O meesterlijk hahaha.quote:
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.quote:
Ik heb gewoon de oorspronkelijke OP overgenomen, en daarna de link naar het laatste deel vervangen. Je was sneller met je commentaar, dan ik kon kopiëren en plakkenquote:Op zondag 10 april 2011 18:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.
Die uitzondering hebben ze zelf gecreëerd, door haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister. Zonder dat, zou ze net als ieder ander onder dezelfde wet- en regelgeving vallen.quote:Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Engel-b het volgende:
[..]
O meesterlijk hahaha.
Verder blijf ik me ergeren aan het feit dat zo'n verwend kind maar kan doen wat ze wil, daar waar haar leeftijdsgenoten (met soms 'n heel andere thuissituatie en voorgeschiedenis) door de rechter zich moeten houden aan de wet. Wat ook wel goed is vaak, maar dit (Laura) is nou net geen uitzondering waardig.
Dat laatste houd ik ook voor mogelijk, maar ik ben te aardig om het hardop te zeggenquote:Op zondag 10 april 2011 18:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.
Ik weet wie het zegtquote:Op zondag 10 april 2011 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste houd ik ook voor mogelijk, maar ik ben te aardig om het hardop te zeggen![]()
Ik zat nog met die afgereten vingers. Zo luchtig als ze daarover deed. Eigenlijk bijna verontwaardigd dat het haar plezier bezoedelde.
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.quote:Op zondag 10 april 2011 18:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die uitzondering hebben ze zelf gecreëerd, door haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister. Zonder dat, zou ze net als ieder ander onder dezelfde wet- en regelgeving vallen.
Nee, ze was onder een OTS gesteld. Dat is ook het enige, waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan. NIet over het wel of niet mogen uitvaren, daar gaat de rechter niet over, en evenmin een Jeugdzorg.quote:Op zondag 10 april 2011 18:47 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.Nee ik vind het maar een raar verhaal. En dat het gewoon maar kan ook. En ach straks is ze 18 en kan niemand meer wat zeggen. Tot die tijd maakt ze haar tijd wel vol met vooral doen waar ze zin in heeft, zonder maar iets te moeten (leren) en vooral lekker toegeven aan je eigen behoeftebevrediging zonder die te hoeven uitstellen of te leren dat dit soms beter is. Geen langetermijn denken maar ik wil dit en ik wil dit nu en alles moet maar zo gaan zodat ik het krijg want anders snij ik in mezelf. Lang leve de lol. En oja 'lof liegboek' says it all
![]()
Dat is waar, ze maakt over het geheel genomen een onverschillige indruk. Zo ook op de HISWA. En als er anderen voorkomen in haar logboek, dan zijn het mensen die iets voor haar doen: een feestje, een etentje, een ritje. Alleen haar sponsors komen er bekaaid vanaf.quote:Op zondag 10 april 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet wie het zegt
Ach ja.. Zelfde toch toen Jessica Watson dat ongeluk kreeg? Geen spoor van medeleven of wat dan ook. Ongeinteresseerd komt het over.
Sowieso komen in haar 'lof liegboek' nauwelijks anderen voor.. Het kleine narcistje
Oja dat was het inderdaad! Wel een slimme zet dus van die vader om haar uit te schrijven. Faalopvoedingquote:Op zondag 10 april 2011 19:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, ze was onder een OTS gesteld. Dat is ook het enige, waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan. NIet over het wel of niet mogen uitvaren, daar gaat de rechter niet over, en evenmin een Jeugdzorg.
De laatste uitspraak van de rechter betrof dan ook het wel of niet verlengen van de OTS. De rechter vond, dat er geen redenen meer waren om de OTS te verlengen, en legde daarmee (ook letterlijk in de uitspraak vastgelegd) de verantwoordelijkheid van het wel of niet vertrekken ten volle weer bij de ouders.
De rechter, heeft haar dus geen toestemming voor vertrek gegeven. De rechter heeft enkel gesteld, dat de verantwoordelijkheid van een wel of niet vertrek, ten volle bij de ouders ligt.
Het lijkt inderdaad een slimme zet te zijn. Maar als er ergens iets heel erg mis gaat onderweg, kan dat nog wel eens anders uitpakken.quote:Op zondag 10 april 2011 19:13 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Oja dat was het inderdaad! Wel een slimme zet dus van die vader om haar uit te schrijven. Faalopvoeding'Linksom of rechtsom je zin krijgen (om vakantie te vieren) m'n kind en empathie is voor loosers'
Link naar het artikel en lezersreactiesquote:Sender: SLP
>
> Message: My wife and I had crossed the path of Laura Dekker in St Maarten. We live on our cruising boat and noticed Laura conducting an interview at the St Maarten Yacht Club one late afternoon. It was great to see someone so young living a dream of sailing around the world like ourselves. We are from Sandringham Yacht Club in Melbourne Australia, the home of Jesse Martin who also achieved this feat at the age of 17. I watched and read intently on Sail-World the endeavours of a few of these young achievers in admiration, until our encounter with Laura.
>
> A few days after our siting of Laura we saw her berthed at Simpson Bay Marina in St Maarten on the Dutch side. We were passing by in our small tender, and Laura was at the stern of her boat. My wife and I slowed down and said ' excuse me Laura you are famous in Australia do you mind us taking your photo?'. She looked at us as if who the hell are you and said 'you can take a photo of the boat but you won't get one of me' and gave us a look that you would not believe. Then turned her back and went down below in her boat.
>
> We were absolutely gobsmacked by her rudeness, my wife was shocked. It was not like we were invading her privacy and we did ask her for a photo before just trying to snap away. We were amazed. Little did she know that only days before I read an article on Sail-world about her lack of funds for the remaining part of her trip. My wife and had talked about offering some money in support from our cruising funds, and as her boat's bottom was full of barnicles, even offer to dive and clean it for her.
>
> But after the encounter we decided to do nothing, and several times after we passed her boat with caution, not wanting to make any contact with the rude little teenager. Little does this young girl know that if she presented herself in a manner that accepted the notorierty she has bought on herself, the world 'could' be her oyster. Maybe she would have been better sailing the long and lonely miles non stop and unassisted like some of her counterparts. She won't be getting any assistance from us !
Nouja, dat is hoe Laura zichzelf dus overal presenteert. Het is werkelijk een draak van een puber. De weinige fans die ze nog heeft, moeten wel door een heel roze bril kijken, of gefilterd worden door een jeugdtrauma welke zij op deze "heldin" projecteren. Ieder ander, rent hier hard gillend voor weg.quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
Volgens mij gaat het al helemaal mis. Op het sociaal emotionele vlak dan.
We zien en horen regelmatig ongeïnteresserde en arrogante reacties. Dat dit steeds verder gaat, las ik net in een reactie op een Sail website. Dit grenst voor mij aan het onbeschofte.
[..]
Link naar het artikel en lezersreacties
Dit is dus weer eens een minder slimme zet, zeker als je sponsors zoekt.
Ongelooflijk. Wel de wereld voor je plezierreisje laten betalen, maar niet het fatsoen op kunnen brengen diezelfde wereld een beetje vriendelijk te benaderen.quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
We zien en horen regelmatig ongeïnteresserde en arrogante reacties. Dat dit steeds verder gaat, las ik net in een reactie op een Sail website. Dit grenst voor mij aan het onbeschofte.
[..]
quote:Sender: NH
Message: A bit hypocritical being angry at clueless media when the whole purpose of her voyage is to attract clueless media. Maybe her parents forgot to tell her that they plan to live on her media earnings if she finishes the trip.
Yachting media (ie non-clueless on sailing) would cover it anyway, but it is hardly mainstream. And mainstream media knows nothing about sailing. So educate them.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know. The publicity is always sought by the campaign to promote their sponsors and to make the book and TV rights worth more at the end.
Get over yourself, Laura.
Dat nukkige gedrag bij haar vorige aankomst stond dus niet op zichzelf..quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die informatie?quote:Op zondag 10 april 2011 18:47 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.Nee ik vind het maar een raar verhaal. En dat het gewoon maar kan ook. En ach straks is ze 18 en kan niemand meer wat zeggen. Tot die tijd maakt ze haar tijd wel vol met vooral doen waar ze zin in heeft, zonder maar iets te moeten (leren) en vooral lekker toegeven aan je eigen behoeftebevrediging zonder die te hoeven uitstellen of te leren dat dit soms beter is. Geen langetermijn denken maar ik wil dit en ik wil dit nu en alles moet maar zo gaan zodat ik het krijg want anders snij ik in mezelf. Lang leve de lol. En oja 'lof liegboek' says it all
![]()
veel mensen reageren toch negatief op het artikel. eentje durft zelfs de vergelijking te trekken met bob dylan:quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |