quote:Ik meen het dus serieus he. Ik zou graag willen dat 1 van haar fans uitlegt waarom zij alles mag wat anderen van haar leeftijd niet mogen. Waarom er voor haar uitzonderingen op regels gemaakt moeten worden. En wat ik vooral graag wil weten: waarom vinden sommige mensen haar zo geweldig?
Als ik sommige reacties in haar gastenboek lees schrik ik echt. Mensen die haar aansporen om toch vooral te doen waar ze zin in heeft en zich niets aan te trekken van wie of wat dan ook. Geloof nooit dat deze mensen dat ook tegen hun eigen kinderen zouden zeggen!
Nu niet meerquote:Op maandag 25 april 2011 17:00 schreef JaimyLee het volgende:
Je hebt nummer 20 overgeslagen!
-edit, onee laatmaar, verkeerde link staat in OP
Volgens de mensen die het kunnen weten is ze juist niet verwend. Maar heel zelfstandig en weet ze precies wat ze wel en niet wil. En wat zij wil moet ook gebeuren anders zal ze iedereen eens even een poepie laten ruiken!quote:Op maandag 25 april 2011 17:17 schreef BrandX het volgende:
Is dat verwend stuk vreten nou nog niet klaar?
Alles best, wat jij en/of zij willenquote:Op maandag 25 april 2011 17:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Volgens de mensen die het kunnen weten is ze juist niet verwend. Maar heel zelfstandig en weet ze precies wat ze wel en niet wil.
Af en toe naar huis, wat publieke optredens (de HISWA o.a.), even chillen op de Antillen, echt gewoon niet meer serieus te nemen, deze..eh...recordpoging. En als je haar daar op wijst reageert ze gelijk heel verongelijkt. Dan stel je vervelende vragen en zo.quote:Op maandag 25 april 2011 17:46 schreef Marrije het volgende:
Wat ik hier zoal lees vliegt ze tussendoor ook naar huis, dat schiet niet op natuurlijk.
Ik vraag me af of een serieus antwoord wel mogelijk is. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de berichten in haar gastenboek nep zijn.quote:
"Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie."quote:
quote:24-4-2011
Nog steeds vult een goeie zijwind m'n zeilen. Ik verwacht tussen morgenavond en overmorgen de evenaar te passeren. Via de ssb en vhf radio onstaan al levendige ideeën over wat deze zeilers aan Neptunes gaan geven. Een zelfgevangen vis, rum, bananen, een duikbril... Vannochtend in alle vroegte (5 uur) was ik al pannenkoeken aan het bakken. Zodra de zon opkomt is het te warm en ik wou perse pannenkoeken als ontbijt. Gisteren kreeg ik een enorme regenbui over me heen, en anders dan bij andere regenbuien stond er geen wind, waardoor ik de boot kon schoonmaken, kon douchen en 11 liter water opgevangen heb. Ik was helemaal door het dolle heen in zoveel zoet water gehuld te zijn.
Laura
quote:
Je mag er niet bij zijn he? Dan is het geen soloreis meer.. *kuch*quote:Op maandag 25 april 2011 19:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]de nachtmerrie van velen hier, Laura die gaat douchen in de regen.
Kom op zeg! Babewatcher is over de 40! Je doet net of hij opgewonden raakt van kleine meisjes...quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je mag er niet bij zijn he? Dan is het geen soloreis meer.. *kuch*
Maar ik wed dat je je al hebt voorgesteld hoe het zou zijn om elkaar te wassen in de regen, aan dek met niets dan water om je heen.. Tja.. Ze is er beter uit gaan zien, maar ik heb toch liever een volwassen vrouw..
Och, tegen de tijd dat ze volwassen is, komt ze langs de Somalische Piet piraatjes en die zullen er ook wel raad mee weten.quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je mag er niet bij zijn he? Dan is het geen soloreis meer.. *kuch*
Maar ik wed dat je je al hebt voorgesteld hoe het zou zijn om elkaar te wassen in de regen, aan dek met niets dan water om je heen.. Tja.. Ze is er beter uit gaan zien, maar ik heb toch liever een volwassen vrouw..
Met het huidige tempo zit ze allang in de overgang voordat ze in die regio komt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, tegen de tijd dat ze volwassen is, komt ze langs de Somalische Piet piraatjes en die zullen er ook wel raad mee weten.
Die fantasieën hebben toch weinig om het lijfquote:Op maandag 25 april 2011 22:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kom op zeg! Babewatcher is over de 40! Je doet net of hij opgewonden raakt van kleine meisjes...
Die kans is erg klein; hij werk fulltime en heeft in deze reeks al eerder aangegeven dat hij 40+ is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die fantasieën hebben toch weinig om het lijf
Daarbij zou het maar zo kunnen dat ie van haar leeftijd is, toch?
Hij kan zoveel zeggen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die kans is erg klein; hij werk fulltime en heeft in deze reeks al eerder aangegeven dat hij 40+ is.
Kijk maar eens in zijn/haar postgeschiedenis, dan zie je waar hij/zij mee bezig is..
Hoe deden ze dat vroeger dan, toen schepen nog niet met een motor waren uitgerust?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:28 schreef Mula het volgende:
Wat een ongeinterreseerd stuk vreten is dat kind. Jeetje, ik snap echt heel erg goed dat ze geen sponsors kan vinden.
In het filmpje wordt trouwens gevraagd naar het gebruik van de motor en of het dan nog wel een zeiltocht is. Antwoord; Ja, want in de havens moet je ook de motor gebruiken hoor, dus dat is geen probleem! LOL!
Gaaaaf! Ik ga de elfstedentocht doen, lopend, maar dat is geen probleem, want daar moet je ook af en toe klunen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:28 schreef Mula het volgende:
Wat een ongeinterreseerd stuk vreten is dat kind. Jeetje, ik snap echt heel erg goed dat ze geen sponsors kan vinden.
In het filmpje wordt trouwens gevraagd naar het gebruik van de motor en of het dan nog wel een zeiltocht is. Antwoord; Ja, want in de havens moet je ook de motor gebruiken hoor, dus dat is geen probleem! LOL!
Zou het te maken kunnen hebben met de schepen die haar "begeleiden"? Hier varen natuurlijk mensen op die niet bezig zijn met een solo-zeilreis of met het vestigen van een record. Die willen misschien gewoon op een bepaald tijdstip ergens zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gaaaaf! Ik ga de elfstedentocht doen, lopend, maar dat is geen probleem, want daar moet je ook af en toe klunen.
Wat een redenering
Manoevreren in een haven is toch heel wat anders dan op de motor gaan varen als je even geen gunstige wind hebt. Jammer dat ze er niet op door zijn gegaan.
Het waarom ontgaat me trouwens, het is niet dat ze direct in tijdnood komt als ze de motor niet gebruikt. Ze mist hooguit een paar feesten als ons 'zeilmeisje' iets langer op het water blijft.
Aan haar pr kwaliteiten moet ze dringend wat doen ja. Ze is of echt heel arrogant, of totaal onzeker.
Dat lijkt mij ook de voornaamste reden te zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou het te maken kunnen hebben met de schepen die haar "begeleiden"? Hier varen natuurlijk mensen op die niet bezig zijn met een solo-zeilreis of met het vestigen van een record. Die willen misschien gewoon op een bepaald tijdstip ergens zijn.
ik ben nog lang geen 40!quote:Op maandag 25 april 2011 22:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kom op zeg! Babewatcher is over de 40! Je doet net of hij opgewonden raakt van kleine meisjes...
Heerlijk hè? Je kan toch zien dat het een pubermeisje is, ook al zeilt ze de wereld over. Lekker arrogant meidje, ik houd van Laura.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:28 schreef Mula het volgende:
Ik denk dat je al die aandacht snel zat bent, ze zal zich wel een beetje op de achtergrond houden, of in gezelschap van 'vrienden' die haar afschermen van de rest.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe ze is op die feestjes.. Kan ze daar wel gezellig zijn?
Ja dan mag het.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgens mij wordt BW in october pas 13.. dus dat hij een meissie van 15 leuk vindt, is hem vergeven
Handig toch dat je overal, precies bij waar je ook aankomt, onmiddellijk bekenden ziet.. Als dit de mensen zijn die haar volgen, het zg. 'landteam' dan kan ze dat toch gewoon zeggen?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja dan mag het.
LD is trouwens op de Galapagos aangekomen en heeft al weer veel bekende jachten zien liggen. Ze loopt te popelen om aan land te gaan!
Dat zou wel normaal zijn. Maar dan is ie wel vroeg begonnen met werkenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgens mij wordt BW in october pas 13.. dus dat hij een meissie van 15 leuk vindt, is hem vergeven
quote:Op maandag 25 april 2011 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
Als mijn werkgever achter mijn fokidentiteit komt word ik ontslagen.
Nu je het zegt. Had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op woensdag 27 april 2011 12:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Handig toch dat je overal, precies bij waar je ook aankomt, onmiddellijk bekenden ziet.. Als dit de mensen zijn die haar volgen, het zg. 'landteam' dan kan ze dat toch gewoon zeggen?
quote:26-4-2011
Ha 2 vliegen in 1 klap.. eh blog.. Ik heb de evenaar EN de galapagos gevonden! Het was donker op de evenaar maar op het moment dat ik m raakte werd de hemel verlicht door flitsen en kwam poseidon hoog uit het water gerezen om de kleine Guppy te bewonderen. Dat.. was dus de droom die ik de nacht ervoor had. In het echt ging het zo... Overdag ben ik nog een andere boot tegen gekomen en om 21.00 uur paseerde we met luide muziek al swingend de evenaar. Ik heb neptunes, na uit betrouwbare bronnen gehoord te hebben dat hij van pannekoeken houd, een speciale pannekoek gegeven. De evenaar over varen voelde net als oud en nieuw! Na een paar korte hazen slaapjes ben ik vanochtend in Santa cruz aangekomen. Ik lig net voor anker en zie al weer vele bekende jachten liggen, en ik popel om aan land te gaan.
Laura
Waarom zou ie daarvoor ontslag krijgen?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zou wel normaal zijn. Maar dan is ie wel vroeg begonnen met werken
[..]
misschien werkt hij in een kinderdagverblijf?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom zou ie daarvoor ontslag krijgen?
Huh? Waarom zou je daarom worden ontslagen?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zou wel normaal zijn. Maar dan is ie wel vroeg begonnen met werken
[..]
Het "landteam" zit toch in Nederland? Als er geld is komt er af en toe iemand over, als er geen geld is moet LD hopen dat er niets stuk gaat volgens haar vader.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Handig toch dat je overal, precies bij waar je ook aankomt, onmiddellijk bekenden ziet.. Als dit de mensen zijn die haar volgen, het zg. 'landteam' dan kan ze dat toch gewoon zeggen?
Of lijkt ze dan minder beroemd, omdat ze dan niet zoveel bekenden blijkt te hebben als het nu lijkt?
Viert ze iedere avond feest met hetzelfde clubje.. en een paar inboorlingen misschien, tja.. Het zou me niet verbazen. Het fenomeen bluf is de Dekkers niet onbekend.
zei ze op de HISWA ook niet dat ze het juist niet leuk als er allemaal mensen aan wal staan in de haven haar op te wachten? dat ze liever met rust wordt gelaten? en dat ze alles zelf moet repareren?quote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het "landteam" zit toch in Nederland? Als er geld is komt er af en toe iemand over, als er geen geld is moet LD hopen dat er niets stuk gaat volgens haar vader.
Dat gaat dan om mensen die haar niet direct helpen zoals media, denk ik...quote:Op woensdag 27 april 2011 13:29 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
zei ze op de HISWA ook niet dat ze het juist niet leuk als er allemaal mensen aan wal staan in de haven haar op te wachten? dat ze liever met rust wordt gelaten? en dat ze alles zelf moet repareren?
Ze heeft er ook geen moeite mee om mede-zeilers onbeschoft te behandelen. Het artikel is al eens in een eerder topic geplaatst, dus ik geef alleen even een linkje. En dan even zoeken naar de reactie van ene SLDquote:Op woensdag 27 april 2011 13:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat gaat dan om mensen die haar niet direct helpen zoals media, denk ik...
Ik dacht dat er wat gasten waren die steeds met haar meevoeren enzo.. en een stel waar ze steeds bj at. En mensen die haar begeleiden met haar huiswerk als ze aan wal is..quote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het "landteam" zit toch in Nederland? Als er geld is komt er af en toe iemand over, als er geen geld is moet LD hopen dat er niets stuk gaat volgens haar vader.
meen je dat serieus van die callcenter met vrijwilligers?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht dat er wat gasten waren die steeds met haar meevoeren enzo.. en een stel waar ze steeds bj at. En mensen die haar begeleiden met haar huiswerk als ze aan wal is..
En nog mensen in NL ja, een heel callcenter vol vrijwilligers die fondsen voor haar werven.
Als ik hetzelfde artikel in gedachten heb, dan waren dat Australische toeristen die een foto van haar wilden hebben.. Geen directe hulp dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft er ook geen moeite mee om mede-zeilers onbeschoft te behandelen. Het artikel is al eens in een eerder topic geplaatst, dus ik gfeef alleen even een linkje. En dan even zoeken naar de reactie van ene SLD
Neequote:Op woensdag 27 april 2011 14:25 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
meen je dat serieus van die callcenter met vrijwilligers?
of een paar maanden zwanger.. Ze is wat minder sprieterig, maar het zijn geen spieren, volgens mij.quote:
Inderdaad, dat artikel bedoelde ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als ik hetzelfde artikel in gedachten heb, dan waren dat Australische toeristen die een foto van haar wilden hebben.. Geen directe hulp dus.
Het enige wat ze vroegen was een foto van haar.. Het is echt niet zo dat ze de hele dag lastig gevallen wordt. Dus het sloeg echt nergens op.
Achteraf, in het artikel, zeiden ze dat ze haar wel een handje hadden willen toesteken met het schoonmaken van haar boot, maar dat ze dat nu uiteraard niet meer gingen aanbieden.
Wat een raar wijf is het ook. Laat haar blij zijn dat ze toch nog enige bekendheid geniet, ondanks dat ze die eigenlijk niet verdient.
iedere andere 15-jarige zou enige roem leuk vinden en met plezier poseren, op het dek van je eigen schip, in de zon en zonder naar school te hoeven en zonder je druk te hoeven maken om je levensonderhoud.
Het minste wat zou kunnen doen is een beetje aardig in het nieuws komen, zodat de sponsors behoorlijk gepromoot worden.
Zowel vader als dochter zijn ongeleide projectielen geloof ik, die alleen maar doen wat ze willen en waar geen overeenkomst mee te sluiten valt.
Ik geloof dat ze zelf niet snapt waarmee ze bezig is..
Ja gatverdamme vieze dikke walvis dat het er is, zeker naar de Pacifische oceaan gegaan om haar troep op te zoeken.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
of een paar maanden zwanger.. Ze is wat minder sprieterig, maar het zijn geen spieren, volgens mij.
Het vergt wat van je, zo'n solozeiltocht in je uppie rond de wereld..
Als ze niet zwanger terugkomt, komt ze wel moddervet terug
Poe, dat was afzien zeg, die twee jaar alleen op zee..
Denk ook wel dat er nog steeds aan sponsorwerving wordt gedaan. Tenslotte heeft ze nog bijna anderhalf jaar te gaan en papa's boot is ook nog steeds niet klaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:55 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
nouja als je die berichten op dr hyves leest klinkt dat nog nieteens zo gek
Ik merk het al: ik heb een slechte invloed hier in dit topicquote:
Ze zit nu in 3 HAVO, als ze al over gaat naar 4 HAVO het komend schooljaar (wat ik betwijfel), laat het staatsexamen nog iig 2 leerjaren op zich wachten.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Denk ook wel dat er nog steeds aan sponsorwerving wordt gedaan. Tenslotte heeft ze nog bijna anderhalf jaar te gaan en papa's boot is ook nog steeds niet klaar.
Daar komt bij dat wanneer ze volgend jaar inderdaad HAVO-examen doet, ze hiervoor terug moet komen naar Nederland. En het inschrijven voor die examens kost ook een paar centen.
Of ze maakt eindelijk eens wat tempo en zorgt dat ze terug is voor de examens beginnen, kan natuurlijk ook.
In het grote artikel in het AD zegt ze dat ze bijna over is naar de vijfde. Daar ben ik dus vanuit gegaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze zit nu in 3 HAVO, als ze al over gaat naar 4 HAVO het komend schooljaar (wat ik betwijfel), laat het staatsexamen nog iig 2 leerjaren op zich wachten.
Haat? Hoe kom je daar nu bij? Waarom zou ik haar haten, ken het kind niet eens! Ik reageer alleen op wat ik van en over haar lees en dan kan ik maar 1 conclusie trekken:quote:Op woensdag 27 april 2011 15:32 schreef SeLang het volgende:
Al die haat hier in dit topic voor een 15-jarig meisje
Satire bedoel jequote:Op woensdag 27 april 2011 15:32 schreef SeLang het volgende:
Al die haat hier in dit topic voor een 15-jarig meisje
Ik weet niet wat er precies in het AD stond, maar op andere sites las ik steeds dit:quote:Op woensdag 27 april 2011 15:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het grote artikel in het AD zegt ze dat ze bijna over is naar de vijfde. Daar ben ik dus vanuit gegaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekkerquote:Doel van het onderzoek was te bekijken of Dekker in staat is om via zelfstudie de derde en vierde klas van de havo te voltooien.
http://home.planet.nl/~zijls295/PROVIDER/Lauragaatzeilen.zin.pdfquote:De rechtbank gebruikt die periode om het ontwikkelingsniveau van Laura te onderzoeken en te kijken of zij in staat is om via zelfstudie de derde en vierde klas van de havo te voltooien. Daartoe is een kinder- en jeugdpsycholoog aangesteld.
http://www.lauradekker.nl/quote:Wat wilde de Raad voor de Kinderbescherming precies?
De Raad vindt dat mijn reis te risicovol is. Ook zijn ze bang dat mijn ontwikkeling tijdens de
twee jaar van mijn reis achterblijft, bijvoorbeeld omdat ik zelf Havo 3 en 4 tijdens mijn tocht
moet gaan halen.
Ze vinden dat mijn ouders mij onvoldoende beletten in mijn plannen. Daarom hebben ze de
rechter gevraagd voorlopige voogdij over mij toe te kennen aan de Raad voor de
Kinderbescherming.
De vragen en antwoorden sectie is al wat achterhaald.quote:En Laura zelf schrijft dit in haar "vragen en antwoorden"
Je kunt best gelijk hebben hoor, maar ik ga even van het volgende uit: ze is een jonge leerlinge, ze is eind september jarig. Als we 1 september even nemen als start van het nieuwe schooljaar was ze dus nog 11 toen ze naar de middelbare school ging. Dus klas 1 begint ze op 11 jarige leeftijd, klas 2 op 12 jarige leeftijd, klas 3 op 13 jarige leeftijd en klas 4 op 14 jarige leeftijd. En dan zou ze nu dus inderdaad in klas 4 zitten als ze alles netjes heeft gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies in het AD stond, maar op andere sites las ik steeds dit:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Laura_Dekker
[..]
http://home.planet.nl/~zijls295/PROVIDER/Lauragaatzeilen.zin.pdf
En Laura zelf schrijft dit in haar "vragen en antwoorden":
[..]
http://www.lauradekker.nl/
Mijn dochter is ook een vroege leerling, maar bij haar tellen de jaartjes toch net iets andersquote:Op woensdag 27 april 2011 17:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je kunt best gelijk hebben hoor, maar ik ga even van het volgende uit: ze is een jonge leerlinge, ze is eind september jarig. Als we 1 september even nemen als start van het nieuwe schooljaar was ze dus nog 11 toen ze naar de middelbare school ging. Dus klas 1 begint ze op 11 jarige leeftijd, klas 2 op 12 jarige leeftijd, klas 3 op 13 jarige leeftijd en klas 4 op 14 jarige leeftijd. En dan zou ze nu dus inderdaad in klas 4 zitten als ze alles netjes heeft gedaan.
Je moet ook niet vergeten dat al de artikelen die jij aanhaalt zijn geschreven toen ze nog het plan had om op 13 jarige leeftijd te vertrekken maar dat dit vertrek met ongeveer een jaar werd vertraagd door tussenkomst van Jeugdzorg etc.
Leg eens uit dan als je wilt? Want ik kan het niet anders zien zoals ik het heb uitgelegd. Wanneer werd je dochter 12 en zat ze toen al op de middelbare school?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mijn dochter is ook een vroege leerling, maar bij haar tellen de jaartjes toch net iets andersZij zit nu in klas 4, en begin volgend schooljaar wordt ze 16 en dan zit ze in klas 5. Bij Laura is er nooit sprake van geweest dat ze examen zou doen tijdens deze 2 jaar durende vakantie.
Het klopt wel, Laura is in september jarig, ik dacht dat dat oktober wasquote:Op woensdag 27 april 2011 17:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Leg eens uit dan als je wilt? Want ik kan het niet anders zien zoals ik het heb uitgelegd. Wanneer werd je dochter 12 en zat ze toen al op de middelbare school?
Die pdf-file op haar site is totaal verouderd.. Niet te geloven dat ze geen moeite doen om hun site behoorlijk te verzorgen.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je kunt best gelijk hebben hoor, maar ik ga even van het volgende uit: ze is een jonge leerlinge, ze is eind september jarig. Als we 1 september even nemen als start van het nieuwe schooljaar was ze dus nog 11 toen ze naar de middelbare school ging. Dus klas 1 begint ze op 11 jarige leeftijd, klas 2 op 12 jarige leeftijd, klas 3 op 13 jarige leeftijd en klas 4 op 14 jarige leeftijd. En dan zou ze nu dus inderdaad in klas 4 zitten als ze alles netjes heeft gedaan.
Je moet ook niet vergeten dat al de artikelen die jij aanhaalt zijn geschreven toen ze nog het plan had om op 13 jarige leeftijd te vertrekken maar dat dit vertrek met ongeveer een jaar werd vertraagd door tussenkomst van Jeugdzorg etc.
Als je in oktober jarig bent, ben je een late leerlingquote:Op woensdag 27 april 2011 18:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het klopt wel, Laura is in september jarig, ik dacht dat dat oktober was
Evengoed, is het nooit de bedoeling geweest dat ze tijdens deze vakantie examen zou gaan doen. Dat is in meerdere interviews met oma Riek ter sprake gekomen. Dat betekent in dat geval, dat ze een jaartje extra de tijd heeft.
quote:Wereldschool
Ouders die met hun leerplichtige kinderen een lange reis willen maken, kunnen hun kinderen zelf les geven. Dit kan met behulp van een pakket van de Wereldschool. Laura wil tijdens haar reis via deze Wereldschool onderwijs gaan volgen. Zo wil de zeezeilster zich voorbereiden op het havo-eindexamen. Laura is een slimme leerling. Ze zegt zelf: “Ik heb nooit hard hoeven leren, ik haal altijd wel goede cijfers.”
bron
Gewoon een beetje babyvet, niks mis mee.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
of een paar maanden zwanger.. Ze is wat minder sprieterig, maar het zijn geen spieren, volgens mij.
Het vergt wat van je, zo'n solozeiltocht in je uppie rond de wereld..
Als ze niet zwanger terugkomt, komt ze wel moddervet terug
Poe, dat was afzien zeg, die twee jaar alleen op zee..
Bezig met haar huiswerk?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En mensen die haar begeleiden met haar huiswerk als ze aan wal is..
Natuurlijk kun je via de Wereldschool ook examen doen. Dat is echter nooit de bedoeling geweest van Laura Dekkerquote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als je in oktober jarig bent, ben je een late leerling![]()
Door onderstaande dacht ik dus echt dat ze gewoon examen zou gaan doen aan het eind van het vijfde jaar. Leek me ook vrij logisch want ze heeft tijd zat om te leren.
[..]
In eerste instantie was het, zoals ik eerder ook al zei,de bedoeling dat ze afwezig zou zijn gedurende de derde en vierde klas. De vijfde zou ze dan weer naar school gaan en aan het eind examen doen. Dat veranderde allemaal met als gevolg dat ze nu dus het examenjaar afwezig is. En natuurlijk kun je examen doen via de wereldschool, maar dat is nogal een geregel en is ook best duur.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je via de Wereldschool ook examen doen. Dat is echter nooit de bedoeling geweest van Laura DekkerIn meerdere interviews, met Laura zelf, maar ook met haar oma, is dat ter sprake gekomen. Ook, dat deze 2-jarige vakantie haar een extra schooljaar zou gaan kosten.
Dat denk ik ook, voor de vorm schrijft ze nu en dan iets over huiswerk in haar blog. Daarbij doet ze ook maar een half vakkenpakket in deze 2 jaren, en ik weet vrij zeker dat er geen halve staatsexamens bestaanquote:Op donderdag 28 april 2011 05:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ze wilde mss toch helemaal niet meer terug naar NL?
Ze heeft ook al aangegeven dat leren aan boord niks wordt. Dat moet echt aan wal gebeuren. Daar komt nog eens bij dat het helemaal niet de bedoeling is dat je zelfstandig gaat leren. ik heb begrepen dat dat nog altijd onder begeleiding van een volwassene moet gebeuren
Maw die middelbareschool gaat hem echt niet meer worden.
Had eerder verwacht dat ze eens een keer zou schrijven:quote:Mijn heerlijke zeeritme is weer eens onderbroken door het druke land leven.
Haha ja, dat lijkt meer de werkelijkheid te benaderenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:21 schreef spuitje het volgende:
De eerste regel uit haar laatste weblog............
[..]
Had eerder verwacht dat ze eens een keer zou schrijven:
"Mijn heerlijk druk landleven is weer eens onderbroken door het saaie zeilleven".
Ze kan nu in twee jaar tijd havo 4 doen. Oftewel, ze doubleert dan havo 4, omdat ze er twee jaar over doet. Als ze terug komt en niet klaar is voor havo 5, dit is te testen, dan kan ze naar vmbo T 4 en daar examen gaan doen. Want je mag geen 3 jaar doen over havo 4.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef spuitje het volgende:
[..]
In eerste instantie was het, zoals ik eerder ook al zei,de bedoeling dat ze afwezig zou zijn gedurende de derde en vierde klas. De vijfde zou ze dan weer naar school gaan en aan het eind examen doen. Dat veranderde allemaal met als gevolg dat ze nu dus het examenjaar afwezig is. En natuurlijk kun je examen doen via de wereldschool, maar dat is nogal een geregel en is ook best duur.
Bovendien moet je dat examen wel in Nederland doen.
Maar goed, er zijn zat middelbare scholieren die er een jaar extra over doen. Ik vraag me alleen af hoe moeilijk het zal zijn om de draad weer op te pakken na een afwezigheid van 2 jaar. Twee jaar lang doen en laten waar je zin in hebt en dan weer in het gareel moeten, kan best nog eens tegen gaan vallen.
En als ze inderdaad uitgeschreven is uit Nederland vraag ik me af wat ze na terugkomst gaat doen? Ze geeft namelijk zelf ook aan dat ze misschien niet meer in Nederland wil wonen. Dat soort dingen ben ik best nieuwsgierig naar.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat lange afstandszeilen haar tegen valt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen. Je hele ritme wordt door elkaar gegooid. En het is vaak gewoon saai.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura's heerlijke zeeritme:
"Hoe verlopen een dag en een nacht op de boot terwijl je midden op de oceaan zit?
‘s Nachts doe je hazenslaapjes, dan controleer je regelmatig om de 10 minuten ongeveer of
alles nog goed gaat: de koers, schepen in de buurt, het weer e.d. Je controleert om de paar
uur je positie. Tussendoor eet en drink je, het is dus niet hetzelfde als dat hier normaal is om
3 keer per dag te eten. Voor de rest vermaak je je met het lezen van boeken, leren voor de
Wereldschool, het luisteren naar muziek en uitkijken naar de gesprekjes met thuis en andere
schepen die op vaste tijden gepland staan."
Ze was er zo chagrijnig van dat ze bij aankomst niet eens meer normaal tegen de pers kon doen.
Of ze moet het ritme van de golfslag bedoelen, natuurlijk..
En dat was slechts 1 nachtje varenquote:Op donderdag 28 april 2011 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura's heerlijke zeeritme:
"Hoe verlopen een dag en een nacht op de boot terwijl je midden op de oceaan zit?
‘s Nachts doe je hazenslaapjes, dan controleer je regelmatig om de 10 minuten ongeveer of
alles nog goed gaat: de koers, schepen in de buurt, het weer e.d. Je controleert om de paar
uur je positie. Tussendoor eet en drink je, het is dus niet hetzelfde als dat hier normaal is om
3 keer per dag te eten. Voor de rest vermaak je je met het lezen van boeken, leren voor de
Wereldschool, het luisteren naar muziek en uitkijken naar de gesprekjes met thuis en andere
schepen die op vaste tijden gepland staan."
Ze was er zo chagrijnig van dat ze bij aankomst niet eens meer normaal tegen de pers kon doen.
Of ze moet het ritme van de golfslag bedoelen, natuurlijk..
Beetje onzin. Ligt gewoon helemaal aan de persoon. Ik noem een Henk ter Velde...quote:Op donderdag 28 april 2011 12:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat dat lange afstandszeilen haar tegen valt. Kan me er ook wel iets bij voorstellen. Je hele ritme wordt door elkaar gegooid. En het is vaak gewoon saai.
Ja, maar daar noem je ook iemand! Die man heeft veel meer ervaring en bovendien ook veel meer levenservaring.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje onzin. Ligt gewoon helemaal aan de persoon. Ik noem een Henk ter Velde...
Ik denk het niet. Volgens mij zeilt hij gewoon omdat hij het normale burgerleven niet aan kan. Hij zet geen records of zo, maar wil gewoon op zee zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, maar daar noem je ook iemand! Die man heeft veel meer ervaring en bovendien ook veel meer levenservaring.
Ik denk dat hij echt gaat voor het avontuur, het steeds weer verleggen van grenzen. Het bezoeken van moeilijk bereikbare gebieden. En dat breekt hem ook weleens op.
Nee hoor, hij heeft juist enorme heimwee naar huis gekregen. Hij is vanaf december 2010 al onderweg naar huis.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Volgens mij zeilt hij gewoon omdat hij het normale burgerleven niet aan kan. Hij zet geen records of zo, maar wil gewoon op zee zijn.
http://www.humanedgetech.com/expedition/hdv/quote:Intussen ontdekt Henk de onbetreden plekken die links en rechts van hem liggen. Plekken aan de rand van de wereld gaan aan zijn ogen voorbij en hij schrijft er over in deel 1 van de Never Ending Voyage ; Nergens is ook Ergens. Hij besluit de reis een andere richting te geven. Hij noemt drie redenen: persoonlijk contact met zijn zoon Stefan, financieel (het geld is gewoon op) en de ontdekking dat hij nog nieuwe plannen heeft die niet uitgevoerd kunnen worden door rond te blijven dobberen. Hij besluit naar Nederland terug te keren . Aan het eind van 2011 zal zijn nieuwe boek verschijnen getiteld: Een krijger onderweg naar huis.
Dat blijkt ook uit de feiten: Een echte solozeiltocht is te gevaarlijk, maar als je alle risico's weghaalt blijft er geen uitdaging over. Dat lijkt me een lastig dilemma.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat ze echt te jong en te onervaren is voor een echte solo zeilreis rond de wereld.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:16 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze kiest gewoon te populaire bestemmingen uit. Komt ze nog langs Pitcairn? Daar schijnt een kindervriend te wonen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitcairn_%28eiland%29quote:In 2004 kwam Pitcairn in het nieuws in verband met een aantal verkrachtingszaken, waarbij een kwart van de mannelijke bevolking betrokken is geweest. Zes bewoners werden in 2007 in hoger beroep veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf. Begin maart van dat jaar werd Brian Michael John Young tot zes en een half jaar celstraf veroordeeld voor de verkrachting van jonge meisjes op het eiland. Het jongste slachtoffer zou amper negen jaar zijn geweest. De feiten waren al minstens 40 jaar aan de gang. Drie van de veroordeelden zijn directe afstammelingen van Fletcher Christian.
Denk hetquote:Op zondag 1 mei 2011 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
had ze ze geteld dan, die toeristen?
quote:De schildpadden ' in het wild ...' waren omgeven door een stuk of 40 touristen!! We probeerden dan ook zo snel mogelijk weer weg te komen.
Tsja, dat heb je als je de toeristische route vaartquote:Op zondag 1 mei 2011 13:43 schreef spuitje het volgende:
Toch apart.................naar een toeristisch gebied gaan en dan bijna verontwaardigd zijn dat er wel 40 mensen naar de schildpadden staan te kijken!
Wat had ze dan verwacht? Dat het hele eiland ontdaan zou worden van toeristen vanwege haar komst? Zij mag wel kijken maar anderen liever niet? Ik snap steeds minder van dat kind, echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |