abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96040710
Een halve eeuw oud (jong) dus met voor- en nadelen: Dus paar muizenissen van hoe ik het zelf ervaar:
Vroeger waren vrouwen in de 50 vaak van die moekes met een permantje en een bloemtjesjurk, tegenwoordig zijn (lijken) we een stuk jonger maar toch:
Sommige kleren kunnen écht niet meer (van achteren Lyceum, van voren museum, zoiets ;)
Lang los haar is een big no-no, je bent veelal helaas je ouder(s) verloren, zit midden in de menopauze of hebt die al achter de rug (ik gelukkig al wel), met klussen ga je toch net even iets vaker zitten, je gewicht neemt zonder enige oorzaak beetje toe en steeds meer mensen gaat "u" tegen je zeggen.
Maar je geest is nog zo jong hoewel de spiegel je af en toe onzeker maakt. Je begint na te denken over hoe het moet als je ouder wordt ( :P ) en gaat naar de notaris om alvast eea te regelen voor áls.
Het is een complexe maar ook leuke leeftijd met haken, ogen en evenzoveel boel leuks.

Hoe kijken andere 50-erg alhier er tegen aan?

edit; vroeger kregen we nog taalles dus uiteraard moet het :" je realiseerT" zijn , oei oei :@
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_96040898
Ik denk dat een ieder moet kleden en gedragen zoals zij wil en je niks moet aantrekken wat de maatschappij vindt. :Y Tenslotte heeft iemand van tegen de 50 al genoeg meegemaakt om zich door anderen te laten voorschrijven hoe hij zijn leven moet invullen of wat men moet doen. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 27 april 2011 @ 13:17:11 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96040994
quote:
Lang los haar is een big no-no,
Dat vind ik dan weer niet. Genoeg vrouwen van 50 en ouder die er nog 'jong genoeg' uitzien om hun lange haar los te dragen :Y

En voor de rest kan ik er niks over zeggen, ben pas een kwart eeuw oud oO<
  woensdag 27 april 2011 @ 13:20:58 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_96041146
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:15 schreef rubje het volgende:
Ik denk dat een ieder moet kleden en gedragen zoals zij wil en je niks moet aantrekken wat de maatschappij vindt. :Y Tenslotte heeft iemand van tegen de 50 al genoeg meegemaakt om zich door anderen te laten voorschrijven hoe hij zijn leven moet invullen of wat men moet doen. }:|
Eensch ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_96041197
Nou, ik ga nu richting de 40... en ik heb al vaak het gevoel dat de tijd veel en veel te hard gaat. Je wilt zo graag ouder worden in je leven, om al die dingen te kunnen die je op jongere leeftijd nog niet mag of kan... maar als je dan ouder bent, je hebt al die dingen gedaan, dan blijkt toch weer vaak dat het spreekwoord 'Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak' opgaat... :)
pi_96041205
ik bekeek het ook even vanuit mezelf hoor. Heb door omstandigheden zorgenrimpeltjes maar zie er niet echt uit als 50 maar desondanks staan sommige kleren me echt gewoon niet meer. Dat bedoelde ik eigenlijk ook, het gevoel en niet hoe het zou "moeten".
m.a.w. 50 is maar een getal maar toch vind ik het leuk te horen hoe anderen er over denken.
(by the way, toen ik 20 was waren permanentjes en plisseerokken in de mode dus als ik foto's van toen zie van mezelf _O- )

Is overigens een topic met een vette knipoog hoor :Y
pi_96041236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:22 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Realiseerd? Nou, het is wel duidelijk wat je in die 50 jaar nog niet geleerd hebt... :)
Ik know, zie al direkt toegevoegde edit onder mijn op :P
pi_96041276
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:22 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ik know, zie al direkt toegevoegde edit onder mijn op :P
Ik zag het te laat, dus heb ook aangepast. :) Congratz! Toch al knap dat je de 50 hebt gehaald. Dat is wel het vieren waard!
  woensdag 27 april 2011 @ 13:24:29 #9
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96041292
vrouwen van 50 zijn de milfs voor 30ers
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_96041346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Waaghals het volgende:
vrouwen van 50 zijn de milfs voor 30ers
Soms ook voor 20'ers hoor. :9~
pi_96041409
@NNN, ik word al bijna 51 :+
  woensdag 27 april 2011 @ 13:28:29 #12
179534 Waaghals
pi_96041453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:27 schreef Lottekoekkie het volgende:
@NNN, ik wordt al bijna 51 :+
en lekker stug doorgaan met fouten :D
pi_96041488
welke vaud? Ik tik te snel.
:@
(en jij bent goed wakker ^O^ )
pi_96041591
Och, ik ben gelukkig nog laaaaaaaang geen 50 ( al dacht ik dat 2 jaar geleden ook over 40, en 4 jaar geleden over 30...).

Maar ach, het is maar een nummer. Gebreken komen toch wel, we proberen ze zo goed mogelijk te verbergen danwel ermee om te gaan ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 13:32:42 #15
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_96041617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:28 schreef Waaghals het volgende:

[..]

en lekker stug doorgaan met fouten :D
Als 50er mag dat :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_96041718
Shit 50, ik vind mezelf met 21 al oud worden :+

Maar hoe weet jij hoe een computer werkt dan?
pi_96041786
Waarom ineens deze mijmering?
Omdat er iets leuks gebeurde en ik dan nog steeds de neiging heb mijn ouders te bellen die er niet meer zijn, omdat manlief het steeds vaker over zijn pensioen heeft en omdat ik er vanmorgen naar eigen idee beeldig uitzag totdat de slager vroeg of ik slecht geslapen had en een kerel van een jaar of 30 vroeg of hij mijn karretje terug naar de winkel moest brengen na het inladen vd boodschappen _O-
Toen dacht ik ineens, gút. ;)
pi_96041834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Shit 50, ik vind mezelf met 21 al oud worden :+

Maar hoe weet jij hoe een computer werkt dan?
Het hele huis staat er vol mee en heb eigen forum en websites dus dat gaat nog net wel goed.
pi_96041873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:36 schreef Lottekoekkie het volgende:
Omdat er iets leuks gebeurde en ik dan nog steeds de neiging heb mijn ouders te bellen die er niet meer zijn, omdat manlief het steeds vaker over zijn pensioen heeft en omdat ik er vanmorgen naar eigen idee beeldig uitzag totdat de slager vroeg of ik slecht geslapen had en een kerel van een jaar of 30 vroeg of hij mijn karretje terug naar de winkel moest brengen na het inladen vd boodschappen _O-
LOL, dus je kunt wel zo oud zijn als je je voelt, maar soms ziet het er toch anders uit? :P
pi_96041987
idd, ze schatten me meestal een jaar of 45 dus daar ben ik al blij mee. Ben ook nogal druk en levendig maar soms heb je van die dagen...
  woensdag 27 april 2011 @ 13:44:53 #21
179534 Waaghals
pi_96042146
maar goed, ik ben 36 en ze zeggen ook allemaal u en meneer tegen me
das niet aan 50ers voorbehouden ;)
pi_96042246
Dat tref jij veel beleefde mensen of woont in een beleefdere regio maar kan ook zijn dat jij een uitstraling hebt welke respect afdwingt O-)
pi_96042299
En nu ga ik eens met de hond aan de wandel :W
pi_96042471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat tref jij veel beleefde mensen of woont in een beleefdere regio maar kan ook zijn dat jij een uitstraling hebt welke respect afdwingt O-)

Of hij ziet er gewoon ouder uit dan jij ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 13:56:01 #25
179534 Waaghals
pi_96042554
:(
  zaterdag 30 april 2011 @ 02:13:08 #26
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96167359
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:36 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik verloor mijn vader al toen ik 17 was. Ik weet dus al jaaaaaren wat het is als zij wegvallen. Ik kijk in de spiegel en denk dan WTF, ik ga eens een jaar op mijn handen lopen om te zien of dan alles weer de goede kant uitzakt. Verder ben ik heel tevreden. Ik zou niet meer terug willen. Ik voel me fijn en in evenwicht. Ik heb een kind opgevoedt, ik heb mijn leven lang bijgedragen aan de maatschappij, ik heb een baan die ik leuk vindt ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 april 2011 @ 08:37:07 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_96168605
De buitenkant zegt niks over de binnenkant O-)

De 50 komt hier ook in zicht (neeeeeeeeeee, nog lang niet :o jawel, over 2 jaar dus ~O> ), maar ik voel me niet anders dan 20 jaar geleden, of 30. Ik ben gewoon 25 met 23 jaar ervaring ^O^

Die ervaring maakt overigens wel dat ik geen 18 meer zou willen zijn hoor ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 12:16:11 #28
137949 Disana
pi_96172117
Vijftig is tegenwoordig niet oud meer. We eten beter, de gezondheidszorg is beter, we zijn beter opgeleid, vrouwen werken minder hard in het huishouden (apparaten) en hebben minder kinderen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 30 april 2011 @ 12:34:23 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_96172567
Over een jaar word ik 50. De tijd gaat veel te hard. 50 is voor oudere mensen :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:45:23 #30
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96461837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:34 schreef tong80 het volgende:
Over een jaar word ik 50. De tijd gaat veel te hard. 50 is voor oudere mensen :{

:P
Waarom denk je dat? Ik weet nog dat ik als 16 jarige hoopte nooit 39 te worden, want dan droeg je als vrouw bloemetjes jurken en was de hele dag in de weer met de was en het huishouden.

Inmiddels weet ik wel beter :D Ben daar ver voorbij en doe precies wat ik wil. Loop in "combatbroeken" ( weliswaar niet in legerprint), draag strakke t shirts, wandel op kistjes de wereld rond en besteedt mijn vrije tijd echt niet aan het schoonmaken van het doucheputje of boodschappen doen :D
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:11:41 #31
244933 trovey
Nachtoele
pi_96462770
Het duurt nog een aantal jaren dat ik 50 ben maar als ik mijn moeder zie op die leeftijd denk ik toch echt dat dat een generatie was die zich helaas ouder kleedde dan nodig was. Nu zal ik niet meer in buikvrije truitjes gaan lopen en met een rokje welke net mijn achterwerk bedekt :X (Dat moet je op een bepaalde leeftijd echt niet meer doen ook al denk jij dat je nog net zo straks in je vel zit als toen je 16 was :P ) maar als ik mijn oma zie die op de foto's van mijn oudere broer na de geboorte en die een vrouw laten zien die net zo oud was als ik nu dan denk ik "Jammer"dat mensen van toen dachten dat ze zich zo moesten kleden". ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 7 mei 2011 @ 01:39:48 #32
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96463454
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 01:11 schreef trovey het volgende:
Het duurt nog een aantal jaren dat ik 50 ben maar als ik mijn moeder zie op die leeftijd denk ik toch echt dat dat een generatie was die zich helaas ouder kleedde dan nodig was. Nu zal ik niet meer in buikvrije truitjes gaan lopen en met een rokje welke net mijn achterwerk bedekt :X (Dat moet je op een bepaalde leeftijd echt niet meer doen ook al denk jij dat je nog net zo straks in je vel zit als toen je 16 was :P ) maar als ik mijn oma zie die op de foto's van mijn oudere broer na de geboorte en die een vrouw laten zien die net zo oud was als ik nu dan denk ik "Jammer"dat mensen van toen dachten dat ze zich zo moesten kleden". ;(
Dat hoorde toen zo. Ik hing vanavond de was op; roept dochter van 18 ineens " Woehoe, sexy buikje" ..... Wtf, hallo, ik ben bijna 50, kijk niet naar me, laat me met rust :(

Dat laat vooral het verschil in leeftijd zien met toen en nu. Toen was je idd een oude vrouw. Nu zorg je voor het inkomen en bent niet alleen maar meer de huishoudster.
pi_96506442
Tja, idd zegt leeftijd niet alles. Het is maar net hoe je in het leven staat. Mijn broer overleed toen ik 12 was, hij was 16. een prachtig jong, een mooie maar ook een superknul, echt, mis hem nóg maar mijn moeder liet me duidelijk weten dat ik maar b-keus was, letterlijk, ze zei het ook tegen me, dat ik in het graf had moeten liggen ipv R. Dan heb je dus nogal een rare jeugd en vanaf 2001 neem je ook de volledige zorg op je voor die ouders, eerst een jaar voor beiden (pap extreem ernstige psychose en tegelijkertijd ma een hersenbloeding waarna ze na 10 maanden aan een explosie in de hersenstam overleden is,) en daarna 7 jaar 24/7 voor mijn pap die na die psychose by far nooit meer mijn paps geworden is, een vreemde eigenlijk maar toch, mijn paps.. Zorgen dus,welliswaar mét thuiszorg 2 maar toch, hij kon niet zonder mij.
Mijn leuke baan van 23 jaar opgezegd om voor pap te zorgen. En dan tussentijds ook de zorg voor mijn schoonouders erbij (man is ook enig kind maar met een hele drukke baan) waarvan akte dat mijn schoonmoeder echt een mega-vals kreng was (en dat bevestigd mijn hub ook) dus wij zaten samen nogal /lekker ontspannen, zeker als de telefoon ging......
mijn paps woonde 1,5 km en mijn schoonouders 3 km bij ons vandaan dus dat was wel makkelijk, we waren overal zó, was enkel niet handig als ze tegelijkertijd belden maar wel handig om ze elke week minimaal één keer op te halen om te eten, jaren lang, afgezien van de rest.
Dus rennen, vliegen, zorgen, nog meer zorgen, administratie voor allen, 3 keer per week ze naar het zh sleuren, gezanik aanhoren, alles regelen, boodschappen voor ze doen, erke dag minimaal 4-5 uur naar pap (parkinson en dementie, uiteindelijk ook nog leukemie, uitgerekend mijn pap waar ik zoveel van hield was er het slechts aan toe)
Nu zijn ze er allemaal niet meer en nóg kan ik me niet ontspannen, dat zwaard van damocles hangt psychisch gezien nog boven mijn hoofd dus tussen mijn oren. ben in al die jaren zorgen zo veel malen ouder geworden, temeer daar ik mijn jeugd gemist heb (moeder was ook nog eens, laat ik het voorzichtig zeggen, nogal labiel)
Ik realiseer me dat velen het slechter getroffen hebben maar nu, op mijn 50-ste, nu ik eindelijk mezelf kan en mag zijn en geen zorg-zorgen meer heb merk ik pas hoe dat er allemaal ingehakt heeft en voel me een beetje oud. die kop van mij is al die zorg niet voorbijgelopen maar om nou te klagen, nee, heb een relatief jonge uitstraling maar met ouwe zooi eromheen ;)
Dus leeftijd zegt niks, de voorafgaande periode tekent je of je glijdt er glansrijk doorheen (en die dat kan zeggen moet ik nog tegenkomen, elk huis zijn kruis)
daarom voel ik 50 zijn als 'oud" hoewel ik het niet ben, ondanks een niet ernstige maar wel nogal vervelende chronische aandoening. Heb de hele heisa aan overgang ook al achter de rug dus nieuw leven, nieuwe kansen. Maar toch voelt het niet goed.Ik had in mijn optiek meer jeugd en zo verdient maar ja, het leven is nou eenmaal niet eerlijk en hele volksstammen hebben en hadden het vele malen slechter dan ik en mijn hub.
dat wij nog samen zijn is ook nogal een wonder maar we hebben het samen doorstaan en overleefd. over een paar maanden zijn we 25 jaar getrouwd en beiden zijn we blij dat we dat ondaks alles gered hebben.
Dus, wij samen gaan er voor, in de 50 of niet ^O^

(gigaklaagmodus off :@ )

[ Bericht 1% gewijzigd door Lottekoekkie op 08-05-2011 15:51:50 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 02:16:55 #34
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96534078
Maar Lotte, heb je dan niet zoiets van "ik doe wat ik wil, het kan me allemaal gestolen worden". Ik heb dat wel heel sterk. Mijn vader overleed toen ik 17 was. Dat heeft er echt ingehakt. Ik kreeg op mijn 26e zelf kanker, kreeg daarna een kind en ben gescheiden. Nu heb ik overal maling aan. Ik leef mijn leven. Geniet van alles wat er om me heen gebeurt. Ieder voorjaar denk ik weer "dat is weer een prachtig voorjaar wat ik zomaar kado krijg" ^O^ . Ik heb 3 jaar geleden voor het eerst in het echt vuurvliegjes gezien toen we op vakantie waren; 2 jaar geleden voor het eerst een vallende sterrenregen gezien, dat kan me zo ontroeren, die kleine dingetjes, dat is back to basic, de hele kleine dingen kunnen zien en de grote, materiele dingen niet meer zo belangrijk vinden.

De dingen die je meemaakt maken je ook tot een sterker, completer mens. Je kunt beter relativeren en milder met dingen omgaan. Dat vind ik juist een enorme bijkomstigheid van onze leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')