Als we dan toch gaan patsen, ik reed laatst 50 op mn crosser met crossbanden op het vlakkequote:Op donderdag 28 april 2011 22:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst 61 gehaald op m'n mountainbikeGing wel snel ja
Simpel sopje voor het frame als het echt vies is, maar pas op bij draaiende delen. Meestal ga ik er na elke rit even met een droge doek (oud shirt) langs. Ketting maak ik schoon met kettingontvetter, cassette heb ik zo'n pieldingetje/borsteltje voor.quote:Op vrijdag 29 april 2011 00:11 schreef rudedeltadude het volgende:
nog een klein vraagje van deze beginner:
hoe en waarmee maak ik mijn fietsje het best schoon?
Zoran is inderdaad heel bekend, ook vrij populair op o.a. het fietsforum voor wat betreft handgespaakte wielenquote:Op vrijdag 29 april 2011 00:21 schreef Tommeke het volgende:
Fred ik ben te laat maar toch nog gefeliciteerd. En Oksel, Zoran van bikexperto is ook een goeie wielmakert. Hij maakt ook wielen voor Quickstep.
Meer dan geniaal!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:46 schreef Oksel het volgende:
Of degene daarvoor.
En Askbrad kan bevestigen dat die vent in dat fietsenschuurtje geniaal is..![]()
En ja, lang leve Marktplaats. Daarom kan ik op een Bianchi fietsen!
Woont er hier iemand in de omgeving van Arnhem?
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor de Utrechters: zijn er meer wegen zoals de Maarnse Grindweg in de Utrechtse Heuvelrug. Die dus als het ware in de lengte van de heuvelrug lopen en niet zoals de klimmetjes er dwars overheen.
Als ik nu direct naar de Amerongse Berg fiets doe ik dat over de grote weg langs al die dorpen. Fietst niet echt lekker. Op google maps zie je wel een heleboel wegen lopen door het bos maar volgens mij is 90% daarvan onverhard.
Ik heb toch altijd moeite met hard naar beneden op de Brienenoord. Vanaf de Zuid kant kan het nog wel door de bocht, maar de Noord kant heeft opeens zo'n dip erin zitten met slecht asfalt. Daarbij haal ik als ik niks doe niet meer dan 40 km/hquote:Op vrijdag 29 april 2011 09:24 schreef Freddeh het volgende:
Brienenoord naar beneden gaat al 65+ km/u, dus een beetje snelheid heb je zo te pakken hoor
Dat is ook een beetje mijn 60 km rondje, mooi rondje met een paar klimmetjes erinquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor een avondrondje fiets ik ook vaak naar Amersfoort (50-60km). Dan rijd ik de Galgenberg een paar keer op en rijd ik vaak over de betonpaden langs Soestduinen. Erg mooi daar. Als je daar nog niet bekend bent moet je maar een keer meerijden
Dat fietspad langs de zandafgraving neem ik vrijwel altijd in mijn avondrondje. Dan rechtsaf naar Doorn, links naar kaapse bossen (zo heet dat toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.
Ken je het fietspad langs de zandafgraving al? Dat loopt net ten zuiden van de A12, tussen de Traay (Driebergen) en de N227 (Maarn). Daar zit wel een klimmetje in.
De Woudenbergseweg N224 is natuurlijk wel een prettige west-oostverbinding. Als ik vanuit Utrecht fiets zit die er heel vaak in. Als je die op de terugweg fietst, kies dan eens de variant Trekerweg een paar honderd meter noordelijker. Leuk klimmetje (bekend onder de naam Botterstop). Je kunt dan links een fietspad op en komt weer uit bij de kruising Traayweg/N224. Om te weten waar fietspaden liggen is openstreetmap.org trouwens onmisbaar. Blauwe stippellijnen zijn 80-90% van de tijd verharde paden. Als ze onverhard zijn (bijv schelpen) kun je ze ook bijna altijd wel met een racefiets rijden. Ik ken ze allemaal dus als je iets wilt weten, vraag maar
Voor een avondrondje fiets ik ook vaak naar Amersfoort (50-60km). Dan rijd ik de Galgenberg een paar keer op en rijd ik vaak over de betonpaden langs Soestduinen. Erg mooi daar. Als je daar nog niet bekend bent moet je maar een keer meerijden
Heb jij dat stuk tussen Doorn en Amerongen al gefietst? Ziet er wel erg mooi uit maar volgens mij niet verhard? Fietst dat een beetje?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet veel. Er zijn wel de nodige fietspaden in die richting. Nog niet zo lang geleden is het Let de Stigterpad aangelegd, dat is bedoeld als een dwarsverbinding over de heuvelrug van Driebergen tot Rhenen. Alleen is het nog niet helemaal af, bij Doorn ontbreekt een stuk. Het is wel leuk om te fietsen, door hoogteverschil en heel veel bochten maar je moet op veel plekken door klaphekken om erop te komen dus het schiet niet heel erg op. Ook moet je alsnog door dorpen heen (Leersum, Amerongen) om de delen aan elkaar te verbinden.
Ken je het fietspad langs de zandafgraving al? Dat loopt net ten zuiden van de A12, tussen de Traay (Driebergen) en de N227 (Maarn). Daar zit wel een klimmetje in.
De Woudenbergseweg N224 is natuurlijk wel een prettige west-oostverbinding. Als ik vanuit Utrecht fiets zit die er heel vaak in. Als je die op de terugweg fietst, kies dan eens de variant Trekerweg een paar honderd meter noordelijker. Leuk klimmetje (bekend onder de naam Botterstop). Je kunt dan links een fietspad op en komt weer uit bij de kruising Traayweg/N224. Om te weten waar fietspaden liggen is openstreetmap.org trouwens onmisbaar. Blauwe stippellijnen zijn 80-90% van de tijd verharde paden. Als ze onverhard zijn (bijv schelpen) kun je ze ook bijna altijd wel met een racefiets rijden. Ik ken ze allemaal dus als je iets wilt weten, vraag maar
Goede vraag, rond de A12 is het werkelijk een slagveld. Het lijkt wel of er 16 banen komen in beide richtingen. Er komt voorlopig geen oprit bij volgens mij, al bestaat al tijden het plan om bij Maarn ook richting Arnhem op- en afritten te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd of dat fietspad (vanaf de Traay) daar blijft? Het lijkt erop alsof ze daar een opgang naar de snelweg aan het maken zijn?
Ja ik fiets dat regelmatig. Alleen het stuk tussen de dorpskern van Doorn en de Maarsbergseweg (waar je op de Ruiterberg, het klimmetje vanaf de Kaapse Bossen, uitkomt) is nog niet af. Het pad is niet echt verhard aangelegd maar de ondergrond is inmiddels wel hard geworden. Er zitten geen kuilen in ofzo dus het fietst gewoon goed, beter dan menig hobbelig fietspad. Ik kom er eigenlijk nooit andere wielrenners tegen dus misschien is het wel een tic van mijquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij dat stuk tussen Doorn en Amerongen al gefietst? Ziet er wel erg mooi uit maar volgens mij niet verhard? Fietst dat een beetje?
Cool! Ga het morgen eens proberen. Denk dan m'n normale rondje alleen dan op de ruiterberg dat fietspad zoeken. Is het goed aangegeven? Is het vanaf de parkeerplaats voor of na de top?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Goede vraag, rond de A12 is het werkelijk een slagveld. Het lijkt wel of er 16 banen komen in beide richtingen. Er komt voorlopig geen oprit bij volgens mij, al bestaat al tijden het plan om bij Maarn ook richting Arnhem op- en afritten te maken.
[..]
Ja ik fiets dat regelmatig. Alleen het stuk tussen de dorpskern van Doorn en de Maarsbergseweg (waar je op de Ruiterberg, het klimmetje vanaf de Kaapse Bossen, uitkomt) is nog niet af. Het pad is niet echt verhard aangelegd maar de ondergrond is inmiddels wel hard geworden. Er zitten geen kuilen in ofzo dus het fietst gewoon goed, beter dan menig hobbelig fietspad. Ik kom er eigenlijk nooit andere wielrenners tegen dus misschien is het wel een tic van mijIk vind het een leuke variatie, omdat ik de omgeving en de gewone wegen al zo goed ken. En ik vind een beetje sturen vermakelijk, het pad is een van de redenen dat ik dacht dat crossen wel iets voor mij zou zijn. Heb er deze winter ook veel gefietst met de sneeuw. Langlaufers die raar opkijken dat er opeens iemand op een (op het oog) racefiets voorbij komt
![]()
Ok duidelijkquote:Op donderdag 28 april 2011 10:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad zoiets. Ga op fietsvakantie met m'n vriendin. Die is tennister, geen fietser. Nu komen we tenminste altijd tegelijk aan..
Net erna. Je ziet dan op een gegeven moment aan de rechterkant een klaphek. Iets daarvoor ook links maar daar zit een slot omheen, dat is dus het stuk dat niet af is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cool! Ga het morgen eens proberen. Denk dan m'n normale rondje alleen dan op de ruiterberg dat fietspad zoeken. Is het goed aangegeven? Is het vanaf de parkeerplaats voor of na de top?
Die wou ik ook doen; alleen ben ik dan "helaas" op vakantie. Leek me erg mooi over een misschien wat minder bekend stukje limburg. Is niet echt kleinschalig volgens mij?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:41 schreef Blik het volgende:
Zit evt. te denken om Limburgs Mooiste te fietsen maar alleen als ik daarvoor op het laatste moment nog kan inschrijven. Zou dan gaan om de 110 km zwaar.
Op de Nordschleife haal ik de 70 vorig jaar met gemak een aantal keer. Er zijn mensen die daar met 100 naar beneden klapperen. Ik ga voor 90 dit jaar, mijn record 79,8quote:Op donderdag 28 april 2011 22:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
90+ heb ik ook nog nooit gered. wel 84 in de afdaling van de Halembaye, vlak over de grens. Maar absolute snelheden zeggen me niet meer zoveel, hard door de bocht in een afdaling is leuker.
Nee, is verre van kleinschalig. Maar vanwege de ietwat onbekende route lijkt me die ook wel leukquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die wou ik ook doen; alleen ben ik dan "helaas" op vakantie. Leek me erg mooi over een misschien wat minder bekend stukje limburg. Is niet echt kleinschalig volgens mij?![]()
Maar ik lees dit met interesse mee. Zou begin juni wel m'n eerste toertocht willen rijden. Alleen nog totaal geen idee welke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |