Naja... over het algemeen is mijn IQ wel iets hoger dan gemiddeld. En ja met moeite kun je het jezelf een klein beetje leren om doormiddel van beredeneren te kiezen wat je doet. Als ik nu een meisje zie vallen op straat denk ik haha had je maar beter uit moeten kijken en wil eigenlijk hiet liefste doorlopen. Alleen ik heb geleerd dat dat niet sociaal wenselijk is en kan dan doormiddel van redeneren kijken wat ik het beste kan doen.quote:Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat ik nu wel een duidelijk beeld heb.
Maar je beseft wel dat je er moeite mee hebt. Kun je er dan wat aan doen of jezelf aanleren wat iemand zonder autisme zou doen?
OWJA!!quote:Op zondag 24 april 2011 22:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Autisme heb je in verschillende vormen natuurlijk. De autisiten die ik ken, hebben écht helemaal niet een hoger IQ. En dit baseer ik dan vooral op mijn neefje en buurjongetje, die beide zwaar autistisch zijn. Met PDDNOS erbij. Met mijn buurjongetje kan ik opzich wel goed opschieten, maar ik merk wel dat hij mij irriteert. Als er bijv. een verjaardag is, komt hij simpelweg alleen om taart te eten, en dan gaat ie gewoon weg. Omdat hij niet anders begrijpt. Anyway ik heb respect voor de ouders en familieleden die een (zwaar!!) autistisch kind moeten opvoeden. Lijkt me echt vermoeiend, moeilijk en vervelend.
Kunnen mensen met autisme trouwens ook juist heel veel vrienden hebben, goed in de groep liggen met leuke/grappige opmerkingen enzovoort? Dat veel mensen die persoon ook mogen? Maar dat de persoon toch autistisch is?
sst niet verder vertellenquote:
Dat is prima toch?quote:Op zondag 24 april 2011 22:22 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Naja... over het algemeen is mijn IQ wel iets hoger dan gemiddeld. En ja met moeite kun je het jezelf een klein beetje leren om doormiddel van beredeneren te kiezen wat je doet. Als ik nu een meisje zie vallen op straat denk ik haha had je maar beter uit moeten kijken en wil eigenlijk hiet liefste doorlopen. Alleen ik heb geleerd dat dat niet sociaal wenselijk is en kan dan doormiddel van redeneren kijken wat ik het beste kan doen.
Juist en dat soort dingen doet een autist dus niet uit zichzelf vaak.quote:Op zondag 24 april 2011 22:25 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat is prima toch?
Je moet je voorstellen dat mensen in heel veel situaties ook een zelfde soort denkbeeld hebben, maar uit goed fatsoen help je toch zo iemand of pas je je aan een situatie aan.
Maar ja, goed. Als een onschuldig meisje op dr snufferd valt dan help je normaal gesproken zonder na te denken.
quote:Op zondag 24 april 2011 22:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat ik nu wel een duidelijk beeld heb.
Maar je beseft wel dat je er moeite mee hebt. Kun je er dan wat aan doen of jezelf aanleren wat iemand zonder autisme zou doen?
Hier schort toch iets aan het inlevingsvermogen.quote:Op zondag 24 april 2011 22:21 schreef iwannabehigh het volgende:
Autisme heb je in verschillende vormen natuurlijk. De autisiten die ik ken, hebben écht helemaal niet een hoger IQ. En dit baseer ik dan vooral op mijn neefje en buurjongetje, die beide zwaar autistisch zijn. Met PDDNOS erbij. Met mijn buurjongetje kan ik opzich wel goed opschieten, maar ik merk wel dat hij mij irriteert. Als er bijv. een verjaardag is, komt hij simpelweg alleen om taart te eten, en dan gaat ie gewoon weg. Omdat hij niet anders begrijpt. Anyway ik heb respect voor de ouders en familieleden die een (zwaar!!) autistisch kind moeten opvoeden. Lijkt me echt vermoeiend, moeilijk en vervelend.
Waarom? Ik heb met mijn eigen ogen gezien (bij mijn oom en tante) hoe moeilijk dat voor de ouders en familieleden (broertjes, zusjes) is.quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Hier schort toch iets aan het inlevingsvermogen.
Integendeel vooral die laatste is volkomen waar. Want dat soort kinderen vertonen afwijkend gedrag en daar is wat extra aandacht voor nodig alleen veel ouders denken dat het kind gewoon rebels is. Juist zo'n kind heeft wat extra hulp en aandacht nodig en doet soms erg raar.quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Verklaar je nader..quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Je zegt:quote:
Als je dat kunt, ben je geen autist.quote:Kun je jezelf aanleren wat iemand zonder autisme zou doen?
Autisme is op meerdere vlakken. Dus niet alleen sociaal. En onzekere mensen durven bepaalde dingen niet. Autisten snappen het niet. Dat is een verschil.quote:Op zondag 24 april 2011 22:27 schreef iwannabehigh het volgende:
Oké, maar als je zo naar die bepaalde kenmerken van (lichte) autisme kijkt, lijkt dat ook wel op extreme onzekerheid (behalve inleven enzovoort). Hoe kan je ooit weten of je nou autistisch bent of extreem onzeker?
En nu maak je een kleine denk fout. Een autist vind het juist heerlijk als jij hem een beetje positieve aandacht geeft. Alleen dat laten merken is erg moeilijk. Tenminste zo ervaar ik het zelf wel.quote:Op zondag 24 april 2011 22:32 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind die praatjesmakers. van die jongens die overal een sterke mening ove rhebben en dat zelfs opdringen. Wat, heb je een andere mening, dan ben je gelijk belachelijk dat je de dingen niet zoiet zoals hij ze ziet. Die liggen goed op de sociale markt. Veel uit, houden niet van tthuiszitters, hebben ze ook een sterk (negatieve) mening over. Van die mensen waar je bijna niet tussenkomt tenzij je net zo prominent vervelend aanweizg bent als zij. Deze mensen vind ik ook wel autistisch op eigenlijk.
Dat vind ik wel een beetje kortzichtig van je.quote:Op zondag 24 april 2011 22:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je zegt:
[..]
Als je dat kunt, ben je geen autist.
Juist en tijnbrein als ik iets niet helemaal goed verwoord wil je me dan eventjes verbeteren? Aangezien ik toch wel veel uit eigen ervaring probeer te praten enzo.quote:Op zondag 24 april 2011 22:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Autisme is op meerdere vlakken. Dus niet alleen sociaal. En onzekere mensen durven bepaalde dingen niet. Autisten snappen het niet. Dat is een verschil.
De andere kant is dat het voor mij makkelijker is als ik een vast stappenplan heb om een resultaat te bereiken. Wetenschap, wiskunde en redeneren gaat mij redelijk gemakkelijk af, maar zodra het op mensen aankomt dan bak ik er niet veel van. Ik ben volgens mij echt een superlieve en leuke jongen, maar ben zo slecht in sociale dingen dat dat er gewoon ook niet uitkomt met anderen. Zeker in de buurt van mensen die ik niet ken, maar vooral in de buurt van leuke meisjes gedraag ik me als een stille idioot. Stille mensen worden snel 'eng' gevonden denk ik.quote:Op zondag 24 april 2011 20:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelde nietEn denk dat je gelijk hebt, versieren en daten is niet wetenschappelijk en ik denk juist dat je het jezelf moeilijker maakt als je het wetenschappelijk benaderd.
Het is ook een beetje een alles-of-niets zaak (in mijn geval dan). Ik ben niet happy met hoe mijn leven gaat en een relatie lijkt zo mooi. Het voelt voor mij als iets heel moois en belangrijk, maar misschien is dat juist ook wel omdat ik het nooit gehad heb. Hoe vaak ik wel niet voor spullen gespaard heb omdat het me geweldig leek, maar als ik het eenmaal gekocht had dan vond ik er helemaal niets meer aan. Maar ik verlang er wel echt heel erg naar.quote:Op zondag 24 april 2011 20:49 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk ergens ook het probleem is in dit topic van een boel dat een boel zich zo focussen op het niet hebben van een relatie of vrouw. Dat het zo'n alles of niets zaak word.
Dit ja. Een normaal persoon doet zoiets vanuit zijn hart dat hoort gewoon zo.quote:Op zondag 24 april 2011 22:34 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje kortzichtig van je.
Complimentjes krijgen is een ramp. Ik weet mij dan geen houding te geven. Een complimentje geven is ook lastig.quote:Op zondag 24 april 2011 22:34 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
En nu maak je een kleine denk fout. Een autist vind het juist heerlijk als jij hem een beetje positieve aandacht geeft. Alleen dat laten merken is erg moeilijk. Tenminste zo ervaar ik het zelf wel.
Hahaquote:Op zondag 24 april 2011 22:35 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Juist en tijnbrein als ik iets niet helemaal goed verwoord wil je me dan eventjes verbeteren? Aangezien ik toch wel veel uit eigen ervaring probeer te praten enzo.
Alhoewel een compliment krijgen van binnen wel erg goed voelt alleen hoe reageer je er op?quote:Op zondag 24 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Complimentjes krijgen is een ramp. Ik weet mij dan geen houding te geven. Een complimentje geven is ook lastig.
[..]
Hahaik vind het net zo lastig om het goed te verworden
en ik probeer het ook van uit mijn oogpunt te vertellen. Is gewoon wel makkelijk.
Ik denk wat jij zegt wel duidelijk is.![]()
Ze vergelijk ons iig niet met Rainman
Maar uiteindelijk als je 'veilig' bent, dan kun jet het wel waarderen toch?quote:Op zondag 24 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Complimentjes krijgen is een ramp. Ik weet mij dan geen houding te geven. Een complimentje geven is ook lastig.
O ja, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 24 april 2011 22:40 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Alhoewel een compliment krijgen van binnen wel erg goed voelt alleen hoe reageer je er op?
Dat herken ik wel ja. En bij mij resulteerd dat vaak in een heel enthousiast*ucheuche niet dus* dankje.
JAZEKERS! Ik wel tenminste kan me op dat moment alleen niet echt houding geven.quote:Op zondag 24 april 2011 22:41 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk als je 'veilig' bent, dan kun jet het wel waarderen toch?
Oh, dat heb ik ook wel eens, maar dan zeg ik gewoon: "Dank je wel."quote:Op zondag 24 april 2011 22:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
JAZEKERS! Ik wel tenminste kan me op dat moment alleen niet echt houding geven.
Ik heb ook dat ik moeilijk complimentjes in ontvangst kan nemen. Voorbeeld: laatst waren wij met mijn klas in Berlijn; daar ging ik met een paar klasgenoten winkelen. Waren we in de Zara en paste ik een jas aan. Toen zei een klasgenootje (meisje) uit mijn klas letterlijk: ''De jas staat je goed. Je bent al knap, maar nu word je nog knapper.'' Ik weet nooit wat ik op zulke dingen moet zeggen (ook omdat ik het raar vond) maar ik lach het altijd een beetje weg.quote:Op zondag 24 april 2011 22:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
[..]
Hahaik vind het net zo lastig om het goed te verworden
en ik probeer het ook van uit mijn oogpunt te vertellen. Is gewoon wel makkelijk.
Ik denk wat jij zegt wel duidelijk is.![]()
Ze vergelijk ons iig niet met Rainman
Haha, toch juist leuk!quote:Op zondag 24 april 2011 22:44 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik heb ook dat ik moeilijk complimentjes in ontvangst kan nemen. Voorbeeld: laatst waren wij met mijn klas in Berlijn; daar ging ik met een paar klasgenoten winkelen. Waren we in de Zara en paste ik een jas aan. Toen zei een klasgenootje (meisje) uit mijn klas letterlijk: ''De jas staat je goed. Je bent al knap, maar nu word je nog knapper.'' Ik weet nooit wat ik op zulke dingen moet zeggen (ook omdat ik het raar vond) maar ik lach het altijd een beetje weg.Maar ik denk dat dat persoonlijk meer te maken heeft met onzekerheid bij mij want ik vind het niet moeilijk om complimentjes te geven. Dat juist weer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |