abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 15:22:46 #101
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96046121
Ben weer terug van de gynaecoloog, bloeddruk was ietsje lager. Verder zoefde hij een paar keer snel over mijn buik met het echo-apparaat en ik stond weer buiten. Tis me nog niet helemaal duidelijk wat ik daar nou precies deed. Moest ook nog eens een uur wachten voordat ik aan de beurt was.
Blijkbaar had ik vanochtend ook nog een afspraak in het ziekenhuis staan bij de dietiste waar ik niets vanaf wist. Mij was verteld dat ik ná de afspraak bij de gyn. evt. kon langslopen als ik vragen had, beetje vaag dus.
pi_96046764
communicatie in z-huizen soms
Maar wel fijn dat je bloeddruk iets lager is
pi_96047807
Fijn hè Krijtlijk, zo'n nietszeggende gynaecoloog. pffff drama vind ik dat. Lig je daar met je zorgen, kun je eindelijk nog even baby gluren, doet et ff snel snel en krijg je geen uitleg.

Nou Bitterend ik wou dat het waar was, want even afkoelen is ook wel lekker (nee, ik bedoel niet regen en 10 graden), maar het is hier nog steeds ruim boven de 20 graden hoor. Echt nog steeds korte broeken weer. Er is wel meer wind die voor afkoeling zorgt. Voor mij is het wel goed zo. Lekker om naar buiten te gaan zonder gelijk gebakken te worden. En mooi weer op de dag dat ons meisje wordt geboren is sowieso een mooie gedachte, maar wanneer dat dan zou zijn.......
pi_96048006
Oew...Hier is het wel afgekoeld! ik heb de deur naar de tuin maar dicht gedaan...vond het fris!

krijtlijk...ik heb er hekel aan als artsen zo met jou omgaan..dat je geen duidelijk uitleg krijgt en alleen een "ok gaat goed" ofzo naar jou toe gooien....
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96049029
Krijtlijk, je moet ook in het ziekenhuis bevallen?
Ik moet morgen ook weer op controle daar....ben benieuwd...
Vorige week kwamen er 3 verschillende dames binnen en bemoeiten zich met de ctg meting, tussentijds moest ik ook nog van kamer en ctg veranderen, omdat ze het apparaat van een ander afdeling geleend hadden..
Tot nu toe heb ik volgens mij ook nog geen gyn gesproken, maar wie dan wel... Ik neem aan dat het klinische verloskundige zijn, maar op de afsprakenkaart staat nooit een naam... Voor hun is dat misschien allemaal normaal, maar als zwangere voel je je echt een nummertje...ook wat de uitslagen betreft mij is nu nog niet duidelijk hoe de samenwerking tussen verloskundigenpraktijk en ziekenhuis werkte... Laatst mopperden ze in het ziekenhuis dat ik geen kopie van mijn zwangerenkaart voor hun had, ik was al blij dat ik een verwijsbrief had...
Nu ja, vanaf nu heb ik alleen maar nog met het ziekenhuis te maken, ik hoop dat ze intern de communicatie tussen poli gyn en verloskundigenafdeling op orde hebben.
Maar ook ik kreeg weinig uitleg verder bij groeiecho's of onderzoeken in verband met hoge bloeddruk...voor hun is het dagelijks werk, maar als zwangere kom je in een "andere wereld" terecht en weet je gewoon niet, of en hoe ernstig iets is.
pi_96049222
Ik weet nog wel dat ik mij de 1e keer in het z-huis zo verloren voelde.
Ik was ze beroerd en de arts assistente of gyn deed zo lomp dat ik mij echt een aansteller voelde

Nu heb ik morgen ook een andere gyn voor de liggings/termijn echo en afspraak omdat die van mij op vakantie is.

Ik merk idd dat je voor hun dagelijks werk ben terwijl ik juist onzeker ben en graag veel informatie wil hebben.
pi_96049361
Gewoon om vragen hoor meiden! Die info geven ze idd niet vrijwillig, maar ik vraag er gewoon naar. Dan maar een zeur, maar het gaat om jou en die kleine en dat is veel te belangrijk.
Ik heb nadat ik naar het ziekenhuis werd gestuurd voor een ctg en groeiecho aan de vk gevraagd of ik daarna nog contact met hun moest opnemen.
Toen gaf ze zelf aan dat dit in principe niet hoeft omdat het ziekenhuis alles doorgeeft aan ze, maar dat ze het wel fijn vonden omdat het ziekenhuis nog wel eens vergat te bellen en dan hadden ze van mij ook globaal de info. Wel slordig van je vk dat ze niet je zwangerschapskaart mee had gegeven zana.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:41:05 #108
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_96049367
d0ry, wat rot zeg... hoe is het vandaag? Nog steeds bloedverlies?

Soempie, gefeliciteerd! *O*

Voor de LLM: *O* ^O^ *O*

Ik ga morgen bloed laten prikken. De dochter van mijn vriendin heeft waterpokken en die heb ik zelf niet gehad. Schijnt niet heel veel kwaad te kunnen bij de termijn die ik zwanger ben ('t is vooral voor mensen die net zwanger zijn en mensen die bijna bevallen een risico)... maar toch. Ook Bas heeft vorige week met haar gespeeld, dus misschien draagt hij het ook al wel bij zich.

Gisteren gingen we naar de kapper en daar was zij ook. En ik heb erover gedacht om maar niet te gaan, maar ik dacht ook 'als Bas het heeft, kan ik er toch ook niet voor weglopen...?!'. Wel lastig, hoor... dit soort dingen... :{
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 27 april 2011 @ 16:44:59 #109
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96049542
Ik hoef niet in het ziekenhuis te bevallen maar ik doe het wel.
En dit was voorlopig de laatste afspraak bij de gyn. Tenminste, hij heeft niet gezegd dat ik een nieuwe afspraak moest maken dus heb ik dat ook mooi niet gedaan. Bij mijn verloskundige is het mij allemaal een stuk duidelijker.
pi_96049585
Oh Jose81, dat is wel goed even bloed laten prikken, misschien heb je wel antistoffen. Ik heb zelf ook geen waterpokken gehad en las pas een artikel erover dat het best gevaarlijk kan zijn voor de zwangere dame in kwestie en de ongeboren beeb. Ben benieuwd wat ze zeggen, laat je het weten?

Tsja, communicatie in ziekenhuizen is een verhaal apart. Vooral duidelijk blijven aangeven wat je zelf wilt e.d.!
pi_96049883
Ze geven je wel de gelegenheid om vragen te stellen, ook bij de verloskundigenpraktijk trouwens, maar dat is soms ook nog best moeilijk ... meestal bedenk ik mij pas achteraf...waarschijnlijk heeft dat ook met zwangerschapsdementie te maken...

Ik had een geboorteplan opgesteld en ongeveer het voorbeeld op de webpagina van de verloskundigenpraktijk gevolgd, maar de verloskundige had als opmerking dat ik er voornamelijk dingen had instaan die ze standaard deden...weet nu eigenlijk ook niet of ik zoiets mee moet/ kan nemen naar het ziekenhuis ... zoveel keuze heb je daar denk ik niet meer en ze doen dingen volgens mij gewoon standaard (metingen tijdens de geboorte en infus aanlegen) als ik mij nog goed herinner wat er werd gezegd op de informatieavond van het ziekenhuis...
Nu moet je je wel ook nog instellen op personeelswissel en zo...
Tja, het is niet anders...
pi_96050184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:41 schreef Jose81 het volgende:
d0ry, wat rot zeg... hoe is het vandaag? Nog steeds bloedverlies?
Helaas wel. Maar ook weer een positieve test. Ik blijf hoop houden.

quote:
Soempie, gefeliciteerd! *O*

Voor de LLM: *O* ^O^ *O*

Ik ga morgen bloed laten prikken. De dochter van mijn vriendin heeft waterpokken en die heb ik zelf niet gehad. Schijnt niet heel veel kwaad te kunnen bij de termijn die ik zwanger ben ('t is vooral voor mensen die net zwanger zijn en mensen die bijna bevallen een risico)... maar toch. Ook Bas heeft vorige week met haar gespeeld, dus misschien draagt hij het ook al wel bij zich.

Gisteren gingen we naar de kapper en daar was zij ook. En ik heb erover gedacht om maar niet te gaan, maar ik dacht ook 'als Bas het heeft, kan ik er toch ook niet voor weglopen...?!'. Wel lastig, hoor... dit soort dingen... :{
Wie weet heb je inderdaad wel antistoffen. Kinderziektes krijgen als volwassene kan aardig heftig zijn.

Ik was alweer een zwangerschapskwaaltje vergeten :') Ik kan niet meer op mijn pincode van onze gezamelijke rekening komen :X 3 keer verkeerd ingetoets en nu geblokkeerd. Ja, ik gebruikte die code nog maar net 3 jaar ofzo. De vorige keer was ik mijn postcode vergeten 8)7
“I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy. Come on, Squishy Come on, little Squishy”
pi_96050282
D0ry, wat vervelend nog bloed, maar fijn nog een positieve test.
Ik heb zelf ook best wat bloedverlies gehad, maakte me ook onzeker en kon alle kanten op
maar met 9 wk een heel wezentje met kloppend hartje! Dus zeker hoop blijven houden!
Ga je langs voor een echo?
pi_96050556
Ik had wel een zwangerschapskaart mee, maar dat was mijn eigen exemplaar, ze hebben soms gewoon per hand de gegevens ingevuld op mijn kaart (en tegelijkertijd in de computer in de verloskundigenpraktijk, maar dat A4tje dus niet elke keer uitgeprint).
Van het ziekenhuis kreeg ik per hand geschreven briefjes met een deel van de resultaten mee voor de verloskundigenpraktijk, maar of ze mijn laboratoriumwaardes doorstuurden denk ik eigenlijk niet. Best wel zonde dat metingen gemaakt worden, maar niet centraal toegankelijk zijn.
Ook of ik morgen bijvoorbeeld een urinesample moet meenemen is niet duidelijk, ik kreeg ook geen samplebekertje mee, maar ik denk dat ik beter mee kan nemen dan ter plekke dat gekut in de openbare toilet met een bekertje met te kleine opening en zonder waterkraan.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:23:15 #115
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_96051124
d0ry... wat lijkt me dat lastig, zeg. Ik hoop dat het snel stopt... Sterkte!

Jipster, ik laat het weten :Y ... maar dat kan even duren ;). Ik begreep dat er wel 2 weken duurt voordat de uitslag binnen is... :X
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_96051320
Behoorlijk slordig van het ziekenhuis Zana!! ik hoop dat het hier beter geregeld is....ik moet er wel bevallen!

Trouwens, hoe kan ik mijn uitgerekend datum aanpassen? het is 26 November! ik had een late eisprong kennelijk
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96052007
*O* Verlof *O*

ik kreeg nog kadootjes van mijn examenklassen, zo lief! O+

d0ry, vervelend joh, zo zit je toch nog een beetje in onzekerheid..
pi_96052052
Bitterend ik heb het voor je aangepast!

Laiveneertiekje verlof *O*
pi_96052376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
*O* Verlof *O*

ik kreeg nog kadootjes van mijn examenklassen, zo lief! O+

d0ry, vervelend joh, zo zit je toch nog een beetje in onzekerheid..
Geniet ervan
Helaas is het niet zulk mooi weer als gisteren
pi_96052541
Dankje danic!

laiveneertiekje Geniet van je verlof!
  woensdag 27 april 2011 @ 18:24:26 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96053461
Vanochtend naar de verloskundige geweest, bloeddruk 130/85, weer een beetje omhoog, maar nog normaal. Ons meisje ligt bijna ingedaald, ze kon nog net heel iets wiebelen aan haar hoofd, maar ze zat al wel in met haar hoofd in mijn bekken. Dus nog even en ze ligt vast, wel een fijn idee, en dus goed gevoeld de afgelopen dagen.

Daarna hartje luisteren, dat was niet helemaal goed, haar hartje slaat iedere 20-40 slagen een keertje over, zijn er hier dames die dat ook (gehad) hebben.
Het schijnt onrijpheid van het hartje te zijn en vaak vanzelf over te gaan, ze vroeg of ik volgende week nog even terug wou komen.
Even daarna zei ze, als je je zorgen maakt mag het ook morgen als er plek is in het spreekuur.
Dus nu morgen om 9.00 uur even terug om te luisteren en als het dan goed is, is er niets aan de hand, is het nog zo moet ik even door naar het ziekenhuis voor een echo.

Iets zegt mij dat ik niet meer zo hard moet roepen dat het geweldig gaat, dan krijg ik namelijk de volgende dag de deksel op mijn neus... :{

Vanmiddag fijn een dutje gedaan met manlief, die was toevallig thuis en mee. Doe ik nooit, maar daar knapt een mens wel van op. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 27-04-2011 18:58:00 ]
pi_96053611
Ach Juud toch ik heb er geen ervaring mee.
Ik duim voor je dat morgen alles weer goed is.

Nu ga ik mij even omkleden we hebben straks de partnerles van de gym
pi_96053790
Pff Juud wat naar zo'n bericht te krijgen! Ik hoop dat het inderdaad van zelf over gaat...maakt je wel ongerust. Fijn dat je alvast morgen weer mag komen :*
pi_96054483
bij het hartje luisteren werd ik altijd verwachtingsvol door de verloskundige aangekeken, soms had ik zelfs ook de indruk dat het niet helemaal regelmatig was of even wegviel (omdat de baby bewoog?), maar kreeg er eigentlijk nooit commentaar op en zelfs kun je daar haast niets van zeggen, je weet niet hoe het moet wezen, bij de 20 weken echo zeiden ze wel tegen ons dat ze "kleine hartfoutjes" vaak (nog) niet kunnen zien...

ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, Juud
  woensdag 27 april 2011 @ 18:51:04 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96054575
Ze zei dat we ons geen zorgen moeten maken, dat het vaak voorkomt. Dat lees ik ook op internet terug. Maar het is toch heel vervelend dat er iets zou kunnen zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')