Tja, idd zegt leeftijd niet alles. Het is maar net hoe je in het leven staat. Mijn broer overleed toen ik 12 was, hij was 16. een prachtig jong, een mooie maar ook een superknul, echt, mis hem nóg maar mijn moeder liet me duidelijk weten dat ik maar b-keus was, letterlijk, ze zei het ook tegen me, dat ik in het graf had moeten liggen ipv R. Dan heb je dus nogal een rare jeugd en vanaf 2001 neem je ook de volledige zorg op je voor die ouders, eerst een jaar voor beiden (pap extreem ernstige psychose en tegelijkertijd ma een hersenbloeding waarna ze na 10 maanden aan een explosie in de hersenstam overleden is,) en daarna 7 jaar 24/7 voor mijn pap die na die psychose by far nooit meer mijn paps geworden is, een vreemde eigenlijk maar toch, mijn paps.. Zorgen dus,welliswaar mét thuiszorg 2 maar toch, hij kon niet zonder mij.
Mijn leuke baan van 23 jaar opgezegd om voor pap te zorgen. En dan tussentijds ook de zorg voor mijn schoonouders erbij (man is ook enig kind maar met een hele drukke baan) waarvan akte dat mijn schoonmoeder echt een mega-vals kreng was (en dat bevestigd mijn hub ook) dus wij zaten samen nogal /lekker ontspannen, zeker als de telefoon ging......
mijn paps woonde 1,5 km en mijn schoonouders 3 km bij ons vandaan dus dat was wel makkelijk, we waren overal zó, was enkel niet handig als ze tegelijkertijd belden maar wel handig om ze elke week minimaal één keer op te halen om te eten, jaren lang, afgezien van de rest.
Dus rennen, vliegen, zorgen, nog meer zorgen, administratie voor allen, 3 keer per week ze naar het zh sleuren, gezanik aanhoren, alles regelen, boodschappen voor ze doen, erke dag minimaal 4-5 uur naar pap (parkinson en dementie, uiteindelijk ook nog leukemie, uitgerekend mijn pap waar ik zoveel van hield was er het slechts aan toe)
Nu zijn ze er allemaal niet meer en nóg kan ik me niet ontspannen, dat zwaard van damocles hangt psychisch gezien nog boven mijn hoofd dus tussen mijn oren. ben in al die jaren zorgen zo veel malen ouder geworden, temeer daar ik mijn jeugd gemist heb (moeder was ook nog eens, laat ik het voorzichtig zeggen, nogal labiel)
Ik realiseer me dat velen het slechter getroffen hebben maar nu, op mijn 50-ste, nu ik eindelijk mezelf kan en mag zijn en geen zorg-zorgen meer heb merk ik pas hoe dat er allemaal ingehakt heeft en voel me een beetje oud. die kop van mij is al die zorg niet voorbijgelopen maar om nou te klagen, nee, heb een relatief jonge uitstraling maar met ouwe zooi eromheen
Dus leeftijd zegt niks, de voorafgaande periode tekent je of je glijdt er glansrijk doorheen (en die dat kan zeggen moet ik nog tegenkomen, elk huis zijn kruis)
daarom voel ik 50 zijn als 'oud" hoewel ik het niet ben, ondanks een niet ernstige maar wel nogal vervelende chronische aandoening. Heb de hele heisa aan overgang ook al achter de rug dus nieuw leven, nieuwe kansen. Maar toch voelt het niet goed.Ik had in mijn optiek meer jeugd en zo verdient maar ja, het leven is nou eenmaal niet eerlijk en hele volksstammen hebben en hadden het vele malen slechter dan ik en mijn hub.
dat wij nog samen zijn is ook nogal een wonder maar we hebben het samen doorstaan en overleefd. over een paar maanden zijn we 25 jaar getrouwd en beiden zijn we blij dat we dat ondaks alles gered hebben.
Dus, wij samen gaan er voor, in de 50 of niet
(gigaklaagmodus off

)
[ Bericht 1% gewijzigd door Lottekoekkie op 08-05-2011 15:51:50 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden