abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96050433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:55 schreef benzin het volgende:
Het klopt logisch gezien wel dat een afwijzing nu minder catastrofaal is, maar ik vind het moeilijk. Ik ben eigenlijk gewoon bang geworden voor vrouwen en voel me daar gewoon niet meer comfortabel bij. Ik ben doodsbang voor vrouwen, en dat ruiken ze al op kilometers afstand. Een meisje hoeft ook maar een rotopmerking tegen me te maken en ik ben een paar dagen depri. Het is eigenlijk belachelijk dat ik daar allemaal zoveel belang aan hecht.
Het is menselijk dat dingen die normaal zijn / die vaak voorkomen, minder belangrijk te gaan vinden. Het krijgt gewoon automatisch minder aandacht van je hoofd. Je irrationele angst in dit opzicht zou je kunnen doorbreken door op korte tijd heel vaak afgewezen te worden.

En tja... ze ruiken je angst op kilometers afstand? Het is eigenlijk bullshit. Ze weten helemaal niets van jou. Ze hebben geen idee wat jou verleden is met andere vrouwen; en dat hoeven ze in eerste instantie ook helemaal niet te weten. Je moet die gedachtes van situaties in het verleden scheiden van wat er op dit moment gebeurt.
pi_96050465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:55 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is knap. Ik vind het moeilijk om met een schone lei te beginnen. En het voelt of ik in alle sociale dingen, inclusief dating, jaren achter ben blijven lopen.

Het klopt logisch gezien wel dat een afwijzing nu minder catastrofaal is, maar ik vind het moeilijk. Ik ben eigenlijk gewoon bang geworden voor vrouwen en voel me daar gewoon niet meer comfortabel bij. Ik ben doodsbang voor vrouwen, en dat ruiken ze al op kilometers afstand. Een meisje hoeft ook maar een rotopmerking tegen me te maken en ik ben een paar dagen depri. Het is eigenlijk belachelijk dat ik daar allemaal zoveel belang aan hecht.

Het klinkt ook alsof je het daardoor nooit hebt kunnen 'leren'. Ik zou om te beginnen maar gewoon eens contact maken met mannen. Pak in je vrije tijd iets op wat je contacten oplevert. Als je beter met mensen om kunt gaan dan is de stap naar een vrouw aanspreken heel klein.

Je hebt nooit iets te verliezen.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:07:18 #153
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96050500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:05 schreef Axel1988 het volgende:
Het is menselijk dat dingen die normaal zijn / die vaak voorkomen, minder belangrijk te gaan vinden. Het krijgt gewoon automatisch minder aandacht van je hoofd. Je irrationele angst in dit opzicht zou je kunnen doorbreken door op korte tijd heel vaak afgewezen te worden.
Dat is wel wat kort door de bocht.

quote:
En tja... ze ruiken je angst op kilometers afstand? Het is eigenlijk bullshit. Ze weten helemaal niets van jou. Ze hebben geen idee wat jou verleden is met andere vrouwen; en dat hoeven ze in eerste instantie ook helemaal niet te weten. Je moet die gedachtes van situaties in het verleden scheiden van wat er op dit moment gebeurt.
Wat men daarmee bedoelt is dat als je bang bent je dat toont in je houding. Zoals ik al zei; als ik in een pestbui ben krijg ik ook geen aandacht. Als ik enorm lekker in m'n vel zit en het me allemaal niet kan schelen heel veel. En dat zijn ook nog eens zaken waardoor je in een neerwaartse of opwaartse spiraal kan raken.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:06 schreef Mystikvm het volgende:
Het klinkt ook alsof je het daardoor nooit hebt kunnen 'leren'. Ik zou om te beginnen maar gewoon eens contact maken met mannen. Pak in je vrije tijd iets op wat je contacten oplevert. Als je beter met mensen om kunt gaan dan is de stap naar een vrouw aanspreken heel klein.
Inderdaad. Ik zie ook veel kerels die wanhopig op zoek zijn naar een vrouw, maar ook geen mannelijke vrienden hebben. Die zijn m.i. belangrijker voor je dan vrouwen. Sowieso; als je relatie uitgaat ben je dan weer bij punt 0.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96050744
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik doe het gewoon nooit, hou niet van polonaise aan m'n lijf.
Met verjaardagen enzo verzin ik altijd dat ik verkouden ben oid. :')
Echt een hekel aan dat verplichte lichamelijk contact :{
:Y Erg herkenbaar. Mensen moeten van goede huizen komen willen ze een knuffel van me krijgen. Ik weet dat de etiquette anders voorschrijft, maar ik probeer het ook altijd te vermijden. Het voelt gewoon niet goed aan, zeg maar.
pi_96050797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:36 schreef Chai het volgende:
Ik lees hier zo nu en dan mee...

Richard super dat je een een therapeut hebt gevonden waarmee het klikt!

Mag ik vragen wat je motiveerde om toch nog eens hulp te gaan zoeken?

Wat betreft het zoenen op de wang, eens met Catbert.
Omdat ik met zelfdmoord gedachtes zit en mijn eigenwaarde niet wil laten afhangen van vrouwen.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:17:41 #156
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96050905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:14 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Omdat ik met zelfdmoord gedachtes zit en mijn eigenwaarde niet wil laten afhangen van vrouwen.
Dat is alleen maar lovenswaardig, dat je de stap hebt durven zetten om (professionele) hulp te zoeken.
  woensdag 27 april 2011 @ 18:28:03 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96053586
Hah, prachtige topicreeks! Ik zou het zelfs een online soap willen noemen. ^O^
Enige verschil met reguliere soaps als GTST en ATWT is dat snel opeenvolgende huwelijken en affaires hier geen schering en inslag zijn. Overigens kan ik me wel enigzins inleven in de hoofdpersonages van deze topicreeks; ik ben 26 en heb ook nog geen relatie en bijbehorende verschijnselen ervaren. Dit heb ik zelf volledig in de hand.

Een manier om een relatie te realiseren is om een gesprek met een 'doelwit' aan te knopen en nadien geleidelijk de dialoog uit te breiden. Ik heb echter begrepen dat sommige users hier terugschrikken voor direct (initiëel) contact met het andere geslacht. Er is een andere -zei het experimentele- manier. Creëer een profiel op een relatiesite (Paiq, Relatieplanet, etc.) waarin je een zeer afstotelijk beeld van jezelf schetst. Ongetwijfeld zullen een paar personen uit pure nieuwsgierigheid je persoonlijk willen ontmoeten. Wanneer de ontmoeting dan plaatsvindt, zal je gesprekspartner hoogstwaarschijnlijk positief verrast worden door je verschijning en situatie. Geen succesgarantie uiteraard.
pi_96054124
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik ben 26 en heb ook nog geen relatie en bijbehorende verschijnselen ervaren. Dit heb ik zelf volledig in de hand.
Ik ben nooit overtuigd geweest dat er mensen zijn die er bewust voor kiezen om alleen te blijven. (in combinatie met GEEN losse flirts of losse seksuele contacten). Ben je een pastoor of een monnik?
  woensdag 27 april 2011 @ 18:50:13 #159
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96054532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:41 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik ben nooit overtuigd geweest dat er mensen zijn die er bewust voor kiezen om alleen te blijven. (in combinatie met GEEN losse flirts of losse seksuele contacten). Ben je een pastoor of een monnik?
Geen bewuste keuze uiteraard. Met het gebeuren zelf in de hand hebben doel ik op het feit dat ik vrijwel geen initiatief neem wbt het scoren van een vriendin. Zou ik er echt voor gaan, dan zou ik binnen een paar maanden prijs hebben waarschijnlijk.
pi_96054742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Zou ik er echt voor gaan, dan zou ik binnen een paar maanden prijs hebben waarschijnlijk.
Waarom zou je er niet voor gaan dan? Ik bedoel; het lijkt me dat de mogelijkheden en kansen nu groter zijn dan over 10 of 20 jaar...
  woensdag 27 april 2011 @ 19:04:16 #161
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96055192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Waarom zou je er niet voor gaan dan? Ik bedoel; het lijkt me dat de mogelijkheden en kansen nu groter zijn dan over 10 of 20 jaar...
Helemaal waar, maar ik ervaar nog steeds een mañana-gevoel wbt het versieren, relaties en bijverschijnselen. Een poging in de nabije toekomst is desalniettemin niet uitgesloten.
pi_96055420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Geen zin hebben in de verplichtingen enzo dat het met zich meebrengt. Ik herken me wel in dat verhaal. Ik zou ook binnen een paar maanden tijd wel ergens een vriendin kunnen scoren, maar ik neem ook totaal geen initiatief. Puur vanwege het gebrek aan motivatie om mee te spelen met het hele spel van daten en je leven op de kop zetten.
pi_96056772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:50 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Geen bewuste keuze uiteraard. Met het gebeuren zelf in de hand hebben doel ik op het feit dat ik vrijwel geen initiatief neem wbt het scoren van een vriendin. Zou ik er echt voor gaan, dan zou ik binnen een paar maanden prijs hebben waarschijnlijk.
Dat roepen alle gasten die al een tijd droog staan. Neem dan eens initiatief als je wat wilt...
pi_96057235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet meteen beledigd gaan lopen doen. Is gewoon een factuele constatering. Het probleem wat veel mensen hier juist hebben is dat ze zich heel erg aseksueel op gaan stellen naar vrouwen, en dat stimuleer je als je gaat stellen dat meiden niet van 3 zoenen houden ofzo.
Ik houd niet van drie zoenen, ook niet van één of twee.
pi_96057292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:44 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ik houd niet van drie zoenen, ook niet van één of twee.
Ik vind dat een achterlijke gewoonte. Altijd een hekel aan verjaardagen. Al het lelijke vrouwelijke slachtvee van kantoor wil je dan weer drie zoenen geven.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:48:37 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96057448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat roepen alle gasten die al een tijd droog staan.
Onjuist. Een aanzienlijk deel van hen wijst met de beschuldigende vinger naar vrouwen/meiden in het algemeen.
pi_96057506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:08 schreef Ontbijtcoach het volgende:

[..]

Geen zin hebben in de verplichtingen enzo dat het met zich meebrengt. Ik herken me wel in dat verhaal. Ik zou ook binnen een paar maanden tijd wel ergens een vriendin kunnen scoren, maar ik neem ook totaal geen initiatief. Puur vanwege het gebrek aan motivatie om mee te spelen met het hele spel van daten en je leven op de kop zetten.
Heb ik ook hoor; er zitten zeker ook minpunten aan daten en relaties. Het probleem is alleen dat die minpunten lang niet zo erg zijn als het eeuwig uitzichtloos alleen zijn; eenzaamheid en frustratie. Zeker begrijpelijk dat wanneer je uit een relatie komt, of op een andere manier zeker weet van jezelf dat dit een non-issue voor je is; dat je dan kunt zeggen dat je een tijdje aan de zijlijn gaat staan. Onbegrijpelijk echter, dat je er zo tegenaan kunt kijken wanneer je nooit een relatie oid hebt gehad.
pi_96057574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:48 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Onjuist. Een aanzienlijk deel van hen wijst met de beschuldigende vinger naar vrouwen/meiden in het algemeen.
Die doen ook geen moeite om te zorgen voor wat beterschap of steken hun energie in de verkeerde dingen.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:58:09 #169
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96057978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:

Die doen ook geen moeite om te zorgen voor wat beterschap of steken hun energie in de verkeerde dingen.
Deze groep ontwikkelt vaak een wrok jegens vrouwen wat beslist geen positieve invloed heeft op hun relatiekans. Na verloop van tijd ontwikkelt het tot een zeer hardnekkig gedachtenpatroon.
pi_96058255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Deze groep ontwikkelt vaak een wrok jegens vrouwen wat beslist geen positieve invloed heeft op hun relatiekans. Na verloop van tijd ontwikkelt het tot een zeer hardnekkig gedachtenpatroon.
Je moet het probleem aanpakken, niet alleen maar het doel gaan bekritiseren. Lees hier vaak dat mensen geen enkel initiatief nemen en zelfs koppig gaan doen als er vrouwen contact zoeken. Dat gaat niet werken.

Afgelopen zaterdag weer eens initiatief genomen en direct een leuke meid versierd. Wel wederom geen Nederlandstalige. Apart, maar elke verovering sinds ik weer single ben is een buitenlandse. Na zowat het hele Oostblok gehad te hebben, nu een Filipijnse/Maltese.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:03:34 #171
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96058316
Alleen vrouwen blijven onbegrijpelijke wezens.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_96058943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:02 schreef Halcon het volgende:
Afgelopen zaterdag weer eens initiatief genomen en direct een leuke meid versierd. Wel wederom geen Nederlandstalige. Apart, maar elke verovering sinds ik weer single ben is een buitenlandse. Na zowat het hele Oostblok gehad te hebben, nu een Filipijnse/Maltese.
Succes leidt tot succes.
pi_96059032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Succes leidt tot succes.
Het zorgt hoogstens voor wat meer guts om de volgende keer weer wat initiatief te nemen. Echter, om een keer succes te hebben zul je wel 'n eerste keer wat initiatief moeten nemen.
pi_96059182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zorgt hoogstens voor wat meer guts om de volgende keer weer wat initiatief te nemen. Echter, om een keer succes te hebben zul je wel 'n eerste keer wat initiatief moeten nemen.
Sure; ik zeg alleen dat de eerste keer waarschijnlijk moeilijker is dan alle volgende keren bij elkaar.
pi_96059352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:18 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Sure; ik zeg alleen dat de eerste keer waarschijnlijk moeilijker is dan alle volgende keren bij elkaar.
Denk dat de 2e keer lastiger is dan de 1e, als de 1e keer geen succes heeft. Doe je niks, dan wordt het zeker niks. Er zijn maar weinig mannen die rustig kunnen gaan zitten en dan de vrouwen van zich af moeten slaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')