abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:08:23 #251
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96082369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie eens samen op jacht gaan :)
Op jacht naar wat? Een vriendin? Die heb ik al een geruime tijd hoor, daar hoef ik niet voor op jacht :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2011 @ 11:09:55 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96082424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:|W

Die Scorpie doet goed zijn research... want anders had hij nooit ontdekt dat ik leef van een uitkering *O*
:* Ik weet dat je geen uitkering hebt, maar gewoon een baantje dat iets met electronica / IT te maken heeft. Ik gok via een detacheringsbureau (op zich niets mis mee, als je het goed gebruikt) met een hokjes-salarisschaal-systeem, een collectieve gezondheidsverzekering en een verplicht pensioenfonds bij een verzekeringsmaatschappij met 50-50 inleg. (Moet je voor de grap eens gaan kijken hoeveel daar van overblijft als het allemaal zo slecht zal gaan als jij voorspelt :') )
Ik gok ook dat de bovenkant van je schaal niet genoeg is om een huis mee te kopen, zelfs niet als de door jou beloofde 30% daling *ooit* een feit wordt. AMIRITE!?
Dus nu kappen met FoKken en hard gaan werken om promotie te maken. Anders kom je nooit uit die grijze huurmassa weg. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96082458
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mot je nou nog tompoucen voor Koninginnedag of wat!
Ik heb lactose intolerantie... dus geen tompoucen voor mij. Ik ga gewoon aan het bier en chips van de voedselbank :9
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96082682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:09 schreef Whuzz het volgende:

:* Ik weet dat je geen uitkering hebt, maar gewoon een baantje dat iets met electronica / IT te maken heeft. Ik gok via een detacheringsbureau (op zich niets mis mee, als je het goed gebruikt) met een hokjes-salarisschaal-systeem, een collectieve gezondheidsverzekering en een verplicht pensioenfonds bij een verzekeringsmaatschappij met 50-50 inleg. (Moet je voor de grap eens gaan kijken hoeveel daar van overblijft als het allemaal zo slecht zal gaan als jij voorspelt :') )
Ik gok ook dat de bovenkant van je schaal niet genoeg is om een huis mee te kopen, zelfs niet als de door jou beloofde 30% daling *ooit* een feit wordt. AMIRITE!?
Dus nu kappen met FoKken en hard gaan werken om promotie te maken. Anders kom je nooit uit die grijze huurmassa weg. ;)
-O-

Was het maar waar... ik probeer al jaren een goede baan te vinden maar het lukt niet vanwege de crisis... hier in Dronten wil niemand wonen omdat er geen werk is. Voor werk moet je wonen in Amsterdam of Eindhoven, vandaar dat de woningen daar zo duur zijn :)
Volgens mij mag je daar niet eens wonen met een uitkering :') Toch?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:19:49 #255
16180 crew  CoolGuy
pi_96082762
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

-O-

Was het maar waar... ik probeer al jaren een goede baan te vinden maar het lukt niet vanwege de crisis... hier in Dronten wil niemand wonen omdat er geen werk is. Voor werk moet je wonen in Amsterdam of Eindhoven, vandaar dat de woningen daar zo duur zijn :)
Naja, ik weet niet of je nou wel een baan hebt of dat je nou een uitkering hebt. In jouw geval zou ik het niet kunnen vinden van een goede baan niet volledig afschuiven op de crisis als je daadwerkelijk geen opleiding hebt gedaan. Want als je dat niet hebt gedaan dan denk ik dat dat ook wel debet is aan het niet kunnen vinden van een goede baan.
pi_96082774
quote:

[..]

-O-

In steden als Amsterdam en Utrecht mag je dan alleen maar tussen de Marokkanen gaan wonen. De overheid hoopt dan dat je neergestoken wordt, of jezelf spontaan van ellende maar verhangt. Weer een probleem opgelost, denkt men dan, geheel in lijn met de gedachtengang van toppers als Scorpie.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:20:48 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96082790
quote:

Inderdaad. We hebben hier in de (koop)buurt een buurtpreventieteam. Soort van knokploeg. We gaan komende week op cursus "Herkenning en opruiming van steuntrekkers, (anti)krakers en webloggers".
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:21:17 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_96082814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:20 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

In steden als Amsterdam en Utrecht mag je dan alleen maar tussen de Marokkanen gaan wonen. De overheid hoopt dan dat je neergestoken wordt, of jezelf spontaan van ellende maar verhangt. Weer een probleem opgelost, denkt men dan, geheel in lijn met de gedachtengang van toppers als Scorpie.
Nou, mensen die niks toevoegen aan de maatschappij vanuit onwil mogen van mij ook wieberen. Mensen die een gegronde reden hebben waardoor ze niet kúnnen is heel wat anders.
pi_96082928
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, mensen die niks toevoegen aan de maatschappij vanuit onwil mogen van mij ook wieberen. Mensen die een gegronde reden hebben waardoor ze niet kúnnen is heel wat anders.
Jaja nou weten we het wel. Je bent een spijkerharde, met jou valt niet te sollen!

:')
pi_96082967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:20 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Als al dat anti-kraak tuig zich zou verhangen wordt het wel ernstig stil in dit topic, dan blijven de nette huizeneigenaren zonder wanbetalingsverleden hier eensgezind achter om te praten over die gekke huurdertjes met gare opleidingkjes die niet verder komen dan een sociale huurwoning _O-
pi_96082989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:24 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Jaja nou weten we het wel. Je bent een spijkerharde, met jou valt niet te sollen!

Tis dat je opleiding niks voorstelt, anders had ik gezegd dat je aan de studie moest _O-
pi_96083000
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als al dat anti-kraak tuig zich zou verhangen wordt het wel ernstig stil in dit topic, dan blijven de nette huizeneigenaren zonder wanbetalingsverleden hier eensgezind achter om te praten over die gekke huurdertjes met gare opleidingkjes die niet verder komen dan een sociale huurwoning _O-
Volgens mij ben ik de enige antikraakganger in dit topic. Of niet?
pi_96083035
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:25 schreef Scorpie het volgende:

Ik vermoed dat de komende tijden het vooral grootleners zijn die zich gaan verhangen :X

quote:
Vaker schuld huishoudens
AMSTERDAM - Het aantal huishoudens met grote schulden groeit dramatisch.

In 2010 meldden zich 80.000 huishoudens bij de schuldhulpverlening, ruim 25.000 meer dan een jaar eerder. De hoeveelheid kredieten die de gemeentelijke kredietbanken verstrekten nam toe van 44 miljoen euro in 2009 naar 47 miljoen euro in 2010.

Dat heeft de Nederlandse Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK) donderdag gemeld. De cijfers baren NVVK-voorzitter Joke de Kock zorgen. De cijfers bevestigen opnieuw dat schulden een breed maatschappelijk probleem zijn. Schulden zijn inmiddels diep in de samenleving geworteld.

De trend dat steeds meer werkenden in de schulden raken, zet zich volgens de NVVK ook in 2010 voort. Ook steeds meer jongeren onder de 25 kloppen bij de gemeentelijke kredietbanken aan. In 2007 vormden zij 7 procent van het aantal schuldenaren. Inmiddels is dat opgelopen tot 12 procent.

Veel huishoudens hebben zich extra in de schulden gestoken om hun hypotheek te kunnen blijven betalen.

bron: Telegraaf
I'll sing you a lullaby.
pi_96083066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat zeg ik, dan wordt het wel erg stil hier. Opeens 100 kul-posts per topic minder _O-
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:28:56 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_96083071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:24 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Jaja nou weten we het wel. Jij weet van iedereen hier hoe die er financieel bij zitten, dus je kunt ook vooral heel gefundeerde uitspraken doen!

Oh nee, toch niet :')
pi_96083091
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis dat je opleiding niks voorstelt, anders had ik gezegd dat je aan de studie moest _O-
hahahaha :D

Ik dacht even dat je het verleerd was. Dat je je Mojo had verloren. Maar ziedaar, hij is er nog!
pi_96083095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Met mijn uitkering lijkt het mij ook wel wat :)

Krijg je ook nog gewoon huursubsidie op zo'n woning?
I'll sing you a lullaby.
pi_96083113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de komende tijden het vooral grootleners zijn die zich gaan verhangen :X

[..]

Alsof mij die top-hypotheeknemers wat kan schelen, dat zijn de vroegere DSB klantjes. No mercy for them _O-
pi_96083139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof mij die top-hypotheeknemers wat kan schelen, dat zijn de vroegere DSB klantjes. No mercy for them _O-
En wat deed de DSB dat Rabo, ABN-AMRO, ING en SNS niet deden dan?
I'll sing you a lullaby.
pi_96083156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Met mijn uitkering lijkt het mij ook wel wat :)

Krijg je ook nog gewoon huursubsidie op zo'n woning?
Nee, dat niet, want je "huur" valt ruimschoots onder de drempel.

Dat zou wel mooi zijn, trouwens, want dan valt er zowaar nog geld mee te verdienen!
pi_96083234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]

Ook even dit quoten dan:

Mensen komen in de problemen door een complex van factoren, aldus De Kock. Zij zitten bij voorbeeld met een restschuld van de hypotheek of hebben veel op afbetaling gekocht. Ook zijn veel mensen achter met het betalen van de ziektekostenverzekering, aldus De Kock.

Hiernaast is al eerder aangetoond dat het vooral de huurders zijn die leven met achterstanden en schulden.
pi_96083248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een dermate groot subprime-hypotheken bestand erop na houden dat mr Pieter Lakeman himself het voor elkaar heeft gekregen de zooi om te laten vallen.
Vlak ook niet de 2e en 3e hypotheekvorm uit die mensen kregen terwijl ze al tot over hun oren in de financiering zaten _O- plus een tweede levensverzekering aansmeren die totaal onnodig was.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:35:11 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_96083310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, je legt het probleem weer bij de banken. Het gaat om de klanten die zich maximaal hebben laten financieren, gewoon, omdat het kon. Díe mensen hebben een probleem, want als er 1 iemand zn baan kwijt raakt kunnen ze de hypotheek niet meer opbrengen, aangezien die op 2 salarissen is afgesloten, etc etc.

Die mensen, die zagen Gouden Bergen, en de risico's waren niet zo interessant. Tot het verkeerd liep. Dat de banken de mogelijkheid boden om een dergelijke lening aan te gaan wil nog niet zeggen dat je dat als klant ook MOET doen. Je bent nergens toe verplicht, die mensen hebben daar echt allemaal zelf voor gekozen.
pi_96083380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, je legt het probleem weer bij de banken. Het gaat om de klanten die zich maximaal hebben laten financieren, gewoon, omdat het kon. Díe mensen hebben een probleem, want als er 1 iemand zn baan kwijt raakt kunnen ze de hypotheek niet meer opbrengen, aangezien die op 2 salarissen is afgesloten, etc etc.

Die mensen, die zagen Gouden Bergen, en de risico's waren niet zo interessant. Tot het verkeerd liep. Dat de banken de mogelijkheid boden om een dergelijke lening aan te gaan wil nog niet zeggen dat je dat als klant ook MOET doen. Je bent nergens toe verplicht, die mensen hebben daar echt allemaal zelf voor gekozen.
Het ergste was nog dat er dus mensen met hun volgevreten harses op tv hun verhaal vertelden, waarin ze doodleuk vertelden dat ze met een tophypotheek van 350K op een jaarinkomen van 33K nog een keer 15K bijleenden om een dakkapel te laten plaatsen _O- ben je dan een mongool of wat _O-
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 11:37:31 #275
16180 crew  CoolGuy
pi_96083386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef inXs het volgende:

[..]

Ook even dit quoten dan:

Mensen komen in de problemen door een complex van factoren, aldus De Kock. Zij zitten bij voorbeeld met een restschuld van de hypotheek of hebben veel op afbetaling gekocht. Ook zijn veel mensen achter met het betalen van de ziektekostenverzekering, aldus De Kock.

Hiernaast is al eerder aangetoond dat het vooral de huurders zijn die leven met achterstanden en schulden.
Ja, een tv of auto kopen waar je het geld niet voor hebt, dus dan maar een lening aan gaan. Dat soort mensen hebben het over zichzelf afgeroepen.

Als je meer uitgeeft dan je binnen krijgt kom je vroeg of laat in de problemen. Maar dat interesseert mensen niet, daarom komen ze ook in de shit, maar dan moet je achteraf niet gaan huilen. Als je niet met geld om kunt gaan heb je pech gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')