De briljante one liners die ik terug had kunnen maken bedenk ik altijd 's avonds in bed pas, op het moment zelf sta ik gewoon met mijn bek vol tandenquote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Crutch het volgende:
[..]
Haha, toch juist leuk!
Dan bied je haar je arm en zeg je op z'n James Bonds: "Kom schoonheid, we gaan ons even aanschouwen voor de grote spiegel bij de paskamers."
Zoiets zou ik doen dan.
Ik durf wel te stellen dat iedereen wel een beetje autisme in zich heeft, maar aan de andere kant durf ik ook te stellen dat iedere vrouw wel een vorm van borderline in zich heeft.quote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Echte autisme is erg. Ik heb het vermoeden dat asperger ed meer de algemene label is voor mensen met sociaal-psyschische tekortkomingen die niet voldoen aan de algemeen gemiddelde score. De probleemgevallen die niet specifiek gecategoriseerd kunnen worden door de psychiatrie onder bekende labels. Volgens mij kan iedereen op elk sociaal terrein welleens autistisch zijn Gewoon omdat je effe niet weet wat je moet doen en je gedachten dan op blank gaan. In die zin zouden veel 'autisten' dus weer volkomen normaal zijn. Thoughts?
GMTAquote:Op zondag 24 april 2011 22:48 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn tip de volgende keer als iemand een complimentje geeft zegt dank je . Versieren bestaat voor een groot deel uit complimentjes geven en ontvangen en het zou wel handig zijn als jezelf leert daar makkelijk
Jij bent dus een leuk spontaan persoon. Zoiets komt namelijk niet in mij op, op dat moment.quote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Crutch het volgende:
[..]
Haha, toch juist leuk!
Dan bied je haar je arm en zeg je op z'n James Bonds: "Kom schoonheid, we gaan ons even aanschouwen voor de grote spiegel bij de paskamers."
Zoiets zou ik doen dan.
Om het nog een keer te zeggen , iedereen herkent wel wat in borderline maar echte borderline is veel uitvergroter en om vrouwen die wisselvallig zijn meteen als borderliners te zien klopt . Vrouwen zijn van nature wat wisselvalliger , maar bij mensen met borderline merk je dat bordeliner merk je dat het heel anders is.quote:Op zondag 24 april 2011 22:49 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat iedereen wel een beetje autisme in zich heeft, maar aan de andere kant durf ik ook te stellen dat iedere vrouw wel een vorm van borderline in zich heeft.
Het is tegenwoordig zo makkelijk om iets aan een afwijking te koppelen.
Maar zegt dat dan vooral iets over de (ruime) criteria van autisme en borderline, of over de mensheid? Of beide uiteraard.quote:Op zondag 24 april 2011 22:49 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat iedereen wel een beetje autisme in zich heeft, maar aan de andere kant durf ik ook te stellen dat iedere vrouw wel een vorm van borderline in zich heeft.
Het is tegenwoordig zo makkelijk om iets aan een afwijking te koppelen.
Inderdaad. Echt zwaar autisme is iets heel anders dan de zogenaamde ''lichte'' vorm van autisme. Het is veel en veel erger, daarom zeg ik ook; het lijkt mij echt moeilijk voor de ouders om een zwaar autistisch kind op te voeden. Het verandert je hele leven gewoon.quote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Echte autisme is erg. Ik heb het vermoeden dat asperger ed meer de algemene label is voor mensen met sociaal-psyschische tekortkomingen die niet voldoen aan de algemeen gemiddelde score. De probleemgevallen die niet specifiek gecategoriseerd kunnen worden door de psychiatrie onder bekende labels. Volgens mij kan iedereen op elk sociaal terrein welleens autistisch zijn Gewoon omdat je effe niet weet wat je moet doen en je gedachten dan op blank gaan. In die zin zouden veel 'autisten' dus weer volkomen normaal zijn. Thoughts?
Mbt versieren op latere leeftijd. Ik ben ws. gewoon 'autistisch' mbt het versieren van meiden. Weet me absoluut geen raad. En kan me ook moeilijk inleven wat vrouwen dan wel of niet zouden willen.
Dat dus, of ik vind het zo vanzelfsprekend etc.quote:Op zondag 24 april 2011 22:40 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Alhoewel een compliment krijgen van binnen wel erg goed voelt alleen hoe reageer je er op?
Dat herken ik wel ja. En bij mij resulteerd dat vaak in een heel enthousiast*ucheuche niet dus* dankje.
Waarderen doe ik het zeker wel, alleen ik weet niet goed hoe ik dan moet reageren.quote:Op zondag 24 april 2011 22:41 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk als je 'veilig' bent, dan kun jet het wel waarderen toch?
Hoezo niet?quote:Op zondag 24 april 2011 22:46 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het overdreven om dat gelijk naar autisme te trekken. Ik heb precies hetzelfde, maar het lijkt me sterk dat het door autisme komt. Het kan voor sommige karakters gewoon lastig zijn vreugde te tonen en/of een complimentje op waarde te schatten (achterdocht, bedoeld sarcasme, etc.).
Ik vind niet dat autisme die situaties lastig maakt, maar dat die situaties gewoon lastig zijn, afhankelijk van wat voor 'n soort persoon je bent.
Zo zie je maar weer dat veel mensen (ik ook) anderen te snel ik een hokje stoppen.quote:Op zondag 24 april 2011 22:53 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Om het nog een keer te zeggen , iedereen herkent wel wat in borderline maar echte borderline is veel uitvergroter en om vrouwen die wisselvallig zijn meteen als borderliners te zien klopt . Vrouwen zijn van nature wat wisselvalliger , maar bij mensen met borderline merk je dat bordeliner merk je dat het heel anders is.
Dat maakt het overzichterlijkerquote:Op zondag 24 april 2011 22:55 schreef Crutch het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat veel mensen (ik ook) anderen te snel ik een hokje stoppen.
Dat is trouwens waarom mijn scharrel moeite af en toe heeft mij te peilen omdat ik al veel wisselvalliger van stemming ben dan andere vrouwen. Bij mij is het jantje lacht , jantje huilt en daar moet je ook maar tegen kunnen. Het lijkt me trouwens voor mannen heel moeilijk om mee om te gaan.quote:Op zondag 24 april 2011 22:55 schreef Crutch het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat veel mensen (ik ook) anderen te snel ik een hokje stoppen.
Als ik er langer over nadenk dan neig ik naar beide, maar dan puur omdat ik zo weinig verstand van heb.quote:Op zondag 24 april 2011 22:53 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Maar zegt dat dan vooral iets over de (ruime) criteria van autisme en borderline, of over de mensheid? Of beide uiteraard.
Ja he? Dit soort dingen maak ik bijna nooit mee, maar vond het een erg leuk gesprek.quote:Wat leuk trouwens van dat telefoontje wat je kreeg, sowieso een pluspuntje voor haar dat ze je meteen belt. Veel vrouwen zijn toch meer afwachtend hierin.
Absoluut niet dat eerst. Zie het als kanker. Je hebt ook verschillende soorten kanker. En dat valt allemaal onder de verzamel naam kanker. Zo is het nou ook met autisme je hebt verschillende soorten en vormen etc. alleen de verzamel naam is autisme.quote:Op zondag 24 april 2011 22:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Mbt versieren op latere leeftijd. Ik ben ws. gewoon 'autistisch' mbt het versieren van meiden. Weet me absoluut geen raad. En kan me ook moeilijk inleven wat vrouwen dan wel of niet zouden willen.
Mij ook, sowieso voor iedereen in de directe omgeving.quote:Op zondag 24 april 2011 22:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is trouwens waarom mijn scharrel moeite af en toe heeft mij te peilen omdat ik al veel wisselvalliger van stemming ben dan andere vrouwen. Bij mij is het jantje lacht , jantje huilt en daar moet je ook maar tegen kunnen. Het lijkt me trouwens voor mannen heel moeilijk om mee om te gaan.
stemmingswisselingenquote:Op zondag 24 april 2011 22:59 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is trouwens waarom mijn scharrel moeite af en toe heeft mij te peilen omdat ik al veel wisselvalliger van stemming ben dan andere vrouwen. Bij mij is het jantje lacht , jantje huilt en daar moet je ook maar tegen kunnen. Het lijkt me trouwens voor mannen heel moeilijk om mee om te gaan.
Ja en bij andere mensen heb ik daar persoonlijk nogal moeite mee want dan kan ik niet echt zien hoe iemand zich nou echt voelt als die stemming steeds wisselt. Dan loop ik echt vast.quote:
Ik neig inderdaad ook naar beide, maar ook ik heb er amper verstand van.quote:Op zondag 24 april 2011 23:00 schreef Crutch het volgende:
[..]
Als ik er langer over nadenk dan neig ik naar beide, maar dan puur omdat ik zo weinig verstand van heb.
[..]
Ja he? Dit soort dingen maak ik bijna nooit mee, maar vond het een erg leuk gesprek.![]()
Ze klonk ook niet echt gemaakt spontaan, maar ze kwam wel spontaan over.
Al heb ik op sommige momenten wel het gesprek een beetje gaande moeten houden (ongemerkt).
Pfff, ben benieuwd; op z'n minst wordt het een gezellige dag.
Het is een verklaring waarom mensen zulke dingen doenquote:Op zondag 24 april 2011 23:02 schreef Crutch het volgende:
[..]
Mooi excuus, maar daar kom je niet mee weg hoor!
Omdat de situatie zelf al lastig is, autisme kan het alleen wel erger maken. Ik denk niet autisme (alleen) de oorzaak is van een ongemakkelijk gevoel in die situaties, en dat blijkt ook wel weer uit de reacties die er op kwamen.quote:
Klopt je hebt er alleen nog wat meer moeite mee/quote:Op zondag 24 april 2011 23:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat de situatie zelf al lastig is, autisme kan het alleen wel erger maken. Ik denk niet autisme (alleen) de oorzaak is van een ongemakkelijk gevoel in die situaties, en dat blijkt ook wel weer uit de reacties die er op kwamen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad,quote:Op zondag 24 april 2011 23:06 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja en bij andere mensen heb ik daar persoonlijk nogal moeite mee want dan kan ik niet echt zien hoe iemand zich nou echt voelt als die stemming steeds wisselt. Dan loop ik echt vast.
Angst voor het onbekende etc speelt ook mee inderdaad, ik begreep je vorige post verkeerdquote:Op zondag 24 april 2011 23:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat de situatie zelf al lastig is, autisme kan het alleen wel erger maken. Ik denk niet autisme (alleen) de oorzaak is van een ongemakkelijk gevoel in die situaties, en dat blijkt ook wel weer uit de reacties die er op kwamen.
quote:Op zondag 24 april 2011 23:08 schreef benzin het volgende:
Sinds wanneer gaat dit topic eigenlijk over autisme?
Ja sorry we dwalen af.... als je vanaf pagina 8 ofzo leest snap je wel hoe we erbij kwamen maar vertel kan ik je toevallig ergens bij helpen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
quote:Op zondag 24 april 2011 23:08 schreef benzin het volgende:
Sinds wanneer gaat dit topic eigenlijk over autisme?
Het gesprek kwam daar opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en het is vrij ontopic aangezien veel autisten moeite heb versieren
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Heb je al bedachtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |