ik ben even benieuwd, hoe lang is de verzendtijd van de apple store?
Oke thanks! zoveel haast heb ik niet, maar 2/3 dagen valt me reuze meequote:Op zaterdag 30 april 2011 12:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als je je order plaatst staat er bij hoe lang het ongeveer duurt. Als je geen aanpassingen hebt gemaakt, en dus een standaard model neemt duurt het zo'n 2 á 3 dagen. Let wel: de Apple Store verwerkt geen bestellingen in het weekend, als je dus nu besteld dan wordt die pas maandag verwerkt.
Je kan ze wel opnieuw downloaden, maar dan moet je ze opnieuw "kopen" in de store, en zal apple je vervolgens geen 2e keer aanrekenen. Al staat er wel 'buy' ipv free, geloof ik.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:07 schreef TwyLight het volgende:
Je kan ze niet opnieuw downloaden, maar als je ze op je iPad zet worden ze wel gesynchroniseerd naar iTunes
Bij apps ja, bij muziek moet je gewoon twee keer betalen.. of is dat tegenwoordig veranderd?quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:35 schreef fyah het volgende:
[..]
Je kan ze wel opnieuw downloaden, maar dan moet je ze opnieuw "kopen" in de store, en zal apple je vervolgens geen 2e keer aanrekenen. Al staat er wel 'buy' ipv free, geloof ik.
Oh dan had ik het over apps denk ikquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Bij apps ja, bij muziek moet je gewoon twee keer betalen.. of is dat tegenwoordig veranderd?
Je kan ze gewoon afspelen, op je iPod of discman zetten etcquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar als ik ze synchroniseer, zijn ze dan ook echt afspeelbaar op de pc, of is dat alleen een soort van backup?
Wel iets om op te letten inderdaad. Ok, stel ik koop iets op mijn ipad. Dat synchroniseer ik met de computer. Later verwijder ik het van de ipad (ruimte vrijmaken ofzo). Blijft het dan gewoon beschikbaar op de computer, of wordt dat bij een volgende synchronisatie eraf gegooid?quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:57 schreef TwyLight het volgende:
Nee, maar als je die muziek wegpleurd dan ben je het wel echt kwijt (als je geen backups hebt) je mag het dus niet graties opnieuw downloaden.
logisch, toch?
Die blijven in je iTunes library op de computer staan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel iets om op te letten inderdaad. Ok, stel ik koop iets op mijn ipad. Dat synchroniseer ik met de computer. Later verwijder ik het van de ipad (ruimte vrijmaken ofzo). Blijft het dan gewoon beschikbaar op de computer, of wordt dat bij een volgende synchronisatie eraf gegooid?
quote:Op zondag 1 mei 2011 11:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Handig programma om je video's te converteren. http://download.cnet.com/(...)2194_4-10661456.html
quote:OPERATING SYSTEM: Windows 98/Me/2000/XP/2003/Vista/Server 2008/7/NT
En wat is nu je vraag.quote:
Muziek kan je niet verwijderen op je iPad.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wel iets om op te letten inderdaad. Ok, stel ik koop iets op mijn ipad. Dat synchroniseer ik met de computer. Later verwijder ik het van de ipad (ruimte vrijmaken ofzo). Blijft het dan gewoon beschikbaar op de computer, of wordt dat bij een volgende synchronisatie eraf gegooid?
Tot nu toe is er niks veranderdquote:Op zondag 1 mei 2011 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar wel met 20Gb dropbox![]()
zo lang 't nog duurt![]()
Het gaat hierom een applicatie dat gebruikt kan worden voor de Ipad, Iphone of Ipod wil je een videoformat veranderen om dit eventueel te kunnen importeren zodat je het goed kunt afspelen. Dus ja het heeft zeker een toegevoegde waarde. Of heb je een allergie voor alles waar windows bij vermeld staat?quote:Op zondag 1 mei 2011 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is het nut van een windows applicatie in een apple topic?
Ik denk dat je beter in een iPod, iPhone of iPad topic kunt gaan posten. Dit is eigenlijk meer de Macintosh slowchat.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het gaat hierom een applicatie dat gebruikt kan worden voor de Ipad, Iphone of Ipod wil je een videoformat veranderen om dit eventueel te kunnen importeren zodat je het goed kunt afspelen. Dus ja het heeft zeker een toegevoegde waarde. Of heb je een allergie voor alles waar windows bij vermeld staat?
Nee ik heb alleen geen reet aan die applicatie op een mac. Dus het nut in dit topic ontgaat me volldig. Dan kan je het beter over handbrake of zo hebben.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het gaat hierom een applicatie dat gebruikt kan worden voor de Ipad, Iphone of Ipod wil je een videoformat veranderen om dit eventueel te kunnen importeren zodat je het goed kunt afspelen. Dus ja het heeft zeker een toegevoegde waarde. Of heb je een allergie voor alles waar windows bij vermeld staat?
Of jij er wat aan hebt, is niet van belang en niet relevant. Daarnaast is dit een applicatie dat voor alle drie producten geschikt is, dus zou het net zo goed hier geplaatst kunnen worden. Dat het nut jou overigens ontgaat is toch echt jouw probleem.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik heb alleen geen reet aan die applicatie op een mac. Dus het nut in dit topic ontgaat me volldig. Dan kan je het beter over handbrake of zo hebben.
In het iphone topic zou het wel nut hebben.
Mwoah hij heeft op zich wel gelijk. Dit is meer het Apple OS X topic. Voor iPhone en iPad etc zijn aparte topics. Het heeft dus weinig nut om in dit topic Windows applicaties te posten gezien hier niemand dat OS gebruiktquote:Op zondag 1 mei 2011 16:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Of jij er wat aan hebt, is niet van belang en niet relevant. Daarnaast is dit een applicatie dat voor alle drie producten geschikt is, dus zou het net zo goed hier geplaatst kunnen worden. Dat het nut jou overigens ontgaat is toch echt jouw probleem.
Ben ik niet met je eens, daarnaast heeft de Ipod niet eens een eigen thread, wat mijn achterliggende gedachte voornamelijk voor was. Maar goed, we kunnen wel de hele tijd off-topic hierover gaan discussiëren maar dat vervuild het topic.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:40 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mwoah hij heeft op zich wel gelijk. Dit is meer het Apple OS X topic. Voor iPhone en iPad etc zijn aparte topics. Het heeft dus weinig nut om in dit topic Windows applicaties te posten gezien hier niemand dat OS gebruikt
Oh?quote:Op zondag 1 mei 2011 16:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ben ik niet met je eens, daarnaast heeft de Ipod niet eens een eigen thread,
Zie jij wel een iPod reeks danquote:
En ook naar de datum van de laatste reactie gekeken, juist...quote:
Nee de laatste user die een (nieuwe) topic diende aan te maken is het gewoon vergetenquote:Op zondag 1 mei 2011 17:07 schreef nietzman het volgende:
Dan is d'r kennelijk niemand in geïnteresseerd.
begin volgende weekquote:Op zondag 1 mei 2011 17:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Overigens wanneer komen de nieuwe sand bridges processors voor de Imac?
Gewoon in het iPhone-topic posten, een iPod is immers gewoon een iPhone zonder telefoonfunctie.quote:Op zondag 1 mei 2011 16:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
En ook naar de datum van de laatste reactie gekeken, juist...
Kan jij niet gewoon die domheid van jou voor je eigen houden, hiermee voorkom je dat je andere mensen lastig valt met je simplisme. Kut troll.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:30 schreef no1uknow het volgende:
Kan MisterJ.Lo niet gewoon een perm-ban krijgen?
Ja, is inderdaad beter, maar het is wel vreemd dat die reeks ineens mee opgehouden isquote:Op maandag 2 mei 2011 00:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gewoon in het iPhone-topic posten, een iPod is immers gewoon een iPhone zonder telefoonfunctie.
quote:Op maandag 2 mei 2011 00:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad beter, maar het is wel vreemd dat die reeks ineens mee opgehouden is. Overigens wordt erop internet vermeldt dat aankomende dinsdag wellicht de nieuwe reeks Imac's voor het publiek gepresenteerd worden, door middel van een ''launch-party''.
quote:Op maandag 2 mei 2011 00:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon die domheid van jou voor je eigen houden, hiermee voorkom je dat je andere mensen lastig valt met je simplisme. Kut troll.
Of goedkopere SSDs in de iMac.quote:
Quicktimequote:Op maandag 2 mei 2011 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is een simpel programmaatje om mp3's te bewerken onder osx?
audacity kan erg veel, en werkt best simpel voor zijn mogelijkheden.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is een simpel programmaatje om mp3's te bewerken onder osx?
Ja, 't enige is dat je nog een aparte lame-encoder moet installeren als je wil exporteren naar mp3. Maar dat hoef je maar één keer te doen.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:02 schreef fyah het volgende:
[..]
audacity kan erg veel, en werkt best simpel voor zijn mogelijkheden.
Ja werkt perfect alleen wil hij 'm dan vervolgens alleen als .mov opslaanquote:
geen LTE, geen nieuw uiterlijk en geen NFC.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:46 schreef Junkie het volgende:
iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) [Update: reactie T-Mobile]
Ze maken het wel makkelijk om bij T-Mobile weg te gaan.
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik nu een iPhone 4 moet halen, of nog even wachten of er een iPhone 5 komt.
Volgens mij zal dit er ongeveer aankomen, maar nog niet echt een feature die ik echt zou willen. Iemand nog iets toe te voegen?
iPhone 5 verbeteringen tov iPhone 4:
- Dual-core Apple A5
- Betere camera (Sony?)
- 1080p video's afspelen/opnemen
- Retina display
- LTE (Hebben we nog niks aan)
- Nieuw uiterlijk? ivm antenne, en glazen achterkant (Liquid Metal?)
- NFC?
iOS5:
- Minimaal 3GS (mss dat enkele features al niet meer werken op de 3GS)
- Draadloos syncen
- iTunes met Internetopslag o.i.d. (Ping, MobileMe)
- iWork?
- Airplay voor Apps/Games?
Je kunt er gewoon niet mee omgaanquote:Op woensdag 27 april 2011 22:36 schreef TwyLight het volgende:
ben nu bezig met ubuntu, jezus wat is dat gaar
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijzen met 50 en 100 euro omlaag.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:17 schreef Peem het volgende:
Prijzen zijn gewoon hetzelfde, maar wat een heerlijke dingen.
Helaas, no budget.
Hier doet ie het wel gewoon?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan nog steeds niet zien wat die nieuwe iMacs kosten in 'Delft'.......
Ja, hier inmiddels ookquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier doet ie het wel gewoon?
¤ 1.011,50
¤ 1.275,68
¤ 1.450,61
¤ 1.670,76
Geen idee eigenlijk...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kon in de vorige iMacs ook al een SDD én een standaard drive?
Voor hoeveel kan ik deze sobchakken?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:45 schreef TwyLight het volgende:
Nee, ik heb eigenlijk een Macbook (Pro) nodig. Maar dan wil ik eerst m'n iMac verkopen, hoeveel kan ik nog vangen voor een early 2009 20" 4GB 2,66Ghz C2D?
Yup, die kon het ook. Al was het niet makkelijk om zelf te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk...
An sich kost een nieuwe 27" iMac (de 2.7 versie) me 1450 euro. Als ik nou mijn oude i7 kan sobchakken voor 1350-1400, ga ik wellicht overstag en monteer ik er later even een SSD in.
Ik ben er vrij zeker van dat de app die je gebruikt ook een server(dus computer) plugin nodig heeft. Zelf gebruik ik air video om de films van mijn mac te spelen op iphone, maar die mac moet dan wel aan staan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil op mijn ipad films (avi en mkv) bekijken vanaf een nas zonder enige tussenkomst van een computer.
Is het dan zo simpel als een nas met samba kopen en dan erop inloggen met bijv. Oplayer HD?
Als je het maar activeert voordat de officiele garantie is afgelopen dacht ik ..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goed punt. Normaal heb ik mijn Mac alweer gesobchakt voordat de garantie verloopt, maar deze is al bijna een jaar oud en ik ben van plan hem te houden. Kan je nog steeds goedkoop Applecare op eBay halen?
Kan iemand hier een eenduidig antwoord op geven? Het is dus mogelijk om na 11 maanden en 29 dagen nog applecare aan te schaffen? En hoeveel goedkoper is het dan via Ebay? Het is namelijk best een bedrag wanneer je het via de Macstore direct aanschaft...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Als je het maar activeert voordat de officiele garantie is afgelopen dacht ik ..
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup: ik scoor altijd Applecare op eBay. De enige keer dat Apple lastig deed, was bij mijn laatste iMac. Dat kwam blijkbaar doordat die 27" schermproblemen hadden en ik van Apple een Applecare-doos moest meesturen.
Die ik dus niet had
Had het voor mn vorige MacBook wel, ook vaak gebruikt, was een maandagmorgenexemplaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:50 schreef TwyLight het volgende:
Apple staat er om bekend zeer goede service te verlenen als je Apple Care hebt aangeschaft, en zeer belabberd als je het niet hebt.
Ik heb het nog nooit aangeschaft
Nopequote:Op woensdag 4 mei 2011 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Had het voor mn vorige MacBook wel, ook vaak gebruikt, was een maandagmorgenexemplaar.Voor mn huidige MBP heb ik het niet maar die doet het vooralsnog ook nog prima. Heb hem al wel meer dan een jaar dus kan nu niet meer bijkopen toch?
Leuk gedaanquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:18 schreef Svyatagor het volgende:
http://dewerelddraaitdoor(...)bb18b5cf2d709218af35
v.a. 2.16
Was nog wel van plan het aan te schaffen in de garantieperiode maar had ff geen geld (er voor over).quote:
Tientje gespendeerd. Is het niks, dan gaat ie marktplaats of zo op.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TomTom carkit voor iPod touch nu voor 9,95 euro (actie).
Helaas is die voor de iPhone nog steeds 79,99quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TomTom carkit voor iPod touch nu voor 9,95 euro (actie).
Dat ga ik dus ook proberen: kijken of mijn iPhone 4 id iPod houder gaat. If not, dan gaat ie dus gelijk richting MP.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:36 schreef Saninl het volgende:
[..]
Helaas is die voor de iPhone nog steeds 79,99
Ik kom er net pas achter, you're totally rightquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Prijzen met 50 en 100 euro omlaag.
[ afbeelding ]
Maar wat ziet het er alsnog ongelofelijk lelijk uit zeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:30 schreef Pino112 het volgende:
Dell heeft ook even bij Apple afgekeken;
[ link | afbeelding ]
Vind dat toetsenbord toch wel erg lijken hoor.
Dat wel jaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar wat ziet het er alsnog ongelofelijk lelijk uit zeg.
iPod Mania bij de MediaMarkt nu geloof ik. Zag van de week op TV een reclame voorbij komen hierover.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:24 schreef One_conundrum het volgende:
Lieve fanboys
Waar vind ik de goedkoopste ipods? Moeders wil er eentje voor verjaardag en moederdag.
Goeie kans dat het gewoon werkt. Ik heb een aan het luchtrooster bevestigde houder die op de stereo is aangesloten, elke keer dat ik m'n iPhone er in zet krijg ik zo'n melding dat het geen officieel accessoire is en er mogelijk storingen kunnen optreden, maar alles werkt gewoon perfect.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tientje gespendeerd. Is het niks, dan gaat ie marktplaats of zo op.
quote:Apple to Move from Intel to ARM Processors in Future Laptops?
SemiAccurate claims to have heard that Apple will be transitioning from Intel processors to ARM processors in the not too distant future.
The short story is that Apple is moving the laptop line, and presumably desktops too, to ARM based chips as soon as possible.
The site seems to believe that the transition will take place after ARM has moved to full 64-bit cores which won't likely be until at least mid-2013.
At that point, Apple can move to ARM without worrying about obsoleting code with an [instruction set architecture] that is on the verge of changing, and no memory overhead worries either. Basically, it looks like the perfect time. Ironically, SemiAccurates moles tell us that the boys on infinite loop are planning to move laptops to ARM at about that time. Coincidence? Nope.
Apple has made a heavy investment in the ARM architecture which presently powers their iOS line of products. Apple even made the bold move to take ARM processor design in house with the acquisition P.A. Semi and Intrinsity.
Still, a transition of their Mac line over to a different processor architecture is hard to accept. While Apple did previously succeed in such a transition in the past with the PowerPC to Intel transition, it was not without an incredible amount of engineering to ease the process. Existing Mac applications would be unable to run on the new ARM processors without some sort of emulation layer. Mac applications would have to be recompiled to support the ARM processors.
While ARM is known for their low power processors, last year they announced plans to move into high-performance computing in the future, and has been rumored to moving into the 64-bit space as well.
Codenamed "Eagle," the A15 architecture is ostensibly aimed at netbooks and tablets, but a look at the spec sheet leaves no doubt that ARM is absolutely gunning for the server market that Intel and AMD currently dominate.
SemiAccurate has not been a frequent source of Apple-related rumors, but they do point out they were correct in predicting that Apple would move away from NVIDIA GPUs in their computers.
Ik zou naar een APR lopen, de meeste gaan mee met de korting van de MM.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef One_conundrum het volgende:
Fuck yeah, je hebt gelijk! Ik dacht er nog aan. Gelijk maar werk van maken.
Windows 8 zou wellicht ook op ARM werken, volgens sommige geruchten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:53 schreef n8n het volgende:
Werkt Windows al op ARM? Niet onbelangrijk (meer) voor Apple lijkt mij
Toch ruim 20% sneller weer.. Ik ga mijn 24" Core 2 Extreme in ieder geval wel vervangen binnenkortquote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht toch maar gewoon vasthouden aan mijn 2009 iMac i7......
Dat is geen gerucht meer. Dat hebben ze aangekondigd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Windows 8 zou wellicht ook op ARM werken, volgens sommige geruchten.
ARM CPU's worden in rap tempo sneller. Dual core ARM chips op 1 GHz en hoger zitten nu al in de nieuwste telefoons en tablets. Het is helemaal niet ondenkbaar dat binnen een paar jaar de snelheid van een ARM CPU voldoende is voor een laptop.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:48 schreef King_of_cubes het volgende:
ARM gebaseerde chips zijn toch nog lang niet zo snel als bijvoorbeeld de Core i familie? Hoe moet dat met alle bestaande software? Dan krijg je weer compatiblity problemen volgens mij.
Ars.Technica had hier een mooi artikel over. De situatie van ARM tegenover x86 nu is vergelijkbaar met die van x86 tegenover gespecialiseerde snellere architecturen (zoals de PowerPC) eerder: de onderkant van de markt overnemen met een product dat 'goed genoeg' is tegen fors lagere kosten en van daaruit omhoog bouwen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
ARM CPU's worden in rap tempo sneller. Dual core ARM chips op 1 GHz en hoger zitten nu al in de nieuwste telefoons en tablets. Het is helemaal niet ondenkbaar dat binnen een paar jaar de snelheid van een ARM CPU voldoende is voor een laptop.
Via: http://www.macrumors.com/(...)-to-beat-x86-to-win/quote:We all know how the story played out: the high-end RISC vendors were marginalized, as the lower volumes on their now-boutique chips kept their prices up; meanwhile, Intel relentlessly narrowed the performance gap and moved the PC into new markets because it was dramatically cheaper and almost as good.
Tv al getest met een ander HDMI apparaat? (of andere poort).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:43 schreef elcastel het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring in het aansluiten van de TV op de iMac ? Ik heb de alu 24" (ik meen gekocht in 2007) en een Philips HD-ready TV. Ik heb laatst een DVI-HDMI convertje gekocht en een te lange (niet dure) HDMI kabel.
Na het aansluiten kreeg ik geen beeld en opeens wel (na een tijdje rommelen met de resoluties had ik het opgegeven). Nu heb ik alle kabels netjes weggewerkt en ben ik mijn beeld kwijt. Volgens mij reset de iMac ook alle instellingen als de TV eraf is geweest, dus ik kan weer van voor af aan beginnen. En dat lukt dus niet.
Voor zover ik me kan herinneren stond de resolutie op 720p (PAL) en als ik dat nu doe, dan krijg ik een versoord beeld en ook met flarden. Dwz, de TV is constant aan het scannen lijkt het wel en af en toe zie ik een magenta was met het beeld van de iMac erdoorheen.
Wat ik me afvraag is dat ik overal lees dat het beeld het wel of niet moet doen. Waarom heb ik dan deze storing ? De lange HDMI kabel lijkt me geen probleem, hij deed het eerder ook, hetzelfde verhaal voor de converter.
Mijn gevoel zou bijna zeggen dat een andere kabel het signaal stoort of dat er een draad corrupt is. Echter zodra ik de TV op een korte (dure) kabel zet verandert er niks. Ook rommelen in de kabels levert geen verschil op. Ik gok dat het gewoon een verkeerd signaal vanuit de iMac is, maar kan mijn vinger er niet op leggen.
Iemand een idee wat er nog te proberen valt ? Het verbaast mij dat het eerst opeens werkt en nu niet meer aan de praat te krijgen valt ...
De TV heeft 2 poorten, die heb ik alletwee getest, het andere apparaat op de TV is de ontvanger voor digitale TV, die doet het prima ...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:55 schreef koffiekoekje het volgende:
Tv al getest met een ander HDMI apparaat? (of andere poort).
Heb je een ander HDMI apparaat geprobeerd op de HDMI poort? (met die lange kabel)quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
De TV heeft 2 poorten, die heb ik alletwee getest, het andere apparaat op de TV is de ontvanger voor digitale TV, die doet het prima ...
Ik heb geen tweede HDMI apparaat, of is mijn ontvanger ook een HDMI apparaat ? Ik heb de ontvanger op de lange kabel gehad, geen probleem. Ik heb de TV op de korte kabel gehad, geen beeld. Alles is op beide HDMI poorten in de TV geprobeerd, elke variant geeft hetzelfde verhaal.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:22 schreef Junkie het volgende:
Heb je een ander HDMI apparaat geprobeerd op de HDMI poort? (met die lange kabel)
Hoelang is de kabel?
De iMac onthoud instellingen als hij de TV herkent.
Ow dat is nog beterquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:50 schreef Pino112 het volgende:
Adobe is heel makkelijk te vinden voor Mac hoor, maar daar mogen we het verder niet over hebben.
Ik hoop dat je een grapje maaktquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:48 schreef La_Vita het volgende:
Ik heb een vraagje!
Als ik een macbook pro koop, dan kan je daar ook windows op draaien toch?
Ik heb namelijk een aantal adobe programma's nodig, alleen die zijn vrij lastig om illegaal () te downloaden voor mac.
Kan ik ze dan gewoon downloaden voor windows en toch (gemakkelijk?) op mijn macbook gebruiken?
Waarschijnlijk door een n00b die nog nooit OS X gebruikt heeft, en onwetend is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:53 schreef La_Vita het volgende:
Oke dat heb ik me wijs laten maken door iemand, maar dat is onzin dus
Anyway thanks voor de antwoorden en never mind![]()
Het was geen domme vraag hoor. Maar het is geen probleem dus.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:53 schreef La_Vita het volgende:
Oke dat heb ik me wijs laten maken door iemand, maar dat is onzin dus
Anyway thanks voor de antwoorden en never mind![]()
Je score submitten, en rechts op de pagina bij Options je systeem als baseline zetten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:35 schreef TwyLight het volgende:
Hey Junkie, hoe kan ik op die geekbench site iMac vergelijkenik kan het nergens vinden
Wil graag mijn iMac vergelijken met de nieuwste 21.5". Ik heb een early '09 model met een 2.66Ghz C2D en 4GB geheugen.
Dank, ik zal eens kijken..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:19 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je score submitten, en rechts op de pagina bij Options je systeem als baseline zetten.
En dan kan je ergens een andere opzoeken en vergelijken. Tis beetje lastig ingedeeld.
En anders kan je de nummer ID even aanpassen in de URL van mij. Alleen heb ik nog niet de result pagina gevonden van de nieuwe iMac.
Ik heb mijn 13" MacBook dus al een paar jaar. En heb hem dus gehad sinds Tiger. En toen Spaces werdt geintroduceerd werd hij pas echt lekker bruikbaar. Maar onbruikbaar is hij zeker niet, het is soms een beetje aanpassen. Thuis heb ik een 24" (1920x1200) scherm staan.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:42 schreef TwyLight het volgende:
Is 13" een beetje een bruikbaar formaat?
[..]
Dank, ik zal eens kijken..
Ik vind van welquote:Op zondag 8 mei 2011 15:42 schreef TwyLight het volgende:
Is 13" een beetje een bruikbaar formaat?
[..]
Dank, ik zal eens kijken..
Nope, still rockin' 19GBquote:Op zondag 8 mei 2011 20:02 schreef nietzman het volgende:
Kunnen we je al uitlachen omdat je je Dropboxruimte kwijt bent, Twy?
Het is een screenshot op volledige resolutie (op mijn 13" MBP beeldvullend) dus je mag aannemen dat de grootte van het plaatje 1 op 1 is.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:56 schreef TwyLight het volgende:
Ziet er prima uit ja, maar hoe zit het met de "resolutie" van het scherm? Weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen, maar op school werkte ik altijd met Macbook Pro's en daar was alles veel kleiner op de hoogste resolutie dan op mijn iMac zegmaar.
De macbooks hadden dus qua schermgrote een hogere resolutie dan mijn imac in verhouding..
Wat ik bedoel is dat als ik dit screenshot bekijk op mijn iMac 20" met 1680 X 1050 resolutie geeft dat dan precies de schermgrootte weer of is het scherm eigenlijk kleiner?
foei wat een uitleg
Ja maar ik bedoel, de macbook pro's op mijn school hadden zegmaar een net iets lagere resolutie dan mijn iMac toendertijd maar het scherm was wel veel kleiner. Dus in verhouding hadden de macbooks dus een hogere resolutie zegmaar. Weet ook niet zo goed hoe ik dit uit moet leggenquote:Op zondag 8 mei 2011 20:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is een screenshot op volledige resolutie (op mijn 13" MBP beeldvullend) dus je mag aannemen dat de grootte van het plaatje 1 op 1 is.
Je bedoelt denk ik PPI? (pixels per inch)quote:Op zondag 8 mei 2011 19:56 schreef TwyLight het volgende:
Ziet er prima uit ja, maar hoe zit het met de "resolutie" van het scherm? Weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen, maar op school werkte ik altijd met Macbook Pro's en daar was alles veel kleiner op de hoogste resolutie dan op mijn iMac zegmaar.
De macbooks hadden dus qua schermgrote een hogere resolutie dan mijn imac in verhouding..
Wat ik bedoel is dat als ik dit screenshot bekijk op mijn iMac 20" met 1680 X 1050 resolutie geeft dat dan precies de schermgrootte weer of is het scherm eigenlijk kleiner?
foei wat een uitleg
denk hetquote:Op zondag 8 mei 2011 20:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik PPI? (pixels per inch)
iMac verkopen. Je gaat die echt niet meer gebruiken. Zelfde hierquote:Op zondag 8 mei 2011 21:22 schreef TwyLight het volgende:
Maar thanksik zat te twijfelen tussen een 15" macbook pro en mn imac verkopen, en een 13" en imac houden. Want wil liever die imac gewoon er bij, maar zoveel geld heb ik helaas ook weer niet
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:27 schreef fyah het volgende:
[..]
iMac verkopen. Je gaat die echt niet meer gebruiken. Zelfde hierDing heeft niet meer aangestaan sinds de transfer.
plastic rommel, prullerige afwerking en natuurlijk; geen osxquote:Op zondag 8 mei 2011 21:27 schreef Marurk het volgende:
Zit al een tijdje te denken om dan eindelijk de overstap te maken van Windows -> Apple. Heb een nieuwe laptop nodig en ben onlangs gaan kijken naar de 13'' MacBook Pro met Intel i5-processor en 4 GB geheugen (prijs: ~1150 euro). Heel gaaf ding, ziet er strak uit, is gemakkelijk mee te nemen etc.
Totdat ik vandaag de folder van de Mediamarkt in de bus kreeg. Een of andere ASUS laptop, formaat 15'' met een i7-processor en 6 GB intern geheugen voor ~900 euro.
Wie o wie kan me vertellen waarom ik toch voor de MacBook Pro moet gaan? Overtuig me alsjeblieft! Kijkende naar de hardware specs realiseer ik me namelijk dat ik voor minder geld een kwalitatief betere Windows-laptop kan kopen...
Ik zou die 13" kopen met de 8GB ram, en dan gewoon een maandje kijken hoe je dat gebruikt. Ik ben vrij zeker dat de iMac amper aan gaat staan, althans zteeds minder. Kun je 'm dan nog verkopen en die ram upgrade financieel 'terugkrijgen'quote:Op zondag 8 mei 2011 21:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]mja is wel een stuk groter scherm, en ik vind een "normaal" keyboard toch wel een stuk fijner
Ik heb nu dus een loodzware 17'' (quote:Op zondag 8 mei 2011 21:29 schreef fyah het volgende:
[..]
plastic rommel, prullerige afwerking en natuurlijk; geen osxeerlijk, als dell ooit osx op hun plastic dingen mocht zetten zou ik nog voor de duurdere MBP's gaan. Niet eens fanboy hier, maar je begrijpt het pas als je een tijdje MBP hebt gehad, en dan weer een generieke laptop onder je neus krijgt met Windows op.
Gloss vallt enorm mee hoor. Ik kan gewoon in de zon liggen werken, onder een bureaulamp etc. zonder het op te merken. Maar mijn 2009 iMac had dat al, dus het kan zijn dat ik er gewoon doorheen kijk door gewenningquote:Op zondag 8 mei 2011 21:30 schreef TwyLight het volgende:
Wat trouwens wel lelijk is, als je kijkt op http://www.apple.com/macbookpro/specs.html
en je klikt op Glossy / Antiglare dan zie je dat Antiglare niet zo'n mooie zwarte rand heeftwtf? Dat maakt de MBP juist mooi
maar antiglare is wel handig..
Zou je een 13'' wel als desktopvervanger kunnen gebruiken? Want 13'' is best klein eigenlijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:30 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik zou die 13" kopen met de 8GB ram, en dan gewoon een maandje kijken hoe je dat gebruikt. Ik ben vrij zeker dat de iMac amper aan gaat staan, althans zteeds minder. Kun je 'm dan nog verkopen en die ram upgrade financieel 'terugkrijgen'
Ik vervang er mijn iMac mee en dat lukt primaquote:Op zondag 8 mei 2011 21:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zou je een 13'' wel als desktopvervanger kunnen gebruiken? Want 13'' is best klein eigenlijk.Weet niet of ik daar al m'n werk op zou willen doen... of valt dat bij Apple wel mee?
Trouwens... hoe is de draagbaarheid van de 15''? Sommigen zeggen dat je het beste gewoon de 13'' kan nemen... veel verschil met de 15'' is er niet qua functionaliteit en je kunt hem veel gemakkelijker meenemen. Klopt dat?
Scherm erbij, en als je thuis zit daarop werken. Dan is het prima.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zou je een 13'' wel als desktopvervanger kunnen gebruiken? Want 13'' is best klein eigenlijk.Weet niet of ik daar al m'n werk op zou willen doen... of valt dat bij Apple wel mee?
Trouwens... hoe is de draagbaarheid van de 15''? Sommigen zeggen dat je het beste gewoon de 13'' kan nemen... veel verschil met de 15'' is er niet qua functionaliteit en je kunt hem veel gemakkelijker meenemen. Klopt dat?
Volgens mij mag een foutje maken nog net wel, maar niet met excuses aankomen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:15 schreef Svyatagor het volgende:
Steve Jobs: schoonmakers mogen fouten maken vanwege 'een reden', maar als je eenmaal VP bent geworden, behoor je uberhaupt geen fouten meer te maken
Bij benaderingquote:Op zondag 8 mei 2011 23:31 schreef __Saviour__ het volgende:
De wifi only ipad 2 heeft geen gps toch? Maar kan het dan dat ik via me.com toch erg precies kan zien waar hij is?
Apple zal wel een leuke database hebben met locaties.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan is het een erg goede benadering. Het zit er hooguit 10 meter naast.
quote:Steve Jobs' Reaction to MobileMe Launch, Life at Apple After Jobs and Other Anecdotes
MacStories details a new feature story from Fortune about Apple's management including a number of previously unknown anecdotes about Steve Jobs. The story is presently only available as an in-app purchase in the Fortune Magazine App [iTunes], but should appear online and in print shortly.
One interesting story is about Steve Jobs' reaction to the poor MobileMe rollout in 2008 which was marred with slow services and downtime.
In Fortune’s story, Lashinsky says Steve Jobs summoned the entire MobileMe team for a meeting at the company’s on-campus Town Hall, accusing everyone of “tarnishing Apple’s reputation.” He told the members of the team they “should hate each other for having let each other down”, and went on to name new executives on the spot to run the MobileMe team. A few excerpts from the article.
"Can anyone tell me what MobileMe is supposed to do?” Having received a satisfactory answer, he continues, “So why the ******* doesn’t it do that?"
Jobs was also particularly angry about the Wall Street Journal’s Walt Mossberg not liking MobileMe:
"Mossberg, our friend, is no longer writing good things about us."
Jobs reportedly appointed a new executive on the spot to run the MobileMe team. Jobs reportedly appointed a new executive on the spot to run the MobileMe team. Another particularly interesting piece was the fact that Apple is actively planning and teaching its employees for "life at Apple after Jobs.":
Steve Jobs hired dean of Yale School of Management Joel Podolny to run the Apple University, an internal group also featuring business professors and Harvard veterans that are writing a series of case studies to prepare employees for the life at Apple after Jobs. These case studies focus on Apple’s recent business decisions and internal culture, they are exclusive to employees and taught by top executives like Tim Cook and Ron Johnson.
MacStories also summarizes some of the other anecdotes from the feature article.
Ja, door het land aan te passen in iTunes kun je in alle stores kijken.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:33 schreef Meike26 het volgende:
Vraagje, kan ik zonder een Duitse account aan te maken, wel in de Duitse App store kijken ?
Ik vroeg mij af of er misschien een info-nieuws-app was over de Nurburgring/Nordschleiffe ??
Tijd om je Skype te deinstalleren:quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijd om je Skype te updaten:
Skype bug lets hackers take over Macs
Ik kijk wel uit. Microsoft wil die boel overnemen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tijd om je Skype te updaten:
Skype bug lets hackers take over Macs
Dat gaat een beetje tegen het idee van IMAP in, non?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:31 schreef jakkop het volgende:
Hoe kan ik, met Gmail+IMAP+Apple Mail, er voor zorgen dat er geen archief op de mac word gehouden? Wat ik wil is dat zodra ik delete doe in Apple Mail, de mail niet meer op de computer word gehouden, maar wel op de server.
ja kutquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:30 schreef TwyLight het volgende:
Microsoft confirms $8.5B acquisition of communications service Skype
[ afbeelding ]
Echt weer gaar, is er een programma dat lekker werkt en wereldwijd gebruikt wordt. Koopt fucking Microsoft het. Binnenkort zal het wel weer bulkware worden waar je in moet loggen met je live id en geintegreerd in WLM. kut microsoftquote:
Nee, want met standaard instellingen trekt Apple Mail alles 2 x binnen. Maargoed, opgelost met advanced IMAP settings in gmail.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat gaat een beetje tegen het idee van IMAP in, non?
agreed. argument; http://www.businessinside(...)s-so-far-2011-5?op=1quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:08 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Echt weer gaar, is er een programma dat lekker werkt en wereldwijd gebruikt wordt. Koopt fucking Microsoft het. Binnenkort zal het wel weer bulkware worden waar je in moet loggen met je live id en geintegreerd in WLM. kut microsoft
Alsof de huidige versie niet al een gedrocht is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:08 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Echt weer gaar, is er een programma dat lekker werkt en wereldwijd gebruikt wordt. Koopt fucking Microsoft het. Binnenkort zal het wel weer bulkware worden waar je in moet loggen met je live id en geintegreerd in WLM. kut microsoft
Waren schijf 2 en 3 niet verenigd in een RAID 0 opstelling? Zo ja: dan is de data van alleen schijf 3 waardeloos.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:57 schreef Svyatagor het volgende:
Heeft er iemand verstand van RAID-dingesen in een Mac Pro? Hier op mijn werk staat een Mac Pro die een paar jaar niet gebruikt was, die heb ik onlangs aangesloten om op te werken, maar na een paar weken kapte 'ie ineens. Na de boot-chime alleen nog maar een grijs scherm, geen Apple-logo.
Na wat troubleshooten heb ik één voor één de drie harde schijven eruit gehaald, en daar bleek inderdaad een kapotte tussen te zitten. Zonder die kapotte (nr. 2) boot hij gewoon op de opstart-HD. Nr. 3 is in principe nog goed, maar ik kan hem alleen zien via Disk Utility.
[ afbeelding ]
(nummer 2 is nu een andere schijf trouwens, die heb ik er tijdelijk ingezet)
Maar met die RAID-partitie kan ik verder niks, ik kan ook niet zien of er iets op staat, of hoe de schijf verder ingedeeld is... Wat is handig om te doen, zonder dat ik de schijf helemaal hoef te formatteren? Het kan ook zijn dat er niks op staat, maar er staat me bij dat hij als scratch-disk werd gebruikt bij Final Cut Pro (de Mac Pro werd gebruikt voor video-editing). Any suggestions?
[ afbeelding ]
Dat weet ik niet, dat kan ik volgens mij zo niet zien, toch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waren schijf 2 en 3 niet verenigd in een RAID 0 opstelling? Zo ja: dan is de data van alleen schijf 3 waardeloos.
Ja, ik vermoed ook dat de data 'striped' is weggeschreven, maar had stille hoop dat er nog wel iets te redden viel. Het zal dus inderdaad wel een herformat moeten worden. Dank in ieder geval!quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Maar ik weet wel dat als de schijven in RAID 0 stonden (ik kan me voorstellen dat dat de snelheid ten goede komt bij videobewerking) het ontbreken van de ene schijf de andere compleet onleesbaar maakt. Ze waren immers samen tot 1 virtuele schijf gemaakt, en data van één bestand kan verspreid staan over de twee schijven. Finder kan er dus ook niets mee.
Formatteren lijkt me de enige optie.
Moest je dat werkelijk uitproberen om daar achter te komen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed. iPhone 4 past niet in iPod Touch TT carkithouder van 10 euro
Maar de kabel past wel in de iPhone-houder. Dat was de reden dat ik 'm had besteld (kabel was kapot)quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Marktplaats is overspoeld met mensen zoals jijquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Wie geeft een neuk man?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:55 schreef TwyLight het volgende:
Jullie stellen me trouwens wel een beetje teleur jongens, Apple SC #300: This is Spartaaa! is van 17 september 2009 en dit is pas deel 383
quote:
iemand hier nog een antwoord op?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef r3gi3boy het volgende:
als ik in de Nederlandse Apple store een nieuwe iMac 27" i7 selecteer en vervolgens een 2 GB videokaart wil selecteren, staat daar dat het type van een 1 GB Radeon HD6970 verandert naar een 2 GB Radeon HD6750 .
In de US Apple store blijft het type wél gewoon HD6970 wanneer je de 2GB variant pakt.
Kan ik aannemen dat dit gewoon een foutje op de NL website is?
verder:
vindt men de extra GB een toevoeging bij het spelen van games als het nieuw uit te komen spel Battlefield 3? Deze vraag zou ik ook graag over de i7 processor t.o.v. de i5 willen stellen.
Net contact gehad, ze erkennen de fout en er wordt aan gewerkt om de info aan te passen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Je had het allang kunnen weten door even te bellen met 08000200570
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |