abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96048402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:29 schreef Axel1988 het volgende:

....vooral die keren dat ik echt verliefd was (lang geleden). De eerste meid was sowieso drama; was verliefd op iemand die ik niet kende. Geen woorden aan vuil maken; ze beschuldigde me toen ik eindelijk een stap nam (geen liefdesverklaring), van stalking.

(...)Met een andere meid was het nog erger, ze vergat dat we hadden afgesproken... lekker geļnteresseerd!
:o Lotgenoot!

Toen ik voor het eerst echt verliefd werd op de middelbare school toen was ik verliefd op een populair meisje. Achteraf was ze trouwens helemaal niet zo leuk en kende ik haar eigenlijk helemaal niet goed. Je schrijft niet precies wat je stap was, maar in mijn geval ging ik wat vaker proberen in de buurt te zijn, een paar keer gesprekjes geprobeerd aan te knopen. Tot het moment dat ze op een dag besloot om iedereen te vertellen dat ik haar stalkte. Zoiets verspreidt zich natuurlijk razendsnel op een middelbare school. Op het moment dat je altijd al erg stil was en meisjes horen zoiets, zeker als het afkomstig is van een populairder meisje dan zijn alle kansen verloren omdat je vanaf die dag 'die creep' bent geworden.

Afspreken met een meisje die me vervolgens vergat heb ik ook al eens gehad. Dat was in mijn geval overigens puur vriendschappelijk bedoeld. Na even gebeld te hebben kwam ze alsnog, maar de eerste opmerking die ze maakte was ook al negatief en 10 minuten later ging ze (gelukkig :+) alweer weg.
pi_96048440
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Heb wel eens van een van die meiden de opmerking "Oh, Catbert moet weer zoenen" gekregen, en als reactie gewoon "Met jouw sowieso" gegeven. Je kunt je er ook te druk over maken.
Wat hij zegt. En dan x3. Publieke opinie my ass, wat dat betreft.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:20:32 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96048493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:18 schreef benzin het volgende:

Toen ik voor het eerst echt verliefd werd op de middelbare school toen was ik verliefd op een populair meisje. Achteraf was ze trouwens helemaal niet zo leuk en kende ik haar eigenlijk helemaal niet goed. Je schrijft niet precies wat je stap was, maar in mijn geval ging ik wat vaker proberen in de buurt te zijn, een paar keer gesprekjes geprobeerd aan te knopen. Tot het moment dat ze op een dag besloot om iedereen te vertellen dat ik haar stalkte. Zoiets verspreidt zich natuurlijk razendsnel op een middelbare school. Op het moment dat je altijd al erg stil was en meisjes horen zoiets, zeker als het afkomstig is van een populairder meisje dan zijn alle kansen verloren omdat je vanaf die dag 'die creep' bent geworden.

Afspreken met een meisje die me vervolgens vergat heb ik ook al eens gehad. Dat was in mijn geval overigens puur vriendschappelijk bedoeld. Na even gebeld te hebben kwam ze alsnog, maar de eerste opmerking die ze maakte was ook al negatief en 10 minuten later ging ze (gelukkig :+) alweer weg.
Je hebt 't ook niet erg getroffen met de meiden dan. De meeste hebben volgens mij wel het sociale benul om als ze je afwijzen (wat genoeg gebeurt, ik ben vaker afgewezen dan ik succes gehad heb hoor) dat op een niet onvriendelijke manier te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:19 schreef Mystikvm het volgende:
Daarnaast vond ze het ook niet vervelend, wat meer een plagerijtje over en weer. Maar die meid is een ietwat 'mannelijk' type en dus wat directer daarin dan de meeste meiden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96048515
quote:

[..]

Ik zie heel veel mensen die trauma's hebben overgehouden aan een afwijzing op de middelbare school. Kinderen zijn sowieso keihard en gemeen, maar dat is niet exemplarisch voor de mensheid als je eenmaal 20+ bent. Alle nare ervaringen die je daar op hebt gedaan mag je vergeten. Dat is allemaal niet meer van toepassing.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:23:22 #130
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96048616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie heel veel mensen die trauma's hebben overgehouden aan een afwijzing op de middelbare school. Kinderen zijn sowieso keihard en gemeen, maar dat is niet exemplarisch voor de mensheid als je eenmaal 20+ bent. Alle nare ervaringen die je daar op hebt gedaan mag je vergeten. Dat is allemaal niet meer van toepassing.
Idd. Je gaat ongetwijfeld nog afgewezen worden, meiden hebben altijd wel bepaalde ideeen van hun 'droomman', sommige meiden zitten in een 'negerfase' (heb je last van als je op Salsales gaat ;)) en zo rond hun dertigste gaan ze op zoek naar de 'ideale' man omdat hun klokje ook doortikt. Er is altijd een kans dat het misloopt. Leuk is minder, maar daar kom je snel genoeg overheen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96048656
Het is zeer vervelend als in je vriendenkring "die date met die, en die date met die " en je zelf altijd vanaf de zijlijn moet toekijken zonder dat ook maar 1 iemand geinteresseerd is je omdat je niet goed genoeg bent best traumatisch uiteindelijk.
Dan ga je vanzelf wel denken zoals ik dan ga je twijfelen aan elk dingetje in je gezicht en uiteindelijk de overtuiging dat het ook echt je rotkop is dat het probleem is.
pi_96048714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:20 schreef Catbert het volgende:

[..]

Daarnaast vond ze het ook niet vervelend, wat meer een plagerijtje over en weer. Maar die meid is een ietwat 'mannelijk' type en dus wat directer daarin dan de meeste meiden.
Zo ken ik er ook wel een paar. En als het bij hun niet de juiste indruk achterlaat, dan is er altijd wel iemand die er bijstaat die een gevatte reactie wel kan waarderen.

Maar ik snap wel dat iets wat niet in iemands aard zit niet zo makkelijk op een natuurlijke wijze aan te leren is.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:27:02 #133
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96048761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:24 schreef richard_prf het volgende:
Het is zeer vervelend als in je vriendenkring "die date met die, en die date met die " en je zelf altijd vanaf de zijlijn moet toekijken zonder dat ook maar 1 iemand geinteresseerd is je omdat je niet goed genoeg bent best traumatisch uiteindelijk.
Dan ga je vanzelf wel denken zoals ik dan ga je twijfelen aan elk dingetje in je gezicht.
Je draait oorzaak en gevolg om. Jij bent niet interessant door je negatieve instelling. Je zegt zelf dat je je ergert aan vrouwen en gefrustreerd bent. Dat straal je ook uit. er is op zich niks mis met m'n uiterlijk (wat te zwaar, maargoed) maar als ik in een slechte bui ben krijg ik ook 0 aandacht.
pi_96048772
quote:

[..]

Nice, maar wat doe je ermee? Ik noemde het omdat ik aan wou geven dat ik een probleem heb wat al lang speelt; maar verder probeer ik het zoveel mogelijk te vergeten. Het tekent me en ik kan het niet goed relativeren. Als je stil blijft staan bij die situaties, praat je jezelf de grond in... geloof me; het is onnodig en het helpt je op geen enkele manier. Alhouwel, ik heb het wel eens als motivatie weten te gebruiken. Ik bedoel; harder afgewezen worden dan dat... en me nog kutter erover voelen dan dat... dat bestaat niet. Een kleine afwijzing van iemand die je nauwelijks kent, is niets tegenover wat je al hebt meegemaakt. Maar dan nog; blijf voorzichtig met hoe je je herinneringen gebruikt.
pi_96048790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:24 schreef richard_prf het volgende:
Dan ga je vanzelf wel denken zoals ik dan ga je twijfelen aan elk dingetje in je gezicht.
Daarom heb je ook therapie. Je bent heel ver doorgeschoten en zwaar gefrustreerd geraakt. Die psycholoog klinkt goed en die zal jou laten zien dat wat wij je al lang voorhouden ook echt waar is. Gaat het je chicks opleveren? Wellicht niet, maar je kansen worden na de therapie wel met een factor 10 vergroot, dat kan ik je verzekeren. Een positief zelfbeeld is 50% van het succes.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:27:40 #136
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96048791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik doe het gewoon nooit, hou niet van polonaise aan m'n lijf.
Met verjaardagen enzo verzin ik altijd dat ik verkouden ben oid. :')
Echt een hekel aan dat verplichte lichamelijk contact :{
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96048827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daarom heb je ook therapie. Je bent heel ver doorgeschoten en zwaar gefrustreerd geraakt. Die psycholoog klinkt goed en die zal jou laten zien dat wat wij je al lang voorhouden ook echt waar is. Gaat het je chicks opleveren? Wellicht niet, maar je kansen worden na de therapie wel met een factor 10 vergroot, dat kan ik je verzekeren. Een positief zelfbeeld is 50% van het succes.
Ja zo zei hij het ook een beetje. Ik vind het geen probleem als ik een goed gevoel kan krijgen zonder chicks in mijn leven.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:29:03 #138
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96048841
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
Leuk voor je, maar daarin ben je een uitzondering. Ik hoop danook dat je dat realiseert en dat het niet helpt als je hier gaat vertellen dat "meiden niet van lichamelijk contact houden" ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:28 schreef richard_prf het volgende:
Ja zo zei hij het ook een beetje. Ik vind het geen probleem als ik een goed gevoel kan krijgen zonder chicks in mijn leven.
Je hebt ook echt geen vriendin nodig. Het is heel leuk, maar je idealiseert het wel echt enorm. Ik heb tussen dat het uit ging met m'n ex en dat ik met m'n huidige vriendin had ook enorm veel plezier gehad en ben misschien wel 'te snel' weer in een volgende relatie gerold. Het leven is ook fucking awesome zonder vrouw, zolang je zelf je leven maar fucking awesome maakt.
pi_96048846
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Jij bent ook een uitzondering. Niet negatief bedoeld, maar ik vind jou niet bepaald een exponent van de gemiddelde vrouw in jouw voorkeuren en gedragingen. En ik houd in mijn benadering van vrouwen geen rekening met de minderheid. Als ik je drie zoenen geef en jou bevalt het niet, tough luck.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:31:05 #140
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96048929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef Catbert het volgende:
als ik in een slechte bui ben krijg ik ook 0 aandacht.
Hear hear.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:31:53 #141
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96048968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Leuk voor je, maar daarin ben je een uitzondering. Ik hoop danook dat je dat realiseert en dat het niet helpt als je hier gaat vertellen dat "meiden niet van lichamelijk contact houden" ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij bent ook een uitzondering. Niet negatief bedoeld, maar ik vind jou niet bepaald een exponent van de gemiddelde vrouw in jouw voorkeuren en gedragingen. En ik houd in mijn benadering van vrouwen geen rekening met de minderheid. Als ik je drie zoenen geef en jou bevalt het niet, tough luck.
Oh. Sorry hoor.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:33:07 #142
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96049021
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:31 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oh. Sorry hoor.
Niet meteen beledigd gaan lopen doen. Is gewoon een factuele constatering. Het probleem wat veel mensen hier juist hebben is dat ze zich heel erg aseksueel op gaan stellen naar vrouwen, en dat stimuleer je als je gaat stellen dat meiden niet van 3 zoenen houden ofzo.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:33:57 #143
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96049054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet meteen beledigd gaan lopen doen. Is gewoon een factuele constatering. Het probleem wat veel mensen hier juist hebben is dat ze zich heel erg aseksueel op gaan stellen naar vrouwen, en dat stimuleer je als je gaat stellen dat meiden niet van 3 zoenen houden ofzo.
:') Het maakt niet veel uit wat ik zeg, hč?
Mijn excuses waren oprecht. Ik wist niet dat mijn mening geven zodat er zoveel mogelijk diverse meningen zijn niet gewenst was.
pi_96049091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat ik jou steeds op je schouders sta te slaan omdat je zo'n gelijk hebt :')

Aseksueel zijn is slecht. Het onderwerp seks en aanrakingen vermijden is slecht. Vrouwen moeten eraan herinnerd worden dat seks met jou een optie is zodat, als puntje ooit bij paaltje komt, ze niet verrast zijn. Als je lichamelijk veel afstand houdt dan sluit je dat op voorhand al uit. Welcome to the friends zone.
pi_96049108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:20 schreef Catbert het volgende:

Je hebt 't ook niet erg getroffen met de meiden dan. De meeste hebben volgens mij wel het sociale benul om als ze je afwijzen (wat genoeg gebeurt, ik ben vaker afgewezen dan ik succes gehad heb hoor) dat op een niet onvriendelijke manier te doen.
Nja, dat meisje heeft me nooit direct afgewezen. Ik heb dat voor het eerst van een ander moeten horen die mij vertelde dat ze dat vertelde en toen binnen een dag wist bijna iedereen het. Wat ze heeft gedaan was best wel gemeen.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik toen daarna stom gehandeld heb. Als ik toen slimmer was geweest had ik haar direct met rust gelaten. Wat ik toen heb geprobeerd was om erachter te komen waarom ze dit deed, proberen mijn excuses aan te bieden voor wat ze schijnbaar als ongewenst gedrag had gezien. Ik wilde het goed maken en focuste me daar op. Ik heb het daardoor ook nog erger gemaakt dan het al was.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef Mystikvm het volgende:

Klopt, mensen waren toen allemaal 'gemeen' en bezig met hun eigen onzekerheden. En ik zou die nare ervaringen daarom ook moeten vergeten, maar dat is niet echt makkelijk.

Daarnaast moet je ook beseffen dat ik daardoor een hoop heb gemist. Ik kreeg dit over me heen bij het eerste meisje waar ik verliefd op werd (en dat is echt een kutbegin). Bijna alle andere meisjes zagen me als 'die creep'. Haar vriendinnen gingen sowieso extreem vervelend en gemeen tegen me doen.

Zij is het laatste meisje geweest waarmee ik ongedwongen heb durven praten. Het heeft me toen behoorlijk bang gemaakt en behoorlijk geraakt. En dat heeft verdere kansen verpest. Waar andere jongens bezig waren met uitgaan, vakanties en meisjes deed ik dat niet. Ik heb me daar toen nooit goed op ontwikkeld.

Wat er toen met dat meisje gebeuren heeft sowieso mijn hele tijd op de middelbare school tot een hel gemaakt. Ik heb gewoon nooit een eerlijke kans gehad.

Ik vraag me soms ook af hoe mijn leven nu zou zijn als dat toen niet was gebeurd. Misschien was ik wel "normaal" geweest. Maar ik zal nooit meer in staat zijn om het over te doen en die tijd in te halen.

Op de basisschool werd ik gepest, op de middelbare school kreeg ik dit over me heen. Dat is niet echt eerlijk.
pi_96049170
Ik lees hier zo nu en dan mee...

Richard super dat je een een therapeut hebt gevonden waarmee het klikt!

Mag ik vragen wat je motiveerde om toch nog eens hulp te gaan zoeken?

Wat betreft het zoenen op de wang, eens met Catbert.
pi_96049203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:34 schreef benzin het volgende:

Op de basisschool werd ik gepest, op de middelbare school kreeg ik dit over me heen. Dat is niet echt eerlijk.
Allemaal meer dan kut, echt waar. Geloof me, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Maar ik heb het van mij af kunnen zetten en ben met een schone lei begonnen. Het is zoveel makkelijker om als 20-plusser iemand te versieren dan als tiener. Probeer het zo te zien. Een afwijzing is nu ook een stuk minder catastrofaal dan toen je nog echt jong was. Nu gaan er geen publieke reputaties kapot.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:40:51 #148
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96049360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:34 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb echt het idee dat ik jou steeds op je schouders sta te slaan omdat je zo'n gelijk hebt :')
Gefeliciteerd. Bij deze is wetenschappelijk vastgesteld dat je 2 testikels hebt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
:') Het maakt niet veel uit wat ik zeg, hč?
Mijn excuses waren oprecht.
In dat geval m'n excuses, ik interpreteerde dat door die :{ smiley alsof je het er niet mee eens was.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:34 schreef benzin het volgende:
Nja, dat meisje heeft me nooit direct afgewezen. Ik heb dat voor het eerst van een ander moeten horen die mij vertelde dat ze dat vertelde en toen binnen een dag wist bijna iedereen het. Wat ze heeft gedaan was best wel gemeen.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik toen daarna stom gehandeld heb. Als ik toen slimmer was geweest had ik haar direct met rust gelaten. Wat ik toen heb geprobeerd was om erachter te komen waarom ze dit deed, proberen mijn excuses aan te bieden voor wat ze schijnbaar als ongewenst gedrag had gezien. Ik wilde het goed maken en focuste me daar op. Ik heb het daardoor ook nog erger gemaakt dan het al was.
Tja, veel scholieren zijn gewoon gemeen. Dat was jouw overkwam is gewoon een vorm van pesten.

quote:
Klopt, mensen waren toen allemaal 'gemeen' en bezig met hun eigen onzekerheden. En ik zou die nare ervaringen daarom ook moeten vergeten, maar dat is niet echt makkelijk.

Daarnaast moet je ook beseffen dat ik daardoor een hoop heb gemist. Ik kreeg dit over me heen bij het eerste meisje waar ik verliefd op werd (en dat is echt een kutbegin). Bijna alle andere meisjes zagen me als 'die creep'. Haar vriendinnen gingen sowieso extreem vervelend en gemeen tegen me doen.

Zij is het laatste meisje geweest waarmee ik ongedwongen heb durven praten. Het heeft me toen behoorlijk bang gemaakt en behoorlijk geraakt. En dat heeft verdere kansen verpest. Waar andere jongens bezig waren met uitgaan, vakanties en meisjes deed ik dat niet. Ik heb me daar toen nooit goed op ontwikkeld.

Wat er toen met dat meisje gebeuren heeft sowieso mijn hele tijd op de middelbare school tot een hel gemaakt. Ik heb gewoon nooit een eerlijke kans gehad.

Ik vraag me soms ook af hoe mijn leven nu zou zijn als dat toen niet was gebeurd. Misschien was ik wel "normaal" geweest. Maar ik zal nooit meer in staat zijn om het over te doen en die tijd in te halen.

Dat is de middelbare sowieso niet, het is eigenlijk gewoon een keiharde wereld. Ik ben zelf niet echt gepest maar er waren echt types waar je voor op moest passen en waarvoor je eigenlijk wel wat 'bang' was, vooral in de eerste 3 jaren. Uiteindelijk wordt dat wel minder in de bovenbouw. En als je dan gaat studeren heb je dat gewoon helemaal niet meer. In ieder geval in mijn beleving.
pi_96049980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:37 schreef Mystikvm het volgende:

Allemaal meer dan kut, echt waar. Geloof me, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Maar ik heb het van mij af kunnen zetten en ben met een schone lei begonnen. Het is zoveel makkelijker om als 20-plusser iemand te versieren dan als tiener. Probeer het zo te zien. Een afwijzing is nu ook een stuk minder catastrofaal dan toen je nog echt jong was. Nu gaan er geen publieke reputaties kapot.
Dat is knap. Ik vind het moeilijk om met een schone lei te beginnen. En het voelt of ik in alle sociale dingen, inclusief dating, jaren achter ben blijven lopen.

Het klopt logisch gezien wel dat een afwijzing nu minder catastrofaal is, maar ik vind het moeilijk. Ik ben eigenlijk gewoon bang geworden voor vrouwen en voel me daar gewoon niet meer comfortabel bij. Ik ben doodsbang voor vrouwen, en dat ruiken ze al op kilometers afstand. Een meisje hoeft ook maar een rotopmerking tegen me te maken en ik ben een paar dagen depri. Het is eigenlijk belachelijk dat ik daar allemaal zoveel belang aan hecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:40 schreef Catbert het volgende:

Dat is de middelbare sowieso niet, het is eigenlijk gewoon een keiharde wereld. Ik ben zelf niet echt gepest maar er waren echt types waar je voor op moest passen en waarvoor je eigenlijk wel wat 'bang' was, vooral in de eerste 3 jaren. Uiteindelijk wordt dat wel minder in de bovenbouw. En als je dan gaat studeren heb je dat gewoon helemaal niet meer. In ieder geval in mijn beleving.
In de bovenbouw ben ik vooral aan het vechten geweest om en plekje te houden. Ben verschillende keren gedwongen van "vriendengroep" verkast omdat het niet meer vol te houden was om daar de onderste in de pikorde te zijn. Tussendoor had ik dan vaak een tijdje niemand en om dat te verbergen deed ik net of ik de hele tijd druk was. In pauzes 6 keer naar het toilet, naar het rooster kijken, nutteloze papieren kopiėren :)

Nu ik studeer is dat inderdaad allemaal niet meer belangrijk. De andere kant is dat ik mezelf alleen nog steeds niet op mijn gemak voel.

Doordat ik een technische studie doe heb ik de hele dag bijna alleen maar mensen om me heen die sociaal er eigenlijk nog slechter an toe zijn dan ik. Wat ik heel erg merk is dat ik op mijn studie iemand ben met een grote mond die gewoon gezellig is. En vanaf het moment dat ik dan weer in de "echte wereld" kom ben ik alleen maar een verlegen jongetje. :)
  woensdag 27 april 2011 @ 17:02:12 #150
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96050285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:55 schreef benzin het volgende:
In de bovenbouw ben ik vooral aan het vechten geweest om en plekje te houden. Ben verschillende keren gedwongen van "vriendengroep" verkast omdat het niet meer vol te houden was om daar de onderste in de pikorde te zijn. Tussendoor had ik dan vaak een tijdje niemand en om dat te verbergen deed ik net of ik de hele tijd druk was. In pauzes 6 keer naar het toilet, naar het rooster kijken, nutteloze papieren kopiėren :)

Nu ik studeer is dat inderdaad allemaal niet meer belangrijk. De andere kant is dat ik mezelf alleen nog steeds niet op mijn gemak voel.

Doordat ik een technische studie doe heb ik de hele dag bijna alleen maar mensen om me heen die sociaal er eigenlijk nog slechter an toe zijn dan ik. Wat ik heel erg merk is dat ik op mijn studie iemand ben met een grote mond die gewoon gezellig is. En vanaf het moment dat ik dan weer in de "echte wereld" kom ben ik alleen maar een verlegen jongetje. :)
Tja. Ik heb je al eerder gezegd dat je gewoon eens wat hobbies moet zoeken waarbij je mensen leert kennen. Je leert gewoon veel over sociale omgangsvormen als je sociaal bezig bent. Veel sportverenigingen gaan ook niet om de sport perse, maar vooral om in een sociaal verband daarmee bezig te zijn. Of het nu roeien, tennis of hockey is, de '3e helft' is zo mogelijk nog leuker dat de sport zelf. En van het trainen van een damesteam heb ik ook nog het e.e.a. bijgeleerd hoor, niet in de laatste plaats dat mannen in alle opzichten volledig superieur aan vrouwen zijn ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')