gewoon in de tuin en toen kwam er een popo omdat hij rook zagquote:Op maandag 25 april 2011 19:36 schreef 96111Niels het volgende:
Duidelijk verhaal. Ook echt duidelijk waar je aan het bbq'en was. Op de A4, op het dak of in de tuin. Goed verhaal helemaal duidelijk 8/10 punten [ afbeelding ]
nee gewoon met zo een gasfles, je weet welquote:Op maandag 25 april 2011 19:41 schreef GizartFRL het volgende:
Was het een elektrische bbq of had je de gemeentelijke eik in stukken gehakt en in brand gestoken?
Dus de politie is je tuin binnengedrongen/of had hij een rechterlijk bevel? Of liet je hem binnen ter goeder trouw?quote:Op maandag 25 april 2011 19:39 schreef Henk12344 het volgende:
[..]
gewoon in de tuin en toen kwam er een popo omdat hij rook zag
ja ik liet ze me tuin in komen, mijn fiets was vorige week gestolen en ik dacht mischien hadden ze hem gevonden en hem terug kwamen brengen. maar toen zeiden ze ineens dat ik boete krijg voor brandstichting ofzo ietsquote:Op maandag 25 april 2011 19:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Dus de politie is je tuin binnengedrongen/of had hij een rechterlijk bevel? Of liet je hem binnen ter goeder trouw?
In Spanje heb je vaak water restricties, dat lijkt mij een stuk erger om mee te moeten leven.quote:Op maandag 25 april 2011 19:50 schreef Henk12344 het volgende:
wat een kut land leven wij zeg, ze zijn helemaal gek geworden.
in spanje mag je toch ook bbq'en wanneer het daar 40 graden is in de zomer?
Dat is waar. Het moet denk ik zo kinderachtig omdat je deze inschatting niet door burgers kan laten doen die al vlees hebben gekocht en waarvan de barbecue is schoongemaakt.quote:Op maandag 25 april 2011 19:55 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een kutactie, komen ze zeker midden in de vinexwijk inspecteren op barbecueers. Als je midden op de Hoge Veluwe in het bos je vlees gaat braden snap ik het nog wel, maar in je eigen tuin moet kunnen toch?
Hoe kan een gas bbq precies een bosbrand veroorzakenquote:Op maandag 25 april 2011 19:59 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat is waar. Het moet denk ik zo kinderachtig omdat je deze inschatting niet door burgers kan laten doen die al vlees hebben gekocht en waarvan de barbecue is schoongemaakt.
Er is een grote kans dat er al 100 hectare is afgebrand dit weekend. Kost klauwen vol met geld. Dus ik vind het wel een simpele actie die best veel kan opleveren. Dan maar even niet barbecueën.
Die beesten zijn al dood voordat ze op de barbecue komen, groot verschil!quote:Op maandag 25 april 2011 20:03 schreef Bargehassus het volgende:
Nee, je mag ook niet eens iemand doodschieten in je eigen tuin. Schande!
nee gewoon gas-barbecue zeg maarquote:Op maandag 25 april 2011 19:57 schreef CafeRoker het volgende:
Gasfles? Dat zijn toch 'buitenkeukens', geen bbq's?
Je was dus buiten aan het koken nietwaar?
ja en ik hoorde net dat een paar mensen verderop in de straat ook een bekeuring hebben omdat ze aan het bbq'en waren.quote:Op maandag 25 april 2011 19:55 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een kutactie, komen ze zeker midden in de vinexwijk inspecteren op barbecueers. Als je midden op de Hoge Veluwe in het bos je vlees gaat braden snap ik het nog wel, maar in je eigen tuin moet kunnen toch?
Zolang je maar niemand tot overlast bent toch.quote:Op maandag 25 april 2011 20:03 schreef Bargehassus het volgende:
Nee, je mag ook niet eens iemand doodschieten in je eigen tuin. Schande!
En het gros van de Nederlanders kan dat natuurlijk best zelf bepalen.quote:Op maandag 25 april 2011 20:10 schreef luckass het volgende:
[..]
Zolang je maar niemand tot overlast bent toch.
Dat is dus niet wat je in je bezwaarschrift zet.quote:
Het was aangekondigd via radio en het nieuws , ze verwachten gewoon dat je dat volgt.quote:Op maandag 25 april 2011 19:50 schreef Henk12344 het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 20:10 schreef fh101 het volgende:
In een vinextuin staan net zo goed planten. Bovendien staan ze dicht op elkaar en is iedereen nu butien te vinden, ook kleine kinderen die niet snel weg kunnen rennen. Er hoeft maar 1 struik in de fik te gaan en de rest gaat mee nu.
Okquote:
Misschien kan TS even op zijn slaapkamer kijken en ons te vertellen welk plaatsnaambord daar hangt.quote:Op maandag 25 april 2011 21:57 schreef Light het volgende:
Gelukkig heeft TS al aangegeven waar hij woont, zodat we kunnen kijken wat er daar recent gepubliceerd is.
Oh wacht...
Omdat er op dit moment in sommige plaatsen/provincies in Nederland een BBQ verbod van kracht is. Dit door de extreme droogte van de afgelopen dagen.quote:
Dat zei de TS al in zijn OP ja, dat hij in zo'n gebied woont.quote:Op maandag 25 april 2011 22:55 schreef plesner het volgende:
[..]
Omdat er in sommige plaatsen/provincies in Nederland inderdaad een BBQ verbod van kracht is.
Hij vraagt zich af hoe hij had kunnen weten dat er in zijn provincie/woonplaats een verbod is, maar hij zegt nergens expliciet dat hij in zo'n gebied woont.quote:Op maandag 25 april 2011 22:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat zei de TS al in zijn OP ja, dat hij in zo'n gebied woont.
Ik denk dat het grootste deel van het land inmiddels code oranje of code rood heeft, en in beide gevallen moet je die bbq uit laten. Beste oplossing lijkt me dan ook om eerst te zoeken of je een bbq mag aanzetten voordat je het ding uit de schuur haalt. Waarbij de insteek dan moet zijn dat het niet mag totdat het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 25 april 2011 23:13 schreef Kabolter het volgende:
In Midden-Nederland geldt sowieso code rood voor natuurgebieden, heide- en veengrond.
Daarnaast kan de gemeente er natuurlijk voor kiezen om dit te specificeren en hierbij de gehele gemeente te voorzien van 'code rood'.
Als je ziet wat een sigaret al kan veroorzaken, is het idd vreemd dat er niet meer over een bbq-verbod wordt gemeld. Kijk ook eens op http://www.natuurbrandgevaar.nl/ .quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:15 schreef Troeta het volgende:
![]()
Nog nooit gehoord van een bbq-verbod!
Is dit serieus? Is dit nieuw? En dit is toch niet haalbaar?
Maakt niet zo heel veel uit. De 'code rood' geldt alleen voor natuurgebieden. En dus kan TS een bekeuring krijgen als hij in zo'n natuurgebied woont. Gewoon in een Vinex-locatie is bbq-en gewoon toegestaan. Ik vermoed dan ook dat TS niet helemaal zo serieus is in zijn OP.quote:Op maandag 25 april 2011 21:57 schreef Light het volgende:
Gelukkig heeft TS al aangegeven waar hij woont, zodat we kunnen kijken wat er daar recent gepubliceerd is.
Nouja, misschien woont TS wel in een hutje op de heide, waar wel een bbq-verbod geldt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:06 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maakt niet zo heel veel uit. De 'code rood' geldt alleen voor natuurgebieden. En dus kan TS een bekeuring krijgen als hij in zo'n natuurgebied woont. Gewoon in een Vinex-locatie is bbq-en gewoon toegestaan. Ik vermoed dan ook dat TS niet helemaal zo serieus is in zijn OP.
Ff aangepastquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:32 schreef seasushi het volgende:
Politie die bakken met een gasfles een bbq noemt.
Nog nooit?! Serieus? Volg je het nieuws niet?! Leef je onder een steen?!quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:15 schreef Troeta het volgende:
![]()
Nog nooit gehoord van een bbq-verbod!
Is dit serieus? Is dit nieuw? En dit is toch niet haalbaar?
Uh, nee, ik ben alleen maar buiten, aan het bbqen enzoquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:30 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Nog nooit?! Serieus? Volg je het nieuws niet?! Leef je onder een steen?!![]()
zelfs buiten roken in bepaalde gebieden is verboden. O.a. omdat er op dit moment zo'n 100 hectare Nederland in de fik staat
Woon je in zo'n (natuur)gebied dan is open vuur gewoon verboden.
Als je in Almere woont mag je gewoon bbq'en
Doe eens gek en probeer eens iets voor te stellen wat niet 1 op 1 staat met jouw woonsituatie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Uh, nee, ik ben alleen maar buiten, aan het bbqen enzo
maar niet roken in bepaalde gebeieden is al jaren, maar bbqen in je eugen tuin?!
Maar dit is toch niet serieus??
Tuurlijk is dat serieus. In het geval van grote droogte zoals nu kan dat in bepaalde gebieden gewoon algemeen verboden worden. Of het een gas of kolenBBQ is doet er niet toe. Natuurlijk is de kans extreem klein en ik vind het verbod zelf ook overdreven, maar het is nou eenmaal gewoon de wet en het "niet weten" is geen excuus. Wees blij dat het 'maar' 75 euro is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:18 schreef Troeta het volgende:
maar niet roken in bepaalde gebeieden is al jaren, maar bbqen in je eugen tuin?!
Maar dit is toch niet serieus??
Daar is het niet zo dichtbevolkt als hier, en fikt er ook nog wel eens een natuurgebied af. Grote voordeel is dan weer dat daar niet zoveel mensen in/op/rond wonen, en er dus minder gevaar is als hier in Nederland.quote:Op maandag 25 april 2011 19:50 schreef Henk12344 het volgende:
Utrecht (gemeente) ligt in Utrecht (provincie) en dáár geldt dus een zgn. code rood voor. Heb ik met 10 seconden boven water, dus dat had je kunnen/moeten weten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:04 schreef Henk12344 het volgende:
@ iedereen die vraagt waar ik woon,
ik woon in utrecht, gewoon van die rijtjeshuizen, bijna geen natuur in de buurt alleen paar bomen verder niks
Een waarschuwing was dan zeker op zijn plaats geweest. Maar wees blij, ze gaan jou gebruiken om aan iedereen in Utrecht duidelijk te maken dat ze goed in de gaten houden of het verbod wel wordt nageleefd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Utrecht (gemeente) ligt in Utrecht (provincie) en dáár geldt dus een zgn. code rood voor. Heb ik met 10 seconden boven water, dus dat had je kunnen/moeten weten.
Het gezeur over gemeenschapsgeld wat het kost, daar wordt ik nu ziek van. Hoeveel gemeenschaps geld heeft een goede brandweer voorziening wel niet bespaard.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:10 schreef zatoichi het volgende:
Niet dat ik vind dat je niet zou moeten BBQ-en, dat is een ander verhaal, maar ik vind mensen soms wel erg nonchalant met vuur omgaan (zie de verschillende branden dit weekend, allemaal door menselijk toedoen, en kost klauwen met gemeenschapsgeld).
Je hebt geen flauw idee hoe snel een brand om zich heen kan grijpen. Het duurt altijd wel 10 min ofzo voordat de brandweer er is. De brandweer is er niet om te voorkomen dat je huis affikt. De brandweer is er om te voorkomen dat je hele wijk affikt er als een huis in de fik staat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:18 schreef Basp1 het volgende:
Het gezeur over gemeenschapsgeld wat het kost, daar wordt ik nu ziek van. Hoeveel gemeenschaps geld heeft een goede brandweer voorziening wel niet bespaard.
Dat is leuk, maar op de website van de gemeente Utrecht en op de website van de provincie Utrecht lees ik hier niets van terug op de hoofdpagina. Zelfs als ik het nieuws niet gevolgd zou hebben (bijv. een weekje Ardennen) en ik zou ter goeder trouw op de site van de provincie en gemeente kijken, zou ik alsnog niet op de hoogte zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Utrecht (gemeente) ligt in Utrecht (provincie) en dáár geldt dus een zgn. code rood voor. Heb ik met 10 seconden boven water, dus dat had je kunnen/moeten weten.
quote:
Er zijn ook nog de huis-aan-huis bladen en gewoon gezond verstand natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:22 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar op de website van de gemeente Utrecht en op de website van de provincie Utrecht lees ik hier niets van terug op de hoofdpagina. Zelfs als ik het nieuws niet gevolgd zou hebben (bijv. een weekje Ardennen) en ik zou ter goeder trouw op de site van de provincie en gemeente kijken, zou ik alsnog niet op de hoogte zijn
En googlen op "Barbeque verbod Utrecht" als er op de sites van gemeente en provincies niets staat, vind ik wat discutabel, dan moet je dus al het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is.
Een gasbbq en dan nog bang zijn voor brandgevaar, dat noem ik geen gezond verstand meer. Maar eerder ongezonde indoctrinatie door overheden door middel van onveiligheids gevoel wat ze aan iedereen proberen op te dringen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zijn ook nog de huis-aan-huis bladen en gewoon gezond verstand natuurlijk.
Ik vind het wel getuigen van een pragmatische aanpak en weer een stapje richting een kleinere overheid. Niks complexe uitzonderingen en de daardoor vele inspecties, verwarring, aangevochten bekeuringen en weet ik wat voor gedonder. Gewoon streep er door, heldere regels, geen BBQ, wat voort soort type dan ook.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gasbbq en dan nog bang zijn voor brandgevaar, dat noem ik geen gezond verstand meer. Maar eerder ongezonde indoctrinatie door overheden door middel van onveiligheids gevoel wat ze aan iedereen proberen op te dringen.
Een sigaretje opsteken in je eigen tuin mag nog wel?quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's wat vergezocht, net als het feit dat TS gewoon in zijn tuin in een woonwijk aan het BBQ-en was, en daarvoor een bekeuring krijgt trouwens. Half Nederland was op dat moment aan het BBQ-en in de achtertuin, mijn onderbuik zegt dat er hier wel iets meer aan de hand is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een sigaretje opsteken in je eigen tuin mag nog wel?
Eens. Denk dat de meeste mensen het ook helemaal niet weten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:29 schreef Verbal het volgende:
Niet mogen bbq-en onder dit soort omstandigheden lijkt mij niet overdreven. Een bekeuring wel.
Even waarschuwen was ongetwijfeld voldoende geweest. Bekeuren bij weigering/herhaling kan dan altijd nog.
V.
We weten ook dat er jaarlijks veel schoorsteenbranden zijn waarvoor de brandweer nog moet uitrukken, dus vanaf heden dan ook maar open haarden verbieden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:13 schreef fruityloop het volgende:
. Gewoon streep er door, heldere regels, geen BBQ, wat voort soort type dan ook.
Voor wat betreft het rookverbod kijk ik meer naar de mensen die er zich niet aan houden, niet naar de handhavers.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We weten ook dat er jaarlijks veel schoorsteenbranden zijn waarvoor de brandweer nog moet uitrukken, dus vanaf heden dan ook maar open haarden verbieden.![]()
Net alsof meer regeltjes een kleinere overheid garandeerd, nee regels die je als overheid bedenkt moeten ook allemaal bewaakt worden, anders kun je ze net zo goed niet maken.
Als we het toch over pragmatische aanpak hebben dan zien we wel hoe goed het gaat met de handhaving van het rookverbod.
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat zo'n bureaucraat in hart en nieren er van baalt dat hij met de paasdagen moeten werken, maar een buitendienst voor zichzelf regelt en denkt laat ik wat mensen gaan pesten met regeltjes en wetten die we meteen heel strikt intrepeteren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:44 schreef fruityloop het volgende:
ik kan me niet echt voorstellen dat een agent achter de tuinen in een woonwijk rondstruint om mensen te bekeuren voor het BBQ-en.
Ja maar Spanje heeft maar zand dan wij harry.quote:Op maandag 25 april 2011 19:50 schreef Henk12344 het volgende:
En gas is geen open vuur?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is het verbod niet op 'open vuur', waar een bbq onder kan vallen? Volgens mij mag gas/elektrisch wel, aangezien er geen verbod is op het 'bereiden van eten in de tuin', het verbod gaat om het verbranden van de spullen.
(Dus eigenlijk het 'tuinkeuken' verhaal dat eerder werd genoemd).
Een gas-bbq kan je in één handeling uitschakelen waarna hij geen kwaad meer kan. Dit in tegenstelling tot het verbranden van hout, tuinafval of houtskool. Daarnaast komen er geen vonken van af.quote:
Dat is inderdaad wel een goed punt jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:48 schreef Chihuawatte het volgende:
Jullie waren dus aan het bbq'en op gas, en de agent zag een rookwolk? Hoe krijg je in godsnaam rook uit een gasbbq? Lekker dooie dieren cremeren in het kader van "daar proef je niks van met genoeg knoflooksaus"?
Wat speklapjes met veel vet, of worsten waar het nodige vet/vocht uit komt en je hebt op elke willekeurige BBQ zelfs een electrische een flinke rook wolk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goed punt ja
Ben jij er zoeentje die onder het mom van "ik betaal belasting dus ik mag zeggen wat ik wil" niks anders kan dan alleen maar afgeven op mensen die werken aan een beter leefmilieu?quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat zo'n bureaucraat in hart en nieren er van baalt dat hij met de paasdagen moeten werken, maar een buitendienst voor zichzelf regelt en denkt laat ik wat mensen gaan pesten met regeltjes en wetten die we meteen heel strikt intrepeteren.
Dan vertrouw ik dit verhaal al helemaal niet, hij zat wss ergens met wat vrienden te klootviolen in een park met zo'n wegwerp bbq ofzo..quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:44 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
als je een beetje googled: het verbod GELDT NIET VOOR EIGEN TUIN.
Beter leefmilieu? Laat me niet lachen, echt weer een gevalletje burgerluitjes pesten. Direct het bonnenboekje er bij.........quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ben jij er zoeentje die onder het mom van "ik betaal belasting dus ik mag zeggen wat ik wil" niks anders kan dan alleen maar afgeven op mensen die werken aan een beter leefmilieu?
Ik denk eerlijk gezegd dat TS op zolder wat nieuwssites aan het lezen was met de nodige frustratie en deze probeerde te botvieren op een belachelijk regel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan vertrouw ik dit verhaal al helemaal niet, hij zat wss ergens met wat vrienden te klootviolen in een park met zo'n wegwerp bbq ofzo..
Daar ging ik voor het gemak ook al van uit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:04 schreef Henk12344 het volgende:
@ iedereen die vraagt waar ik woon,
ik woon in utrecht, gewoon van die rijtjeshuizen, bijna geen natuur in de buurt alleen paar bomen verder niks
Moeder Maria en de lieve heere behoede ons en de weerloze kindjes!quote:Op maandag 25 april 2011 20:10 schreef fh101 het volgende:
In een vinextuin staan net zo goed planten. Bovendien staan ze dicht op elkaar en is iedereen nu butien te vinden, ook kleine kinderen die niet snel weg kunnen rennen. Er hoeft maar 1 struik in de fik te gaan en de rest gaat mee nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Vengerr op 26-04-2011 17:39:39 ]
quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:33 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Daar ging ik voor het gemak ook al van uit.
Een fikse boete krijgen omdat je op je eigen terras in een omgeving zonder open natuur iets bakt op een gasbarbecue is al ontzettend krom en betuttelend.
Dat je er hier dan nog van die clowns bij hebt die dit soort treurnis snerend gaan toejuichen is helemaal op en top Nederland.
[..]
Moeder Maria en de lieve heere behoede ons en de weerloze kindjes!![]()
Ik zou in een panic room of in de Londense metro gaan wonen als ik jou was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat dus.
Rayen 2½ jaar!
Vaak opgenomen in de apv:quote:Op maandag 25 april 2011 19:57 schreef CafeRoker het volgende:
Gasfles? Dat zijn toch 'buitenkeukens', geen bbq's?
Je was dus buiten aan het koken nietwaar?
Gezond verstand vind ik hier niet helemaal opgaan. Dat het warm is weten we, maar dat ik niet mag BBQ'en vind ik geen logische gevolgtrekking. Temeer daar er in andere provincies niet zo'n verbod is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zijn ook nog de huis-aan-huis bladen en gewoon gezond verstand natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |