Ik krijg hier gewoon tranen in mijn ogen van, arm beest. Ben blij dat hij is opgevangenquote:Op zondag 24 april 2011 18:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kat uit glasbak opgevangen
Het geknevelde katje wat zaterdag werd aangetroffen in een glasbak in Oude Pekela, is inmiddels liefdevol opgevangen thuis bij een medewerkster van het dierenasiel in Veendam.![]()
Voorbijgangers die afgelopen zaterdag langs de glasbak aan de Heresstraat liepen, hoorden het onfortuinlijke beestje miauwen.Toen ze erachter kwamen dat het katje zich in de glasbak bevond, werd de dierenambulance gebeld. Medewerkers van de toegesnelde dierenambulance constateerden dat voor- en achterpoten van de kat waren vastgebonden en gele tape.
![]()
![]()
Het gaat om een zwart-witte kat van ongeveer een jaar oud. Ook de politie is over deze gruwelijke daad ingelicht.
[ afbeelding ]
http://www.prachtigpekela(...)umpt-in-glasbak.html
voor meer foto's
Nee.quote:Op zondag 24 april 2011 19:08 schreef toxic_virus het volgende:
Ach het beesjuh is opgevangen dus kan er een slotje op tog ?
Daar ging het niet over, het ging om één bepaalde troll die vond dat er een slotje op het topic moest en dat bepalen we nog altijd zelf of een topic wel of niet op slot gaat, was geen enkele reden toe.quote:Op zondag 24 april 2011 20:51 schreef Stranger het volgende:
Als je alleen maar 'gut wat erg' mag reageren is dit niet echt een topic waard he?
Is er in dit geval een ander type (en gezonde) reactie mogelijk dan? Wat had je in gedachten, een discussie over dat het misschien toch best goed is om op die manier van je kat af te komenquote:Op zondag 24 april 2011 20:51 schreef Stranger het volgende:
Als je alleen maar 'gut wat erg' mag reageren is dit niet echt een topic waard he?
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 24 april 2011 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus. dan ben je toch godverdomme de zuurstof die je verbruikt niet waard.
Zou hem erin latenquote:Op zondag 24 april 2011 21:19 schreef tomaat52 het volgende:
Dader met vastgetapete handen en voeten in de glasbak dumpen, en 'm daar een dag of 2 te laten zitten.
Wat nog erger is, is dat nederland vol zit met dit soort mensen.quote:Op zondag 24 april 2011 20:18 schreef Greys het volgende:
Mensen die dat soort dingen doen... echt té walgelijk gewoon.
Dan zitten er toch flink wat steken los. En ik denk dan altijd 'Als je zoiets smerigs kunt bedenken en uitvoert met een onschuldig dier, wat zal je anderen dan nog meer allemaal aan kunnen doen'. Geen enkele compassie, nul komma nul. Gevaarlijke mensen lijken me dat.
Of met meerdere personen, lekker dapper tegen zo'n klein katjequote:Op zondag 24 april 2011 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft nog best geduld gekost trouwens, om die pootjes zo in te binden. Mijn katten hadden me aan stukken gescheurd denk ik.
Terecht, trouwens.
Ja ik zit te denken, maar dat lukt je gewoon echt niet in je eentje denkt ik.quote:Op zondag 24 april 2011 22:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Of met meerdere personen, lekker dapper tegen zo'n klein katje
Als ik dat filmpje zo zie is het een hartstikke lieve poes. Die heeft volgens mij haar eerste set pootjes vol vertrouwen laten vastpakken. Tape erom en toen ze doorhad dat deze mensen haar kwaad wilden doen was het al te laat.quote:Op zondag 24 april 2011 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft nog best geduld gekost trouwens, om die pootjes zo in te binden. Mijn katten hadden me aan stukken gescheurd denk ik.
Terecht, trouwens.
quote:Op zondag 24 april 2011 22:32 schreef Cat22 het volgende:
Als ik dat filmpje zo zie is het een hartstikke lieve poes. Die heeft volgens mij haar eerste set pootjes vol vertrouwen laten vastpakken. Tape erom en toen ze doorhad dat deze mensen haar kwaad wilden doen was het al te laat.![]()
Ik word helemaal naar als ik dit lees om te bedenken hoe het is gegaan.quote:Op zondag 24 april 2011 22:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja ik zit te denken, maar dat lukt je gewoon echt niet in je eentje denkt ik.
Maar ze werd toch juist gevonden door het gemauw?quote:Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Was nog erger
![]()
Yuki is op een vreselijke manier gekweld. De voor- en achterpoten van het diertje werden met montagetape vastgebonden. Het poesje werd vervolgens in een glascontainer gegooid. Om mauwen te voorkomen kreeg Yuki ook een stuk tape over zijn bekje.![]()
Hopelijk pakken ze die klootzak.quote:Op zondag 24 april 2011 22:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
UPDATE 21.05 uur: Lezers van PrachtigPekela hebben samen 1035 euro toegezegd voor de gouden tip, die rechtstreeks leidt tot de aanhouding van de dierenbeul.![]()
![]()
Toezeggingen tipgeld:
- Familie Hartsuiker, 100 euro (Oude Pekela)
- Neal Heemskerk, 100 euro (Leersum)
- Paul Arts, 50 euro (Nijmegen)
- Frederik Zevenbergen, 50 euro (Leiden)
- Jan Brugge, 50 euro (De Haag)
- Danny Dollé, 100 euro (Ees)
- Loppo Egberts, 250 euro (Den Haag)
- Bernard, 300 euro (Rotterdam)
- Jenny Westervaarder, 10 euro (Nieuwe Pekela)
- Jacob Aberkrom, 25 euro (Oude Pekela)
- Hans de Groot, 20 euro (Ede)
- Peets HD Service, 50 euro (Kwintsheul)
- Henk Timmerman, 100 euro (Lelystad)
![]()
![]()
![]()
U kunt reageren via info@prachtigpekela.nl
quote:Op zondag 24 april 2011 22:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
UPDATE 21.05 uur: Lezers van PrachtigPekela hebben samen 1035 euro toegezegd voor de gouden tip, die rechtstreeks leidt tot de aanhouding van de dierenbeul.![]()
![]()
Toezeggingen tipgeld:
- Familie Hartsuiker, 100 euro (Oude Pekela)
- Neal Heemskerk, 100 euro (Leersum)
- Paul Arts, 50 euro (Nijmegen)
- Frederik Zevenbergen, 50 euro (Leiden)
- Jan Brugge, 50 euro (De Haag)
- Danny Dollé, 100 euro (Ees)
- Loppo Egberts, 250 euro (Den Haag)
- Bernard, 300 euro (Rotterdam)
- Jenny Westervaarder, 10 euro (Nieuwe Pekela)
- Jacob Aberkrom, 25 euro (Oude Pekela)
- Hans de Groot, 20 euro (Ede)
- Peets HD Service, 50 euro (Kwintsheul)
- Henk Timmerman, 100 euro (Lelystad)
![]()
![]()
![]()
U kunt reageren via info@prachtigpekela.nl
quote:Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef Greys het volgende:Maar ze werd toch juist gevonden door het gemauw?
Hoe dan? Want haar pootjes zaten getaped.quote:Op zondag 24 april 2011 22:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]maar pas nadat ze zelf dat tape van haar mond had afgehaald
Misschien tegen iets scherps geschraaptquote:Op zondag 24 april 2011 23:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe dan? Want haar pootjes zaten getaped.
Hoe dan ook, blij dat ze gemauwd heeft. Je moet er niet aan denken wat er anders gebeurd was.
Ik zie dat nu ook voor mequote:Op zondag 24 april 2011 23:45 schreef Stranger het volgende:
[..]
Misschien tegen iets scherps geschraapt
*filmscenarios voorstelt*
Idd. Ik heb wel een ritje naar Oude Pekela ervoor over om bij die persoon 's nachts alle ruiten in te gooien. Vieze teringlijerquote:Op zondag 24 april 2011 19:03 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik hoop dat de naam van degene die dit heeft gedaan bekend wordt en openbaar gemaakt gaat worden.
Waarom niet overdagquote:Op maandag 25 april 2011 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Idd. Ik heb wel een ritje naar Oude Pekela ervoor over om bij die persoon 's nachts alle ruiten in te gooien. Vieze teringlijer
Misschien helpt het ja, maar goed... never gonna happen natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 02:26 schreef jagga het volgende:
mensen die dit doen zijn de moeite/energie van het knopen van een strop eigenlijk niet waard.
Misschien wordt het tijd voor een wet waarbij een dader dezelfde "treatment"krijgt als datgene wat hij uitgevreten heeft?
Misschien dat dat helpt?
quote:Op maandag 25 april 2011 02:25 schreef remlof het volgende:
Mensen die dat doen zou ik echt zo door hun hoofd schieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Ook als het een 9-jarig meisje betreft met Down?quote:Op maandag 25 april 2011 02:25 schreef remlof het volgende:
Mensen die dat doen zou ik echt zo door hun hoofd schieten.
En wat is daar precies leuk aan?quote:Op maandag 25 april 2011 10:12 schreef Stranger het volgende:
Altijd leuk hoe er meteen bij zo'n bericht weer een kudde mensen mobiliseert die een mensenleven minder waard vind dan een kattenleven.
Niet generaliseren. Er staat overigens altijd net zo'n 'kudde' klaar om met vingertjes te wijzen dat je dat soort dingen niet mag zeggen, terwijl het best begrijpelijk is dat het zo'n gevoel in je oproept als iemand zoiets smerigs uithaalt met een onschuldig dier. Vooral omdat je wéét dat de dader - als hij al gepakt wordt... - er heel simpel vanaf gaat komen. Zoals altijd.quote:Op maandag 25 april 2011 10:12 schreef Stranger het volgende:
Altijd leuk hoe er meteen bij zo'n bericht weer een kudde mensen mobiliseert die een mensenleven minder waard vind dan een kattenleven.
Frappant altijd ja. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen in hun (terechte) boosheid dingen zeggen die ze eigenlijk niet menen, of dingen die ze wel menen iets scherper formuleren.quote:Op maandag 25 april 2011 10:12 schreef Stranger het volgende:
Enge mensen zijn dat. Potentiële extremisten die echt bereid zijn om het niet bij woorden te laten. Bijzonder kenmerkend voor een deel van de groep die zich dierenliefhebbers noemt. Alle rationaliteit verdwijnt en pure barbaarsheid komt bovendrijven.quote:Op maandag 25 april 2011 10:12 schreef Stranger het volgende:
Ah kom, wees gewoon eens eerlijk en geef toe dat je zelf om welke andere situatie ook ooit wel eens geroepen hebt of gedacht hebt dat je iemands kop er af zou willen trekken omdat je zo boos was. Dat moraalriddergedoe vind ik in dit soort situaties minstens zo misplaatst als mensen die er in hun boosheid iets uit gooien dat ze toch in werkelijkheid niet zouden doen.quote:Op maandag 25 april 2011 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Enge mensen zijn dat. Potentiële extremisten die echt bereid om het niet bij woorden te laten. Bijzonder kenmerkend voor een deel van de groep die zich dierenliefhebbers noemt. Alle rationaliteit verdwijnt en pure barbaarsheid komt bovendrijven.
Don't feed the troll, ook niet in F&Fquote:Op maandag 25 april 2011 13:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah kom, wees gewoon eens eerlijk en geef toe dat je zelf om welke andere situatie ook ooit wel eens geroepen hebt of gedacht hebt dat je iemands kop er af zou willen trekken omdat je zo boos was. Dat moraalriddergedoe vind ik in dit soort situaties minstens zo misplaatst als mensen die er in hun boosheid iets uit gooien dat ze toch in werkelijkheid niet zouden doen.
Jij hebt nooit, echt nóóit iets gedacht of geroepen in de trant van 'Ik doe hem wat!' als iemand je vreselijk boos maakte? Ik geloof er helemaal, maar dan ook helemaal niets van
En nee, ik voel me niet aangevallen door je post omdat ik nog geen vlieg kwaad zou doen, maar is het écht zo vreselijk om te hopen dat de dader ooit zelf in een glasbak terecht komt met geknevelde pootjes? Eerlijk?
Ook trollen zijn dierenquote:Op maandag 25 april 2011 14:34 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Don't feed the troll, ook niet in F&F
Arm katje
gheghe copycat, ik moest lachen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:24 schreef leukerdje het volgende:
Zo ontzettend triest en walgelijk dit.
Al vraag ik me af of het zin heeft hier ruchtbaarheid aan te geven.
Vaak krijg je dan 'copycat' kopieergedrag.
De dader moet wel gepakt worden.
Hopelijk helpt dit door de beloning.
Dat iemand het katje herkent.
Alleen geld? Mag doneren in natura ook? Stokslagen of zo?quote:Op maandag 25 april 2011 15:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beloning:
Lezers van PrachtigPekela loven gezamenlijk een beloning uit voor de gouden tip, die leidt tot de aanhouding van de dierenkweller.
In de "pot" zit inmiddels 1970 euro aan toezeggingen![]()
![]()
Sowieso begrijp ik niet helemaal dat er een beloning nodig is. Als je tips hebt over de dader heb je die gewoon te geven, me dunkt.quote:Op maandag 25 april 2011 19:31 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd wel dat een beloning van bijna 2000 euro voor de gouden tip wel wat overdreven is.In de zin van: met dat bedrag kun je veel meer daders van dierenkwelling opsporen. Ook een bedrag van bij voorbeeld 500 euro kan tipgevers al over de streep trekken. Of spendeer een deel van dat toegezegde bedrag aan een initiatief wat het dierwelzijn verbetert.
Natuurlijk hoop ik dat de dader van glasbakpoes gepakt wordt, mag best wat geld tegenover staan en ik snap ook dat veel tv-aandacht mensen stimuleert om ook een bijdrage te leveren, maar ik zou er niet aan bijdragen. Dan liever mijn geld op een andere manier voor dieren gebruiken.
Vind ik ook, maar helaas moeten mensen soms meer beloning hebben dan alleen een voldaan gevoel omdat je geluisterd hebt naar je geweten.quote:Op maandag 25 april 2011 19:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Sowieso begrijp ik niet helemaal dat er een beloning nodig is. Als je tips hebt over de dader heb je die gewoon te geven, me dunkt.
Inderdaad, helaas zijn er mensen pas toe bereid als ze er een vergoeding voor krijgen. 500 euro moet iig al genoeg zijn, 2000 vind ik idd ook wat overdreven. Maar degene die het gedaan heeft moet naar een cel met een bed van glasscherven een een wcbril van glasscherven. Ohja, en zijn armen en benen gekneveld natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 19:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Sowieso begrijp ik niet helemaal dat er een beloning nodig is. Als je tips hebt over de dader heb je die gewoon te geven, me dunkt.
Dat is ook zo, dit katje heeft een 'gezicht'.quote:Op maandag 25 april 2011 21:27 schreef Sjappel het volgende:
Hoezeer ik het ook met jullie eens zijn hebben jullie last van het geïdentificeerde slachtoffer syndroom. Er worden dagelijks allerlei soorten dieren op verschillende gruwelijke manieren mishandeld, daar heb je niks over en geen inzameling voor gehouden.
Ik hou u op de hoogtequote:Op maandag 25 april 2011 22:48 schreef Micson het volgende:
En als het adres van die kerel ooit ergens online komt te staan, rij ik wel even langs met een paar vrienden
En dan al zwanger...quote:
Pas nou op wat je zegt, voor je het weet zit je weer een angstige poes te lokken met lekkersquote:Op maandag 25 april 2011 23:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dan al zwanger...
Pffttt.... Ik hoop maar dat ze goed voor haar gaan zorgen
(en anders mag ze hier komen wonen; bij de rest van de kneusjes)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |