99% waar, die ene procent afwijking omdat hij heel soms niet bluft dat er andere kapers op de kust zijnquote:Op zondag 12 juni 2011 13:10 schreef galtfactory het volgende:
[..]
precies want als de verkoper door heeft dat jij het huis graag wilt hebben dan is hij uiteindelijk degene die het laatst lacht.
Erg kort door de bocht, er zijn wel kopers alleen krijgen velen de hypotheek niet meer rond.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 06:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alleen al het feit dat men zakt na het doen van een definitief eindbod zegt genoeg. Er zijn nog nooit zo weinighuizen verkocht als de laatste maanden, als koper geeft dit je de kans om te zoeken en een goede prijs te betalen. Lees mijn verhaal nog eens door hierboven, ben inmiddels lekker aan het klussen in ons nieuwe betaalbare huis
Kssst, ga weg met galzen-bol-onzinquote:Op zondag 12 juni 2011 22:21 schreef blomke het volgende:
Kortom, de huizenprijzen dalen nog veel verder (-30%), zodat we in het "normale" segment terechtkomen.
Niet "iedereen" zit vast aan een hoge hypotheek, alleen de knurften die zo stom zijn om het advies van verkeerde hypotheekadviseurs op te volgen: "neemt u een zo hoog mogelijke hypotheek en beleg overwaarde in aandelen. Tja, wie z'n gatje brandt........en dan draait uiteindelijk de NHG voor deze trieste gevallen op.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dan zit iedereen vast aan de hoge hypotheek en zal de rente inmiddels weer ouderwets > 10% zijn. Dan kun jij nog steeds geen huis betalen...
Ik denk dat dat een goed openingsbod is,heb je zelf al opgezocht wat de verkopers er destijds voor betaald hebben?quote:Op maandag 27 juni 2011 23:16 schreef joers1 het volgende:
Ik heb ook wel een casus:
Ik ben al enige tijd, met vrouwlief op de woningmarkt aan het kijken voor ons eerste koophuis.
Al diverse bezichtigingen gedaan en nu gestuit op een woning die ons boeit.
Ik heb een vraag waar slechts heel globaal antwoord op te geven is:
Vraagprijs is 225.000
Is een openingsbod van 199.000 dan een beetje redelijk?
Situatie: woning staat nu 9 maanden te koop, bewoners zijn VANDAAG in hun nieuwe huis getrokken, dus de woning die wij willen kopen staat vanaf heden leeg (met dus een vraagprijs van 225k. Volgens makelaar die onze eerste bezichtiging deed, willen de verkopers er écht vanaf)
Woning is op zich prima in orde, nieuwe keuken, nieuwe ketel, badkamer moet vervangen....
Mwoah. Ik heb een jaar geleden een huis gekocht in Delft. Het probleem van Delft is dat er te weinig koophuizen zijn en met name gewone leuke starterswoningen. Ik ondervond dat tijdens het huizen zoeken en het aanbod is toch niet al te best. Ja, ik heb 10% eraf gekregen (en op Funda was het huis ook al 10% gezakt in prijs) maar meer zit er echt niet in in deze markt. Ik houd Funda nog steeds aardig bij en woningen in mijn categorie die gewoon normaal geprijsd zijn, zijn vaak binnen drie maanden weg.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wie dit soort onzin bedenkt kost veel mensen veel geld.
Als je eens begint met op funda en jaap de verkoopgeschiedenis in de wijk bekijken. Daarna vraag je van je favo woning bij het kadaster het woning rapport op. Nu heb je een beeld bij verkoopprijzen en van historie van vergelijkbare huizen. Vervolgens doe je bezichtiging en maak je een lijstje van wat jij denkt te moeten doen om er leuk te kunnen wonen.
Daarna kom je tot een prijs die je er voor over hebt. Dat kan, zoals in mijn geval, 70k onder de vraagprijs zijn. Vervolgens zou je er nog een bod op kunnen doen, maar verval je snel in het 'halverwege ontmoeten'. Ik blijf me erover verbazen dat we bij de bakker en de autodealer gewoon de prijs betalen (of genoegen nemen met een mattensetje van 15,-) en dan bij een huis zo'n handjeklap ding doen. Gewoon je prijs neerleggen en geduld hebben. Na 8 maanden woon ik in mijn droomhuis voor de prijs die we 8 maanden terug bedacht hadden (70k onder vraagprijs dus).
Huh???quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:16 schreef draaijer het volgende:
Ik dacht dat je zo succesvol was?! Slecht kwartaal gehad dat je in de 3e persoon moet praten?
Afhankelijk van hoe graag ik het zou willen hebben. Maar ik denk wel onder de 200k
Bied 190.000quote:Op woensdag 30 november 2011 23:39 schreef Printerkabel het volgende:
Goed topic. Zie toevallig ook een huis staan van 239.000 maar staat net 5 weken te koop. Eens kijken of daar wat af te snoepen valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |