abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:11:02 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96010415

Mevrouw duim

Die vlekken zijn slushpuppie...

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96010809
Tico wat wordt ze groot :o
pi_96010861
Jemig, mrien, je zou denken dat Jelle z'n portie nu wel heeft gehad.

En ook beterschap voor Jasmin. :* Heel rot, zo'n ziek huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96011073
Tico, wat een mooierd heb je. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:44 schreef Orea het volgende:
Hier lijkt de muppet te gaan schuiven in slaapjes overdag. Ze heeft bij elkaar maar 2,5 uur geslapen op de opvang vandaag en stortte net helemaal in :P ben benieuwd naar de nacht, misschien is de truuk wel 1 lang slaapje, ipv 2 keer lang :)
Eén slaapje overdag in totaal? :o
pi_96011770
Nou ja, dat gevoel heb ik.. Misschien is er heel iets anders, maar ze heeft vanmorgen een half (!!) uurtje geslapen en vanmiddag 2 uur. Normaal slaapt ze 's morgens 2 en 's middags 2 :) maar het is de laatste week eigenlijk al prutsen..

Ik ben jaloers op mevrouw duim! Ik wil ook een mevrouw duim, maar ze stopt van alles in haar mond, behalve haar vingers...
pi_96011902
Leyla O+

Jelle lijkt opeens z'n duim ook gevonden te hebben, eerst was het z'n wijsvinger maar net sliep hij in m'n armen met z'n duim in z'n mond O+
pi_96012181
Floris heeft gewoon niks, ook wel makkelijk ;)
Duimen is wel schattig O+ deed ie als minibaby wel

Vandaag heeft ie 2x lang geslapen bij mn vader. En goed gegeten, hij heeft zelfs een boterham met hagelslag op :D vond ie ook wel erg lekker *lol*
En hij is zonder morren gaan slapen. Wel weet een verschil met vorige week :)
pi_96013362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:30 schreef Orea het volgende:
Nou ja, dat gevoel heb ik.. Misschien is er heel iets anders, maar ze heeft vanmorgen een half (!!) uurtje geslapen en vanmiddag 2 uur. Normaal slaapt ze 's morgens 2 en 's middags 2 :) maar het is de laatste week eigenlijk al prutsen..

Ik ben jaloers op mevrouw duim! Ik wil ook een mevrouw duim, maar ze stopt van alles in haar mond, behalve haar vingers...
Zo, dat zou echt vroeg zijn! Ivan is nog maar net over op één slaapje per dag. Dat ging trouwens heel slecht tot we zijn kamer zijn gaan verduisteren. Hij sliep altijd in een kamer waar daglicht binnen kon komen maar klaarblijkelijk zat dat toch ineens zijn slaap in de weg.

Slaapjes zijn helaas heel onvoorspelbaar. Ik heb wel eens gelezen dat een kind overdag goed moet slapen om 's nachts goed te kunnen slapen, en 's nachts goed moet slapen om overdag... et cetera. Dat gaat hier absoluut op. Maarja, zie maar eens de reden te vinden dat het overdag niet lukt. Of 's nachts.
pi_96013466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:31 schreef mrien het volgende:
Leyla O+

Jelle lijkt opeens z'n duim ook gevonden te hebben, eerst was het z'n wijsvinger maar net sliep hij in m'n armen met z'n duim in z'n mond O+
Heeft hij dat ineens ontdekt? Lena propt meestal wijsvinger, middelvinger en ringvinger in haar mond, maar heel tevreden is ze er nog niet mee. Ik probeer wel eens haar duim in haar mond te stoppen, maar dat lukt niet zo goed. Zelf gebruikte ik als klein meisje altijd mijn wijsvinger.
pi_96013521
Misschien is het een fase.. ze droomt ook ineens heel heftig (echt heel onrustig heen en weer rollen in bed) misschien toch tandjes (blijf ze er maar ingooien :') op een dag komen ze wel, toch?) en misschien ook wel verwerken van bepaalde indrukken..

Op zich is ze een prima slaper. Alleen 's morgens vroeg wakker. (soms al om 3 uur 's nachts :X maar gelukkig is ze áltijd vrolijk, dat scheelt de helft :))

Ik zou het heel fijn vinden als ze gaat duimen, heb het zelf tot mijn 14e (!! :@ ) gedaan.. maar het zou de speen schelen :P mijn meneer duimt nog soms als ie slaapt, dat is zo cute! Zo'n beer van een kerel, en dan duimen O+ :D
pi_96013581
Z'n wijsvinger had hij zelf ontdekt ja, z'n duim zag ik vandaag eigenlijk voor het eerst dat hij die bewust te pakken had. De wijsvinger leek vaak het beste wat hij te pakken kon krijgen zeg maar

Hij is trouwens echt zwaar boos dat hij nog niet kan rollen :D Hij komt al een heel eind (sinds 2 dagen) maar het laatste stukje lukt hem nog net niet. Zal een paar dagen duren denk ik, hij oefent continue in ieder geval :D
pi_96013583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft gewoon niks, ook wel makkelijk ;)
Ja ach, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Ik geef Lena liever geen speen, maar een speen kan ook wel weer heel handig zijn. Het is een makkelijk troostmiddel.

Fijn dat hij zonder morren is gaan slapen! Ik vind het maar niks om een kind ontevreden weg te leggen (al is het soms beter).
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:58:53 #113
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96013683
Tico die ogen :o O+

<3

Willem gebruikt overigens wijs- en middelvinger, is al bijna een handelsmerk geworden...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_96013868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:56 schreef Orea het volgende:
Op zich is ze een prima slaper. Alleen 's morgens vroeg wakker. (soms al om 3 uur 's nachts :X maar gelukkig is ze áltijd vrolijk, dat scheelt de helft :))
Dat schrijf je vaker, dat ze zo vrolijk is in bed. Fijn is dat! Heeft ze er ook dingen in liggen om mee te spelen? En houdt ze zichzelf daar zoet mee? Heb je het idee dat ze wel eens weer in slaap valt na het spelen?

