Stel je niet aan.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
Er staat toch zo lijkt het.
Zou je willen stoppen met dat denigrerende toontje? Bvd.
Het lijkt mij toch goed om met je ouders te gaan praten over je situatie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:50 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja jij durft naar buiten, jij boft echt. en je hebt een leven, jij boft echt.
ooit had ik meer toekomstperspectieven dan jou, maar toch is het verkloot!
(vwo 6, geslaagd uiteraard, rijbewijs(van ouders gekregen nog op middelbare school), niet-gescheiden ouders, eigen auto die ik zelf leuk vond gekocht.
ouders die alles voor me regelden (appartement waar ik wilde studeren, grote cadeaus). steun van ze.
en toen ging alles mis, en kwam ik in sociaal isolement hier, en zag ik in dat alles nooit meer goed kwam (tussen mij en meisjes). niet dat het voorheen wel goed ging, maar toen was ik alleen nog maar preuts ofzoiets.
nu heb ik helemaal geen contacten meer met ze
en nu zijn me ouders alleen maar wanhopig, en zit ik in me 1tje omdat ik ze niet onder ogen kan komen
Inderdaad. Maar aan zijn gedrag nu (weigeren hulp te zoeken) kan je ook merken hoe het zo ver heeft kunnen komen. Wegkwijnen en niets doen, dat heeft hij gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:13 schreef Supersoep het volgende:
Onvergefelijk dat hij het zover heeft laten komen als je ziet hoe ''goed'' hij het had nadat hij afgestudeerd was. Toen had hij vooral dus even een grote schop onder z'n kont nodig ipv grote cadeaus. Nog steeds wel eigenlijk.
Jammer hoor.
Het slechte deel in MLiG verhaal was ook: "ouders die alles voor mij regelden.".quote:Op woensdag 27 april 2011 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar aan zijn gedrag nu (weigeren hulp te zoeken) kan je ook merken hoe het zo ver heeft kunnen komen. Wegkwijnen en niets doen, dat heeft hij gedaan.
Tja... de andere kant is dat als je het meer allemaal zelf moet je doen je ook alles zelf moet uitvinden wat problemen levert. Omdat je het simpel weg nog niet zo goed weet. Dus ben toch maar blij met mijn indien nodig een handje helpende oudersquote:Op woensdag 27 april 2011 23:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het slechte deel in MLiG verhaal was ook: "ouders die alles voor mij regelden.".
Zo wordt je natuurlijk heel afhankelijk...
Dat zal ook spelen, maar er zijn zoveel factoren. Het lijkt me geen resultaat van afhankelijkheid dat je liever duizenden euro's verkwanselt aan een prostituee ipv aan goede voeding.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het slechte deel in MLiG verhaal was ook: "ouders die alles voor mij regelden.".
Dat verklaart alsnog niet zijn huidige situatie volledig...sowieso snap ik er weinig van.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Seto, toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef Supersoep het volgende:
We snappen het pas als we die anime kijken. Dat is de sleutel tot dit mysterie.
ja en seriesquote:
Nee. Dat is gebaseerd op een ideaalbeeld. Dat is heel wat anders!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja en series
dat weet ik toch...
maar het dient ter inspiratie hoe klungelig sommigen zijn(mcfly), wat een player sommige zijn(cruel intentions), en als bewijs dat cabrios kunnen werken (happy days), want het is natuurlijk gebaseerd op werkelijkheid.
Inspiratie is prima. Zo heb ik ook wel wat inspiratiebronnen gehad. Als je de lijn tussen fictie en werkelijkheid maar niet laat vervagen zodat je denkt dat de daadwerkelijke conversaties daar in het echt ook voor komen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja en series
dat weet ik toch...
maar het dient ter inspiratie, want het is natuurlijk gebaseerd op werkelijkheid.
Dat het gebaseerd is op de werkelijkheid maakt het niet per definitie realistisch.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja en series
dat weet ik toch...
maar het dient ter inspiratie hoe klungelig sommigen zijn(mcfly), wat een player sommige zijn(cruel intentions), en als bewijs dat cabrios kunnen werken (happy days), want het is natuurlijk gebaseerd op werkelijkheid.
Ik heb even het tweede filmpje gekeken, maar zelfs al zou ik ooit een master-versierder worden, dan nog zal het nooit zo gaan.... Zij komt naar hem toe en begint met iets te zeggen? Vervolgens zit ze al meteen met hand in haar haar te wrijven; waardoor het duidelijk is dat ze al helemaal gesmolten is... Het enige wat er realistisch aan is, is dat het gespeeld is door mensen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja en series
dat weet ik toch...
maar het dient ter inspiratie, want het is natuurlijk gebaseerd op werkelijkheid.
Onzin natuurlijk. Mijn ouders regelen ook alles voor mij. No way dat ik zoals Richard word. Dat ligt echt aan jezelf.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
nee. Sato Tatsuhiro Kunquote:Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/My_Bride_is_a_Mermaid
Volgens google zou dit hem moeten zijn!
Heb je nu eigenlijk al een soort van plan ontwikkeld voor de toekomst of leef je dag per dag? Heb je contact opgenomen wat betreft je stufi?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:38 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee. Sato Tatsuhiro Kun
niet sEto
Wat heb ik hiermee te maken? Ik heb nooit echt ouders gehad? Ik was al vanaf de basisschool periode op mezelf gewezen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:37 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Mijn ouders regelen ook alles voor mij. No way dat ik zoals Richard word. Dat ligt echt aan jezelf.
Of James Bond. Altijd prijs.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja en series
dat weet ik toch...
Ah, hikikomori! Heb je daar serieus last van? Soms kan dat behoorlijk ernstig zijn. Een vriend van me studeert antropologie en heeft een documentatie (scriptie, oid) geschreven erover. Als je het wilt, kan ik het je wel sturen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:38 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee. Sato Tatsuhiro Kun
niet sEto
Het ging over MLiG....quote:Op woensdag 27 april 2011 23:37 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Mijn ouders regelen ook alles voor mij. No way dat ik zoals Richard word. Dat ligt echt aan jezelf.
Ik denk ook dat hij weer geen flikker heeft gedaan. Onbegrijpelijk....quote:Op woensdag 27 april 2011 23:40 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Heb je nu eigenlijk al een soort van plan ontwikkeld voor de toekomst of leef je dag per dag? Heb je contact opgenomen wat betreft je stufi?
Ik wil even bevestiging dat je een hopeloos geval gaat blijven, want ik weet al dat je weer niks hebt gedaan. Hopelijk verras je me eens.
Is bull inderdaad. Ook al regelen je ouders alles, dan kun je nog best zelfstandig zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:37 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jawel, dat maakt dit topic juist zo leuk!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:44 schreef iwannabehigh het volgende:
Oeps ik las verkeerd. Niet meteen zo fel reageren.
Het gaat erom of je beschermd bent opgevoed of niet en die indruk krijg ik bij MLiG niet echt eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is bull inderdaad. Ook al regelen je ouders alles, dan kun je nog best zelfstandig zijn.
mwa nee, ik vind een boel wel herkenbaar, maar ik kan me nog over de moeilijkheden heen zetten wat hikki's niet lukt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:42 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Ah, hikikomori! Heb je daar serieus last van? Soms kan dat behoorlijk ernstig zijn. Een vriend van me studeert antropologie en heeft een documentatie (scriptie, oid) geschreven erover. Als je het wilt, kan ik het je wel sturen.
ik heb niets gedaan nee van ingrijpende dingen. ik heb wel de film true grit gekeken. dat was ook inspiratie.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij weer geen flikker heeft gedaan. Onbegrijpelijk....
Ik denk dat als je je als James Bond zou gedragen, je binnen de korste keren flinke beschuldigingen van seksuele intimidatie naar je hoofd geslingerd krijgt. Inspiratie uit films... misschien, maar ik denk dat ze meer bijdragen aan een onrealistisch beeld van de werkelijkheid.quote:
Ik ben beschermd opgevoed en kan toch prima alles zelf regelen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het gaat erom of je beschermd bent opgevoed of niet en die indruk krijg ik bij MLiG niet echt eerlijk gezegd.
quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik heb niets gedaan nee van ingrijpende dingen. ik heb wel de film true grit gekeken. dat was ook inspiratie.
misschien doe ik er nog wat mee
Ok het lijkt mij dan juist dat het veel lastiger is om zelfstandig te worden. Maar je zal wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben beschermd opgevoed en kan toch prima alles zelf regelen.
james bond stijl is getest volgens een boel pua's. en het werkt niet .quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je als James Bond zou gedragen, je binnen de korste keren flinke beschuldigingen van seksuele intimidatie naar je hoofd geslingerd krijgt. Inspiratie uit films... misschien, maar ik denk dat ze meer bijdragen aan een onrealistisch beeld van de werkelijkheid.
Over moeilijkheden heenzetten?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
mwa nee, ik vind een boel wel herkenbaar, maar ik kan me nog over de moeilijkheden heen zetten wat hikki's niet lukt.
ja, maar ik kom wel nog buiten (in tegenstelling tot echte hikkies die op hun kamer zitten bij hun ouders. ik woon volledig op mezelfquote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Over moeilijkheden heenzetten?Zoals haast nooit eten kopen en al 6 jaar niet naar je studie gaan bedoel je? Man man, dit is echt hopeloos...als je nou je probleem erkende, maar nee zelfs dat niet.
Typ eens neer wat je dagelijks eet. Nu ben ik wel benieuwd ook.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja, maar ik kom wel nog buiten (in tegenstelling tot echte hikkies die op hun kamer zitten bij hun ouders. ik woon volledig op mezelf)
en als ik echt doorzet kan ik vaak wel naar buiten. alleen het is vaak te moeilijk omdat ik me dan over wat angsten moet heenzetten.
Volgens mij moet er gewoon meer routine erin komen, Over welke angsten hebben we het eigenlijk over?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja, maar ik kom wel nog buiten (in tegenstelling tot echte hikkies die op hun kamer zitten bij hun ouders. ik woon volledig op mezelf)
en als ik echt doorzet kan ik vaak wel naar buiten. alleen het is vaak te moeilijk omdat ik me dan over wat angsten moet heenzetten.
vandaag nog nietsquote:Op woensdag 27 april 2011 23:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Typ eens neer wat je dagelijks eet. Nu ben ik wel benieuwd ook.
Dat roep je dus al maanden. Antwoord even eerlijk: denk jij dat als er geen hulp van buitenaf komt jij echt ooit nog naar je studie gaat? Ik denk 100% nee. Het hoort niet zoveel doorzet te vergen dat is juist het probleem. Het hoort vanzelfsprekend te zijn, geen enorme helling om te overkomen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
Oh dat valt nog mee dan.quote:
Sociale fobiequote:Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef _pillow_ het volgende:
[..]
Volgens mij moet er gewoon meer routine erin komen, Over welke angsten hebben we het eigenlijk over?
Weinig tot geen eten en geen zonlicht maakt je gigantisch depressief, dus dat verbaast me niks.quote:
Dat is het meest gunstige scenario dat ik kan bedenken met de huidige gang van zaken...quote:Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Oh dat valt nog mee dan.
Als je maar snapt dat je een keer dood neer gaat vallen, kerel. Dan is het goed, als je dat besef maar eens hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |