abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96048374
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:15 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik kan me deze situatie wel voorstellen, heb zelf in 'n soortgelijke situatie gezeten maar dan precies andersom, heh. Ik had voor mezelf bedacht dat ik maar beter weer gewoon ergens kon gaan werken ipv therapie die me toch niet hielp te volgen en m'n beste vriendin op dat moment zei dat als ik dat deed ze elk contact zou vebreken. Nou ik ben idd gewoon gaan werken, zij heeft idd het contact verbroken, dikke 5 jaar verder heeft ze nog steeds geen contact met me en ik werk nog steeds bij 'tzelfde bedrijf en 't gaat 'n stuk beter en ik kan er nu echt niet meer mee zitten dat ze niet meer met me wil praten. Echte vrienden laten je niet vallen om zulke beslissingen: je kent jezelf het best, ten slotte. :)

Veel sterkte! ^O^
Thx! :) Tja ik weet niet wat voor effect dit op lange termijn heeft voor de vriendschap. Stel dat hij toch wel weer contact zou opnemen, weet ik niet zeker of ik er wel op zit te wachten, en al zou de vriendschap weer aantrekken, dan heeft het zeer zeker een flinke deuk opgelopen.
pi_96049181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx! :) Tja ik weet niet wat voor effect dit op lange termijn heeft voor de vriendschap. Stel dat hij toch wel weer contact zou opnemen, weet ik niet zeker of ik er wel op zit te wachten, en al zou de vriendschap weer aantrekken, dan heeft het zeer zeker een flinke deuk opgelopen.
Ik weet dat ik het totale gebrek aan respect voor mijn beslissing nog wel het ergst vond. Misschien waren d'r bedoelingen idd goed maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik geen behoefte heb aan "vrienden" die mijn leven voor me willen inrichten. Op 't moment zelf, als je depressief bent, dan zie je dat niet zo goed in, tenminste ik niet. Gewoon even afwachten, misschien realiseert ie zich zelf ook wel dat ie fout zat. :)
Hallon!
pi_96049233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik weet dat ik het totale gebrek aan respect voor mijn beslissing nog wel het ergst vond. Misschien waren d'r bedoelingen idd goed maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik geen behoefte heb aan "vrienden" die mijn leven voor me willen inrichten. Op 't moment zelf, als je depressief bent, dan zie je dat niet zo goed in, tenminste ik niet. Gewoon even afwachten, misschien realiseert ie zich zelf ook wel dat ie fout zat. :)
Mja de pest is dat ik als rasechte Fok!ker zijnde niet echt rijk bedeeld ben qua vrienden. Ik mis nu wel echt iemand met wie ik dagelijks wat kan ouwehoeren enzo. ;(
pi_96049319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja de pest is dat ik als rasechte Fok!ker zijnde niet echt rijk bedeeld ben qua vrienden. Ik mis nu wel echt iemand met wie ik dagelijks wat kan ouwehoeren enzo. ;(
Ja dat dacht ik ook toen! Maar...ik kreeg d'r veel nieuwe vrienden voor terug toen ik m'n eigen beslissingen ging nemen. :)
Hallon!
pi_96058553
Gewoon die therapie gaan doen! Verder zou ik nieuwe vrienden zoeken, want deze vriend is blijkbaar geen echte vriend... Meer een lotgenoot.. Bovendien zullen je sociale contacten een belangrijke rol gaan spelen om uit je depressie te komen, dus daar heb je meer voor nodig dan alleen hem. Bekijk het ook eens positief, en zie deze leegte als een motivatie om nieuwe vrienden te maken. Tip: ga sporten, zoek een hobby, etc.
volgt later... get to know me...
  woensdag 27 april 2011 @ 20:12:29 #81
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96058849
IMHO een slechte vriend...
Je moet doen wat voor jou het beste werkt.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_96060643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:07 schreef RPG86 het volgende:
Gewoon die therapie gaan doen! Verder zou ik nieuwe vrienden zoeken, want deze vriend is blijkbaar geen echte vriend... Meer een lotgenoot.. Bovendien zullen je sociale contacten een belangrijke rol gaan spelen om uit je depressie te komen, dus daar heb je meer voor nodig dan alleen hem. Bekijk het ook eens positief, en zie deze leegte als een motivatie om nieuwe vrienden te maken. Tip: ga sporten, zoek een hobby, etc.
Heb je helemaal gelijk in, maar andere vrienden maken is vaak moeilijk, en door mijn depressie heb ik weinig motivatie voor hobby's en sport e.d. Ik denk dat ik eerst met de therapie moet beginnen, OF dat ik naar een dagbestedingscentrum ga. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
IMHO een slechte vriend...
Je moet doen wat voor jou het beste werkt.
^O^
pi_96120101
Ik wil geen aandachtshoer zijn door dit topic weer te bumpen, maar fuck....ik slik niet voor niets antidepressiva, ik ben gewoon chronisch depressief, maar zo erg in de put als nu heb ik gewoon nog nooit gezeten. Nog nooit ben ik zo eenzaam geweest als nu: hele dagen thuis zitten omdat ik in de ziektewet zit, en werkelijk niemand om mee te praten. Ja een paar vluchtige contacten op MSN, maar echt veel heb ik niet te vertellen omdat ik door mijn thuis zitten niks meemaak, dus zijn mensen het ook snel zat om met mij te praten.
Morgen ga ik met mijn therapeut praten over een dagbestedingscentrum, maar ik wil ook met hem praten over deze ernstige depressie nu. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik met mezelf aan moet.
Suïcidaal of zo ben ik gelukkig niet, maar wanhopig, radeloos wel.....
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:18:09 #84
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96120209
Hmm had collega mod Klonk niet soortgelijke problemen maar is daar met hulp weer uitgekomen? Schiet me opeens te binnen.
Hallon!
pi_96120276
Geen idee. Tja ik weet wel dat ik echt hulp nodig heb: door mijn depressie blijf ik maar in huis hangen, en doordat ik in huis blijf hangen, kom ik niemand tegen waardoor ik eenzaam ben en mijn depressie verergert.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:17:10 #86
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_96122040
Mja. Ik weet dat er websites zijn waarop je je kan aanmelden om in je omgeving nieuwe contacten op te kunnen doen. Misschien zou je je op zo'n site voor een aantal activiteiten kunnen aanmelden.

Of op het voorstel van Stokstaart ingaan om een biertje te pakken ;)
pi_96122200
Een biertje pakken is sowieso een goed idee, en dat wil ik graag een keer doen! ^O^

Maar nu....goddomme...ik ben echt radeloos. Ik kan van de ellende gewoon niet slapen. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik weet niet wat ik moet doen.
Morgen ga ik dus met de therapeut over dagbesteding praten, maar dat is morgen....nu, op dit moment kom ik er gewoon niet uit.
1 nachtje, 1 fucking nachtje...hoe kom ik hier doorheen?

Morgenavond ga ik weer bij mensen op bezoek bij wie ik me eigenlijk niet helemaal op mijn gemak voel, maar dat is beter dan niets. Beter een slecht contact dan geen contact.

Maar nu, deze nacht, hoe kom ik hier door?
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:32:21 #88
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_96122344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:25 schreef ToT het volgende:
Een biertje pakken is sowieso een goed idee, en dat wil ik graag een keer doen! ^O^

Maar nu....goddomme...ik ben echt radeloos. Ik kan van de ellende gewoon niet slapen. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik weet niet wat ik moet doen.
Morgen ga ik dus met de therapeut over dagbesteding praten, maar dat is morgen....nu, op dit moment kom ik er gewoon niet uit.
1 nachtje, 1 fucking nachtje...hoe kom ik hier doorheen?

Morgenavond ga ik weer bij mensen op bezoek bij wie ik me eigenlijk niet helemaal op mijn gemak voel, maar dat is beter dan niets. Beter een slecht contact dan geen contact.

Maar nu, deze nacht, hoe kom ik hier door?
Films, games en muziek willen mij nog wel eens door een enorme kutdag heen helpen, het is in ieder geval afleiding. En als je er de energie voor hebt misschien wat tekenen of op een muziekinstrument oefenen?
pi_96122391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Films, games en muziek willen mij nog wel eens door een enorme kutdag heen helpen, het is in ieder geval afleiding. En als je er de energie voor hebt misschien wat tekenen of op een muziekinstrument oefenen?
Tja iets van afleiding....computergames zijn niet genoeg. Muziek ben ik al aan het luisteren. Een film kan ik me nu niet toe zetten....Energieloos, futloos, zinloos....

Misschien toch maar één of ander simpel computerspelletje opzoeken of zo. Dingen staan me nu ook gewoon heel snel heel erg tegen. Misschien gewoon loos oppervlakkig wat losse online spelletjes achter elkaar doen of zo.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:40:56 #90
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_96122477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja iets van afleiding....computergames zijn niet genoeg. Muziek ben ik al aan het luisteren. Een film kan ik me nu niet toe zetten....Energieloos, futloos, zinloos....

Misschien toch maar één of ander simpel computerspelletje opzoeken of zo. Dingen staan me nu ook gewoon heel snel heel erg tegen. Misschien gewoon loos oppervlakkig wat losse online spelletjes achter elkaar doen of zo.
Als turn based strategy je ding is zou je Battle of Wesnoth kunnen downloaden. Het ziet er wel suf uit maar voor je er erg in hebt ben je al vijf uur verder.
  vrijdag 29 april 2011 @ 04:35:11 #91
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96123930
Wat betreft games...Kingdom of Loathing is ook geinig. :)
Hallon!
pi_96124017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:54 schreef ToT het volgende:

Ik zit momenteel anderhalf jaar in de ziektewet: overspannen, depressief, paranoïde, noem het maar op.
Deze klachten sluimerden al jarenlang op de achtergrond, maar ik kon me er nog wel redelijk staande mee houden, hoewel het niet makkelijk was.

Dit hebben zoveel mensen stiekem.

Wel vreemd dat een goeie, zo'n lange tijd, een vriend het niet gunt dat je voor jezelf kiest.
Bij die mensen in mijn omgeving zie ik vaak dat er een verslaving achter zit waardoor ze therapie afzeiken.

Zegt veel over zijn persoon als je het mij vraagt.
De een gelooft in ondersteuning, de ander in dwingende dilemma's.

Dwing maar lekker terug. Hou de keuze bij jou.
pi_96128862
Nou ik ben de nacht doorgekomen. Gelukkig sloeg de slaap vrij plotseling toe en ben ik naar bed gegaan.

quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 04:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit hebben zoveel mensen stiekem.

Wel vreemd dat een goeie, zo'n lange tijd, een vriend het niet gunt dat je voor jezelf kiest.
Bij die mensen in mijn omgeving zie ik vaak dat er een verslaving achter zit waardoor ze therapie afzeiken.

Zegt veel over zijn persoon als je het mij vraagt.
De een gelooft in ondersteuning, de ander in dwingende dilemma's.

Dwing maar lekker terug. Hou de keuze bij jou.
Tja die kameraad gunt me absoluut wel het beste, maar dan op ZIJN manier! En wat een verslaving betreft: dat heeft hij inderdaad gehad. (Wiet)
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:12:26 #94
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96129749
Hmm ik lees je post, vervelend kerel.
Is het niet wat om je aan te melden voor vrijwilligers werk ofzo?

Ik weet niet zo wat je leuk lijkt, maar dan heb je afleiding, mensen in de omgang en je kunt je eigen tijden en dagen wellicht bepalen. UIteraard is vrijwilligerswerk niet vrijblijvend :)
A man's got to do what a man's got to do
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:12:46 #95
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96129761
Oh en sport? :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:22:53 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96130184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ga sporten. Dat werkt beter dan therapie :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:23:50 #97
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96130222
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga sporten. Dat werkt beter dan therapie :).
sporten werkt niet beter dan therapie.
Door sporten ga je je vitter voelen ja. Maar je kun je verhaal nog steeds niet kwijt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:28:13 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96130406
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:23 schreef Olle. het volgende:

[..]

sporten werkt niet beter dan therapie.
Door sporten ga je je vitter voelen ja. Maar je kun je verhaal nog steeds niet kwijt.
Als je 'snachts gewoon slaapt omdat je lekker gesport hebt dan lig je ook niet te malen over een verhaal wat je misschien kwijt zou moeten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:30:01 #99
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_96130520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je 'snachts gewoon slaapt omdat je lekker gesport hebt dan lig je ook niet te malen over een verhaal wat je misschien kwijt zou moeten.
ben ik niet helemaal met je eens, maar in dit geval ligt het volgens mij ook iets dieper waardoor je dus ook over psygisch praat.
En dan daarbij als ik sport zijn mijn problemen die ik in mijn hoofd heb niet weg / opgelost.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:34:59 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96130780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef Olle. het volgende:

[..]

ben ik niet helemaal met je eens, maar in dit geval ligt het volgens mij ook iets dieper waardoor je dus ook over psygisch praat.
En dan daarbij als ik sport zijn mijn problemen die ik in mijn hoofd heb niet weg / opgelost.
TS is depressief omdat ie eenzaam is en een laag zelfbeeld heeft.
Als ie gewoon gaat sporten dan krijgt ie daar vanzelf vrienden en krijgt ie ook een beter zelfbeeld vanwege spiermassaopbouw en vetverbranding, en misschien omdat ie wat partijtjes wint :).
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')