Ivan is gelukkig ook heel vrolijk in bed. We lieten hem vanaf het begin al een tijdje in zijn bed als hij net wakker was geworden en hij wordt nu op het kinderdagverblijf ook altijd vrolijk wakker. Hij kan echt nog heel lang met zijn knuffels spelen. En maar ouwehoeren. O+

quote:
Ik zou het heel fijn vinden als ze gaat duimen, heb het zelf tot mijn 14e (!! :@ ) gedaan.. maar het zou de speen schelen :P mijn meneer duimt nog soms als ie slaapt, dat is zo cute! Zo'n beer van een kerel, en dan duimen O+ :D
Ik ben zelf van het ene op het andere moment met duimen gestopt omdat ik mezelf er te groot voor vond. Dat heeft mijn ouders helemaal geen moeite gekost! Oh, en ik was niet al 14. :+

Ik hoop ook écht dat Lena gaat duimen. Die speen, pfff. Wat een gedoe. Het irritante is dat het niet per se makkelijker wordt als ze ouder worden. Ivan gooit bijvoorbeeld wel eens uit boosheid zijn speen uit bed en blijft dan boos tot we die speen weer hebben gepakt. Het komt gelukkig niet vaak voor, maar duimen klinkt mij veel rustgevender in de oren.
pi_96014223
Duimen klinkt veel rustgevender, maar daardoor heb ik wel 3 beugels gehad...
Al heb ik wel zeer fijne herinneringen aan duimen.

Het heeft beiden zijn voor en nadelen denk ik altijd maar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96014489
Maar van die beugels heb ik geen last. :+ Of wel? }:|
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:13:02 #117
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_96014523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:08 schreef wickie het volgende:
Duimen klinkt veel rustgevender, maar daardoor heb ik wel 3 beugels gehad...
Al heb ik wel zeer fijne herinneringen aan duimen.

Het heeft beiden zijn voor en nadelen denk ik altijd maar.
Ja daarom wilde wij spenen voor de kinders. Maar de kinders wilde die niet! Makkelijker af te leren en in controle te houden. Je kunt moeilijk de duimen eraf schroeven. Yade zuigt op haar ring en middelvinger, Jasmin duimt, en welke duim maakt haar niet uit. :D

Hopelijk kunnen we ze het afleren voor ze gaan wisselen!
pi_96014543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Maar van die beugels heb ik geen last. :+ Of wel? }:|
:D
Wel een topverzekering nemen dan hoor ;)
pi_96014569
Als je een paar nachten elk uur een speen hebt geplopt is de charme van de speen er ook wel vanaf.
pi_96014702
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:13 schreef wickie het volgende:

[..]

:D
Wel een topverzekering nemen dan hoor ;)
Mijn ouders namen gewoon een tandarts die dat allemaal maar onzin vond, een rechte rij tanden.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:16:19 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96014747
Ik heb tot m'n 16e geduimd :@

Maar heb daar nooit een beugel voor nodig gehad...

wij hebben bewust voor speenloos gekozen overigens.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:16:33 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96014758
boeie priscil heeft ook geduimd, tot ze 12 was. 2000 euro verder heeft ze een prachtig gebit.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:18:08 #123
54772 Silmarwen
pi_96014870
Ik heb geduimd tot mijn 11de. En 3 jaar slotjes gehad... Zit nog niet recht. :D Ach... Yade heeft nu alleen haar voortanden best ver naar voren staan door die twee vingers in d'r mond bij het slapen en ze slist daarom wat. Zal wel los lopen uiteindelijk. Gelukkig heeft Jasmin nog geen voortanden! :+
pi_96014882
Ik heb ook maandenlang geprobeerd Mette te verplichten te duimen :')
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachts }:| Dat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
(ojee, ik krijg binnenkort weer een klein hummeltje :o )
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:20:48 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96015054
oh ik heb ook een beugel gehad, maar ik heb de draden er zelf uitgesloopt die ze recht hadden moeten houden... Mn ondertanden staan weer scheef.. maar ach, ik ben toch al getrouwd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:21:03 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96015077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:16 schreef Ticootje het volgende:
boeie priscil heeft ook geduimd, tot ze 12 was. 2000 euro verder heeft ze een prachtig gebit.
Ik begin alvast met sparen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
Maar ze weigerde in alle toonaarden, ik (en vriendlief) heb maandenlang spenengeplopt 's nachts }:| Dat was de reden ook waarom ze tussen ons in heeft gelegen, zodat we zelf ook nog een beetje slaap kregen.
I feel your pain...
Martijn heeft verschillende keren met een speen in de aanslag naast de wieg gestaan. We waren blij dat hij eindelijk z'n vingers vond...
pi_96015160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:18 schreef wickie het volgende:
I feel your pain...
Haha, waar ben ik aan begonnen?

Ach, Lena is alweer heel anders dan Ivan. Ivan kreeg in de kraamweek zijn eerste speen vanwege een niet te stillen zuigbehoefte. Lena was gewoon tevreden met frequent aan de borst liggen.

Aan veel van die dingen kleven voordelen en nadelen. Dat we bij Ivan vaak een speen moesten ploppen was niet fijn, maar het komt nu eigenlijk niet meer voor. En hij was niet alleen makkelijk met de speen maar ook met de fles. Lena kon niks met de speen maar ze dronk helaas ook niet goed uit de fles.
pi_96015350
Ik ben gestopt met duimen op mijn zesde en moest toch aan een beugel :+

Puck heeft een speen maar Mr.DML zou 'm graag zonder zien. Als Puck diep slaapt als we naar bed gaan haalt hij voorzichtig de speen uit zijn mond.
Ik vind de speen echter wel handig om tijd te rekken tot de eerste ochtendfles :@
Voorlopig ligt hij nog wel een flink aantal maanden in de co-sleeper naast mij dus een hele grote moeite is dat speen ploppen niet en we krijgen allemaal meer slaap.
Alleen inslapen is ruk met die speen omdat hij soms zo hard zuigt dat die speen er elke twee tellen uit ligt en je dan twintig keer heen en weer loopt.

Hij sliep trouwens afgelopen weekend in de kinderwagenbak 's nachts langer en zonder speen :?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96015451
DML, en een speen is straks ook heel handig in de supermarkt als er een lange rij bij de kassa staat en Puck het ineens he-le-maal heeft gehad. :+

Wij hebben Ivan nota bene van de speen afgekregen na een aantal maanden... en zijn daarna weer begonnen. We waren op vakantie in Zuid-Frankrijk en hij voelde zich wat verloren. Het was heel fijn om hem zo wat troost en geborgenheid te kunnen geven.
pi_96015530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij sliep trouwens afgelopen weekend in de kinderwagenbak 's nachts langer en zonder speen :?
Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.

-Edit- Oh wacht, jij had toch ook een inbakerdoek voor hem?
pi_96015821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Ik geef Lena liever geen speen, maar een speen kan ook wel weer heel handig zijn. Het is een makkelijk troostmiddel.

Fijn dat hij zonder morren is gaan slapen! Ik vind het maar niks om een kind ontevreden weg te leggen (al is het soms beter).
Oh ja, hij heeft een half jaar een speen gehad (hoewel hij volgens mij vooral de speenketting interessant vond). Maar t hielp m met in slaap vallen. Opeens viel hij ook gewoon in slaap zonder speen. Sindsdien heeft ie geen speen meer.
Had ie m nog steeds nodig gehad was dat ook prima. Hij heeft zn knuffel, maar zonder slaapt ie ook. Alleen ik vind dat zo gezellig voor m O+
ik had vroeger 2vingers waar k op sabbelde, samen met mn knuffeltje

Ik vind t idd fijn dat ie zo in slaap is gevallen. Hij heeft t soms ook echt nodig om even te huilen. Maar zonder is idd prettiger

ik ben trouwens benieuwd of ie later een beugel móet. Ik hoop voor m dat ie mijn gebit heeft. R heeft minder sterke tanden. Al hoop k dat ie niet van die megatanden krijgt :')
Ben ook benieuwd of ie zulke slechte ogen krijgt als k :') hoop t niet voor m
pi_96015939
Op Nederland 2 is nu iets bezig over het babybrein.
pi_96016232
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien vindt hij die 'begrenzing' fijn? Dat hebben veel baby's. Is zelfs het hele idee achter een wiegje.

-Edit- Oh wacht, jij had toch ook een inbakerdoek voor hem?
Ja hij ligt in de pacco doek in bed en zo lag hij dus ook in de kinderwagenbak afgelopen weekend.
Ik probeer 'm overigens overdag zonder doek in bed te leggen om het 'm af te leren. Maar pas als dat lekker loopt wil ik 's nachts zonder. Mijn slaap is me ook wat waard namelijk en hij vertoont nog geen tekenen van rollen o.i.d.
The way you rock'n'roll
pi_96016768
Zal ik nog alles even tegenspreken:
ik heb nooit geduimd of een speen gehad en moest later toch een beugel (meer voor de schoonheidsfoutjes, maar toch) :')

Ik denk nu vooraf dat ik ook liever heb dat miepie straks een speen gebruikt dan haar duim/vingers, precies om de reden die Silmarwen ook aangeeft. We gaan straks zien of ik dat dan nog steeds denk.
pi_96017372
Thanks Clau, was leuk om te zien!
pi_96017655
Mijn tanden stonden mooi recht, maar had beugels nodig om het gat tussen mijn onder en bovenkaak te verkleinen. Mijn mond stond altijd open daardoor. Typisch gevalletje oorzaak van duimen. Dan nog heb ik er geen trauma aan overgehouden hoor, ik was gewoon een duimer.

Mette snapte het duimen echt niet maar had wel een te erge zuigbehoefte, dan maar de speen dus.
Ben benieuwd wat dochter2.0 gaat doen.

Heb net het eind van het babybrein programma gekeken, dank voor de tip! Morgen even de rest bekijken op uitzending gemist.
pi_96018772
Mijn nichtje van 3 heeft ook zo'n rond gebitje, maar die heeft een speen.
Wel echt heel verknocht aan d'r speen hoor.
pi_96018958
Lotte is ook helemaal verknocht aan d'r speen. Ze vond er een keertje 1 in een la toen ze 1,5 was ofzo en sindsdien helemaal verslaafd ;) Toch accepteert ze het nu wel heel goed dat er op de creche nu een speen achterblijft (ipv mee heen en weer naar huis) en haar speen overdag boven in bed blijft liggen. Eerder mocht ze hem ook beneden hebben, dat hebben we pas veranderd en accepteert ze dus wel heel goed gelukkig

Voor Jelle heb ik een speentje, maar hij doet er niet echt wat mee. Geef hem mee naar de creche zodat ze daar een speentje kunnen gebruiken als troost ipv de borst of een pink wat ik thuis doe :)
pi_96019157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:45 schreef danic het volgende:
Zal ik nog alles even tegenspreken:
ik heb nooit geduimd of een speen gehad en moest later toch een beugel (meer voor de schoonheidsfoutjes, maar toch) :')

Ik denk nu vooraf dat ik ook liever heb dat miepie straks een speen gebruikt dan haar duim/vingers, precies om de reden die Silmarwen ook aangeeft. We gaan straks zien of ik dat dan nog steeds denk.

Mijn broertje heeft ook een beugel gehad terwijl ik me niet kan herinneren dat ie geduimd heeft.
Zo'n buitenboord-unit had ie op een gegeven moment :X en daarna zo'n loeigroot blok in zn bakkes :o nu k eraan terug denk vind ik het weer sneu, maar goed, hij had een vet scheef gebit toen, en een enorme overbeet, en nu zijn zn tanden keurig recht, wel nog een spleetje tussen zn tanden maar het ging om de overbeet en niet om het spleetje. Mijn tandarts vroeger was geloof ik niet zo van de onnodige dingen.

Amélie had een enorme zuigbehoefte, die kreeg van mij dus gewoon een speentje. Elin heeft ook een behoorlijke zuigbehoefte maar ze kan weinig met een speentje. Normaliter zou ik haar dan aanleggen maar dan krijgt ze weer extra melk binnen waar ze last van krijgt dus toch maar steeds weer proberen een speentje te geven. Ik gok dat Elin een duimer wordt zodra ze door heeft waar ie zit.

Het zal mij roesten, duimen of speen, het heeft allebei grote voor- en nadelen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96019333
Anne heeft alleen een speen in bed of als we onderweg zijn en het haar slaaptijd is. En dat gaat prima. Ze heeft 'm ook echt nodig om in slaap te vallen. En aangezien ik geen enkele volwassene ken met een speen zal 't wel goedkomen ;) Duimen zou ze overigens ook wel mogen hoor, geen problemen mee.
pi_96019565
Huup :o Ik had ook zo'n megablok. Hoefde em gelukkig alleen in vanaf het avondeten tot de volgende ochtend. Dus ik hoefde er niet mee over straat. En heb gelukkig ook nooit zo'n nekband of (nog erger) zo'n petje gehad!
pi_96019663
Hoi!

Hier ook nooit geduimd wel jaren een beugel gehad, nog steeds ijzerspalk achter mijn tanden..
Sarah pakt dus absoluut geen speen en heeft wel flink zuigbehoefte. Wil alleen een pink van papa of mama maar die proberen wij niet meer t geven en we proberen haar aan het duimen te krijgen... Maar die heeft ze nog niet helemaal door, helaas.

Kus voor de zieke kindjes.

Ik zag ook nog wat mooie plaatjes voorbij komen <3
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:34:22 #143
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_96020442
Eline heeft een speentje, maar die wil ze niet vaak meer. Ze sabbelde al veel op haar vingers, maar sinds een week heeft ze een truukje om haar duim te pakken. ze gaat met open handje over haar neus en plopt dan zo haar duim erin.

En ik las iets over rollen, Eline heeft het nu helemaal door. Van buik naar rug en rug naar buik. En ze is nog niet eens 4 maanden
pi_96020524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:22 schreef danic het volgende:
Huup :o Ik had ook zo'n megablok. Hoefde em gelukkig alleen in vanaf het avondeten tot de volgende ochtend. Dus ik hoefde er niet mee over straat. En heb gelukkig ook nooit zo'n nekband of (nog erger) zo'n petje gehad!
och ja zo sneu ;( en met zo'n raar gaatje erin voor je tong :')
mijn broertje had hem ook voor 's nachts geloof ik ja, en hij heeft een tijdje iets voor overdag gehad maar dat weet ik niet meer wat dat precies was, volgens mij zo'n kleine.

haha Eline wat schattig :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96020794
Die nachtbeugel was kut. Zat voor geen meter
Weet je wat ook kut was, als ze de beugel hadden aangedraaid :X
Als k daar aan denk hoop k dat floris geen beugel hoeft later
pi_96020969
Ik draaide hem terug als ze hem hadden aangedraaid ;) zo een blok in je mond geval!

Maar mijn kind hoeft niet persé een rechte rij tanden hoor, een spleetje vind ik wel schattig :)
pi_96021077
Oh ja Sonnetje. Ik kreeg op een gegeven moment ter vervanging zo'n plaatje, dus alleen voor de bovenkant. En toen heeft mijn moeder het een keer gepresteerd om 's avonds als broodmaaltijd harde afbakbroodjes te serveren terwijl een uur ervoor mijn beugel was aangedraaid.
Ik was na een uur halverwege mijn broodje }:|
Het ergste komt nog: ze vond dat ik niet doorat en ze irriteerde zich eraan dus moest ik op gang verder eten :X Ik was een jaar of 15 hè! Wat boeide mij het nou dat ik dat ding op een traptrede at of in mijn eentje aan tafel omdat iedereen allang klaar was!

Dat terugdraaien mamapurk, kan dat? Dat wist ik niet.
pi_96021323
Haha, dat klinkt idd erg danic!
Ik had een slotjesbeugel, volgens mij kon je die niet terugdraaien. Heb t iig nooit geprobeerd :') en die elastiekjes waren ook irritant
pi_96021325
Eten met van die elastiekjes tussen je boven- en onderkaak was ook best een uitdaging destijds :+

Eline, hoe schattig O+
The way you rock'n'roll
pi_96021733
@ danic ja er zat een wieltje waarmee ze hem wijder draaiden door iets in een gaat te schuiven en te draaien, ik deed er een puntje van een paperclip in en draaide hem weer terug ;)

@ sonnetje blokjesbeugel ook gehad daarmee kon het niet helaas... En elastiekjes idd iritant! Vooral al ze stuk gingen als je mond te wijd open ging, au..

Als het medisch niet noodzakelijk is dan hoeven mijn meisjes wat mij betreft niet aan de beugel, maar voorlopig zijn we nog lang niet aan het blijvende gebit toe, dus hoef ik ook nog niet te denken over beugels. Alles op zijn tijd!
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:55:49 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96021887
Geduimd, en alleen een beugel gehad voor een hoektand die al begon te groeien terwijl de vorige er nog zat, die moest dus met de beugel op z'n plek gezet worden, verder een keurig rond rijtje tanden.
B. heeft ook geduimd en nooit een beugel gehad.

In de duim vs speen discussie maakt het risico op scheefstaande tanden niet zoveel uit, met een speen is die kans minimaal net zo groot (zo niet groter), het enige "voordeel" is dat je het speengebruik in principe makkelijker zou moeten kunnen afleren, want een duim hebben ze altijd bij zich.

Soneal heeft in het begin heel even af en toe een speen gebruikt, maar dat kostte vooral veel meer speenplopmoeite dan dat het rust opleverde, nu accepteert hij een speen niet eens, en duwt hem gewoon weer uit z'n mond.
Hij heeft een duim en weet hoe hij hem moet gebruiken.

Beterschap voor de zieke kindjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96022114
Haha, idd die stukjes die kapot gingen
Maar móet zeggen dat k wel blij ben dat k een beugel heb gehad. Want echt mn gebit zag er niet uit.
Wat dat betreft kan floris beter te gebit van zn vader hebben. Hoewel dat ook raar is, zie je het niet. Als hij zn kiezen op elkaar doet zit er een gat tussen. Zn tong kan er tussendoor zonder dat ie erop bijt. Heel maf.
pi_96031616
Naar mijn idee heb ik wel geduimd maar geen beugel! mini duimt tot nu toe niet al gebruikt ze haar vinger vaak om op te bijten ofzo, speen heeft ze wel vooral met in slaap vallen of overweg, maar als ik voor ik zelf naar bed ga even bij d'r kijk is ie uit

hoe gaat het met de zieke/koorts kindjes? en hopelijk allemaal goede nacht gehad?
pi_96032084
Wauw, wat goed dat Eline kan rollen! *O*

Voor wie de serie nog wil zien: het heet Breingeheim. Volgende week gaat het geloof ik over peuters en kleuters.

Lena heeft vannacht doorgeslapen. :o Zo, dat kon ik goed gebruiken.
pi_96032129
Omgekeerde fokwet :D
Lekker zeg!

Oh en volgens mij heb k helemaal over t rollen van eline heengelezen. Knap van dr zeg! *O*
pi_96032234
Gefeli met je goeie nacht Claudia.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96032252
Hoe gaat het daar met de nachten, Vanyel? Is ze nog aan het regelen?
pi_96032370
Gaat veel beter. Met een uitschieter van 12 voedingen een paar dagen geleden was ze gister weer terug naar 7. Vannacht weer de eerste nacht met maar 1 voeding. En die was ook nog liggend :)

Ik had al een paar dagen het idee dat Dottir naar haar eigen kamer moet verhuizen, maar ik vind het eigenlijk veel te leuk zo, zeker als ze maar 1 keer hoeft en ik niet eerst 3 kussens hoef neer te leggen zodat ik kan zitten. Ik heb dus maar besloten dat ik me niet zo druk moet maken. Als ik er last van heb als ik ga werken, is het nog vroeg genoeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96032404
ik jompe ook even mee met het rollen van eline

en de goede nachten van claudia en vanyel!
pi_96032413
yay voor de goeie nacht Claudia! *O*

ik vind mn kindjes zo leuk O+ ik ben zo trots :D :')
Elin is nu de hele dag aan het grijpen en rijken naar dingen, ze heeft zich gister zelfs een kwartiertje in het wipstoeltje vermaakt met de beestjes die daarin bungelen tijdens dat wij aten.

Boh Vanyel, ik dacht even dat je 12 en 7 voedingen enkel 's nachts bedoelde :D
Fijn dat het liggend voeden goed ging en dat het aantal voedingen minder wordt!
Gewoon doen waar je je goed bij voelt, verhuizen kan inderdaad altijd nog, en terugverhuizen eventueel ook.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96032497
Ik heb trouwen sook een beugel gehad, buitenboord met z'n kapje op m'n hoofd, een ijzerdraadje over mijn gehemelte, een slotjesbeugel Allemal tegelijk!
Ik heb heel erg geduimd en had een spleet en zo'n rond bekkie.
Ik vond di ebeugels echt verschrikkelijk en die buitenboord wilde ik niet naar school aandoen, maar in mijn slaap deed ik hem uit. Toen werd de orthodontist boos en heeft ie al mijn beugels eruit gesloopt op de enige afspraak waar mijn moeder niet bij was.
Dat was nog een hele toestand en m'n tanden staan nog steeds scheef.

Ik hoop echt dat Mex geen beugel hoeft zeg nu ik er zo aan terugdenk!

leuk rollende en slapende kindjes! Deed Mex dat maar _O-
  woensdag 27 april 2011 @ 08:47:21 #162
54772 Silmarwen
pi_96032589
Rollende baby! Wat leuk!

En fijn Vanyel, dat je nacht nu beter is.

Jasmin lijkt een stuk beter. Ze is nog erg moe en slaapt heel veel, maar vanochtend heeft ze 170cc op van de 200, al een hele vooruitgang!
pi_96032596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb dus maar besloten dat ik me niet zo druk moet maken.
Ouderschap is: besluiten dat je je niet zo druk moet maken. :Y)
pi_96032638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:37 schreef huuphuup het volgende:
Elin is nu de hele dag aan het grijpen en rijken naar dingen, ze heeft zich gister zelfs een kwartiertje in het wipstoeltje vermaakt met de beestjes die daarin bungelen tijdens dat wij aten.
Schattig! O+ Daar doet Lena niks mee, die beestjes. Ze kijkt erlangs en blijft als in een trance naar de televisie staren. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 april 2011 @ 08:51:05 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96032659
ik heb een baggernacht gehad. Geert wilde op m'n borst slapen. zo erg nog niet, maar jan is zichzelf niet, had gisteren ook weer koorts en hij is weer snotverkouden, en was vannacht ook in een plakbui. en owee als ik 'm een millimeter wilde verschuiven omdat hij bijna boven op geert lag, die weer lag te drinken omdat hij wakker geworden was van Jan's gebler :') )

Gerrt kan inmiddels wel op z'n zij rollen. hij lacht ook steeds vaker O+ gisteren had ik 'm na het douchen even bij Jan op schoot gezet , en hij begon spontaan te lachen. natuurlijk geen cam binnen handbereik :(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 april 2011 @ 08:52:05 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96032674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Silmarwen het volgende:
Rollende baby! Wat leuk!

En fijn Vanyel, dat je nacht nu beter is.

Jasmin lijkt een stuk beter. Ze is nog erg moe en slaapt heel veel, maar vanochtend heeft ze 170cc op van de 200, al een hele vooruitgang!
goed om te horen! en Yade? beterschap!
Mrien ook beterschap voor Jelle!
:*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 27 april 2011 @ 08:59:58 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96032813
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Schattig! O+ Daar doet Lena niks mee, die beestjes. Ze kijkt erlangs en blijft als in een trance naar de televisie staren. :')
Dan zet je hem (ergens) anders neer, zodat ze de TV niet kan zien ;)

Soneal zit alleen met baby-tv aan met zicht op de TV in de wipstoel, op andere momenten staat de wipstoel gewoon andersom of op een andere plek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96032833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zet je hem (ergens) anders neer, zodat ze de TV niet kan zien ;)
Ben jij mal! Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, televisiekijken.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:05:54 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96032928
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben jij mal! Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, televisiekijken.
LOL! Dat baby-tv is wel een uitkomst trouwens, dat je gewoon even samen kunt eten zonder op te hoeven staan voor een baby die iets nodig heeft.

Gisteren hebben we hem gewoon in de kinderstoel bij ons aan tafel gezet tijdens het eten, dat vond hij ook wel heel gezellig :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96032980
Wij aten ombeurten, of ik deed mijn eten alvast hapklare stukken voorbereiden zodat we tegelijk konden eten, Elin zat altijd bij een van ons op de arm. Wegleggen ging alleen als ze sliep maar op een of andere manier deed ze dat nooit tijdens het eten :')

Best gezellig hoor met haar erbij maar ik ben wel blij dat ze nu in het stoeltje kan zodat we kunnen eten :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96033100
Oh Leandra, je kind erbij in een kinderstoel! O+ Dat is zo tof. Ik kan daar nu al enorm naar uitkijken, dat we straks met z'n viertjes aan tafel zitten.
pi_96033114
Ja Leyla zat eerst bij mij op schoot inderdaad tijdens het eten. Of ik zette de wieg naast de tafel.

Nu eet Leyla eerst, rond half 6 - 6 uur... Wij eten vaak later, dan is ze te moe om nog te eten.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:21:07 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96033270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Leandra, je kind erbij in een kinderstoel! O+ Dat is zo tof. Ik kan daar nu al enorm naar uitkijken, dat we straks met z'n viertjes aan tafel zitten.
Het is ook wel heel leuk, een beetje onwerkelijk nog omdat het zo'n klein menneke is, maar hij blijft goed genoeg zitten om erbij te kunnen zitten.
Tijdens het toetje wel op schoot, dat was net te lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96033278
Hier zat floris altijd in de schommelstoel tijdens het eten.
Nu eet hij net als leyla vroeger, hij is ook te moe anders. Vaak ligt hij ook al op bed als we aan het eten zijn. Of hij staat bij ons eten te bedelen :P
pi_96033321
Ik las dat Claudia een goede nacht had en er was een rollende baby, en kindjes aan de beterende hand *O*
Verder toch ook weer slechte nachten -O-

En dan nog de verhalen over spenen en beugels. Ik heb zelf nooit geduimd en geen beugel gehad.
Ik was ook erg van het, we gaan geen speen gebruiken. Totdat Yaro erg veel zuigbehoefte had, toen zijn we toch overstag gegaan. Al die tijd op onze vingers sabbelen was ook geen succes.
Nu heeft hij hem alleen nog nodig om in slaap te komen, maar zodra hij diep slaapt spuugt hij hem zelf uit en is het goed.
Wel wordt hij handig in dat ding. Hij weet precies hoe het werkt en gebruik hem ook als bijtring als hij last van zijn tanden heeft (de zijkanten).
pi_96033380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:37 schreef huuphuup het volgende:
yay voor de goeie nacht Claudia! *O*

Ze rekent zich rijk? :P Dottir is ook erg van het vasthouden momenteel. We hebben zo'n rammelende sleutelbos, die is het echt helemaal!

quote:
Boh Vanyel, ik dacht even dat je 12 en 7 voedingen enkel 's nachts bedoelde :D
:X

Dottir ligt vaak in de wipstoel bij ons 'aan tafel', voorheen in het loungevoedingskussen. Voor haar gezellig, voor ons gezellig. Dat trouwens vooral bij het ontbijt, 's avonds eten we op de bank nu het nog niet pedagogisch totaal onverantwoord is ;)
Bij een kinderstoel kan ik me nog helemaal niks voorstellen.
pi_96033395
Hier eet Yaro mee aan tafel. We eten hier vaak met elkaar (ouders, man, Yaro en ik). We proberen het wel tegelijk, maar in de praktijk komt het er op neer dat 1 iemand later opschept en wordt overgenomen als de ander klaar is. Yaro eet niet zo snel, maar vind het wel heerlijk.
In het begin at hij nog wel zelf, maar tegenwoordig vind hij het makkelijker als wij het naar binnen stoppen. Dan wil je een stukje geven, gaat die mond wagenwijd open en de handen gaan opzij.
Moet er altijd wel om lachen.
We wisselen het wel altijd af, een beetje zelf doen en een beetje hulp anders eet hij echt minder terwijl hij wel nog lust. Als hij niet meer wil komt het er ook echt niet meer in.
pi_96033410
Goede nacht: 'check' *O*

Om 3 uur gevoed en daarna kwam ze om half 7 *O* en M. begon laat vandaag dus die bracht ons weg, dus we hoefden ook niet eerder op.. God wat was ik toe aan zo'n nacht O+ (Leia was gewoon suf toen ze wakker werd :D)
pi_96033529
Fijn Orea dat jullie een goede nacht hadden *O*
pi_96033537
Fijn, Orea! *O*

Lena ligt in de box die ik naast mijn stoel rijd als we gaan eten. Dan kijkt ze heel aandachtig mee.
pi_96033603
Wat fijn van die goede nachten Orea en Claudia! Dat was jullie van harte gegund. Sil, fijn dat het al ietsje beter gaat met Jasmin. Vervelend dat ze weer RS heeft!

Duimen check, jarenlang duimen check, beugel nee. Ik heb geluk gehad en ik heb een keurig recht gebit. Amy heeft een speen in bed en onderweg. Ze slaapt in met speen. Haar 2 tandjes staan nog niet scheef :+

Bedankt nog voor de reacties over het groeien van Amy. Volgens de Ka moet ze 150 - 200 gram per week aankomen. Dat haalt ze nooit en als ze dat altijd niet haal dan vind ik dat nog niet eens een probleem. Maar ze heeft gewoon maanden dat ze bijna stilstaat in gewicht en dat vind ik vervelend. En dan nu met die gluten vind ik dat wel iets om in de gaten te houden. Als Amy nou goed zou eten dan zou ik niet eens wegen, maar dat doet ze ook niet. Ze groeit nu van 5 flessen, waarvan 2 pap en een potje fruit. Verder de 3 hapjes die ze binnenkrijgt aan warm eten. Hoe krijg ik dit kind ooit over op 3 maaltijd en 3 tussendoortjes. Brood wil ze niet, avondeten wil ze niet. Nou ja, loslaten maar denk ik :+
pi_96033733
Leyla drinkt ook vooral nog melk... 3 happen brood.. 6 happen fruit... Het zet allemaal geen zoden aan de dijk. Maar toch zie ik een vrolijk meiske... Dan is het maar zo..
pi_96033848
Tnx Tico, dat is ook waar natuurlijk. Ze is heel vrolijk en ontwikkeld zich goed.
pi_96033986
Ik hoop gewoon dat er wat duidelijkheid komt voor jouw Sola, waarom ze zo slecht groeit. Dan kun je er denk ik ook meer vrede mee hebben, dan weet je een oorzaak.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:59:17 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96034116
:* voor de zieke kindjes

*O* voor goed slapende kindjes

Vanyel, wij aten ook altijd op de bank, helaas is dat nu echt over.

Sola, ik ben benieuwd naar wat de KA gaat zeggen.

As, gezellig he, samen aan tafel!

Wat betreft speen. Ik wilde geen speen, maar de lactatiekundige vond het beter om wel een speen te geven toen hij zo vaak aanlag dat ik er een overproductie van kreeg. Ik heb eerst een grotere speen gekocht, het kleintje spuugde hij uit zodra ik hem gaf, daar kon hij echt niets mee. Wel op advies van de lk trouwens.

Ik heb een stervende zwaan (lees: zieke man) thuis :') . Wel makkelijk, hij ligt met Nathan in bed en ik kan rustig bijlezen ^O^ .
  woensdag 27 april 2011 @ 10:02:38 #186
259886 pessie
pi_96034201
Oh ja, vandaag is Nathan alweer 9 maanden oud! Even lang in de buik als eruit *O* .

As we speak probeerde Nathan net zelf te gaan zitten :o hij kwam echt heel ver!
pi_96034337
Gefeliciteerd Pessie 9 maanden! En wat gaaf dat hij probeerde zelf te gaan zitten.
Vind het met zijn alle aan tafel eten inderdaad heel gezellig. Hiervoor was het altijd met z'n alle op de bank voor de tv. Nu hebben we ons eigen show aan tafel.

Het moet hier trouwens niet gekker worden, Yaro slaapt al ruim 5 kwartier. Ik heb alle administratie gedaan en bij gelezen.
pi_96034388
Sola, ik hoop dat ze er toch nog achter komen wat er is, maar zolang Amy het goed doet toch proberen los te laten. Als zal dat moeilijker zijn dan gezegd.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:13:40 #189
259886 pessie
pi_96034479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:08 schreef As1981 het volgende:
Het moet hier trouwens niet gekker worden, Yaro slaapt al ruim 5 kwartier. Ik heb alle administratie gedaan en bij gelezen.
Ik heb wel es gehad dat ik Nathan in bed legde en zoiets had van, binnen een half uur is hij wakker dus ik ga even helemaal niets doen, en dat hij dan ineens een keer 2 uur aan 1 sliep :')
pi_96035834
*O* voor de goede nachten! Hier ook! Ze heeft 11 uur achter elkaar doorgeslapen :o Vannacht gaan we uitproberen of Ravage niet gewoon te lawaaierig is voor d'r, want die sliep de 2 laatste nachten op een andere kamer, en ze sliep meteen een stuk beter. Kan ook komen doordat tand nr 6 door is.. Als het het eerste is, moeten we misschien eens kijken naar een ander bed, want de muren hier zijn dun, en zelfs als meneer zich omdraait kun je dat bijna in het hele huis horen :X

Speen hebben wij nooit nodig gehad, en duimen doet ze ook niet. Ze is een doekjesknuffelaar, als ze gaat slapen draait ze d'r neus in d'r lappie O+

Sola, hoe oud is Amy? Ze staat niet in het lijstje, toch? 150 - 200 gram per week is best veel als ze wat ouder zijn volgens mij.. Ik hoop ook dat er wat gevonden wordt, wat redelijk eenvoudig op te lossen is, zodat je meisje weer lekker gaat groeien straks..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 11:17:05 #191
54772 Silmarwen
pi_96036499
Eten is hier eigenlijk nooit een issue geweest, met Yade niet en met Jasmin niet. Samen avond eten dus. Toen ze klein waren aten we als ze op bed lagen, waren ze wakker lagen ze even in de box. Yade eet nu gewoon mee natuurlijk, Jasmin gaat even in de wipper of in de box tijdens het avondeten, afhankelijk waar we eten. We hebben hier de salontafel waar we fingerfood eten voor de tv, een keer per week ofzo, of de eettafel waar we de andere maaltijden eten.

Yade doet het ook weer wat beter trouwens!

Die vervelende nachten... bah. Hoop dat ze snel beter gaan voor jullie! Hebben wij bij beiden weinig last van gehad gelukkig...

Jazzy slaapt nog super veel, maar dat hoort bij RS. Ik ben al blij dat ze wat drinkt, gaan geen vast voedsel proberen vandaag, eerst eens die 4 flessen naar binnen werken! Denk dat we zelfs een extra flesje aanbieden vandaag, kijken of ze die wil.
pi_96037598
Oh ja, dat lijstje. Merk dat ik best vaak ff opzoek hoe oud een kindje eigenlijk is, dus moet er zelf ook maar aan geloven.

Mag Dottir in de lijst? Ze is van 9 februari.
pi_96037616
Goh, volgens mij heb ik net zo'n last van nesteldrang als een jaar geleden... ik heb een weekje vrij deze week, maar ben tot nu toe alleen maar aan het poetsen geweest. Even tijd voor c_/ nu dan.

Morgen is mijn kereltje gewoon 1!

Alles voelt zo dubbel... aan de ene kant is dat jaar voorbij gevlogen, maar aan de andere kant lijkt het gedoe met borstvoeding en gebroken nachten en alles allemaal al zó ontzettend lang geleden ook weer... heb ook echt een beetje het gevoel dat ik in dit topic niet meer 'thuishoor'... (niets tegen jullie hoor, allemaal schatten, maar .. tja.. je weet wel... ) Morgen is feest natuurlijk, maar ook een beetje verdriet omdat het dan ook weer een jaar geleden is dat mijn schoonvader is overleden. Ik merk dat ik deze week toch heel veel bezig ben met 'wat deed ik vorig jaar op deze dag'...

Morgen een post met foto's!
pi_96037898
Hier geen goede nachten, sinds 4 nachten ofzo is het klaarwakker zijn vanaf 4 uur. Ze ligt dan echt te "springen" in bed. Halllooo haal me er maar uit lijkt ze dan wel te willen roepen. Gehe.
Ik maak me overigens een beetje zorgen. Ze kan sinds paar dagen van haar rug op haar buik draaien, maar vervolgens kan ze haar hoofd dan niet lang omhoog houden. Eerst kon ze dat wel gewoon goed, ook gecontroleerd op het consultatiebureau, maar nu dus niet zo goed. Gelukkig hebben we voor morgen zowiezo een afspraak bij de ka, moet het daar maar eens navragen :{ Ze gaat ook snel mekkeren als je haar op haar buik neerlegt.
pi_96038727
Ook hier een goede nacht met maar 1x wakker voor een voeding rond 4 uur (daarvoor 11 uur). Alleen wilde hij vanmorgen voor we weggingen amper drinken bij mij. Dan maar de fles op de creche :)
pi_96038783
Ik begrijp precies wat je bedoelt, Shandaly! Ik was met Ivan indertijd ook echt toe aan het dreumestopic. Ik vind het nog steeds lastig om me in de grotebabyperiode te verplaatsen: met Ivan hebben we dat allang achter de rug en Lena is nog een uk. Zo gaan die dingen.

Sola, ik vind 150-200 gram per week aan moeten komen ook heel veel, vooral voor deze leeftijd. Is er voor haar een andere standaard vastgesteld of zo? Ik vind de zorgen heel naar voor je en hoop net als de anderen dat er duidelijkheid komt voor jullie. :*
pi_96038820
mrien, hoe gaat het kolven nu bij jou?
pi_96038985
Hier ook een goede nacht. Om 23.45uur een fles, om 05.30uur een speentje ploppen en om 07.00uur werd meneer echt wakker met honger.

Claudia, ik ga even een foto uploaden van Puck zijn outfit. Totally Ivan O+
The way you rock'n'roll
pi_96039046
Jij hebt echt een natuurtalentje, DML! :o Wat een nachten joh!

Ik ben benieuwd naar de foto!
pi_96039214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Jij hebt echt een natuurtalentje, DML! :o Wat een nachten joh!

Ik ben benieuwd naar de foto!
Er zijn ook zat nachten dat ik vanaf 3 uur of half vier elk kwartier een speen kan ploppen hoor :+
En als ik pech heb maakt hij ook nog een arsenaal aan geluiden ondanks dat de speen er in zit.
Als ik dan na een uur het aanhoren sssshhh doe vraagt mijn lief waarom ik dat doe, 'hij is toch stil?' :')

Wat is bij jou dan doorslapen zoals vannacht Claudia?
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')