Nee, ze geven (net als ik) geen ruk om auto's en autosportquote:Op donderdag 19 mei 2011 23:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kan
Want?quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik rijd een Peug 307SW en een 2CV. De Ring is niet voor mij
De kans dat ik die kant weer is op ga met de eend is kleinquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Want?
* Erasmo wil ook nog steeds de ring doen met de eend
KR of PL?quote:
Dat zou helemaal van den gekke zijn, ik zie het al voor me.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef RingBewoner het volgende:
Misschien kijken ze ook wel naar het type auto en de bestuurder.
wow, dat is best indrukwekkendquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.
En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat panoramo-shotquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken.
Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was.
En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is inderdaad een prima site.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal.
Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen.
Als je het topic echt had gelezen, had je geweten dat het toch wat anders zit...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.
¤ 300 per paneel, idd 3 boven elkaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:45 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Is inderdaad een prima site.
Ook fijne eetlocatie's staan daar aangegeven.
En natuurlijk de kijklocatie's.
Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen.
de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden.
Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg.
Oh ja, mocht je eraf klappen. (heeft kennis van mij meegemaakt) ¤300,- per strekkende meter vangrail. Meestal 3laags en de kosten van afslepen komen er dan nog bij.
Staat er niks in je voorwaarden dan heb je een redelijke kans. Zeker als je niet daadwerkelijk aan het tijdrijden bent. Ik denk, je maakt wel kans als je het laat voorkomen als je verzekeraar weigert.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen.
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen.
Ik zei het ook niet omdat het niet waar is. Ik stelde de vragen omdat ik van beide gevallen al voorbeelden heb gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
@PeeJay1980 (Quoten kan ik niet op werk).
Deel 1 is absoluut waar. Kijk maar op site van ANWB, daar word heel duidelijk Nurburgring uitgesloten. Evenals tijdrijden of tijdens een event op een een circuit rijden en nog meer van dat geleuter.
Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Dat zeg ik: je hebt het dus of niet gelezen, of niet begrepen. Ik heb een link gegeven naar jurisprudentie waaruit blijkt dat een Nederlandse rechter uitspraak heeft gedaan die behelst dat de Nordschleife een circuit is en daarmee buiten de dekking van de betreffende verzekeraar valt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit.
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
ING wist mij te vertellen dat ik op Autobahn altijd verzekerd ben.
Het is onverantwoord om hard te gaan als je geen baankennis hebt. Ongeacht in wat voor auto je rijdt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:55 schreef dekilo het volgende:
Met je eigen auto op de nordschleife rijden.
Alleen doen als je semi slicks en verlaging hebt anders is het gewoon onverantwoord om hard te gaan op de nordschleife.
Wij hadden Suzuki's swift stage 2 getuned gehuurd.
1 kapot gereden en garage heeft 220¤ afsleep kosten moeten betalen aan nordschleife afsleep dienst.
Het was bijna onmogelijk om met die swiftjes uit de bocht te vliegen.
Wegligging was fenomenaal.
rent4ring.de
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:49 schreef k_man het volgende:
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit.
Begin met hulp van Gran Turismo de namen van alle bochten een beetje uit mn hoofd te kennen en wat ik wel en niet kan bij welke bochtquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:08 schreef dekilo het volgende:
koppeling kapot gereden.
Zat er volgens verhuurbedrijf pas 18.000km in.
Normaal gaat hij 30.000 mee!
Wij hadden ook beperkte baankennis op de playstation is niet te vergelijken met echt rijden.
De hellingsgraden, verloop en gaten in de weg.
Je hebt ook vaak nog tig andere weggebruikers.
Zoals gezegd; er valt wel wat op die uitspraak aan te merken. Dan moet je echter wel bereid zijn te procederen, wat mogelijk veel tijd en geld kost en geen garantie op succes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest.
Ik zou gewoon foto's laten zien van bejaarden in een bus die daar rijden. En dan wil ik nog wel eens horen hoe dat gelijk staat aan een trackday!
dat dus.quote:Ik heb niet zoveel zin om mij erin te verdiepen, maar als op de Ring dezelfde regels gelden als op de Autobahn is het deels waar dat de verzekering niet hoeft uit te keren (muv dus als je verzekering de Ring bij naam uitsluit). Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger). WA blijf je wel verzekerd. Nou kan ik mij wel voorstellen dat die op de Ring makkelijker als ongevalsreden kan worden aangewezen dan op de Autobahn. Op de Autobahn wordt die reden veel minder onderzocht omdat ongevalanalyse vaak duurder en/of meer moeite is dan direct uitkeren. Hier komt ook het gerucht vandaan dat je boven de 130 op de Autobahn sowieso niet meer verzekerd zou zijn.
Nee hoor, is geen onzin.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:17 schreef RingBewoner het volgende:
Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad.
Dude serieus. Jij komt duidelijk NIET op de ring foraquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
dat dus.
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring.
Als je daar echt mee zou loeren, dan had je zelfs gezien dat iemand eruit 'gemieterd' was zonder schade te rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring. Ook daar zijn mensen bij diversen maatschappijen verzekerd en niemand zit bij een verzekeringsmaatschappij die de ring expliciet uitsluit.
Hoef het niet zelf te ervaren, vroeg me af welke maatschappijen het vermeldt hadden. Deze maatschappij dus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:39 schreef daNpy het volgende:
Centr**l b3h**r.
Maar je móet ons niet geloven, je mag het ook zelf ervaren als je dat per sé wil.
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:35 schreef daNpy het volgende:
Nope want 130 is adviessnelheid. Ga je harder rijden, is dat je eigen risico.
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal nietquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef nero7 het volgende:
Hoezo ben je boven de 130 niet meer op de autobahn verzekerd?
Bedoel je enkel WA, of helemaal niet?
Klinkt als bullshit, want je houdt je gewoon aan de regels.
Ach soquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug.
Bij 130+ (waar advies 130 is) heb je een verhoogde aansprakelijkheid, geen verlies van verzekering.
Dat gerucht is bullshit, dus wat anderen zeggen. Niet wat jij zegtquote:Op woensdag 1 juni 2011 20:46 schreef Dingest het volgende:
[..]
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal niet
Zie de edit:quote:
Fabel!quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:31 schreef Dingest het volgende:
Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger).
Zou er graag bij zijn. Kan helaas niet. Ga misschien eind dit jaar nog een keer. Ergens in November/December. En dan maar gokken op goed weer.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:26 schreef daNpy het volgende:
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?
Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan.
Nee met de BMWquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf?
Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan.
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:14 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel rondjes doe je nou meestal als je een dagje gaat?
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer.
Een goede dag levert 20+ ronden op.
Ik heb idd een jaarkaart.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:04 schreef Mikkie het volgende:
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant.
Desondanks wel gaaf, vooral als je een ronde of twintig kan doen! Je hebt een jaarkaart, neem ik aan? Ooit wel eens iets serieus stuk gereden daar?
Het zal zeker druk zijn, maar wat wil je... er is weinig goed weer geweest dit seizoen en dit kan het laatste echt mooie weekend zijn en beide dagen open...quote:Op donderdag 29 september 2011 17:14 schreef Tinos85 het volgende:
Dit weekend is 't mooi weer. Maar wel druk denk ik.
Dat lijkt me echt zwaar klote. Hele eind voor niks gereden!!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:20 schreef Bort het volgende:
Ja, die baansluitingen...
Vorige week dinsdag besloten om een avondje naar de ring te gaan (was 2.5 uur geopend en bijna nooit druk). Ik had nog twee rondjes op m'n ringcard, die moesten toch op. Daar aangekomen direct 2 rondjes bij gekocht, want 2 vond ik eigenlijk te weinig. Eerst iets gaan eten. Terwijl we het "restaurant" uitlopen: ding dong... de ring gaat even dicht.
Shit, OK, hopelijk niet al te erg, die gaat direct wel weer open. Een uur later: ding dong... de ring gaat voor vandaag dicht.
Samengevat:
300 km heen gereden.
Hamburgertje gegeten.
300 km terug gereden. Al een geluk is de terugweg tot in Nederland bijna de gehele tijd ongelimiteerd, heb je toch iets aan die rit.
Dus nu zit met 4 rondjes die echt wel op moeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |