Een juiste conclusie. Het probleem moet geïdentificeert worden en vervolgens opgelost. Dat klinkt nogal simpel en feitelijk is het dat ook. Verschillende users in deze topicreeks lijken echter nogal vast te zitten in een negatieve gedachtengang.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:02 schreef Halcon het volgende:
Je moet het probleem aanpakken, niet alleen maar het doel gaan bekritiseren. Lees hier vaak dat mensen geen enkel initiatief nemen en zelfs koppig gaan doen als er vrouwen contact zoeken. Dat gaat niet werken.
Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is. Een probleem moet je of op willen lossen of er mee willen leven. Constant zeuren over dat probleem voorziet in geen van beide opties en werkt dus altijd frustrerend.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Een juiste conclusie. Het probleem moet geïdentificeert worden en vervolgens opgelost. Dat klinkt nogal simpel en feitelijk is het dat ook. Verschillende users in deze topicreeks lijken echter nogal vast te zitten in een negatieve gedachtengang.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die met dit probleem kunnen leven. Zelfs al pak je het aan, dan heb je nog geen garantie dat je het ook oplost. Was het leven maar zo eenvoudig.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is. Een probleem moet je of op willen lossen of er mee willen leven. Constant zeuren over dat probleem voorziet in geen van beide opties en werkt dus altijd frustrerend.
Met bepaalde problemen is best te leven hoor. Genoeg mensen die zich bv. alleen prima vermaken en niet zo nodig een relatie hoeven of er zelfs geen willen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die met dit probleem kunnen leven. Zelfs al pak je het aan, dan heb je nog geen garantie dat je het ook oplost. Was het leven maar zo eenvoudig.
Tja ik kan me voorstellen dat het onbegrijpelijk klinkt, toch is het zo. Ik heb nooit een echte relatie gehad, wel wat scharrel-momenten met meisjes waarmee ik zo een relatie had kunnen krijgen wanneer ik er werk van had gemaakt, maar ik vond deze altijd het niet waard voor een relatie en om er energie in te steken,quote:Op woensdag 27 april 2011 19:49 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor; er zitten zeker ook minpunten aan daten en relaties. Het probleem is alleen dat die minpunten lang niet zo erg zijn als het eeuwig uitzichtloos alleen zijn; eenzaamheid en frustratie. Zeker begrijpelijk dat wanneer je uit een relatie komt, of op een andere manier zeker weet van jezelf dat dit een non-issue voor je is; dat je dan kunt zeggen dat je een tijdje aan de zijlijn gaat staan. Onbegrijpelijk echter, dat je er zo tegenaan kunt kijken wanneer je nooit een relatie oid hebt gehad.
Beter kon hij het niet zeggen.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:41 schreef richard_prf het volgende:
Verder zei hij dat hij er niet voor kan zorgen dat ik een vriendin ga krijgen en hij kan ook niet weten of ik altijd alleen ga blijven maar wel dat ik veel zelfvertrouwen ga krijgen en dat ook ga uitstralen.
Ik hou er ook niet van. Ik vind het onnodig veel gedoe.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik doe het gewoon nooit, hou niet van polonaise aan m'n lijf.
Met verjaardagen enzo verzin ik altijd dat ik verkouden ben oid.
Echt een hekel aan dat verplichte lichamelijk contact
Pas maar op, dadelijk word je erop afgebrand omdat het niet de gewenste mening is.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van. Ik vind het onnodig veel gedoe.
Volgens mij heeft het gros van de mensen er weinig mee.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Pas maar op, dadelijk word je erop afgebrand omdat het niet de gewenste mening is.
Tja... Ik hou er als man zijnde ook niet zo van hoor. En sowieso met dat soort dingen begin ik nie. Tenzij ik mezelf met drank een beetje losser maak.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Pas maar op, dadelijk word je erop afgebrand omdat het niet de gewenste mening is.
Ach, ben blij dat je nog in Nederland woont. Stel je had in Zuid-Europa gewoont en je had een afkeer van dat lichamelijk contact... ik denk dat je in een depressie zou raken. Mocht het je hier echt teveel worden, ga dan naar Azië; daar doen ze dat echt niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:10 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik ben blij dat ik blijkbaar toch niet zo'n uitzondering ben in dezen.
Die opmerking een aantal posts terug kwam ff hard aan, na al de hele dag maand te hebben moeten horen hoe ik overal verkeerd tegenaan kijk. Was er even helemaal klaar mee. Thanks.
Welkom; op veel punten een herkenbaar verhaal. Over dat "signalen niet oppikken"; ik heb nooit het idee dat er iemand signalen naar me afgeeft... misschien zijn ze er wel niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:17 schreef Alesto het volgende:
Zo even een kloontje aangemaakt
Mag me eigenlijk ook wel eens melden in deze reeks.
Bijna 23, nog nooit een relatie gehad, letterlijk 2 x gezoend (19 en 21 jaar) en voor de rest is er nog nooit wat gebeurd. Ik zie er volgens mij niet eens slecht uit, ben sportief en heb een paar leuke hobbies. Toch lijk ik op de een of andere manier onzichtbaar voor de vrouwen.
Van flirten en/of versieren/aanspreken heb ik geen kaas gegeten. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik een hekel heb aan uit gaan... De muziek staat altijd zo hard dat ik instant doof ben, waardoor ik niet eens op iemand af durf te stappen omdat ik er toch niks van verstaZelfs na een riant aantal biertjes kom ik niet los, het lijkt erop alsof ik te zelfbewust blijf, en dus teveel nadenk over alles.
In het dagelijks leven sta ik nauwlijks in contact met vrouwen van rond mijn leeftijd, mijn werk is voornamelijk een mannen wereld (gecamoufleerd uniform). Door de weeks ga ik wel 's avonds naar de sportschool waar altijd wel leuke meisjes zijn, maar ik kom niet in contact met ze. Misschien omdat ik te verlegen ben, misschien omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, of dat ik de signalen niet oppik, ik weet het niet
Mja, ben hier geboren en getogen dus dat weet ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:15 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ach, ben blij dat je nog in Nederland woont. Stel je had in Zuid-Europa gewoont en je had een afkeer van dat lichamelijk contact... ik denk dat je in een depressie zou raken. Mocht het je hier echt teveel worden, ga dan naar Azië; daar doen ze dat echt niet.
In de Nederlandse cultuur is het heel gewoon om afscheid te nemen met 3 zoenen of iemand 3 zoenen te geven wanneer je iemand feliciteerd; zonder verdere bedoelingen.
Haiquote:Op woensdag 27 april 2011 21:17 schreef Alesto het volgende:
Zo even een kloontje aangemaakt
Mag me eigenlijk ook wel eens melden in deze reeks.
Bijna 23, nog nooit een relatie gehad, letterlijk 2 x gezoend (19 en 21 jaar) en voor de rest is er nog nooit wat gebeurd. Ik zie er volgens mij niet eens slecht uit, ben sportief en heb een paar leuke hobbies. Toch lijk ik op de een of andere manier onzichtbaar voor de vrouwen.
Van flirten en/of versieren/aanspreken heb ik geen kaas gegeten. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik een hekel heb aan uit gaan... De muziek staat altijd zo hard dat ik instant doof ben, waardoor ik niet eens op iemand af durf te stappen omdat ik er toch niks van verstaZelfs na een riant aantal biertjes kom ik niet los, het lijkt erop alsof ik te zelfbewust blijf, en dus teveel nadenk over alles.
In het dagelijks leven sta ik nauwlijks in contact met vrouwen van rond mijn leeftijd, mijn werk is voornamelijk een mannen wereld (gecamoufleerd uniform). Door de weeks ga ik wel 's avonds naar de sportschool waar altijd wel leuke meisjes zijn, maar ik kom niet in contact met ze. Misschien omdat ik te verlegen ben, misschien omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, of dat ik de signalen niet oppik, ik weet het niet
Ik heb wel eens gehoord dat mannen sowieso slecht zijn in het oppikken van de doorgaans vage signalen die vrouwen afgeven. Hints snappen ze vaak niet. Of het nou om versieren gaat, of dat de schutting kapot is.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Welkom; op veel punten een herkenbaar verhaal. Over dat "signalen niet oppikken"; ik heb nooit het idee dat er iemand signalen naar me afgeeft... misschien zijn ze er wel niet.
Wat voor soort signalen geven vrouwen af dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:36 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat mannen sowieso slecht zijn in het oppikken van de doorgaans vage signalen die vrouwen afgeven. Hints snappen ze vaak niet. Of het nou om versieren gaat, of dat de schutting kapot is.![]()
Gemiddeld genomen dan hè.
En dat is dan weer frustrerend voor vrouwen, die denken namelijk dat ze heel duidelijk zijn maar blijkbaar gaat er toch ergens iets mis. Iets met Mars en Venus.
Lastig idd.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:36 schreef Alesto het volgende:
Tegen vrienden en familie heb ik altijd m'n pokerface op en zeg ik dat ik het wel prima vind ja. Maar van binnen baal ik er van, gelukkig niet zo erg dat mijn dagelijks functioneren er onder lijdt of dat mijn zelfbeeld op de grond ligt.
Dus ik zou wel graag willen dat het eens mijn "tijd" was, maar dan zonder het wanhopige of "kijk mij eens zielig zijn" gedeelte waar men vaak de mist mee in gaat.
Fora als Fok werken doorgaans beter dan datingsites omdat het er allemaal niet zo gedwongen aan toegaat.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:40 schreef MeraViglioSa het volgende:
Lastig idd.Heb je het wel eens online geprobeerd? Niet persé op een datingsite ofzo, maar misschien via Hyves/Facebook oid? Fok?
Als daar complete duidelijkheid over was zou iedere man met een vrouwen-vertaalboek lopen, denk ik. Het zal per vrouw wellicht erg verschillen, anders was er intussen wel iemand in de geschiedenis opgestaan met de briljante oplossing en was dit topic nergens voor nodig.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:39 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Wat voor soort signalen geven vrouwen af dan?
Als we dat weten word het al makkelijker denk ik.
Eens. Om diezelfde reden vind ik dat uitgaansgelegenheden ook ongeschikt zijn, omdat men daar zo'n beetje standaard heen gaat om te versieren, zo lijkt het.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Fora als Fok werken doorgaans beter dan datingsites omdat het er allemaal niet zo gedwongen aan toegaat.
goed bezigquote:Op woensdag 27 april 2011 15:41 schreef richard_prf het volgende:
Zojuist mijn eerste dag erop zitten van de therapie. Wel een positieve indruk gekregen van de Pscych hij wist in elk geval precies te omschrijven wat ik voelde en dacht enzo. Bovendien heb ik het wel getroffen want hij blijkt een ware 52 jarige alpha te zijn die al een stuk of 40 dames heeft gehad in zijn leven zoals hij zelf zei. (bij hem liep het altijd na 2 maanden mis ofzo totdat hij de juiste tegen kwam die vertelde waar het aan lag bij hem, maar ja vond het eerder pijnlijk om te horen dit gezien mijn aantal op 0 staat met deze faal leeftijd)
Verder zei hij dat hij er niet voor kan zorgen dat ik een vriendin ga krijgen en hij kan ook niet weten of ik altijd alleen ga blijven maar wel dat ik veel zelfvertrouwen ga krijgen en dat ook ga uitstralen.
Ik was in elk geval positief verrast, deze kerel ging tenminste niet zeiken over dingen die er niet toe doen en bovendien lijkt het erop dat deze kerel snapt waar het om gaat en hoe ik denk. En hij zei al snel dat hij de indruk kreeg ik dacht dat ik lelijkste man op aarde ben enzo en dat het tijd wordt dat deze gedachtes gaan veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |